פורסם על ידי:
,
11/12/2012
רכיבה בבוץ
כתב: עידן טופר
רוצה לשתף אתכם בחוויית רכיבה שרבים לא מכירים כלל. כל כך לא מכירים כך ששבת האחרונה מצאתי עצמי כמעט לבד במסלול לאורך הירקון. בד"כ זו טיילת די גדולה.
רכיבה שגרתית לכאורה אבל יש בה מימדים נוספים שלא פוגשים בדרך-כלל, לא משנה כמה קילומטר יש ביומן שלכם.
בתקופה הזו של השנה ענף אופני הכביש עייף יחסית.
מובילי הענף, מסוממים לשעבר ואלה של העתיד וגם ורוב ה UCI נמצאים בפגרת חורף.
אבל מה שחם ותוסס עכשיו הוא הסייקלוקרוס. הסברנו מה זה סייקלוקרוס כאן
וגם צירפנו תמונות סייקלוקרוס בפורום.
בשתי מילים על סייקלוקרוס- מירוצי סבולת אימתניים בסתיו וחורף. מסלולים עתירי חול ובוץ באירופה, ארה"ב וקנדה.
מסלול הבנוי מהקפות קצרות בשדה, מלא קהל סביב, אופני כביש שעברו התאמה קטנה לכמויות הבוץ.
מכשולים ומדרגות המחייבים ירידה מהאופניים, עלייה קיצונית אחת ועוד בוץ.
עם או בלי קשר לזה, יצאתי בשבת למסלול ארוך לאורך הירקון, עם אופני השטח הרגילים.
תכננתי דבר אחד - יצא אחר.
למי שלא מכיר -השביל על הגדה הצפונית מתפתל ממש לאורך הנחל. מרמת- החייל עד לפארק מקורות הירקון.
מה שעוד צריך לדעת זה כי אחרי מנת גשם טובה חלקים ממנו נשארים בוציים זמן רב אחר כך. בין היתר, בשל היותם מוצלים.
או ככה :
המצב כרגע הוא כזה שאולי ניתן למזער את העניין על ידי כל מיני צ'יקן-ליין או פוסי-ליין למיניהם.
זה לא חשוב כי כאשר יירד עוד קצת גשם אז אין קיצורי דרך יבשים , לא צ'יקן ולא פוסי .
פה מתחיל הסיפור - למי שרוצה את החוויה במלואה.
מה שאני מציע לכם כאן זה ללכת ישר - בלי מעקפים. מובטחת לכם חווית רכיבה אחרת .
השליטה באופניים הנדרשת היא שונה ודעו כי כל המסלול רכיב מתחילתו עד סופו. צאו מהבית מראש בידיעה שאתם רוכבים את המסלול כמו שהוא כולל כל השלוליות.
זה מימד נוסף שישפר את יכולות הרכיבה שלכם , השליטה והביטחון, שלא לדבר על ההנאה.
אם להעיד על עצמי לרגע, באופן אישי, אני בדיעה כי מים, אבק חול ואדמה אלו אלמנטים בסיסיים מדי בחיינו מכדי לנסות להימנע מהם, להילחם או לעקוף, בטח ובטח אם אתה מוכן מראש.
CX ( קיצור של סייקלוקרוס ) משלב אותם אלמנטים - אז למה להיאבק.
אם תצאו למסלולים בחורף במילא לא תינצלו מכל המעברים הבוציים והשלוליות..
והאופניים ?! בנויים לזה.
הרמוניה וטכניקה זה כל הסיפור. בסוף הסיפור צריך להוסיף גם 'סנו' קליה או מסיר כתמים..
מה שכן, סייקלו אומר הכנה קטנה מראש , שום דבר קריטי.
> לא הייתי לוקח את בגדי הרכיבה הכי עדינים ויוקרתיים שיש בארון. ככלל , אני מוצא יתרון למכנסי באגי בסביבה רטובה עם מועדות להחלקות.
> אם יש לכם צמיגים צרים איפשהו - מה טוב. 1.95/2.0/2.1 זה מצויין.
> שימון - כל המשמן הרי זה משובח - הפעם בניגוד לכל רכיבה אחרת. השתמשו בספריי לשימון עם מנה כדבעי. אם תמיד השימון כולל אך ורק שרשרת , הפעם יהיה יתרון להתזה על כל מכלולי ההנעה , גלגלי שיניים ותומכות שרשרת ואוכף. כמובן משנה זהירות עם שימון בהתזה על הדיסקים ! ככלל, בהתזה רצוי לכסות את הרוטורים.
> כנפיים . יתרון משמעותי. גם להם לא יזיק שפריץ שמן קטן מלמטה.
> משקפי שמש ! הגנה לעיניים עם כמות הריקושטים היא חובה .
> ערדליים למי שיש בנמצא.
> שקית אטומה לפלאפון ומיעוט מוחלט של חפצים בכיסים.
> לא הייתי מחליף במיוחד כמובן, אבל אם יש לכם בארגז חלפים אז דעו כי אין שני ל egg beater של CB שלא מעניין אותו כלום ומבחינתי אין שני לו. לעולם תצליחו להתחבר בנקל בכל סוג בוץ - הדבק רמת-הגולן, הטיט של שבילי בן- שמן ובוודאי חמרת-הירקון.
אופניים נקיים לפני הרכיבה שימון טוב יבטיחו רכיבה חלקה ללא עיכובים. מה שעוזר ואפילו מחוייב הוא שטיפה פשוטה תוך כדי הרכיבה.
ברכיבה עצמה רצוי לזכור מספר דברים המצריכים הדגשה לעומת שביל כבוש רגיל.
לא משנה כמה מהירה וחזקה הרכיבה - הכל בעדינות.
השאיפה היא לשמור אופניים ניצבים וישרים כמה שניתן. ראוי להדגיש את עניין אחיזת הכידון הקלה - כזו המזכירה מעברי חול קשים.
כל תזוזת כידון בינונית כאשר האופניים לא ניצבים תביא להחלקת הגלגל האחורי ואתם אחריו.
היופי הוא כי החלקה בבוץ היא לרוב לא כואבת. תניחו מראש שתחליקו והמחשבה תשחרר את הראש והגוף להתרכז ברכיבה וההנאה שבצידה.
גם הטובים ביותר נמרחים בלי סוף :
ומה זה כבר משנה, כי גם אם אתה לא מחליק זה נראה בערך ככה.
היתרון בירקון הוא אפשרויות שטיפה תוך-כדי במעברי המים.
רק לטבול את האופניים ולשקשק קצת . שתי נקודות נוחות :
1. גשר תע"ש ( שלא חוצים במקרה זה )
2. המעבר ליד מתקן המים מול נווה ירק שאותו כן חוצים כדי לעבור לגדה הדרומית ולהמשיך לכיוון בית הביטון
במידה ונדרש יש עוד שתי נקודות נוחות בדרך כתלות בכמות הבלאגן שיש לכם על האופניים .
לא משנה איזו דרך תבחרו - יש מספיק אפשרויות.
לפני:
תוך כדי:
אחרי :
בין השטיפות, אם בא לכם להסתכן שוב בהחלקה וגם הצמיג מלא בכמויות לא סבירות של בוץ אפשר תמיד להושיט רגל :
רק שימו לב לגעת מעבר לנקודה שתעיף לכם את הג'יפה לפנים..
כמובן שהדרך המסורתית היא פשוט לרכוב מהר ואז הפיזיקה כבר תעיף הכל לכל עבר.
זו כל התורה כולה על רגל אחת. תהנו.
E.T. דתמבר 2012
|
שאלות ותגובות
נכתב ב - 12/12/2012 07:40:49
אהבתי - באמת
כמה שהמשקפים יכולות לעזור - בזמן ריקושטים- אין הרבה מה לעשות
הכול נכנס מתחת או מעל המשקף
לא אשכח איך באחד ממסלוליחוצי גולן בעבר הצטרפו אלי לאופניים עוד 7-10 קג של בוץ אבנים וןקש מה שהמריך כמובן HIKE BIKE .השאל ה אם ההטבלה של האופניים בנחל לא הורסת אותם ...אהבתי את התוכן.
נכתב ב - 12/12/2012 07:50:11
טבילת בקבוקי השתיה עם האופניים
טבילת בקבוקי השתיה עם האופניים - לא הגייני 100%, לא?
נכתב ב - 12/12/2012 09:43:45
עברנו ... עברנו את זה
יש רכיבות ה ר ב ה יותר מענגות.
לא תענוג הרכיבה שלכם.
נכתב ב - 12/12/2012 11:29:50
כנף בוץ
כבר כמה זמן אני מחפש לרכוש כנף בוץ אחורית איכותית באזור מודיעין, נכנסתי למספר חנויות כולל במרכז העיר וב.א.ת שילת ולא מצאתי כנף שהיא לא מפלסטיק צעצועים של הכל בדולר (ד"א לא מפריע לחנויות למכור את זה במחיר הזוי ), עד עכשיו אני משתמש בכנף פריקה של חברת "זפל" או שמא עליי לקרוא לו זבל - נאלצתי לשפצר אותה באיזולירבנד חבלה לאחר שאחד הפינים נשבר אשמח אם תמליץ לי על כנף איכותית( רוכב כל יום לעבודה בגשם ברד שלג בוץ ובקטרינה.....)
נכתב ב - 13/12/2012 12:44:57
מוגש בחסות רשת חנויות האפניים "חלפים בזול היום" :)
האמת שזה הורס, הבוץ את כל החלקים הנעים [וגם אלו שאינם נעים]
המים את כל מיסבי הצירים.
מה שכן אהבתי הוא את הרעיון שאתה מראש הולך להתלכלך, להתובסס בבוץ באהבה ורצון ומשלים עם זה.
זו בדיוק הדרך לצאת מבסוט טיכו מרכיבה מאתגרת שכזו.
נכתב ב - 15/12/2012 19:10:21
מזעזע!
עברתי את טבילת הבוץ הראשונה שלי ביום שישי האחרון. לקח לי שעה וחצי לנקות את האופניים ויש לי תחושה אפעס.. קצת דביקה עד עכשיו. ולמען האמת לא חושב שאחזור על זה.
בכל אופן, כל הכבוד כל הדרך והתוצאה.
נכתב ב - 16/12/2012 14:23:57
לא לשכוח לקחת גם את מספר הטלפון של מחבר המאמר
על מנת שתוכלו לברך אותו בזמן אמת על כל העצות שקיבלנו כאן (-:
נכתב ב - 16/12/2012 18:51:28
תודה לקוראים ולמגיבים !!
לפי הסדר :
לגבי הרס האופניים - ייתכן. לא יודע ולא מעניין אותי. בואו נסכים כי אם זה לא ממש מזיק - טוב זה לא עושה להם. אבל - מזמן החלטתי שהם עובדים אצלי ומשרתים אותי ולא להיפך. שנים שמרתי עליהם, עכשיו תורם לחזיר לי.. בינתיים טבלתי אותם אין ספור פעמים ללא שום טיפול שכלל פתיחה וניקוי או דומה. לא מן הנמנע שיש בציר מרכזי ראשנים, נטיפים וחלוקי נחל..
לגבי טבילת בקבוקים - אכן נמנע מזה ומשתדל שהפיות לא יטבלו. ראיתי מספיק צלופחים ושפמנונים בנחל עם יותר מראש אחד.. בשלוליות גשם בלי עדרי בקר באיזור לא אכפת לי כלום.
בוץ - כן כדאי לתת על זה את הדעת- ישנם איזורים בהם זה יכול להיות קטלני. לא בירקון לטעמי ( אין חצץ , אין עצי מחטי אורן ). חשוב לתת מבט ולשטוף מדי פעם.
ותודה לשמיל שמעכשיו בטח אקבל תביעות על "אחריות שילוחית" "רשלנות ציבורית" והואיל והואיל.. ;-) . בקיצור- צריך לשמן טוב..
נכתב ב - 21/12/2012 18:25:34
רכיבה בבוץ
עשיתי כמוך את המסלול הבעיה הכי גדולה שיחד עם הבוץ אבנים ניכנסים ועושים חגיגה במיכלולים .והחמרה של הירקון לא נישטפת מהר כל כך.ולבסוף בבית אתה צריך לישטוף עוד שעה ונישאר עדיין בוץ.לסיכום לדעתי תענוג מפוקפק.מתאים למזוכיסטים
נכתב ב - 27/12/2012 20:16:44
חזק ואמץ
כל הכבוד על האומץ מתאר לעצמי חוויה לא שיגרתית מתאים לחבורת צעירים נהנתי מאוד מהתמונות כל כך הרבה בוץ יכולתם גם לזרוק אחד על השני רק בגלל השעשוע ממילא הייתם מרוחים לגמרי מענין כחד פעמי לא מאמין שתחזרו על כך ואם כן מאחל לכם הנאה וחזרה בשלום
נכתב ב - 29/12/2012 19:19:51
אזהרה
רכיבה בבוץ כבד יכולה להביא לשבירת המעביר האחורי. לי קרה שהמעביר נתפס בשפיצים, עלה למעלה תוך עיקום האוזן ונשבר (מעביר XTR). הסיפור הסתיים ברכיבה של 20 ק"מ בסינגל ספיד (זה קרה בנחל חימר).
נכתב ב - 08/01/2013 21:29:52
למישהו בא לעשות את המסלול הזה איתי ?????
אחרי 22 בינואר
???
נכתב ב - 08/01/2013 22:29:28
למישהו בא לעשות את המסלול הזה איתי ?????
אחרי 22 בינואר
???
נכתב ב - 11/01/2013 18:55:12
המסלול הנ"ל
לוקח 3 שעות לרכב
ושש שעות לנקות
נכתב ב - 17/12/2016 20:10:06
מדהים, עונג צרוף
לבד.
האמת, לגמרי לבד, לא נתקלתי אפילו ברוכב אחד במסלול שבדר"כ רואים בו מספר דו ספרתי של רוכבים בסופי שבוע וגם בלי השותף הקבוע שלי לרכיבות סוף השבוע שפטר אותי בטענה שאני מטורף.
מבחינתי, תענוג צרוף, זו אמנם הפעם הראשונה שרכבתי בתנאים כאלה אבל סיימתי עם טעם חזק של עוד.
אז ככה, אתמול, יום שישי, ירד גשם קל והמסלול היה מאוד בוצי מהגשמים הכבדים של השבוע החולף, מצוייד בעצות המצויינות מהמאמר, אופני ז"ק 26” בעשור השני לחייהם עם בלמי וי ופדלים רגילים, רכבתי לראשונה בתנאים כאלה.
בשונה מכאלה שלא התחברו לעניין אני ממליץ בחום על החוויה, אולי העובדה שירד גשם והבנתי שממילא אחזור רטוב אז כבר לא משנה האם ארטב מלמעלה למטה או מלמטה למעלה וגם העצות המכינות והמאוד מועילות שבמאמר הכינו אותי ל"צלול" לתוך השלוליות ולא לנסות לעקוף-די מהר גם הסתבר לי שברכיבה בשלוליות הגלגלים לא אוספים הררי חמרה -יתרון משמעותי עבור רוכב בינוני שהנני.
זו הייתה רכיבה בקצב נמוך אבל הצריכה ריכוז מלא אבל נעים לא מלחיץ, קשה לתאר בדיוק את ההרגשה.הזנב שמקבל חיים משל עצמו גם מוסיף לחווית ההתעלות.
מקטע מסויים במקורות הירקון של כ-15 ק"מ שבדר"כ אני רוכב בכ-45 דקות נמשך הפעם כמעט 3 שעות-אפשר להבין מכך שהבלמים או העדרם לא היוו גורם משמעותי...
ממליץ אם אפשר לא להפסיק לדווש בבוץ כי אז קשה לחזור ולנוע, כמויות החמרה שמתאספות על האופניים מרשימות מאוד והאופניים ממש נתקעים על פני הבוץ ואי אפשר אפילו להוליך אותם צריך להסיר כמה בוץ שאפשר ולהניף אותם לנקודה שממנה אפשר לחזור ולרכוב. שטיפות במהלך הרכיבה הן בהחלט בונוס.
העיקר, ממליץ בחום על החוויה למי שלא התנסה, וגם למי שכבר כן. וכדברי אחת התגובות למעלה תמיד תוכלו להאשים את טופר.
נקודה אחרונה נוגעת לשטיפה, בסיום הרכיבה, אין מה לחשוש, חמש דקות האופניים היו נקיים, כל מה שצריך זה צינור עם זרם חזק :-)
בהצלחה.
נכתב ב - 06/03/2019 17:13:50
Hi dear
Greetings my dear
My name is Basilia Jackson a lady from U.S, i saw your profile and become interested in knowing you please contact
me in my email address as a friend
(basiliajackson028@gmail.com)
ברכות יקירתי
שמי Basilia ג'קסון גברת מארה"ב, ראיתי את הפרופיל שלך והתעניינתי לדעת אותך בבקשה ליצור קשר
לי בכתובת הדוא"ל שלי כחבר
(basiliajackson028@gmail.com)
הוספת תגובה
להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר
|