• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

אופני סלסה אל מריאצ'י - התרשמות אישית

רבים שאלו, אחרים התעניינו, הבטחתי ולכן אקיים:

              סלסה אל מריאצ'י 3 – התרשמות אישית
(המבחן כאן הוא אל מול הציפיות שלי, ובהשוואה רק למה שאני מכיר היטב. מבחני מגזינים, כתבות מטעם, שמועות וטרנדים לא מעניינים אותי, רק מה שאני חש בפועל, ברגליים, בידיים, בתחת)

נתחיל בהתחלה: חיפשתי אופניים שיתאימו לי לטיולי טורינג עתירי קילומטרים עם מטען כבד, ויאפשרו לי גם לרדת לשטח לבייקפקינג מעת לעת. רציתי גם שהם יהיו בגיאומטרית שטח שמאפשרת תנוחת רכיבה זקופה, ולא שפופה כמו באופני כביש, ועוד היה לי חשוב בולם קדמי ולא מזלג קשיח, מפאת שבר ביד שלא החלים לגמרי. די מהר גיליתי שהשוק מלא בעשרות דגמים יפים ומשוכללים המיועדים לטורינג, רובם ככולם על בסיס אופני כביש עם מזלג קשיח, ואחד או שניים עם בולם קפיץ פרימיטיבי של 63 מ"מ מהלך. לא התאים לי.
לאחר חפירה ארוכה (היה לי המון זמן בתקופת הגבס) עליתי על שני דגמים שעל הנייר התאימו בול: SURLY OGRE ו SALSA EL MARIACHI השורלי עם מזלג כרומולי ואופציה לבולם 100 מ"מ, הסלסה עם בולם 100 מ"מ ומזלג כרומולי אופציונאלי. בחרתי בסלסה (כי הם היו אדומים).

האופניים שהגיעו באמת שובי עין ביופי הטכני שלהם. ההילוכים הם SLX 3X10 סטנדרטיים, הבלמים אליקסר 1 בסיסיים, הבולם הקדמי הוא מניטו טאוור, הנבות ממותגות "סלסה" תוצרת פורמולה, והצמיגים הם רובר קינג 2.25 עתירי נפח. האופניים לא קלים במיוחד – קצת מעל 14 קילו עם ג'יפה ופדלים, ומוגדרים באתר סלסה טורינג/בייקפקינג/סינגלטרק, כלומר הכול. בזנב יש להם פלטות מיוחדות שעליהן מורכב הגלגל, שמאפשרות להאריך או לקצר את בסיס הגלגלים בכ- 20 מ"מ לכול כיוון: ארוך לטורינג (יציבות) קצר לסינגלים צפופים (יכולת תמרון) ובאמצע לבייקפקינג. ניתן גם לרכוש פלטות ייעודיות לסינגל ספיד, להילוכי rohloff, להתקנת יצול לנגרר ועוד.




בלב הולם יצאתי לשטח.

בעיר: כבר בסיבוב ראשון על המדרכות הופתעתי מתחושת הקלילות, כאילו אין לאופניים משקל, ומהגיאומטריה הידידותית, משהו בין אופני שבילים ל XC. בעליה החדה במדרונות יפו נעלתי את הבולם וטסתי למעלה תוך שניות. בהקפצת קדמי כדי לעלות מדרכה האף הרגיש קצת כבד, הזזתי את האוכף מעט אחורה למען חלוקת המשקל, והכול הסתדר. גם ההיגוי קל ומדויק.

בסינגלים קלים ברוחמה – דורות: מייד כשהורדתי אותם מהאוטו כל הרוכבים בטווח קילומטר נעצו מבטים ושאלו שאלות (הרושם והדאווין – לא פחות חשוב!). אלה שקיבלו סיבוב מייד אמרו שהאופניים קלים (והם כבדים, שקלתי!) ונוחים במיוחד, ושאלו איפה קניתי וכמה עלה לי. בסינגל עצמו האופניים היו קלים לתמרון ומתגלגלים ממש טוב (אולי זה הנבות שמשובחות במיוחד? הגיאומטריה? איזון המשקל? שהרי כול הרכיבים סטנדרטיים בינוניים ולא יותר! לא יודע).



בסינגל טכני בחרובית: לכבוד הרכיבה הזו קיצרתי את אורך בסיס הגלגלים עד הסוף, ואכן הכול הפך לקצת עצבני, וההיגוי לחריף ופחות סלחני. בטיפוס מדרגה, שבאופניי הקיוב שיכוך מלא שלי אני לא סופר אותה, נשתלתי במפתיע ועפתי קדימה, דבר שלא קרה לי שנים. זה בגלל זווית הראש הזקופה יחסית – 71 מעלות (לאומת הקיוב – 68.5 מעלות), וגם בגלל בולם המניטו העצלן, הכבד והנחות (בקיוב יש לי FOX FLOT  120, שגם שוקל חצי קילו פחות). לעומת זאת שלדת הכרומולי התגלתה בגדולתה: הזנב גמיש וקפיצי ומרכך רעידות ומהמורות, והופך את הרכיבה ליותר נעימה ורכה, משהו דומה ל  SOFT TAIL(בהשוואה לג'יינט זנב קשיח מאלומיניום של הבן שלי, שבהם כל אבן קטנה מקפיצה לך את התחת לשמיים ואתה נאלץ לרכוב רוב הזמן בעמידה). אז מסתבר שהאגדת הכרומולי אכן נכונה!

בייקפקינג של יומיים במדבר יהודה, עם ציוד קמפינג מלא, כ- 15 קילו: לאחר חצי שעה ראשונה כבר שכחתי מהאופניים והייתי עסוק בניווט, בנוף, בדרך. האופניים לא דרשו כלום - רק נתנו. שום דבר לא הציק, לא קירקש, לא התפרק, לא הרעיש, לא הטריד ולא הדאיג, שום תקלה, גם לא פנצ'רון שגרתי (ואגב גם הצמיגים התגלו כאן כבעלי אחיזה מצוינת בדרדרת). האופניים נשארו יציבים ומאוזנים למרות המטען, והמשיכו להתגלגל בקלילות האופיינית, וכל היכולת הטכנית נשמרה, כאילו כלום! יותר מזה: שכחתי לגמרי שאני על זנב קשיח וכמעט שלא טרחתי לקום מהאוכף - אין דברים כאלה!




לסיכום: האופניים האלה נועדו לבייקפקינג, ולזה הם מושלמים. גם פוזה ודאווין לא חסר להם (מי יודע על מי אני אצטרך לעשות רושם במסעות...), ואני מצאתי לי את הסוס האציל שלי, לחצות איתו יבשות. רק אכזבה אחת: הבולם הקדמי. כשיגדל לי קצת כסף על העצים אני אחליף אותו לאחד ראוי, ועל הדרך גם אגלח חצי קילו מהמשקל.

עד כאן על האופניים, נתראה ביומן המסע שיגיע לקראת האביב,
שאו ברכה,
מישו
 

 

שאלות ותגובות

נכתב ב - 24/12/2013 15:07:27

אל מריאצ'י אדומים

אכן אחלה אופניים ובאמת יפהפיים.

מאחר ולפני כשלושה חודשים ייבאתי ארצה סלסה VAYA אותם אני מיעד בדיוק לאותם שימושים ומאחר וגם ה- VAYA לא מפסיקים להפתיע אותי בוורסטיליות ובנוחות שלהם, אני ממש מבין את התחושה שאתה מתאר.

תתחדש ותהנה .....
נכתב ב - 25/12/2013 08:15:43

מעורר חשק עז

תתחדש ותהנה
נכתב ב - 25/12/2013 13:20:33

נשמע ממש טוב

קובי - תהנה ורכב בזהירות
נכתב ב - 25/12/2013 23:25:50

נראות פצצה !

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר