הצמיגים, החישוקים, המחיר
בעקבות המבצע של BikePanel לצמיגי מישליין, וההתחייבות של קוגול טרייד למחירי חו"ל רכשתי שני צמיגים.
- michelin-wild-grip’r-29er 2.00 Advanced
- michelin-wild-grip’r-29er 2.25
שניהם צמיגי XC, לשטח מעורב, Tubless Ready, בעלי מבנה קוביות כיווני ולא צפוף.
צמיג קדמי 2.25" 60 TPI, צמיג אחורי 2.00 גרסא "תחרותית" של 110 TPI.
המחיר, לאחר הזנת קוד הנחה BIKEPANEL, היה 200 ש"ח בלבד.
קישור לכתבה המסבירה את הגישה:
http://bikepanel.com/p/15753
הצמיגים הורכבו על חישוקים רגילים חישוק קדמי של ON-ONE, אחורי של MACH1,
בעזרת הערכה של JOE, ונטיל פרסטה, רוחב 25 מ"מ, ערכה צהובה ל-AM.
צמיג michelin-wild-grip’r-29er 2.00 Advanced מורכב על חישוק פשוט של MACH1
הרכבה
הרכבת הצמיגים עם הערכה של JOE היתה מאוד פשוטה וקלה.
אפילו ללא סבון, או כפות. הביד הדוק, אבל עולה על החישוקים בעזרת עבודת ידים.
סוחטים מכיוון הוונטיל עד שהצמיג עולה.
ברגע שהצמיג עלה על החישוק, קצת טפיחות כדי לקבע אותו במקום הנכון.
הניפוח הראשוני היה מוצלח אפילו במשאבה ידנית. והחזיק אוויר ללא בריחה נשמעת.
לאחר מכן הכנסת החומר, 120 מ"ל, דרך הוונטיל, ניפוח סופי ללחץ גבוה וניעור/דפיקות כדי לפזר את החומר מסביב לביד.
תוך 40 דקות היו לי שני צמיגים מוכנים.
צמיג אחורי
ניתן לראות כי הרוחב, בלחץ של 30 PSI זהה לרוחב המוצהר
רוחב צמיג אחורי בניפוח ל-30 PSI
חתך צמיג אחורי
ניתן לראות כי החתך גדול במקצת מ-45 מ"מ.
הסוליה של ה-Grip'R מאופיינת בדפוס דליל של קוביות.
זיזים בעלי כיווניות ברורה במרכז וזיזים בעלי חתך מלבני לאחיזת צד.
לחץ האוויר המינימלי הממלץ ע"י היצרן הוא 26 PSI - נמוך מצמיגי MAXXIS.
לדעתי קצת גמיש מדי למשקל שלי אבל גם ב-30 PSI הצמיג מרגיש חי וגמיש.
אני הרכבתי את האחורי הפוך לניסיון, ולדעתי האחיזה לא נפגמת ומרוויחים במהירות.
משקל מוצהר 490 גרם, אני לא שקלתי את שלי.
חתך צמיג אחורי בלחץ של 30 PSI
צמיג קדמי
כנראה בתמונה, הרוחב זהה למוצהר 2.25 בלחץ של 30 PSI
רוחב צמיג קדמי בניפוח ל-30 PSI
חתך צמיג קדמי
חתך של כ-50 מ"מ.
הסוליה היא פשוט Scale-up של הצמיג הצר יותר
לחץ האוויר המינימלי הממלץ ע"י היצרן הוא 26 PSI - נמוך מצמיגי MAXXIS.
משקל מוצהר 740 גרם, אני לא שקלתי את שלי.חתך צמיג קדמי בלחץ של 30 PSI
התרשמות כללי
שטח הרכיבה הראשי שלי הוא רמות מנשה, גליל תחתון, כרמל.
אופי המשטח: שבילים כבושים Hard, שבילים עם דרדרת/אבנים Loose on Hard, משטחי סלע עם ירוקת,
סינגלים כבושים, סינגלים עם דרדרת קלה, קצת שיפועי צד.
אחיזה: בכל המשטחים טובה, גם באובדן אחיזה האחורי יוצא הצידה לפני הקדמי.
בטיפוס תלול יש לפעמים אובדן אחיזה באחורי אבל העברת משקל פותרת את הבעייה.
נוחות: האופניים שלי מצויידות במזלג קרבון קשיח ולכן צמיג שמנמן מקדימה הוא חובה,
אני מנפח ל-30 PSI ולדעתי הצמיגים מספקים שיכוח טוב, אך עדיין "משדרים" יציבות ואת תנאי הדרך האמיתיים.
החצר האחורית שלי
סיכום
לסיכום, אני מאוד מרוצה מכל ההיבטים.
בפחות מ-300 ש"ח יש קומבינת טיובלס די עמידה, מהירה, ונוחה לתפעול - הצמיג עולה על החישוק ידנית, הערכה אוטמת גם בניפוח ידני.
אחיזה טובה, נוחות טובה, לחץ ניפוח מינימלי נמוך - 26 PSI, הצמיגים מרגישים בשרניים ובעלי נפח גדול יחסית.