איך לטייל בשוויץ לבד על אופניים !?

טיול אופניים בשוויץ - מאי 2011
כתב: אריאל מרגלית - BikeTravel.co.il

בסוף מאי יצאתי, עם קבוצת עיתונאים מהארץ, לבדוק טיולי אופניים לנוסע העצמאי בשוויץ.
לפני הנסיעה עלו בראשי כל אותן הגלויות והתמונות השוויצריות, עם הנופיים האלפינים התלולים, שמאתגרים, גם אם רק מסתכלים על מישהו אחר מטפס אותם. אמנם בגלויות יש גם אגמים רגועים ויפים, אך חשבתי שכדי להגיע לאותם אגמים, צריך לעבור הרבה עליות של כ- 1000 עד 2000 מטר עם דרופים וירידות במהירות הבזק. חששתי שאולי מדובר באתר גדול מידי...

וכמה שטעיתי...

שוויץ בנתה בתחומה פרויקט אופניים חסר תקדים בהיקפו. במסגרתו בנתה ושילטה מסלולי אופניים ברמות שונות, לאורכה ורוכבה.
לכל מסלול נושא, המאחד ומבדל אותו מיתר המסלולים, כמו לדוגמא מסלול הריין העובר במקביל לנהר המפורסם, מסלול האגמים החותך את שוויץ מאגם קונסטנץ שבצפון ועד אגם ג'נבה בדרום ומסלול היורה העובר באזור המזרחי הפחות מוכר בשוויץ. במסגרת הפרוייקט, השוויצריים גם בנו ושילטו 3 מסלולים לאופני הרים ומסלולים לאופני כביש, אחד מהם גם כולל 16 מעברי הרים מאתגרים ביותר.
בין המסלולים ישנם מסלולים רבים שנועדו לטיולי משפחות ורוכבים שאינם מחפשים אתגרים ומעדיפים רכיבה נינוחה ורגועה.
חברת Swiss trails השוויצרית, בנתה על בסיס הפרוייקט הזה תשתית מאוד מיוחדת המאפשרת לנוסע בודד, ללא מדריך וללא קבוצה לעשות טיול עצמאי מתגלגל בו כל יום מעבירים את הציוד למלון הבא, עם כל האופרציה של טיול מאורגן ומתוכנן מראש.
בציריך חיכה לנו נציג של חברת סוויס טריילס שלקח אותנו למשרדים של חברת סוויס טריילס שם נבחר אופניים לרכיבה. למרבה הפתעתנו האופניים היו ברמה גבוהה. ניתן היה לבחור אופני הרים עם שיכוך מלא, אופני כביש, אופני טורינג, אופני טורינג טופ קלאס ואף אופניים חשמליים.
לחלק הראשון בטיולנו לקחנו אופני טורינג טופ קלאס, שלהם גלגלים מעט יותר עבים מגלגלי אופני כביש ושלדה וישיבה של אופני הרים שהתגלו כאופניים נהדרים לגמיעת מרחקים על שבילים לבנים ודרכים סלולות . האופניים הגיעו עם ערכת תיקון בסיסית קסדה ומשאבה.
למרות הקשר החם בין רוכב לאופניו, קשה להתווכח עם הקלות בלקיחת אופניים בנק' ההתחלה והחזרתם בנק' הסיום, ללא דאגה לתקלות ותיקונים בארץ זרה...

להפתעתנו, למרות ארוחה שוויצרית עתירה בכולסטרול, גמענו במהירות ביום הראשון כ- 60 קמ', דרך עיירות קטנות וציוריות, אגמים ועמקים ויכולנו להמשיך עוד בזכות אופני הטורינג, שאכן מותאמות לסוג הרכיבה הזה.
הרכיבה להאראו הייתה שטוחה ברובה בשבילי אפר כבושים ואספלט, ואופיינה בנופים משכרים וירוק כמו שיש רק לשוויץ להציע. סיימנו את היום במלון יפה, כשהציוד שלנו כבר מחכה לנו בחדרים.
מקלחת קלה, סיור בעיר וארוחת ערב היוו סיום נפלא ליום הרכיבה הראשון.
למחרת בבוקר אחרי ארוחת בוקר הורדנו את המזוודות לקבלה ורשמנו עליהן את שם המלון הבא, ויצאנו לרכיבה.

שוב מצאנו את עצמנו רוכבים בתוך גלויה שוויצרית, בהתאם לשילוט השוויצרי המצויין דרך אגמים מישורים ושדות ירוקים. בדרך אנחנו פוגשים רוכבים מכל גיל מין וסוג, פשוט מדהים לראות עד כמה הספורט הזה הוא דרך חיים עבור השוויצריים (טוב, עם כאלה תשתיות גם אצלנו רבים היו מוותרים על הרכב מרובע הגלגלים ומשתמשים באופני סוף השבוע ככלי תחבורה). חשוב לזכור את זה כשסבתות קשישות עוקפות בקלילות מבלי לאותת.
בצהרים אנחנו עוצרים לארוחה בעיירת ימי ביניים קטנה עם יריד קטן ונחמד ואפילו לא חוששים להשאיר את האופניים לא נעולים מחוץ למסעדה (לא מומלץ לנסות בבית). אחר הצהריים הגענו ללוצרן עיירה מקסימה ויפיפיה עם גשר עץ מפורסם ועיר עתיקה מאוד ייחודית ומעניינת, בה בילינו לילה במלון ברמת טופ קלאס, עם כל הפינוקים.

ביום השלישי יצאנו לשייט מקסים בספינת קיטור מחודשת (כולל הצפירה מחרישת האוזניים), המונעת באמצעות שני גלגלים ענקיים החותרים במים. וחלק מאיתנו החליטו ללכת על יום אתגרי במסגרתו הם קיבלו אופני הרים בעלי שיכוך מלא וטיפוס של כ- 1300 מטר. יתרת הקבוצה, כולל אני, בחרנו לעשות יום הליכה (הייקינג) בהרים, עלינו בעזרת רכבות ורכבלים לנקודה הגבוהה ביותר בהר ריגי והתחלנו הליכה נינוחה של כ- 3 שעות, בנוף אלפיני משכר. בסוף ההליכה הגענו למלון הממוקם בתצפית מדהימה להרים מושלגים ואגמים הנפרסו למרגלותינו. גם שם, כמובן, חיכו לנו המזוודות.
בערב התענגנו על עוד ארוחה שוויצרית טיפוסית לאזור וסיפורי הגבורה של רוכבי ההרים שלנו שכבשו את ההר בגלגליהם.

ביום האחרון רכבנו על גבי האופניים עד לשדה התעופה (מעיירה בשם רפרסוויל) שם החזרנו את האופניים ולקחנו את המזוודות שלנו בדרך הביתה, אבל לא לפני שהתפנקנו בספא שממוקם מתחת למלון רדיסון בלו במתחם שדה התעופה, כך יכולנו לחזור רגועים ורעננים.

הטיול שעשינו הינו טיול מודולרי לחלוטין, בו כל רוכב יכול להחליט על מספר ימי רכיבה, רמת קושי, סגנון רכיבה מועדף ורמת לינה - החל ממגורים פשוטים על ערמת קש באסם (נשמע רומנטי, נכון?) ועד למלונות טופ קלאס וחברת סוויס טריילס משנעת את המטען (גם לאדם בודד) ומספקת מפות ושירותי תמיכה.

חברת סוויס טריילס מיוצגת בארץ, באופן בלעדי, ע"י חברת סוויס1 הישראלית.

למידע ופרטים נוספים:
www.swiss1.co.il
www.BikeTravel.co.il - אתר טיולי חו"ל של גרופי

הכותב היה אורח חברת סוויס טריילס

נכתב ב - 06/03/2019 17:17:08

Hi dear

Greetings my dear
My name is Basilia Jackson a lady from U.S, i saw your profile and become interested in knowing you please contact
me in my email address as a friend
(basiliajackson028@gmail.com)

ברכות יקירתי
שמי Basilia ג'קסון גברת מארה"ב, ראיתי את הפרופיל שלך והתעניינתי לדעת אותך בבקשה ליצור קשר