גילוי נאות: את
המתקן המדובר לא רכשתי בעצמי, אלא קיבלתי יחד עם אופניים שרכשתי מבחור (יד 2). מה שכן, ברגע שראיתי אותו לא הבנתי איך לא חיפשתי אותו בעצמי עד כה...
בתור משתמש במנשא אחורי פשוט לרכב, נחרדתי לגלות יום אחד שריטות בתחתית הרמה התחתונה, ומתחת לכאבלים של ההילוכים. לצערנו כל הגומי שבעולם לא יעזור, והלחץ הפועל על האופניים ישרוט את השלדה לאורך זמן. כאשר מדובר באופניים שעולים כמה אלפי שקלים ומטופלות בקנאות, זה יכול להיות קצת כואב בלב.
וכאן נכנס הBike Beam לתמונה - מדובר במוט עם שתי צבתות, אשר תופסות את הסטם ואת מוט האוכף, ובכך נוצרת 'רמה' עליונה חדשה לאופניים. את המוט מניחים על המנשא, ובפועל שלדת האופניים לא נוגעת בשום דבר.
מהפעולה הזו מרוויחים מס' דברים:
1. מניעה משריטות הנגרמות לשלדה ממנשא האופניים
2. מרכז הכובד של האופניים יורד, ולכן הן פחות זזות במהלך הנשיאה, ובכלליות מהוות מכשול אוירודינמי פשוט יותר (מרבית גוף האופניים לא נחשף לרוח חיצונית, כי שלדת הרכב מסתירה אותו)
3. פשטות בחיבור האופניים - לאלו המשתמשים במנשא עם גומיות שלוקח 5 דקות והרבה עצבים לחבר/לנתק, אפשר להשאיר את הbike beam מחובר למנשא ורק "להקליק" את הצבתות לשלדת האופניים. יותר פשוט ויותר נוח.
4. עבור אופניים שאינן בעלי רמה ברת חיבור למנשא אופניים (רלוונטי במיוחד ש"מ) - המתקן יוצר 'רמה וירטואלית' ופותר לכם את הבעיה לחלוטין (זה הייעוד המקורי שלו...)
דבר אחד שיש לקחת בחשבון - ייתכן שהמתקן אינו יתאים למי שמשתמש במוט כיסא מתכוונן. צריך לבדוק עם מישהו שמבין במוט כזה שהפעלת לחץ על הכסא בכיוון העליון לא פוגע במנגנון.
לאחר שחיפשתי, ראיתי כי המחיר בארץ הוא באזור ה
250 שקלים. אני יכול לומר חד משמעית שהמחיר לחלוטין שווה את המוצר, ושאם לא היה ברשותי אחד הייתי רוכש אותו מיידית.
יתרונות: מגן על שלדת האופניים באופן מצויין, מוריד את מרכז הכובד של האופניים, קל לשימוש, לא יקר
חסרונות: ייתכן שלא ניתן להשתמש בו כשמדובר במוט כסא מתכוונן
שורה תחתונה: מומלץ בחום לכל המשתמשים במנשא אחורי, עם הסייג הנ"ל
ציון: 5/5