פרוייקט הסבת אופני 26" ל"סטנדרט" החדש 27.5
פורסם על ידי:
,
13/08/2013
הייתי חייב ליישר קו עם כל מה שקורה כרגע בתעשיית האופנים...
קראתי לא מעט ברשת על כאשלו שעשו זאת לפני,
להפתעתי ושמחתי התהליך היה ממש קל, מהיר ופשוט.
לא ברור האם הברווז הזה שנקרא 650B היינו הדבר הבא או לא והאם ה"פשרה" של בין לבין באמת תיתן מענה בכדי ליהנות משני העולמות...
למי שלא יודע במה מדובר, עד לפני כמה שנים, מידת קוטר הגלגל הנפוצה באופני הרים הייתה 26" (אינץ), לא מזמן החלו לייצר אופני הרים במידת גלגל של 29" (אינץ). במהרה כל חברות האופניים הקימו קווי ייצור ודגמים מרובים בגלגלי הענק האלו, הטרנד החולף התברר כהצלחה גדולה בתחום והוא כאן כדי להישאר!
כמובן שלכל מידה יש את היתרונות והחסרונות שלה – לא נכנס לזה כרגע...
לאחרונה יש באז מאד גדול בתעשייה בכל הנוגע לקוטר גלגל החדש 27.5" (אינץ), מעין מידת ביניים, שהיא כביכול שילוב מנצח של שתי העולמות. בעניי זאת סוג של פשרה...
בהמשך ישיר לכך כבר לא מעט רוכבים רכשו זוג אופני 650B ואלו שלא יכלו להרשות לעצמם חיפשו דרכים כיצד להסב במינימום כסף את אופני ה-26" שלהם ל-27.5", הרשת מלאה במאמרים שכאלו.
לא יכולתי שלא להשתתף בניסויי ובתור אחד שאוהב חדשנות ושינויים, החלטתי שאני מנסה גם.
לאחר אין ספור שעות של קריאה במרשתת, מסתבר שזה טרנד נפוץ בעיקר באופנים שבהם יש דרופאוטים מתחלפים. לא כך במקרה שלי...
הבדיקה הראשונה שעשיתי היא הרכבה של גלגלי 27.5" על האופנים – נכנס בקלות, מאחר וזו מידה לארג' ובשלדות של Liteville ככל שהשלדה יותר גדולה, כך גם מתארכות תומכות השרשרת (chain stay) – זה כדי לשמור על מרכז אופנים אחיד בכל מידה, בהתאם לגובהו של הרוכב.
הבדיקה השניה היא, סגירת מהלך של שני הבולמים – ריקון אוויר ודחיסה. בקדמי זה היה קל, הקראון של הבולם לא נגע בצמיג (מקסיס ארדנט 2.25) וכמובן שהיה מספיק מרווח בקשת הבולם (3 מ"מ). מאחור הגלגל נכנס ללא בעיה ואפילו השאיר רווח של 1.4 ס"מ. אבל בסגירת מהלך הצמיג נגע בצינור כסא... הפתרון לכך הוא מאוד פשוט – קיצור הסטרוק של הבולם ע"י הוספה של באמפר סוף מהלך. הרי גם ככה יש לי 165מ"מ מאחור, אני יכול להסתפק ב160מ"מ וגם זה מעל ומעבר...
מה לגבי הגאומטריה? הרי צירי הגלגל גבוהים יותר ב-19מ"מ, זה מגביה את האופנים, משנה את הזוויות שלהם וכמובן שגם את התנהגותם.
הפתרון לכך הוא מאד פשוט, את המזלג מקצרים ב-ס"מ (150מ"מ). לגבי הבולם האחורי, ב-601 יש מתאמים לשינויי גאומטריה, עם שינויים קיצוניים של 2ס"מ, כדי להוריד את ה-BB בלפחות סנטימטר ובהתאם לכך לשנות את זווית הראש.
בסופו של דבר התקבלו אופני 650B עם גאומטריה מאוד קרובה לזו שהייתה עם גלגלי ה-26".
מעבר לרכיבה קלילה, עוד לא יצא לי לבדוק אותם לעומק, לכן ע"מ שהסקירה המלאה על ההתנהגות והשוני באם קיים תיהיה אוביאקטיבית, אפרסם אותה רק בעוד כחודש...
שאלות ותגובות
נכתב ב - 25/08/2013 19:34:41
הוספת תגובה
להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר