• Groopy
  • Groopy
  • CaravanZ
  • Groopy
Groopy

Merida One Forty 3 B

פרטי ההודעה

הקדמה
עד היום רכבתי על אופני ז"ק Giant Yukon (נרכשו בשנת 2004), רכבתי בעיקר בשבילים מעט מאד סינגלים באזור בן שמן, הירקון, חורשים והשרון. רכיבה סולידית בשבתות. 
לפני כמספר חודשים החלטתי לאתגר את עצמי בסינגלים מורכבים וקשים יותר מאלו שרכבנו עד כה (יש לומר לא היו), באחת מהרכיבות הגלגל האחורי התעקם והחלטתי שהגיע הזמן לרכוש אופניים חדשות לאחר שהבנתי שיש להחליף עוד מספר מכלולים.
הבחירה לא פשוטה, התחלתי בתקציב נמוך (כ- 3000 ש"ח) ומהר מאד הבנתי שבתקציב כזה אין אופניים ראויים, ביקרתי במספר חנויות ניסיתי להבין את ההבדלים בין החברות השונות והמכלולים שיש בכל זוג אופניים.
חיפשתי קצת ביד 2, לא מצאתי אופניים שמתאימות.
לאחר כשבועיים שאני רוכב על אופני ש"מ שהשאלתי מחבר החלטתי שאני רוכש אופניים חדשים וקופץ לתקציב של כ- 9000 ש"ח

ההחלטה - Merida One Forty 3 B
עשיתי מספר רכיבות על הדגם הזה ליד הסניפים של רוזן ומינץ ולאחר בדיקות והתייעצויות רבות עם חברים מצאתי שהאופניים מציעות את השילוב המתאים בעבורי מבחינת מחיר ומכלולים.
קישור לאופניים: http://www.rosen-meents.co.il/?CategoryID=1252&ArticleID=5801

רכיבה ראשונה על המרידה
מייד אחרי שרכשתי את האופניים יצאתי לרכיבה ראשונה וקצרה להכיר את האופניים, 
תחושה ראשונה: אופניים מהירות ומעניקות תחושה נוחה, 
סוג רכיבה: שביל
2 דברים סימנתי כטעוני שיפור: פדלים וידיות אחיזה (מקוריות מהיצרן) - עידכונים בהמשך

שבת, 18 באוקטובר 2014 (רכיבה מס. 2)
רכיבה ביער חורשים
סוג רכיבה: סינגלים (רמה בינונית מינוס)
בעליות, האופניים מהירות, הבולם האחורי על מצב Trail לאורך כל הנסיעה (לא מצאתי צורך לשנות מצב), תחושה של אופניים עם ז"ק.
בסינגלים, האופניים עוברות כל מכשול בצורה חלקה, מגיבות יפה לפניות, טיפוס / ירידת סלעים. 
הרגשה כללית: חיית שטח.
חברים שרוכבים איתי, עשו סיבוב על האופניים, נהנו מאד ופה אחד שיבחו את האופניים והנסיעה בשטח.

שבת, 25 באוקטובר 2014 (רכיבה מס. 3)
רכיבה ביער חורשים
סוג רכיבה: בעיקר עליות, היום טיפסנו סינגלים שבד"כ יורדים, מאתגר אבל הצלחנו, מדובר במספר טיפוסים עם סלעים לא קטנים.
השתמשתי במנגנון הנמכת המושב (דרך הידית שמתחת למושב) כדי לטפס את הסלעים - נחמד עוזר קצת, אבל צריך לשפר את הטכניקה.
מתרגלים לאופניים.
הרגשה כללית: חיית שטח.
רוכבים שפגשתי בשטח משבחים את האופניים - גם יפות וגם איכותיות.

שבת, 01 בנובמבר 2014 (רכיבה מס. 4)
רכיבה בפארק הירקון
סוג רכיבה: שבילים
דבר ראשון לפני תחילת הרכיבה העברתי את הבולם האחורי למצב "Climb" כדי לא לאבד אנרגיה ברכיבה שכולה שבילים, 
תחושה של רכיבה על אופני ז"ק, מהירות מאד, שילבתי עליות בראש ציפור.
הרגשה כללית: רכיבה כייפית, תנוחת רכיבה נוחה.

ראשון, 09 בנובמבר 2014 (ביקורת ראשונה לאופניים)
אחרי 4 רכיבות נכנסתי לסניף רוזן ומינץ בפ"ת (אזור תעשיה סגולה) כדי לבדוק ולוודא שהכל תקין - לפי עצת המוכר ביום הרכישה של האופניים.
כיוונתי את השיפטרים שיתאימו לכף היד, חיזוק נאבה גלגל קידמי, מלבד זאת לא היה משהו חריג.
החבר'ה בסניף נחמדים מסבירי פנים - שירות מהיר.

שבת, 15 בנובמבר 2014 (רכיבה מס. 5)
רכיבה ביער חורשים
סוג רכיבה: סינגלים, איתרנו סינגל מאתגר מאד שילוב של סלעים גדולים טיפוס וירידה, נדרש טכניקה וכח
האופניים חזקות, מאפשרות מעבר קליל על סלעים קטנים / בינוניים, 
בטיפול שבצעתי כיוונתי את השיפטרים לפי גודל כף היד שלי, מקל באופן משמעותי על העומס בידיים.

שישי, 21 בנובמבר 2014 (רכיבה מס. 6)
רכיבה בבן שמן - מסלול הרצל
לגבי האופניים כל מילה מיותרת, מתרגלים לאופניים, לרכיבה.
לכל אורך הדרך הבולמים (קידמי ואחורי) על מצב Trail, מדי פעם אני מוריד את המושב בעזרת הידית שמתחת למושב, היות ויש צורך להוריד את היד מהכידון מפריע במקצת לרכיבה, אני שוקל להוסיף את הכבל לשליטה מהכידון.

שבת, 29 בנובמבר 2014 (רכיבה מס. 7)
רכיבה ביער חורשים
מסלול בוצי הצמיגים התמלאו בוץ די מהר, ניסינו להיכנס לסינגלים אבל הצמיגים החליקו קצת על הסלעים
היה מאתגר, רכיבה איטית.
בסיום שטפנו את האופניים במים עם צינור - נקווה שלא נראה חלודה בהמשך.

שבת, 13 בדצמבר 2014 (רכיבה מס. 8)
רכיבה ביער חורשים
אחרי הפסקה של שבוע, חזרנו לדווש מלאי אנרגיה עלינו על סינגל חדש ברובו ירידות, בדרך סלעים שיש צורך לעבור, מאתגר קלות.
מבחינת האופניים - מרגיש מאד נוח מהרכיבה עוברות בקלות מכשולים, רכיבה מהנה.
מרגיש בצורך להוסיף ידית לשליטה באוכף מהכידון - יותר מדי פעמים נאלצתי לעצור ולהוריד ידיים מהכידון בכדי להנמיך מושב ובסיום להחזירו לגובה רכיבה.


שבת, 20 בדצמבר 2014 (רכיבה מס. 9)
רכיבה ביער חורשים
מצאנו מסלול חדש, מאתגר ברמה גבוהה, האופניים בולעות את השטח עליות, ירידות, דרופים, סיבובים בקיצור כל מילה מיותרת.
הפדלים החליקו מספר פעמים, באחת הפעמים נחתכתי.
משתמש המון בהנמכת המושב, תורם המון לחווית הרכיבה, החסרון שפוגם ברצף הרכיבה, יש צורך להוריד יד אחת מהכידון כדי לשנות גובה אוכף.

שישי, 26 בדצמבר 2014 (רכיבה מס. 10)
פנצ'ר מייד בתחילת הרכיבה, הפנימיות המקוריות מגיעות ללא חומר (ג'יפה)
מומלץ לשדרג לפנימיות עם חומר במעמד הרכישה.

ראשון, 28 בדצמבר 2014 (תיקונים ותוספות)
לקחתי את האופניים לסניף רוזן ומינץ פ"ת להחליף לפנימיות עם חומר + התקנת שלט למוט אוכף (KS) + בדיקת לחץ אויר בבולמים (קידמי ואחורי)
השארתי את האופניים בידיהם המסורות של דניס ואורי, אחרי יומיים קיבלתי צלצול שהאופניים מוכנות.
** כחבר מועדון  Team 12 קיבלתי הנחה של 12%


שישי, 27 בפברואר 2015 (רכיבה מס. 11)
רכיבה ביער עופר
מסלול טכני מאד, רכבנו בשישי אחה"צ מזג אויר מדהים, אחרי חודשיים ללא רכיבה.
הצטרפנו לשלושה רוכבים מקצועיים שעזרו לנו לעבור מכשולים מאתגרים, הסבירו לפני כל קטע טכני איך לעבוד.
הרכיבה עם שלט למושב עוזר לרכיבה, אין איבוד אנרגיה אין עצירות מיותרות כדי לשנות את גובה המושב, פשוט שיפור מדהים
במסלול ישנם רמפות ניסינו ללמוד לקפוץ ואחרי תרגול קצר בדרופ קטן החלטתי שאני יכול לעבור גם רמפה - בפועל בנחיתה הרגל החליקה מהפדל ונפלתי (מכה חזקה בצלעות אבל לא נורא).
אין ברירה צריך לעבור לפדל פלט.

חג שבועות, 24 במאי 2015 (אחרי 8 חודשים של רכיבות)
רכיבה בבן שמן, פארק קנדה וחורשים.
האופניים מדהימות, חזקות, נוחות - תענוג לרכב אליהם, קופצים (עדיין מדרגות נמוכות), מטפסים - כל מילה מיותרת

רכיבה עם שלט למושב כיסא - מדהים, רכיבה רציפה (ללא עיכובים ועצירות לשינוי גובה מושב) משתמש המון בשיני גובה מושב - חובה לכל רוכב AM
פדל פלאט - מחזיק את הנעל (לא נחבלים מפדל שהרגל החליקה) - חובה
לסיכום - תמורה אדירה למחיר

שבת, 08 באוקטובר 2016
רכיבה ברמות מנשה המסלול הכחול
עברו חלפו להן שנתיים של רכיבות על המרידה, רכבנו בכל סינגל עברנו מכשולים קיפצנו בזהירות, האופניים מדהימות ומומלצות
מקפיד לשטוף ולטפל באופניים אחת למספר רכיבות (קצת מים עם סבון, ניקוי מכלולים ושימון).
למי שמתלבט: מנגנון לשינוי גובה מושב עם שליטה מהכידון - חובה, לא להסס - משפר את חווית הרכיבה ומעבר בין עליות, ירידות ומעברים טכניים (הרכבתי בסניף פ"ת של רוזן ומינץ, דניס האליל)
מיגון: קסדה מלאה, אני רוכב עם Bell mips super 2R מאווררת ונוחה מאד, גם בימי הקיץ החמים (נרכשה ברוזן ומינץ)
 

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר