עם שוך סערת המירוצים לעונה זו, אפשר להתרווח ולחזור להתעסק
בעינינים תיאורטיים ברומו של עולם.
נושא שאינו מוכר דיו בקרב ציבור הרוכבים הוא התקינה וספר החוקים הנמצאים בבסיס הענף. מדובר ברמות קצה שלא ניתן לתאר את הדקויות והדיוק. למשל :
- כל הגלגלים שהרוכבים חמושים בהם עומדים בתו תקן שהגדיר ה UCI .
כן כן, ישנה רשימה מפלצתית של חברות ודגמים מאושרים.
- למשל, מספר החישורים המינימלי הוא 12.
- כל אלמנט שמחפה על הגלגל - אסור . הגלגלים תמיד חשופים במלוא היקפם , מה שנקרא ללא FAIRING .
- גיאומטריית האופניים היא מוגדרת וברורה . היחסים בין כידון/אוכף וציר מרכזי .
- מי היה מאמין בעולם של מאות יצרנים הוא הדין גם לצורת צנרת השלדה שצריכה להיות ביחס מסויים בין מידות האורך ורוחב הפרופיל. לאחרונה עולה שוב נושא חוק חדש יחסית שנכנס ( שנקרא 3:1 ) לפיו שינה ה UCI את היחס פרופיל הצינור התחתון וגורם אי-נוחות אצל מספר יצרנים , בייחוד באופניים בעלי פרופיל אירודינמי .
לכל דיסיפלינה יש את מפרט שלה , למשל דיני כידון אירובר במירוץ נגד שעון או במסלול אליפטי. כמו בתמונה מצ"ב .
החוקים אפילו מדברים על :
- מידות מספר הרוכב, איפה וכמה מספרים צריך הרוכב/האופנים בכל תחום.
- גם גרפיקת החולצה של הקבוצה ולוגו הספונסר תהיה מאושרת ע"י UCI מבעוד מועד.
- אלוף עולם ילבש את החולצה בכל אירוע במשך שנה מיום הזכייה עד האליפות הבאה
- ישנה הגדרה ברורה של גובה הקנסות במקרה של אי לבישת חולצה מאושרת או חריגה מהחוקים עד גובה 10,000 פרנק שוויצרי. תכירו את אלוף העולם בקנסות :
זה מספיק לבינתיים. מדובר בחומר לא קל לעיכול.
רכוב ותן לרכוב.
דע מאין באת ולאן אתה רוכב..