נכתב ב - 01/02/2010 12:24:58
311
1031
שלום לכולם ,
בשעה טובה פירסמנו היום בעיתון את המכרז הראשון לביצוע שביל ישראל לאופניים בקטע שבשמורת הרי אילת. מכרז זה ביחד עם מרכז השילוט שתפרסם בקרוב החברה הממשלתית לתיירות יכשירו 85 ק"מ מהשביל.
כל מי שעומד בתנאי הסף של המכרז מוזמן להגיש הצעות.
את הודעת הפרסום של המכרז ניתן לראות באתר רשות הטבע והגנים. מדובר בבנית סינגל
בכבוד רב ,
פרויקט שביל ישראל לאופניים.
מצורף לינק להודעה
http://parks.org.il/BuildaGate5/general2/data_card.php?Cat=~20~~649527355~Card7~&ru=&SiteName=parks&Clt=&Bur=9135650
"אל תגידו יום יבוא ,הביאו את היום "
נכתב ב - 01/02/2010 13:35:13
199
2634
א . ברכות , כל הצלחה תבורך.
ב, ג, שאלות "פצצה" אז אז אמתין שהשרשור יתפוס תאוצה
מי ש תוהה wondering
טועה wrong
ו תועה lost
ט.ל.ח
נכתב ב - 02/02/2010 10:49:27
474
2465
מצטער, אלא שאני חושד כיום בכל נושא הנוגע לרט"ג. הרי אילת הם האזור היחיד בארץ בו פקחי הרטג אינם מציקים להולכי רגל ולרוכבי אופניים החורגים מהשבילים. הרים אלו עשויים ברובם מסלעי יסוד, ועל אלו לא נותרים קוליסים או עקבות. באזור קיימים שבילי גמלים רבים, הנמצאים בשימוש ומשמשים את המבריחים - ראה כאן לדוגמא. שבילים אלו בצרוף השבילים המסומנים כיום יכולים לשמש כבסיס לשביל אורכי, ואין צורך בסלילת שבילים חדשים. לעומת זאת, יש צורך אקוטי בהסדרת שבילי אופניים באזור שדה בוקר ובהר הנגב, שם גם הפקחים מתנכלים לרוכבי אופניים.
מצטער לקלקל את החגיגה, אולם להערכתי הרטג כהרגלה עושה כרצונה מבלי להתייחס לדרישה מצד רוכבי האופניים. מניח שתהיה חגיגה סביב השביל עם הוצאה כספית לא קטנה על חשבון הציבור והרבה אפשרויות צילום, אולם ללא ערך עבור הרוכבים. להזכירכם, עדיין לא קיבלתי תשובה לבקשותי לפתוח מספר סינגלים באזורים הנדרשים, כ9 חודשים לאחר שאלו הוגשו - ומדובר בשבילים קיימים...
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 02/02/2010 13:34:11
4
283
וואלה טל, זה יפה שיש לך אג'נדה לוחמנית, אנרכיסטית ומגובשת. ואני שמח גם שאתה עקבי בהתקפות שלך על הרט"ג.
רק שאלה קטנה - "עושה כרצונה מבלי להתייחס לדרישה מצד רוכבי האופניים" - מתי נערכו הבחירות בהם נבחרת על ידי הרוכבים ליצג אותם? ממתי נהפכת לרואה החשבון של רוכבי האופניים בארץ האחראי על על בחינת המאזן מול הרט"ג והקביעה ש"אולם ללא ערך עבור הרוכבים"?
זה קצת מעייף לראות אותך ומספר מצומצם של רוכבים דוחפים את האג'נדה הזאת בלי קשורה או לא לנושא הנדון.
הנושא בשרשור זה הוא - סיום גיבוש שביל ישראל באופניים כולל הקטע שלא הוסכם עליו עד אילת. שביל ישראל באופניים הוא בעיני הפרוייקט החשוב ביותר שנעשה בענף עד היום.
שביל ישראל יאפשר לרוכב הממוצא שעדיין מוצא ריגוש ברכיבה מקצה אחד של ישראל לקצה השני שלה לחוות חוויה אדירה.
למה לערבב בנושא כל כך יפה וחשוב שהמון אנשים מקדישים לו ימים רבים מחייהם את האג'נדה שלך נגד הרט"ג?
האמת..השרשורי "רשעות שמורות הטבע" הללו עייפו אותי. יתרה מזאת, הם גרמו לי להדיר רגליים מפורומים שהיו פורומים מרכזיים והפכו לבלוג אנרכיסטי נגד הרט"ג.
אני, כרוכב שרוכב באופן תדיר בשמורות טבע ובגנים הלאומיים - ובטח בסינגלים (ראה פארק הכרמל, שמורת אלוני אבא, ציפורי, תל-גזר, חוף הבונים, נחל מהר"ל, תל-ערד, בית גוברין ועוד..) מוצא לנכון למחות נגד ההתבטאויות הללו אשר אינם משקפות לפחות את דעתי.
נכתב ב - 02/02/2010 13:47:56
474
2465
לא התיימרתי לייצג את כל רוכבי האופניים, וגם אין לי אג'נדה שמטרתה לתקוף את הרט"ג. אלא שמדובר בגוף העושה בכסף ציבורי כבשלו, כביכול למען רוכבי האופניים ולמעשה ליצור לעצמו יחסי ציבור חיוביים ותו לאו. מכיר היטב את תואי הדרך המדובר. למעט שילוט ו2-3 מקומות בהם כנראה יסדירו את הדרך מדובר בסימון של שביל קיים. הצגת הפרויקט כפריצת שביל לטובת רוכבי האופניים הינה מטעה. אשמח אם שביל ישראל לאופניים יוקם, למרות שדעתי שונה משלך בנושא - להערכתי השביל יועיל במידה וישולב בשבילי רוחב נוספים, ולא כפרויקט בפני עצמו, בדומה לדרך בה נוהגת הקק"ל של טיפול באזורים שבשליטתה. אתה מוזמן להתיחס לגופו של ענין.
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 02/02/2010 13:51:29
4
283
אשמח להתייחס לגופו של עניין בפורום הראוי.
גופו של עניין בשרשור זה הוא "שביל ישראל לאופניים". כל נושא אחר לדעתי חוטא ומחטיא את העניין החשוב הזה. חשוב ככל שיהיה בעינייך.
למשל, יש לי דעה מגובשת מאוד למשל בעיניני רכיבה בשטחי איו"ש - ועדיין אני שומר אותה לעצמי ולא "מלכלך" בה כל שרשור סיכום אחרי טיול שאתה עושה באיזור.
נכתב ב - 02/02/2010 14:03:21
474
2465
חוזר על מה שאמרתי - הגדרת שביל ישראל לאופניים בהרי אילת כ"פריצת שביל" הינה מטעה. השם המתאים הוא "הסדרת סימון שביל ישראל לאופניים". מעבר לזה, מדובר בהוצאה תקציבית לא קטנה על חשבון הציבור, שלהערכתי רחוקה מלהיות ראשונה בסדר העדיפות בנושא שבילי אופניים. הדברים גם נעשים ללא שיתוף - למעט מספר שאלות לפני כשנתיים וחצי אין שיתוף של הרוכבים בתואי. זה גם לא פורסם כעת - פענחתי אותו מתוך מאמר "מטעם" שהרט"ג פרסמה. מציע שתתמקד בתגובות עניניות. אין לי בעיה עם דעתך על מסלולי רכיבה ביו"ש או בכל מקום אחר...
הפניה למאמר http://www.epochtimes.co.il/news/content/view/13229/92/
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 02/02/2010 15:21:58
87
1229
ירון,
אתה הוא זה שמסיט את הדיון מהנושא שלשמו הוא נפתח.
טל התייחס עניינית וציין כי מוטב היה שרט"ג יעניקו עדיפות לאתרים בהם (לטענתם) האופניים גורמים נזק לאזור.
במקום זאת, רט"ג מעדיפים, ככל הנראה לצורכי יחסי ציבור, להכשיר את שביל האופניים "מתחת לפנס". כלומר במקומות שהתשתית הקיימת מספיקה ושהפגיעה בטבע ע"י רוכבי האופניים מינימאלית, אם בכלל.
סייקל-פרו - הכי שווה לרוכבי האופניים.
http://cycle-pro.co.il
נכתב ב - 02/02/2010 16:18:30
311
1031
אויש טל ,
אני גם מצטרף לדעה של ירון , מה אתה בדיוק רוצה ???
עד שעושים משהו, וכן כאחד שמעורב בזה , זוהי פריצת דרך ענקית בתחום ואמיתית בתחום, אתה בא ואומר אל תעשו , תעשו במקום אחר.
אתה מקשיב קצת למה שכתבת? באמת שאני כבר לא מבין וגם לא יכול להתייחס אפילו לזה.
פרויקט שביל ישראל לאופניים שלאחר עבודה מרובה של לא מעט זמן עומד לצאת לדרך בפועל וזוהי נקודה היסטורית לזה. לבוא ולשלול את זה ,זה ממש לא ברור.
הפרויקט נעשה בשיתוף מלא של הציבור , אני אישית וצוות הפרויקט נפגשנו עם הרבה מאד רוכבים מהאזור , התכנון בוצע על ידי רוכבים מהאזור ובשיתוף כל הגורמים.
אייל
מרכז פרויקט שביל ישראל לאופניים
"אל תגידו יום יבוא ,הביאו את היום "
נכתב ב - 02/02/2010 16:35:07
474
2465
הי איל אני מעריך את פועלך בנושא, אולם לא רואה בפרויקט שביל ישראל באופניים את בבת עיני. הפרסום היחיד שאני זוכר בנושא הוא מלפני כשנתיים וחצי, וכלל הגדרת תואי עקרוני. אשמח אם תפנה את תשומת ליבי לאיזשהוא תואי שפורסם מאז. אפילו עתה פענחתי את התואי מתוך מאמר בעיתון, ולא מתוך פרסום של הרט"ג, כך שלא ברור לי באיזה ציבור מדובר. מזה כשנתיים הרט"ג החלה להגביל משמעותית את אפשרויות הרכיבה באזורים שונים בארץ. להערכתי הרט"ג מקדמים את מה שנראה להם ולא על פי צרכי הרוכבים. אשמח אם תרתם לנושא אישורי הרט"ג לסינגלים שנתבקשו מהם לפני כ9 חודשים. עד עתה לא התקבלה תגובה כלשהיא...
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 02/02/2010 16:51:45
311
1031
אתה מוזמן לקרוא : http://www.ibt.org.il/
שביל ישראל לאופניים יעשה טוב להמון המון רוכבים. הערכה שלי היא ש-98 אחוז מהרוכבים בארץ יהנו ממנו.
אתה נמצא במיעוט שזה לא ידבר אליהם.
אייל
"אל תגידו יום יבוא ,הביאו את היום "
נכתב ב - 02/02/2010 16:58:37
474
2465
הבטתי באתר, אפילו לאחרונה. מלבד כותרות ומצגות המכילות תשבוחות עצמיות אין בו מאום. אלא אם אתה קורא למפה ברזולוציה של אחד למיליון אינפורמציה מספקת...
לגבי הסטטיסטיקה, אשמח אם תתיחס לעובדות. גם אני אהנה משביל ישראל לאופניים, אולם אהנה יותר מפתיחת שבילים בהר הנגב ובאזור שדה בוקר... (באותה מידה ניתן היה לשאול "מי בעד חיסול הטרור...")
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 02/02/2010 17:16:51
30
821
איל אני מקווה שרט"ג לא מעוורים את עיניך בתצורת עצם קטנה כאשר הסטיק האמיתי מוחבא ונעשה עבורם לפרה חולבת כספים מהרבה רוכבים באתר.
האמת שהייתי רוצה לקבל מהם, רט"ג, תשובה ענינית ואמיתית לכל השאלות הנוקבות והישירות שנשאלו ע"י טל ורוכבים אחרים בפורומים השונים ולא תשובות מתחמקות ומפותלות. הייתי מעונין שהם יעמדו בהבטחותיהם שנאמרו מעל דפי הפורום הזה ויכבדו לפחות בתשובה, גם אם היא שלילית, לבקשות שנשלחו אליהם.
לכן תסלח לנו אם נהיה מעט סקפטיים וחשדניים כלפי גוף שמתנהג כמישהו שיש לו דבר מה להסתיר ופקחיו מדברים בלהט ובעודף מוטיבציה כנגד האופנים אשר לפי אחד מהם(את זה נאמר לי אישית בשטח) "אתם יותר גרועים מהאמר".
דורון
"תחיה את הרגע כי עוד רגע הוא חולף!", אני, ברגע זה.
נכתב ב - 02/02/2010 17:37:18
116
1358
טל, עכשיו הצלחת להרגיז גם אותי. נראה לי שאתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך וממשיך להשמיץ גם כשמיעים למישהו שבחים. "מלבד כותרות ומצגות המכילות תשבוחות עצמיות אין בו מאום"?קרא את מודל לתכנון מפורט - תכנון מפורט לקטע שחרות אילת מאת ארז לוטן (אדריכל נוף, רוכב, בונה שבילים), רמי גולד (רוכב, בונה שבילים, האיש שתכנן ובנה את שבילי בארי, עדולם, אלון הגליל ועוד כמה) והלל זוסמן (מנהל פרוייקט שביל ישראל לאופניים, רוכב, איש רט"ג, בונה שבילים) ותבין את הרצינות והמקצועיות שהושקעו בתכנון עד עכשיו. (נמצא באתר שביל ישראל תחת פרסומים > תוואי) הפתרון שלך של "בואו נבנה שביל שהוא פרוייקט תיירותי לאומי על בסיס שבילי גמלים" מתאים אולי למי שמוכן לטפס אחריך את הסרטבה ברגל, אבל לא למי שיוצא לרכב שביל של 1000 ק"מ ובטח לא לתיירי אופניים שהם חלק מקהל היעד. אני חושב שבלהט המלחמה שלך ברט"ג לא שמת לב שבמקרה הזה אתה יורה על כוחותינו.
נכתב ב - 02/02/2010 17:45:05
474
2465
תודה. מודה שלא ראיתי באתר את הקובץ הנ"ל. את המפה הורדתי ממאמר תדמית של הרט"ג, והצלחתי לפענח את המסלול. מסכים ששביל מעין זה מיועד לתיירי אופניים ולמי שרוצה לרכוב את השביל לכל אורכו, אולם הוא איננו מיועד לרוכבים כמונו, המכסים תואי שטח ביום בודד.
בנוסף, הנקודה העיקרית היא שאין כאן חידוש - מדובר בעיקר בסימון של שבילים קיימים, למעט מספר נקודות בודדות.
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 02/02/2010 17:53:24
116
1358
אני לא יודע על מה אתה מבסס את הקביעה שמדובר בעיקר על סימון של שבילים קיימים, אבל אני מבטיח לעיין במסמכי המכרז ולעדכן. ממה שאני מבין מהכתוב בפתיח של ההזמנה להציע הצעות מדובר ב "הקמה, בניה, הסדרה, תחזוקה, ותיקונים - שביל ישראל לאופניים מקטע דרומי שמורת הרי אילת מסוג "סינגל", וכן ועבודות נוספות בהתאם לתנאים המפורטים בקובץ מסמכי המכרז. ממה שאני מבין רט"ג מבקשת הצעות לבניה של סינגל בשטח שמורת הרי אילת ולא בהצעה לשילוט. הפניה נשלחה לבוני שבילים ולא לקבלני שילוט מה שמחזק את התחושה שלי.
נכתב ב - 02/02/2010 21:02:31
239
1473
איל וירון מעריך אתכם על תמימותכם ומיצר על כך שאיבדתי את שלי. מעניין כמה כסף במכרז המיותר הזה ימצא את דרכו לשימון הכיסים הנכונים על מנת לזכות במכרז. הגיע הזמן שמבקר המדינה יפשפש במחשבי הרט"ג ויערוך מספר חקירות באותם נושאים בהם התנהלות הרט"ג גרמה לנו להרים גבה. הפרויקט ראוי. אותי אישית הוא לא מעניין יותר מידי כי אני רוכב על השבילים המוסדרים הללו רק בצוק העיתים משכלו כל האפשרויות ונסתתמו כל הדרכים האחרות לחמוק מסימני הציוויליזציה.
אז מה מציק לי? מה נותנים לחתול לשמור על השמנת? מה פתאום זה פרויקט של הרט"ג? תסבירו לי מה פתאום הרט"ג שם את טלפיו הגסות את וציפורניו הארוכות על המכרז הזה ??? מי יפקח על תקינות המכרז? דגל שחור מתנוסס, בחילה וקבס מפרי הביאושים, ריח רע נודף מכל העיסק הזה.
ייכנס מיכאל לינדרשטראוס באליהו אמיתי לאלתר.
http://aldudi2.wordpress.com/
נכתב ב - 02/02/2010 21:10:02
116
1358
דודי, אתה מרגיש טוב? קראת את תנאי הסף להשתתפות במכרז? הנה התקציר: ב. המציע בעל תעודה על השתלמות בקורס בוני שביל אופניים, ע"י איגוד האופניים, מכללת x-school בווינגט וארגון IMBA.
אתה רומז שהקבלנים המאליאנים רמי גולד, יואב בהט, יפתח סהר ושאר בוני השבילים הולכים לשחד את אנשי רט"ג? או שאתה רומז לטייקונים מעז הרים? שמעתי שהם עשו מיליארדים מהפאמפ טראק במעיין חרוד
נכתב ב - 02/02/2010 22:39:36
474
2465
הקביעה שמדובר בשבילים קיימים היא על פי התואי, אותו אני מכיר היטב. גם הלל טוען שמדובר בתואי קיים. אגב, אין לי בעיה עם זה, יש מספיק שבילים באזור, והמסלול המוצע מעניין. אלא שניתן לרכוב בו גם ללא ההכרזה עליו כחלק משביל ישראל לאופניים.
בהרי אילת אין בעיה של שבילים לרכיבה, לעומת אזור שדה בוקר והר הנגב בהם יש בעיה אקוטית.
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 02/02/2010 23:09:05
76
365
טל - יישר כח על הסובלנות והתגובות העינייניות על אף הדברים שנאמרים ע"י אייל וחבריו. לי אישית שירשור זה לא חידש דבר - יש מי שכותב "עשיתי..." ויש מי שמטייל.
החיים זה כמו אופניים -
אם קל לך מדי, זה סימן שאתה בירידה!!!
נכתב ב - 02/02/2010 23:29:42
199
2634
למה אני חש שלא שיבוצע ? אני לא עו"ד, לא כלכלן, לא משתתף במכרז ואין לי ניסיון במכרזים , כ"עמך" מופתע מסעיף 1 שנכנס גם במכרזי החברה הלאומית לדרכים בישראל (מע"צ) ו מפליאים אותי סעיפים 12 ו 13
מי ש תוהה wondering
טועה wrong
ו תועה lost
ט.ל.ח
נכתב ב - 03/02/2010 12:27:49
10
38
רק היום ראיתי את הדיון כאן מתנצל שלא הגבתי לדברים. טל כנראה לא מבין את הפרויקט, הוא מעדיף שתקציבים יעברו לסגירת המרפסת האישית שלו. אנחנו עוסקים ( כחברים בוועדת ההיגוי של משרד התיירות ) הרבה בדילמות של אילו שבילי אופניים לפתח באיזה תקציב ואיפה. חסר איזה סקר משתמשים רציני לדעת מה הרוכבים רוצים ( להרגשתי רוב הציבור ירצה שבילים עירוניים או סלולים בפארק) השבילים האלו יכולים להגיע למליון שקל לק"מ אז לא להקים אותם ? אריאל התנדב והציג למשרד התיירות את המשמעות התיירותי של סינגל והעניין תפס והיום הגופים האלו מתקצבים גם סינגלים. כל הגופים בוחנים בשלב הראשון את קהל היעד של השביל - ואין מה לעשות תמיד מי שבקצה לא יקבל את כל מה שהוא רוצה. אבל זה לא נושא הדיון. מטרת הסינגל בהרי אילת היא לא לספק את רוכבי אקסטרים ( שאני בטוח שיהנו ממנו ) אלא לתת מענה לקיצור היום הארוך משחרות לאילת. לעניין השחיתות וכד' - נלחמנו ועמדנו על כך ( וזה גורם לא מעט כאב ראש ) שרק מי שהוא בונה שבילי אופניים מוסמך יוכל לגשת למכרז זה דורש מהבונים שיש היום לשנות פזה לקפוץ מדרגה ברמת הביצוע וכד'. להגיד שלא היה שיתוף ציבור בפרויקט - התוואי באילת הוא תוואי שאותר ע"י רוכבים מקומים ממפגשים סיורים ואני חייב להם תודה. אנחנו לא נגשים לתכנון מבלי לקבל את כל המסלולים שיש במרחב ( היו מפגשים בכפר תבור , בצופר וכד' ). אנחנו כרגע במבחן של הביצוע קשה מסובך בשטחים רגישים מאוד - אני מקווה שנצליח לקבוע סטנדט חדש של שבילים.
נכתב ב - 03/02/2010 12:59:23
474
2465
אין בעיה. אני מכיר את המסלולים בהרי אילת וכפי שציינתי, אני מברך על כל סינגל חדש שנבנה. את המסלול המוצע גם רכבתי, ( ראה בקישור) וגם אם יש לי הסתיגויות ממנו, בסך הכל מדובר במסלול נופי וכדאי ברכיבה. כמו כן, אינני רוכב אקסטרים. להערכתי אני מייצג במסלולי הרכיבה שאני מבצע את רוכבי השטח המבקשים למלא יום רכיבה בסוף השבוע, עם כושר מעט מעל הממוצע. כפי ששנינו יודעים לא מדובר כאן בסלילת סינגלים חדשים, אלא כפי שציינת גם בפורום טיולי אופניים בסידור ושילוט מסלולים קיימים, שחלקם סינגלים וחלקם בשבילי 4X4. מדובר בשבילים בהם ניתן להשתמש גם כיום, רובם ככולם מסומנים בסמ"ש. מפריע לי שהרט"ג מתעלמת לחלוטין מבקשות הרוכבים, ומוציאה כספים על פרויקטים בהם ניתן לגזור סרטים, שאינם מוסיפים דבר. הייתי שמח לברך על המוגמר לו המצב היה סביר באזורי רכיבה אחרים במדבר. אלא שבעוד פקחי הרט"ג רודפים אחרי רוכבים באזורי מדבר אחרים, והרט"ג מתעלמת מבקשות פתיחת סינגלים באזורים אלו היא מנסה לקבל קרדיט על פתיחת שביל מסומן בהרי אילת, כשבאלו לא חסרים שבילי רכיבה. ברור לי הפוטנציאל התיירותי של האזור, אולם לדעתי הטיפול ברוכבי האופניים המקומיים קודם לו.
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 03/02/2010 13:29:24
239
1473
לחדוות הרכיבה פנים רבות.
מבחינתי האישית כל מיסוד ופורמליזציה של התחביב הזה כענף מקצועי ובמיוחד הזניית תחום השטח פוגעת באינטרס הפרטי האגואיסטי.
ברור שטובת הכלל דורשת פיתוח. ברור שמבין כל הפרוייקטים שאפשר לעשות בתחום אזי שביל ישראל באופניים הוא הפרוייקט הראוי. הוא יפתח עסקים, תיירות ועוד מספר השפעות מסדר שני ושלישי.
אבל עוד אדמה בתולית, ראשונית בלתי נגועה של טבע תיכבש תחת מגפי ההמון הדורסני שיותיר את קוליסיו וחותמת צמיגיו על עורו הצח של המדבר הישראלי המצתמצם, המצטמק והנעלם.
ולגבי הרט"ג - בסך הכל ארגון סרוח בגלל תפקוד לקוי ושנוי במחלוקת של המטה העליון שלו ושנפשע כי בתוכו כמה חנונים חסרי פוטנציה שקיבלו סמכות וחלו במחלת שיכרון הכוח. אותם אלו ששפריריות צולעות מתימן עדיפות בעינם על פני רוכבים מסוקסים בני עירם. אותם אלו שכשהם דורכים על חרא מעניינת אותם קודם כל הפגיעה במירקם הריחות העדין של החיה הצואתית על פני ניקיון מפתן דלת המארחים אותם (ושמפיתם ומצלחתם הם לוחכים) בערבו של יום.
http://aldudi2.wordpress.com/
נכתב ב - 03/02/2010 13:30:02
346
728
אני חוששת שיש פה בלבול בין 3 נושאים העולים בשרשור שהם קשורים אבל שונים ומחייבים התייחסות שונה.
א. פרויקט שביל ישראל ב. מדיניות רשות הטבע והגנים בנוגע לרכיבה בשמורות ובשמורות רבתי ג. אופן ישום החלטת הממשלה על ידי משרד התיירות
פרויקט שביל ישראל לאופניים הוא לדעתי מבורך וכל הכבוד לכל העובדים והמתנדבים השותפים לפרויקט
התייחסותה של רשות הטבע והגנים לרוכבי האופניים כאל עבריינים במקום כאל שותפים היא פספוס. נכון שלא מדובר בכל הפקחים אבל מספיק אחד (בשדה בוקר למשל) כדי להכתים את כולם ולכן זהו האינטרס, בעיקר של רשות הטבע והגנים לשנות בפועל את המדיניות שלה, ולא רק בכנסים ובתערוכות אני בטוחה שגם איל וגם הלל מבינים את זה. כנראה שהשינוי לא יכול לבוא, למרות כל הרצון הטוב ממקבלי משכורת מרשות הטבע והגנים ודרושה התערבות חיצונית שתכריח את הרשות לשנות ולהשתנות. אני מאמינה שהתערבות חיצונית תסייע להלל ולעובדי רשות נוספים, לשנות את המדינות.
האופן בו מיישם משרד התיירות את החלטת הממשלה לקידום ענף האופניים הוא שערוריתי. עשרות מליוני שקלים נשפכים כמיים, ולא למקומות הנכונים.
אני בטוחה שגם פה הלל וגם איל מסכימים איתי אבל כנראה מאחר ופרויקט שביל ישראל לאופניים ופרויקט אופניים לכולם נהנים מתקצוב נדיב הם מיישרים קו עם משרד התיירות. התקציב לקידום ענף האופניים אוגם ממשרדי ממשלה רבים ולכן ההתייחסות של משרד התיירות למליונים הרבים כאילו זה הקופה הקטנה שלו היא לא תקינה. אגב, גם קופה קטנה לא מנהלים ככה.
ענת
נכתב ב - 03/02/2010 13:45:03
10
38
ענת צודקת לגבי הנושאים יש לנו וויכוח בנושא התקציב שמנהל משרד התיירות אבל גם זה לא לשרשור הזה. טל אתה חוזר על הססמאות שלך כמו ששביל ישראל לאופניים אינו מוסיף דבר ! זו דעתך ובסדר שכך. הלוואי שכפי שדודי אומר שהשביל יהפוך לנחלת ההמון - זו בדיוק הכוונה לחבר את הציבור לטבע ולנוף ולאהבת הארץ. (
נכתב ב - 03/02/2010 14:11:35
24
572
איזה שטויות חברים, אני קורא את השרשור ובעצם כולם רוצים אותו הדבר, מי יותר מהר מי יותר לאט, מי רוצה באילת ומי בהרי הנגב, כל נושא האופניים הינו בחיתוליו ואני סמוך ובטוח שבקצב הזה שהרט"ג וקק"ל פועלים למענינו , הרי שתוך מספר שנים לא נדע מאיפה להתחיל לרכוב ואיפה לסיים מרוב שבילים, תהיו שמחים שיש מי שעושים במלאכה ותעזבו את רמי גולד ויואב בהט בשקט, טוב שיש אנשים כמוהם, מה לעשות זה מקצועם וזו אומנותם. גבי
אין כמו לקום לרכיבה מוקדם בבוקר, כשהמוח עוד לא מבין את הטעות שהוא עושה.
נכתב ב - 03/02/2010 15:25:45
474
2465
אני ודאי אינני מתנגד לשביל ישראל לאופניים. אני רק טוען שעובדתית השביל אינו מוסיף דבר, למעט הנושא השיווקי ועדיף לו סדר העדיפויות בהקצאת הכספים והמאמץ היו שונים. לגבי נסיון העבר עם הרט"ג - עד עתה לא היה קשר כלשהו בין הפרסומים שלהם לביצוע בשטח, למעט בנושא שביל ישראל לאופניים.
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 03/02/2010 20:11:56
96
1277
שלום לכולם, עברתי על התכנית והמסלולים המוצעים ואין מה לעשות, טל צודק. לא מדובר בבנייה או פריצה של סינגלים חדשים, הכל מבוסס באופן הגיוני על דרכי 4X4, סינגלים, קיימים וערוצי נחלים. הכל כבר קיים , מסומן ובחלקו גם משולט אז מה יהיה פה החידוש הגדול? אם לא תיעשה עבודה מעשית בשטח של פריצה חדשה, שיפור ואבטחת מסלולים קיימים, על מה בדיוק יצא התקציב...? לא ברור לי.י בניית סינגלים חדשים באיזור מחייבת ניתוח מוקדם ומעמיק של השטח + כיתות רגליים ארוך ויסודי למציאת נתיב שיזרום באופן הגיוני וגם מענין. השקלול הנכון של נתיב מענין, סוג ואופי החומר (חול פריך\דחוס, אבן חול, שכבות גיר, משטחי אבן דרדרתיים סלעי ומשטחי גרניט...המון אפשרויות) וזוויות ירידה או עלייה ליצירת קו רכיבה וזורם מחייבת השקעה רצינית ביותר שאני בספק אם זה מה שיקרה. כל יוזמה כזו היא ברוכה אך נראה לי שיהיה קשה מאוד ליצור נתיב מוסכם שרוב הרוכבים יאמצו...הבדלי רמה וטעם ככלל, יום רכיבה אחד משחרות לאילת אומר פשרות רבות לא נחמדות במסלול. יש כל כך הרבה לחוות ולראות באיזור שרק 2 ימי רכיבה יהיו מתאימים. אני מכיר היטב את האיזור ויכול לעזור אם צריך
נכתב ב - 03/02/2010 20:35:40
16
241
אם לא עושים - לא טוב; אם עושים - גם לא טוב; אם זה מתאים לי - זה לא מתאים לו; אם זה מתאים לו - זה לא מתאים לי... וכמו תמיד הרט"ג אשמה בהכל [כמעט], ואם זה לא מספיק, מי שהכי אשם הם הפקחים האכזריים! יכול להיות שיש פגמים בהתנהלות הרט"ג (צר לי, אני לא מאלה שחושבים שהכי מגניב בעולם זה לרכוב היכן שלא רכבה נפש חיה לפני או שאם אני רוכב פעמיים באותו המסלול אני חוטא למהותי הקיומית - אבל בהחלט מודע לזה שרשות ציבורית, כמו כל ישות, טועה לעיתים, אפילו לעיתים תכופות, ועוד יותר מזה נוטה להתבצר לעיתים בטעויותיה), אבל תפסיקו להציג את הפקחים כרשעים מרושעים. עד כמה שאני יודע, הפקחים פועלים כדין; אם יש מי שלא פועל כדין - הרי שיש דרכים למצות עימו את הדין; אם יש מי שמוותר - הרי שזה מעורר חשש שאו שהוא לא ממלא את תפקידו או שהוא פועל בצורה בררנית (לפי מה: החיוך של הרוכב? הגודל (של הגלגל)?)... . הרי אם זה היה קורה [וזה קורה] בכל הקשר אחר - אכיפת תכנון ובנייה, אכיפת עבירות תנועה, אכיפת מפגעי רעש וכו' - היו מזדעקים כאן שמיים וארץ, אבל ברגע שזו חלקת האולוהים [כך במקור!] שניכס לעצמו פלוני או אלמוני - אזי הכל מותר. בקיצור: מי שיש לו דין ודברים עם הרשות - יתכבד ויפנה אליה (יש מבקר מדינה, יש חברי כנסת, יש בתי משפט, יש פורומים ציבוריים לדיון) - אבל הזילזול הבוטה באוכפים קצת - ממש טיפה - מפריע לי. בשורות טובות!
נכתב ב - 03/02/2010 20:38:56
227
5840
אייל, כל הכבוד על העשייה.
להזכיר לכולם שגם רומא לא נבנתה ביום אחד.
מבחינתי, כל ק"מ נוסף שיש לנו לרכיבה הוא ברכה.
תודה לך ולכל העוסקים במלאכה הזו.
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 04/02/2010 00:01:59
10
38
מנלדור שלום אתה מתאר בדיוק את מה שעשינו במשך לא מעט זמן בניית סינגלים חדשים באיזור מחייבת ניתוח מוקדם ומעמיק של השטח + כיתות רגליים ארוך ויסודי למציאת נתיב שיזרום באופן הגיוני וגם מענין. השקלול הנכון של נתיב מענין, סוג ואופי החומר (חול פריך\דחוס, אבן חול, שכבות גיר, משטחי אבן דרדרתיים סלעי ומשטחי גרניט...המון אפשרויות) וזוויות ירידה או עלייה ליצירת קו רכיבה וזורם מחייבת השקעה רצינית ביותר שאני בספק אם זה מה שיקרה. חרשו את הגבעות האלו : אייל הרשטיק, ארז לוטן, רמי גולד, שירי בירן, ועוד רוכבים מתנדבים. והשלב היותר קשה הוא להעביר את התמונה הסופית לתוכניות לביצוע ומכרז, דבר שלא נעשה עד היום בארץ . ( ואני מקווה שרמת הביצוע של מי שיגש למכרז תהיה בהתאם ) זה נכון שיש הרבה לראות אבל יש לרוכב עבודה לא קלה לחצות את הארץ ולכן יש פשרות כאשר אחד הדברים המרכזיים הוא חציית הארץ. אני מקווה שגם כאן יתפתח ענף האופניים ונתחיל לראות יותר מטיילים על אופניים , יותר רוכבי טורינג, ולא רק חפוזים כמו היום. במידה מסויימת השביל אני מקווה יוליד כאן סוג חדש של טיילות אופניים / או שעד בניית השביל כולו התרבות המערבית של לרכב באופניים מספר ימים רצוף ממקום למקום תתבסס בארץ אתה יכול להעביר לנו מיל דרך האתר או כל דרך אחרת ונשמח לקבל עזרה
נכתב ב - 04/02/2010 10:56:29
96
1277
שלום הילל אם זו המטרה, הכוונה וזה מה שנעשה בשטח, אני מבין שהרי אילת יזכו לסינגל בנוי חדש..?? הפתעה מרעישה לדעתי. אם אכן כך, האם יש כבר תוואי מוצע ? כל פרט שתוכל להוסיף אותי מאוד יענין תודה איב
נכתב ב - 04/02/2010 11:43:08
10
38
הרי אילת יזכו לדעתי לסינגל חדש, למי שכל שביל גמלים או נקב עתיק או קוליס של האופניים לפניו הם שביל אז אין דבר כזה שביל חדש ( מקווה שאני ברור ). העבודות יצמצמו למאות מטרים בודדים מקומות שעד היום 90% מהרוכבים סוחבים את האופניים. ( והייתי שם עם מיטב הרוכבים ) . מטעמי המכרז אני לא רוצה להעביר כרגע תוואי מדויק מעבר למה שיש באתר. אבל אחרי שנסגור את המכרז אין שום בעיה להעלות את התוואי - אין כאן שום סוד אלא הוגנות כלפי כל הנגשים למכרז .
נכתב ב - 04/02/2010 12:10:41
474
2465
איב - מניח שתוכל לזהות מתוך התואי. העבודות הן רק באותם הקטעים המסומנים בעיגול. בסך הכל בחלק קטן מאד מהדרך המסומשת בלאו הכי.
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
|