נושא: קריאה לעצירת הבלאגן לפני שיהיה מאוחר מדי

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 03/03/2010 02:40:55
תאריך הצטרפות
19/05/2003
נושאים
311
תגובות
1031

שלום לכולם ,

חשבתי רבות איך לנסח את מה שאני רוצה לאמור וחשוב להבהיר כמה דברים לכל הקהילה לרגל האירועים האחרונים במאבק בין רט"ג לרוכבי האופניים:

בימים האחרונים אנחנו עדים להחמרת המאבק על ידי קבוצת רוכבים עם דעות קיצוניות ולא מקצועיות שלצערי יובילו את כל ענף רכיבת השטח בכל הארץ להשלכות חסרות תקדים שיפגעו בכולנו בכל אחת מהרכיבות שלנו בעתיד. הרוכבים הללו שלדעתי רובם לא רוכבים הרבה זמן , מעולם לא היו בכנסים כלשהם בנוגע לניהול שטחים פתוחים ושבילי אופניים או באיזה דיון מקצועי עם נציגים מחו"ל ומהארץ מובילים מחאה שתגרור השלכות כל כך לא נכונות לגבינו. והכוונה היא לגבי כל הרוכבים מכל הסוגים.

הרוכבים הנ"ל , כבר גורמים לנזק בשטח וצר לי שאזור כל כך יקר לליבנו שבו אנו נהנים לרכוב (ערד - ים המלח) יפגע בגלל אותן המחאות וההתבטאויות הכל כך שליליות והכל כך לא מקצועיות של אותם אנשים בפורומים השונים. 

לא רק אותו אזור יפגע אלא הרבה אזורים בכל רחבי הארץ.

אני קורא לכל אותם אנשים שיתחילו להתאפס על עצמם.
אני קורא לכל אותם אנשים שמסכימים איתי להתחיל לשלול ולהניע את החבר'ה הללו מאותם דרכים שיובילו אותנו לפיצוץ שיהיה קשה לתקן. יש משפט שאומר "מספיק טיפש אחד בשביל לשרוף יער שרבים נטעו" וזה ממש תופס לגבי המקרה שלנו.

הניסיון מראה שיש דרכים אחרות שעובדות , הניסיון שלי מגיע מגישה וראייה כוללת של המון דברים ומניסיון של שיתופי פעולה עם רבים וטובים שמנהלים שטחים בארץ.

ודבר אחרון שהכי מפריע לי: אחד מהעקרונות הכי חשובים זה לשמור על כבוד הדדי - תמיד. ניבולי פה לא עוזרים אף פעם ורק מחממים את האווירה ודברים שכאלה נראו לאחרונה בפורומים השונים וכבר פגעו אישית בכמה אנשים שתורמים לטבע פי אלף מאותם אנשים. אני מבקש מכם אנא שימרו על תרבות דיון נאותה.

ודרך אגב , יש חוסר הבנה די גדול בתחום, מי שממש מתעניין ולא מבין על מה אני מדבר מוזמן להרים לי טלפון ואסביר : 052-2241870 . מוזמנים גם להגיע למפגש שיתקיים בקרוב.

חברים , להתעורר עכשיו שלא יהיה מאוחר מדי.

אייל


"אל תגידו יום יבוא ,הביאו את היום "
נכתב ב - 03/03/2010 03:10:52
תאריך הצטרפות
19/05/2003
נושאים
311
תגובות
1031
כל מי שמתכוון לקחת חלק ברכיבת המחאה שלא יגיד שלא הוזהר מההשלכות שהוא יביא עלינו לעתיד רכיבת אופני השטח בארץ . 


"אל תגידו יום יבוא ,הביאו את היום "
נכתב ב - 03/03/2010 05:57:19
תאריך הצטרפות
17/11/2004
נושאים
474
תגובות
2465
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
לצערי אינני מבין את הקריאה, למעט הנושא של המנעות מניבולי פה, לו גם אני שותף.

התופעה לנו אנו עדים בשנה האחרונה היא התרחבות אכיפת הרט"ג, גם בשבילים מסומשים.
האכיפה החלה באזור שדה בוקר, התפשטה להר הנגב ולמכתש רמון, והגיעה לאזור מדבר יהודה המלא בבדוים.
לטעמי, הגיע הזמן להעמיד את הדברים במבחן, באזור ובמסלול הנמצא בלב הקונצנזוס של הרוכבים.
אם לשיטתך אין בעיה במסלול "גמל אדום" אשמח אם אתה וגם אנשי הרט"ג שאתה בקשר איתם תצטרפו לרכיבה. במידה ויש בעיה זה הזמן והמקום לבחון אותה.
מוכן להתחייב שלא לסטות מהמסלול המסומש. אשמח אם תסייע בקשריך להבאת תקשורת ולהפצת הנושא.
הנושא החוקי רחוק מלהיות סגור, ואתה והרט"ג יודעים זאת.

אגב, יש מספר לא קטן של סינגלים שאישורם נתבקש בשנה האחרונה , ללא תגובה כלשהיא של הרט"ג. נוכחתי לדעת שגם "גמל אדום" נמנה עליהם...

אני שוהה כרגע בחו"ל, אולם אשמח להרחיב בכתב לכל מי שירצה.

הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 03/03/2010 06:57:25
תאריך הצטרפות
10/02/2007
נושאים
39
תגובות
544
מעל 5000 ק'מ בגרופי
את טל אני מכיר וגם את תרומתו לכל קהילת הרוכבים!

אבל מי זה אייל הרשטיק - אני שומע את השם הזה הרבה, אני מבין שגם הוא תורם במידה רבה לענף, רק שהייתי רוצה לדעת במה ואיך - והאם זה תופס גם לגבי או רק לכאלו שרשומים באיגוד האופניים. (שאלה רצינית לחלוטין ללא טיפה של ציניות).

מצד אחד אני מעריך את כל מה שקק"ל פותח, מפתח ומכשיר עבורנו הרוכבים עף על פי שלא יצא לי כמעט בכלל לרכב בסינגלים הללו למעט השחור בפארק קנדה (איילון) ואולי פעם גם בחרובית.

כשאני מטייל אני מטייל בעיקר במדבר יהודה ועם אותם האנשים שכן יוצאים למחאה.

ובכלל כמעט בכל רכיבה אנו רוכבים בעיקר על מסלולים שנפרצו ע"י אופנוענים (כלל 90 אחוז מיער בן שמן, כרמי יוסף ועוד), שבילי הולכי רגל בהרי ירושליים ונאקבים במדבר. ולאחרונה גם טרנד מבורך של רובים שבונים עבור רוכבים!

אז איפה כל העשיה הזאת באה לטובתי או לטובת הכלל, ומאחר וגם ככה עד היום המצב לא היה משהו (בלשון המעטה) - אני לא צופה שהוא ישתנה בשנים הקרובות.

ולהערכתי יש דווקא משהו מאוד חיובי ברכיבה המונית במדבר - פרט לחוויה ולחברותא.

אשמח לתשובה מנומקת בנושא...
מעל דפי הפורום ולא בהודעה פרטית ואו מסר.
תודה.


מדריך רכיבת אופנים (שטח) - מוסמך מטעם וינגייט. אסף רסיס - 0505803000 גם ב-Facebook, חד שבילים (סינגלים) למתחילים. משווק בלעדי, של שלדות בוטיק תוצרת גרמניה. Liteville - אופני קצה לרוכבי קצה. http://www.facebook.com/LiteVilleIl
נכתב ב - 03/03/2010 07:24:13
תאריך הצטרפות
10/08/2008
נושאים
239
תגובות
1473
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
סליחה איש יקר אבל אני אגיד לך מה זה חוסר מיקצועיות

חוסר מיקצועיות זה שבכל שמורת טבע יש נוהג לפי הרצון של הפקח המקומי.
סמ"שים בשמורת מדבר יהודה כן (אמנם בהעלמת עין ונגד החוק!)
סמ"שים במצוק הצינים לא.
בצפון למשל, רק מצפים שלא נפגע בטבע והכל מותר לנו והכל בסדר.
איך מחנכים את הרוכב? עם פנקס הקנסות. פה תחטוף פה לא.כל פקח הישר בעיניו יעשה.

סליחה איש יקר אבל זה חוסר מיקצועיות.

סליחה איש יקר אבל אני אגיד לך מה עוד מהווה חוסר מיקצועיות:
חוסר מיקצועיות זה לעכב רוכבים בגשם ואחר כך בתחנת משטרה מחוץ לסמכות החוקית שניתנה לך כפקח. אחר כך לילל שאתה הוא זה שמפר חוק.
סליחה איש יקר אבל זה חוסר מיקצועיות.

סליחה איש יקר אבל אני אגיד לך מה עוד חוסר מיקצועיות
חוסר מיקצועיות זה לכתוב מכתב כזה שצועק ומתלהם לא פחות על זה שכולם טועים ומתהלמים ורק אתם צודקים בשם חוסר המיקצועיות. מה בדיוק אתה מאיים במרומז? מה מתמוטט? מה משתנה מחר בבוקר אם לא ניסוג? איפה האיומים המרומזים תכתוב ברור ללא כחל וסרק ולא סחור סחור.


סליחה איש יקר אבל אני אגיד לך מה זה חוסר כבוד:
להגיד לך שמחבקים אותך מצד אחד. שפותחים לך תיבת בקשות. ואחר כך זונחים את זה. או בגלל שנירדמו או בגלל שזה היה הרעיון מלכתחילה.

סליחה איש יקר אבל אני אגיד לך מה עוד מהווה קצת חוסר כבוד
להציג דברים שנאמרים באופן ישיר. מבפנים. על השולחן בחומרה, כאלימות מילולית, כניבולי פה, כטיפשות, כתרבות דיון לא נאותה כשהמטרה היא לפלג ולהוציא עוקץ ממאבק אמיתי, צודק ואני אגיד לך מה - אפילו הוגן.
אתה מצפה שאני אקח אותך ברצינות כשאני קורא את זה? אתה קורא להידברות מחד אבל מנסה לסתום פיות מצד שני?

נמאס לשתף פעולה. אתה קורא לשיתוף פעולה כבר מעל שלוש שנים. מה יצא?
אני לא רוצה להיות גנב בשמורות כי זה הכי נכון כרגע. לא רוצה לרכוב שם בקריצות עין כמו שאתה רומז לי לעשות.
סליחה איש יקר אבל גם זה חוסר מיקצועיות.

כל מי שיוותר עכשיו. כשבפעם הבא איזה פקח יקנוס אותו על פגיעה בטבע, בעוד הוא מסתכל סביב ורואה שהוא על שביל מסודר שנמצא בשימוש שוטף, על אופניים שהם הכי ירוקות שיש, עם שקית זבל בתרמיל, וערימת פקקים לאסוף בקבוקים שימצא בשטח - שיבין שעוד פעם הרדימו אותו והונו אותו.

נכון. כמה פקחים קיבלו פה בפורומים מנה אחת אפיים. הם בישלו את המרק המסריח הזה בעצמם. עכשיו שיאכלו אותו.
כתבתי מסריח... גם זה ניבול פה?
לא נוכל לראות את הפקחים יפים כמו שהם רוצים שנראה אותם כל עוד הם מתנהגים ככה - בחוסר מיקצועיות ובחוסר כבוד. הזעקה נובעת מהתעלמות ומזלזול. אם משהו ניפגע שיחפש את שלושת האצבעות שמצביעות עליו עצמו.

ושוב סליחה איש יקר. מה בדיוק האיומים הללו שאתה מהלך עלינו במרומז? מה בדיוק יקרה ? מה יתמוטט?
תסביר לי בבקשה.
יותר קנסות? יותר אכיפה?
מי פה מאיים ומי פה מתלהם?

אני באמת חושב שאתה איש יקר. אבל משוכנע שהפעם אתה טועה. אתה צפרדע בתוך הביצה (וכידוע לך בכל צפרדע יש נסיך). אתה רואה את הצפרדעים, את  הקרפדות, את החרקים במיני קוסמוס שלך מתוך הבוץ. אני מסתכל מרחוק על כל הביצה. בעוד אתה מחפש לראות איך הצפרדעים מסתדרות עם הקרפדות כדי לחיות בשקט, אני מבחוץ רואה איך כל הביצה מתייבשת.

אז ממה תה קורא להתעורר? פנקס הקנסות כבר העיר אותנו. עכשיו הזמן של הרשות להתעורר.
בגלל הקרדיט שנתתי לך ולדעתך ישבתי בדיוק שנה בשקט. וזה בעקבות שיחה לטלפון שכתבת פה למעלה. שיחה שאני זוכר כל מילה ממנה.
ושוב חשוב לי להדגיש שלא הייתי באירוע האחרון האמור.

http://aldudi2.wordpress.com/
נכתב ב - 03/03/2010 08:41:13
תאריך הצטרפות
15/08/2005
נושאים
30
תגובות
821
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אייל, 
אל תגיד לי יום יבוא, תביא לי את היום!

"תחיה את הרגע כי עוד רגע הוא חולף!", אני, ברגע זה.
נכתב ב - 03/03/2010 09:06:51
תאריך הצטרפות
18/04/2008
נושאים
96
תגובות
1277

מחזק את דודי ודורון
מה שאייל אומר בעצם זה:
שבו בשקט ואל תבחשו בקדירה. חכו עד שמישהו למעלה ברט"ג יואיל ויבחין בערימת העפר שלרגליו ויזרוק לכם איזה סינגל, אולי...(בטוח שלא) ואם לא תשתקו ותהיו "לא נחמדים" כי אז מה שהיה עד היום יהיה כלום לעומת מה שיהיה...ראו הוזהרתם!!!
אם זה לא איום אז כנראה שאני כבר לא יודע לקרוא עברית
את זה אני קורא ממנו מאז שאני בגרופי ואני מניח שוותיקים ממני קוראים זאת עוד מקודם. וברוח חג הפסח המתקרב:
"מה נשתנה."


אינדיאני מידברי
נכתב ב - 03/03/2010 10:26:34
תאריך הצטרפות
12/01/2010
נושאים
18
תגובות
527

ברוח הדברים

IF YOU WHANT TO SHOT SHOT DON 'T TALK

אבל מקריאה בפורמים השונים כמו תפוז אני מתחיל להבין שהדברים לא בדיוק הוצגו נכון
יש לרדת לעומקם של הדברים \ העובדות לפני שיו .....
היה רצוי לשמוע את מה שקרה ממקור ראשון
ואז לפעול 

וכן  כן   חדש עם דעה  .   מישהו יכול אולי ללמד אותי איך להיות ותיק מבלי להיות חדש

ניחנתי בלשון קצרה בעלת יכולת ליקוק מוגבלת
נכתב ב - 03/03/2010 10:57:31
תאריך הצטרפות
05/11/2007
נושאים
87
תגובות
1229
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
חונך

אליקו,
ממש לא מעניין אותי המקרה הספציפי של אותם רוכבים בגמל אדום.
המקרה ההוא הוא רק סימפטום לבעיה האמיתית והיא: האיסור הגורף של רט"ג לרכיבת אופניים על שבילים המסומנים להולכי רגל.

ההכללה של אופניים ככלי רכב, מקוממת, מוטעית והוכחה על-ידי מחקרים כלא נכונה, ככל שמתייחסים ל"נזקים" שגורמים האופניים לשבילים.

לפיכך, המחאה מוצדקת ונכונה.

אני קורא לכל מי שטרם עשה כן להירשם לפחות לאחת הרכיבות שנפתחו בתגובה למדיניות רט"ג: הרכיבה של טל בגמל אדום או לרכיבה למשרדי רט"ג בירושלים.

המאבק הזה נוגע לכולנו, רוכבי הקרוס קאנטרי, כי היום זה מכתש רמון, שדה בוקר ומדבר יהודה ומחר זה שמורת חוף השרון והכרמל והשד יודע איפה.


סייקל-פרו - הכי שווה לרוכבי האופניים. http://cycle-pro.co.il
נכתב ב - 03/03/2010 11:47:11
תאריך הצטרפות
20/05/2006
נושאים
107
תגובות
789
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
אני מצטער.
אני בד"כ לא בצד המתלהם אבל אני מצדד בדבריו של דודי לחלוטין.
והוא אינו קורא לעבירה על החוק.
החוק אינו ברור ואני לא בטוח שאיסור כניסה לרכבים תקף גם לאופניים.
אם הרשות ככ רוצה היא יכולה לברר את העובדות בבית משפט.
כך הדברים יהיו מסודרים-ואז אם מותר אז גם השבילים במצוק הצינים (המסומנים להולכי רגל) יהיו מותרים לרכיבה.
הפיכת האופניים לכלי רכב מקוממת,מעצבנת וחסרת כל שחר.
חבל שאין מישהו מהרשות שיגיב ויציג את הצד שלו ואת ההגיון.
במקום זה הם בוחרים לקרוא לאנשים כמו דודי "מתלהם" וקיצוני,ולאנשים כמו טל "חוסר מקצועי".
אם רוצים הידברות-אז למה להשתמש בכח הזרוע ולדפוק קנסות?
הידברות הייתה אם היו אזהרות,הסברים.
לא כשיורים עליך ואז מבקשים הידברות.


רוכבים יותר נהנים יותר
נכתב ב - 03/03/2010 11:47:53
תאריך הצטרפות
20/05/2006
נושאים
107
תגובות
789
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
ואני מוכן לרכב בשביל מסומן,להתפס ולברר את זה בבית משפט.
ולקחת את הסיכון של ה 660 ש"ח.

רוכבים יותר נהנים יותר
נכתב ב - 03/03/2010 14:58:12
תאריך הצטרפות
13/02/2009
נושאים
31
תגובות
698
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
חונך

WOW 
אני קצת בהלם ממה שקורא כאן
לא תיארתי לעצמי שהספורט שכל כך נותן ומעניק לנו
לוקח ((משהוא)) ממישהו אחר ??
היום אני קורא לראשונה את הדברים 
קראתי כמובן את מלותיו של טל
ולהערכתי, הנכון הוא שמכתבינו הרציניים יגיעו לאוזניים
 הנכונות ולא רק לרוכבי גרופי
לכן היה רצוי להעביר את תכניו של הפורום הזה למי שאמור לתת מענה 
לחוסר הוודאות שרשות הטבע והגנים כופה בשם 'החוק' על הרוכבים.
נכון יהיה להגיד שרובינו אם לא כולנו אנשים שומרי חוק ואוהבי הארץ והטבע שעושים את כל הניתן לשמור עליו שכזה!!
איני חושב שיש מקום להשוואות בין תרומת אנשי האכיפה - לרוכבים!
לא הייתי רוצה להתעמת עם שום פקח אך הייתי שמח אם תהיה הידברות רצינית שתניב תוצאה ואזורי רכיבה ברורים  בכדיי שנדע כיצד להתמודד ולרכב 
מבלי לעבור על החוק!!
בהצלחה!!


כבד ואהוב את הזולת וחיה את היום כאילו אין מחר!!
נכתב ב - 03/03/2010 15:06:10
תאריך הצטרפות
20/11/2004
נושאים
100
תגובות
983
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך

סכום הקנס ביסודו הוא 330 ש"ח.
אם אתה לא מזדהה מיידית עם תעודה, או מישיר מבט לעיניו, לא מדבר בנימוס, לא מקיבוץ או מושב , אז הקנס 660 ש"ח.
אם לא שילמת אחרי 90 יום הקנס הוא 990 ש"ח.


נכתב ב - 03/03/2010 16:04:09
תאריך הצטרפות
28/07/2006
נושאים
52
תגובות
578
מעל 5000 ק'מ בגרופי
סליחה על  שרבוב של קטע שלדעתי תלוי גם הוא בהגדרה של אופניים. הכוונה שללא הגדרה ברורה  הרי אנו עבריינים גם בשטח וגם בעיר. הרי אם תגרם תאונה בין רוכב אופניים לבין הולך רגל על מדרכה - אפילו מסומנת בציור אופניים, אם תגיע תביעת פיצויים לבית משפט הפסיקה תהיה חייבת להיות שאין מקום לרכב על המדרכה ולא משנה מי האשם בתאונה. כמובן שאיני משפטן ואם אני טועה אני בטוח שמשפטן מכוחותינו יעמידני על טעותי. באם איני טועה הרי שיש מקום להעמיד את נושא הגדרת האופניים במבחן משפטי, שממילא יתן פתרון לכל סוגי רכיבת האופניים.

נכתב ב - 03/03/2010 16:31:52
תאריך הצטרפות
05/12/2005
נושאים
814
תגובות
2570
פתח מעל 1000 רכיבות
מעל 50000 ק'מ בגרופי

שאלה (כי לדעתי מפספסים פה את העיקר): 
בואו ונצא מנקודת הנחה שהמאבק מצליח, משנים את החוק ואופנים לא נחשבים ככלי רכב, כלומר ניתן לרכב איתם על סמשי"ם ואז נופלת החלטה אצל הרט"ג (והם יכולים לעשות זאת כי השמורות באחריותם), שאי אפשר לרכב עם אופנים על סמשי"ם בתואנות שונות ומשונות(מזיק לטבע, סכנה להולכי רגל וכד'), ישלטו את הסינגלים בשלטים האוסרים רכיבה (ויש כבר מספר לא מבוטל של כאלה)ולא יאפשרו רכיבה, מה עושים אז? 
לדעתי זה בדיוק מה שיקרה והפתרון היחידי הוא הדברות בין הצדדים, אנחנו (רוכבי האופנים) מוכנים להדברות והם? (כולי תקווה שכן)

Suninga
נכתב ב - 03/03/2010 17:18:07
תאריך הצטרפות
30/12/2005
נושאים
84
תגובות
1051
מעל 5000 ק'מ בגרופי
מתוך תקנות התעבורה התשכ"א-1961: סעיף 129 - רכיבה על אופניים במקומות מסויימים: (א) לא ירכב אדם על אופניים על מדרכה או על חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד; אולם מותר להולך רגל להסיע אופניים על המדרכה אם אין בכך הפרעה להולכי רגל. (ב) הוקצה בדרך שביל מיוחד לאופניים וסומן בתמרור מתאים, לא ירכב רוכב אופניים בכל חלק אחר של הדרך, אלא באותו שביל. סמ"ש המסומן להולכי רגל בלבד, בהחלט נכנס להגדרה "דרך המיועדת להולכי רגל בלבד" בחלק א'. זה החוק, רבותי. ולפיו פועל הרט"ג. ומכאן שהם פועלים כחוק - ואנחנו לא. אז אם יש למישהו השגות לגבי תקפותו של החוק, הוא מוזמן לפנות ולהעמיד את הנושא להחלטתו של ביהמ"ש. ולהבדיל, אם מישהו חושב שהחוק אינו עומד במבחן הזמן, הוא מוזמן לפנות לח"כ הקרוב למקום מגוריו ולפעול לשינוי החוק באמצעות חקיקה בכנסת. אבל כל עוד לא קרה לפחות אחד משני המקרים הללו, היחידים שעוברים על החוק הם אנחנו. וכן, גם רכיבה על מדרכה מנוגדת לחוק, רק שבעיר האחראית על האכיפה היא הרשות העירונית, על שיקוליה וסדר העדיפות שלה. מי שרוצה להמשיך ולצעוק שהרט"ג עוברים על החוק, מוזמן. רק רצוי שייגבה את דבריו בתימוכין מתאימים , אחרת אלה דברים ריקים מתוכן.

אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם. - לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 03/03/2010 17:31:23
תאריך הצטרפות
10/08/2008
נושאים
239
תגובות
1473
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי

זה היה אתמול זוארץ.
היום אנחנו רוצים שהרט"ג בעצמו יפעל לשינוי החוק.
זו לא בקשה מופרכת. אנחנו רוצים שהם יתקנו את התקנות והחוקים על האיזורים שלהם תוך התחשבות בצרכי ההולכים, הרוכבים והנוהגים. מישהו נופל מהכסא מהבקשה ההגיונית הזו?

זה החוק עלק...
ככה הם אומרים גם על חוות מזור... כשמבקשים מהם לסגור את החווה.
זה החוק. החוק של הרט"ג ופרצופו.


http://aldudi2.wordpress.com/
נכתב ב - 03/03/2010 17:33:16
תאריך הצטרפות
18/04/2008
נושאים
96
תגובות
1277
רפי,
הפרשנות המעוותת שקבעה שאופניים הם כלי רכב היא פשוט תואנה שהרט"ג נתלה בה. טרמפ. זה הכי פשוט בעולם כל עוד זה לא עמד במבחן בית המשפט או אפילו בג"ץ.
לא יודע ולא בטוח שהם יכולים לצאת עם הנחתה כזו, אבל גם אם כן, זה לא ישנה כלום כי זו תקנה שיהיה חובה עלינו להילחם בה. 
תקנה ולא חוק.
אני רוצה לראות את המפלגה וחברי הכנסת שיחוקקו חוק שכזה. יהיה להם ברור שהם מאבדים 100000 קולות.
מאבק נקי וצודק מגובה במסה קריטית של רוכבים, אין סיבה שלא יצליח.

אינדיאני מידברי
נכתב ב - 03/03/2010 17:57:28
תאריך הצטרפות
12/01/2010
נושאים
18
תגובות
527
לטעמי יש סתירה
מצד אחד אופניים נחשבים לכלי ירוק \ ידידותי לסביבה
מצד שני לא מאפשרים לרוכבים לרכב בשבילים מדגיש בשבילים
למינהם
בטבע בשם שמירה עליו
הגיע הזמן באמת למצות את העניין  לכאן או לכאן ולברר סוגיה זו משפטית 
ואם שם לא נקבל את התשובה המיוחלת [ לטובת הרוכבים ]
לפעול בצד החוקתי יש לשנות את החוק ובכוח החוק להשיג את מבוקשנו.

ולכן לדעתי כל פעולת מחאה שתבוא צריכה להיות במסגרת
החוק

ניחנתי בלשון קצרה בעלת יכולת ליקוק מוגבלת
נכתב ב - 03/03/2010 19:14:17
תאריך הצטרפות
30/12/2005
נושאים
84
תגובות
1051
מעל 5000 ק'מ בגרופי
איב -
'חוק' או 'תקנה', זה לא באמת משנה. התקנות הותקנו ע"י השר הממונה מתוקף סמכותו ע"פ חוק. ומכאן שהוא היחיד שגם יכול לשנות אותן במסגרת החוק הקיים - או שהכנסת תשנה את החוק באופן שיידרוש את שינוי/ביטול התקנות הקיימות.

אליקו -
אין סתירה. ההתייחסות לאופניים כ"כלי רכב ירוק" היא בהשוואה לכלי רכב אחרים, בהיבטים של שימוש במקורות אנרגיה וזיהום אויר. ועדיין, מדובר כאמור ב"כלי רכב" כמצויין בחוק ותנועתם מותרת בהתאם להיתרים וההגבלות המתאימים.
מעבר לזה, "רכיבה בשבילים בטבע בשם שמירה עליו"? לא מצליח להבין את ההקשר? אם כבר, אז בשביל "לשמור על הטבע" יותר הגיוני למנוע כניסה לשטח באופן גורף, כך הוא יישמר בתולי ונקי מהשפעות אנושיות.

ודודי -
אתה רוצה שהרט"ג ישנה את דרכיו ביוזמתו? למה? רק בגלל שאתה צועק?
מה שהיה אתמול, הוא מה שקורה היום. ובצורת ההתנהלות שלך ושלא אחרים, זה גם מה שיהיה מחר (אם לא יחמיר).
אף אחד כאן לא פנה ביוזמתו לרט"ג, בפניה רשמית, וביקש לשנות את המצב הקיים (ולא, הבקשה לאישור סינגל כזה או אחר לא נחשבת. ההליך הוצע ע"י הרט"ג בהתייחסות למסלולים ספציפיים ולא כשינוי מדיניות גורף). וגם אם פנה ולא קיבל מענה, לא המשיך בפעילות מתועדת ומסודרת בשביל לקבל תשובות.
הרט"ג הוא גורם מבצע, הפועל מתוקף סמכויות שהוענקו לו ע"י המדינה. מישהו כאן פנה לגורמי הממשלה השונים שיש ביכולתם לשנות ולהשפיע? מישהו כאן גייס אנשי מקצוע שיכולים להביע את דעתם המקצועית על המצב הקיים וההשלכות האפשריות של השינוי המבוקש?

לא. ולא. ולא. במקום זה, אתה ושכמותך שופכים קיטונות של שלילת החוק, פוסלים כל גורם שאולי יש ביכולתו לקדם את הנושא ברגע שהוא משמיע דברים שאינם תואמים ב-100% את הדעה שלכם, ומעודדים פעולות כוחניות על גבול ההסתה לעבריינות - רק שגם כאן, הרוב המוחלט מוכיח את יכולותיו הרטוריות הרבה יותר מאשר את יכולת העשייה בפועל וברגע שמגיע שלב הביצוע בפועל, נאלם ונעלם.

אם הנושא כל כך בוער בעצמותיך, פנה באופן אישי (לא בפורום זה או אחר) לאלי אמיתי, לשר הממונה, לועדת הפנים של הכנסת, ולכל גורם אחר שיכול להשפיע. תשקיע בזה זמן ומשאבים.ֿ
אז, ה"אני רוצה" שלך ייקבל משנה תוקף ומשמעות.

בינתיים, אתם רק נובחים בזמן שהשיירה עוברת וממשיכה הלאה בדרכה.

אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם. - לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 03/03/2010 19:19:29
תאריך הצטרפות
19/06/2006
נושאים
83
תגובות
2379
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
קבלו:
הגדרת רכב בפקודת התעבורה- רכב הנע בכוח מכני או הנגרר על ידי רכב או על ידי בהמה, וכן מכונה או מתקן הנעים או הנגררים כאמור, לרבות אופניים ותלת אופן...... וגו'.
תקנות שמורות הטבע (סדרים והתנהגות), קבלו את תקנה 5- לא יכניס אדם לתחום השמורה רכב, כמשמעותו בפקודת התעבורה, ולא יחנה אדם רכב, אלא בדרכים ובמגרשי החניה שסומנו לשם כך על ידי הרשות.

אין כאן שום פרשנות מסובכת, החוק פשוט להבנה, מקומם אותנו כרוכבים ועליו מסתמך הרט"ג כאשר הוא קונס רוכבים בשבילים שאינם "שבילי רכב מסומנים".

אך אליה וקוץ בה, לא מצויין היכן וכיצד השביל צריך להיות מסומן. האם בשטח? האם במפה?
האם חלה על כל מטייל חובה לעשות קורס ניווט וללמוד לקרוא מפה.
האם שביל מסומן (= שביל קיים) בשטח, עונה על ההגדרה?
האם הרשות בכלל סימנה ולו גם שביל אחד? האם יש בכלל לוגו וגושפנקא של הרשות על איזושהי מפת סימון שבילים?

יחד עם זאת:
לא יתכן כי מספר רשויות אכיפה תתיחסנה לאופניים כל אחת כאוות נפשה ועל פי התנאים המתאימים לה:
במהלך אימוני כביש, משטרת ישראל מעיפה אותנו למדרכות או לשוליים ואיננה מתייחסת אלינו כאל כלי רכב.
רשויות מקומיות מסמנות לנו שבילים בפארקים ועל מדרכות - מקומות אסורים למכוניות.
הרט"ג מסווגת אותנו כג'יפ לכל דבר.

אין ספק כי המצב מעוות ודורש שינוי. כל אחד בוחר בדרך מאבק המתאימה לו.
יחד עם זאת, הסתה להפרת חוק המונית, או, השתלחות ודה-לגיטימציה של הרט"ג אינן הדרכים שלי. 

הגדרת אופניים ככלי רכב על מנת לאפשר אימונים לרוכבי כביש - חיונית.
הפיתרון - החרגת אופניים מהגדרת רכב רק בחוק הטבע והגנים (ההחרגה כבר קיימת בחוק החופים).
זה צריך להיות כיוון הפעולה.

לרפי ידידיה: 
הרט"ג איננה יכולה לאסור כניסת אופניים גורפת לשבילים ע"י עדכון ושינוי תקנות. התקנות צריכות לעבור הגהה וביקורת ע"י משרד המשפטים ואישורו של השר. משוכה לא פשוטה למעבר.
בנוסף, על פי חוק גנים לאומיים ושמורות טבע (סעיף 18 ב' ) בדבר איסור כניסה או מעבר של כלי רכב, האיסור יקבע בהסכמת שר התחבורה.
לעניות דעתי הכלל הזה לא מיושם - והדבר יבחן בבוא העת ובמועד המתאים.


לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 03/03/2010 19:25:27
תאריך הצטרפות
17/11/2004
נושאים
474
תגובות
2465
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
אני פניתי לרט"ג בשנה האחרונה בתדירות של אחת לחודש בממוצע, לגבי בקשות לאישור רכיבה בסינגלים בעקבות יזמתם בנושא. למותר לציין שלא זכיתי בתשובה כלשהיא. 
העליתי את הנושא גם מספר פעמים בארוח של אנשי רט"ג בפורומים - בחלקם לא זכיתי בתשובה כלשהיא ובמקרים אחרים ענו לי תשובות שקריות, כולל בעת ארוח של סמנכ"ל הרט"ג.
הרשטיק זכה לקבל העתקים מהמכתבים וענה שאיננו מייצג את הרט"ג...

דעתי על הרט"ג מאד שלילית גם ללא נושא האופניים - להערכתי מדובר בגוף מושחת ומסואב, הנתון לשליטת פוליטיקאים, ועדיף היה לו היה מפורק למספר גופים שונים שאין ניגוד אינטרסים מהותי בין תפקידיהם. אגב, זו לא רק דעתי, אלא דעתם של מרבית הגופים הירוקים במדינה. אלא שזה כבר חורג מנושאי הפורום.

הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 03/03/2010 20:02:19
תאריך הצטרפות
19/06/2006
נושאים
83
תגובות
2379
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
טל ידידי,
שנינו החלטנו לא להבליג ולפתוח בסוג של מאבק עם הרט"ג. אתה בדרכך ואני בדרכי.
בחרתי ללכת בנתיב המשפטי ואני מוכן לקחת סיכון להשקיע את המשאבים הנדרשים.
אינני יודע עד כמה האירגון באמת מסואב, וזה לא הנושא בו אני מעוניין לטפל.

ביום ג' האחרון הייתי בבית משפט באותו עניין (הקראת כתב האישום ע"י השופט, כפירה  באשמה וקביעת מועד לדיון בהוכחות בתאריך 6/9/2011).

באותו בוקר דן השופט במספר תיקים נוספים, להלן שניים מן הסיפורים:
בראשון, אותם פקחים שמתעמרים ברוכבים, תפסו 4 גברים בציד בלתי חוקי של בעלי חיים באמצעות נשק ללא רשיון.
בשני נתפסו 2 גברים אשר לכדו חוחיות, אני מניח כי לצורך מסחר בלתי חוקי בצפרים.
בקיצור, אותם פקחים שאנו כל כך "אוהבים", שרתו את האינטרסים שלך ושלי. 
לא מוכן לעשות להם דה-לגיטימציה גורפת. רוצה לגרום לכך שהם ידברו איתי בגובה העיניים, בלי מיסטיקה ובלי דבקות עיוורת ומרובעת בחוקים.

אני מאמין, כי אם ואחרי שאקעקע את חומתם הבצורה בבית המשפט, הדבר יהיה אפשרי.

לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 03/03/2010 20:19:30
תאריך הצטרפות
25/11/2006
נושאים
199
תגובות
2634
מעל 20000 ק'מ בגרופי
כמו שאמרתי באותה שבת וכתבתי בהקראה אחזור כאן, יאיר קובי אורית טל אריה (חסרים לי עוד 3~   הגיל ... )
איתכם לאורך כל הדרך מההוכחות
6/9/2011  ו...

מישו אולי תפתח כבר , שלא נשכח ת'תאריך

מי ש תוהה wondering טועה wrong ו תועה lost ט.ל.ח
נכתב ב - 03/03/2010 20:22:36
תאריך הצטרפות
27/01/2007
נושאים
0
תגובות
34
משפטית -תאורטית- יאיר צודק והכיוון שלו נכון
אבל-
גם אם ההגדרה לעניין שמורות טבע וגנים לאומיים תשתנה- ואופניים לא יחשבו כלי רכב -זה ממש לא ישנה- ואני מעריך בוודאות גדולה שהמצב רק יחמיר
נזכה בקרב- ונפסיד במלחמה
הסבר-
בחוק יש לרט"ג סמכות כללית להגביל תנועה
גם של רוכבי אופניים אפילו אם אופניים זה לא כלי רכב
הם פשוט יוציאו הנחיה ספציפית שלרוכבי אופניים אסור לרכוב בשבילים המסומנים להולכי רגל
כך שמאבק משפטי שיתמקד  רק בשינוי ההגדרה- שגוי ויוביל להפסד בשטח-
גם אם תהיה הצלחה
ניתוח משפטי קר מלמד שמאבק משפטי הוא כיוון לא נכון
אלא אם אין ברירה ואתה נאלץ להתמודד מול משפט
ובתור האדם היחידי בפורום הזה שניהל משפט כזה-לא לגבי רוכבי אופניים אומנם -אלא לגבי ג'יפאים (שזוכו בסופו של יום!)
אני סבור שזה יקר ומיותר-
עדיף לשלם את הקנס...אם תופסים אותך בכלל

ויסלחו לי כל רודפי הצדק כמו טל
החיים הם אפור ולא שחור ולבן

האם באמת מישהו חושב שיש פקיד כזה או אחר ברט"ג שיקח על עצמו אחריות להתיר לרוכבי אופניים לרכוב בשבילים שהוגדרו להולכי רגל?
נראה לכם?
פקיד תמיד אומר לא ומכסה את אחוריו
אפשר להפגין עד מחרתיים-זה רק יגרום לפקיד לצחוק צחוק רע
חבל על הזמן והאנרגיה
ריכבו רבותי ריכבו
אל תכתבו

הכל בראש אבל בכל זאת צריך לסובב את הפדלים
נכתב ב - 03/03/2010 20:42:13
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1564
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
רבותי , אנחנו בעיצומו של הבלאגן, והבלאגן התחיל מזמן כבר לפני 20 שנה אבל אף אחד לא דיבר על זה ,מרוב השטיות שכותבים פה בפורום ,כבר הפורום צועק הצילו, להרשם לטיול המחאה זה דבר מתבקש  והכרחי  יותר ממה שנכתב פה בפורום, קדימה להרשם לטיול המחאה הגיע הזמן להביע את מחאתנו הצודקת ,

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 03/03/2010 20:59:12
תאריך הצטרפות
03/03/2007
נושאים
37
תגובות
1185
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
יאיר
לא הזכרת את הסיפור השלישי, ההזוי, שפגשנו בבית המשפט - שני הדואים שריחפו במצנחי הריחיפה שלהם מעל המכתש הגדול, ונחתו בתחום חניון לילה.

אין דבר כזה שאין דבר כזה
נכתב ב - 03/03/2010 21:09:57
תאריך הצטרפות
19/06/2006
נושאים
83
תגובות
2379
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
הי שי,
קטונתי מלהתווכח איתך אבל בכל זאת:

כללי התנהגות מסוג הגבלת תנועה יכולים להקבע ע"י מליאת הרשות ובאישור השר לאיכות הסביבה.
המליאה מורכבת מנציגי ציבור, נציגים של משרדי ממשלה, ונציגי האקדמיה. סה"כ 19 חברים.
לא ניראה לי כי הם יהיו יסמנים של מחלקת הפיקוח והאכיפה. על אחת כמה וכמה אם וכאשר תושג החרגה של אופניים ככלי רכב לעניין שמורות וגנים.
ואם יהיו מספר שבילים סגורים ומנומקים, נקבל זאת בהבנה רבה.

לגבי המשפט - מלכתחילה לא ניתנה לי אפשרות של ברירת קנס, הם רצו מלחמה ומבחינתי נכנסו לדלת פתוחה.
לגבי כתיבה ורכיבה- ממוצע יומי של 3 שעות על האוכף וחצי שעה בפורום, הולך?

קובי,
הדואים לצורך העניין באותה קטגוריה של הרוכבים, הם בצד הטוב של המתרס, שלא כמו הציידים.


לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 03/03/2010 21:10:58
תאריך הצטרפות
10/08/2008
נושאים
239
תגובות
1473
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי

אם נלך לרט"ג להידבר אז קחו את הפוסט הזה.
שכפלו אותו.
רק שימו שנה אחת קדימה את כל התאריכים.

לא לוותר על הנופים האלו בלי מאבק נחוש:


http://aldudi2.wordpress.com/
נכתב ב - 03/03/2010 22:26:43
תאריך הצטרפות
19/05/2003
נושאים
311
תגובות
1031
כל הדיון על האופניים ככלי רכב בשמורות עקר ולא רלוונטי. גם הרט"ג כבר לא חושבים ככה ומאשרים רכיבה בסינגלים עם אופניים. גם במדיניות שלהם הגלויה לכולם הם מאשרים כיום למנהל שמורה לאפשר לאופניים לנוע בסינגל.פעם אחת אישרו , זה כבר תופס לגבי כולם. תצאו מזה . עברנו את זה לפני שנה וחצי כשעזרתי לדחוף שישנו את המדיניות לגבי אופנייפ והיא שונתה. המדיניות היום מאפשרת רכיבה על סינגלים לאחר אישורם כמתאימים לאופניים. אייל

"אל תגידו יום יבוא ,הביאו את היום "
נכתב ב - 03/03/2010 22:27:45
תאריך הצטרפות
05/10/2009
נושאים
95
תגובות
769
לא הבנתי מכל השרשור הזה איפה אסור לנו לרכוב. 

לא ידעתי שיש מקומות כאלה,מישהו מוכן להסביר בבקשה.

תודה, יוסי

נכתב ב - 03/03/2010 22:38:55
תאריך הצטרפות
03/03/2007
נושאים
37
תגובות
1185
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
אייל
איפה הסינגלים המורשים? תן דוגמה טובה אחת

אין דבר כזה שאין דבר כזה
נכתב ב - 03/03/2010 23:21:27
תאריך הצטרפות
25/11/2006
נושאים
199
תגובות
2634
מעל 20000 ק'מ בגרופי

איזה יופי  איזו תגלית!!! ...המדיניות היום מאפשרת רכיבה על סינגלים לאחר אישורם כמתאימים לאופניים.

אייל
אייל, גם אני לא הבנתי , אנא אמור לי איפה אסור לרכוב 
תודה

היש חדש? או ש"התגלית" כבר סופרה באותו שרשור מלפני כשלושה חודשים  כלומר  לא חידשת עכשו.


מי ש תוהה wondering טועה wrong ו תועה lost ט.ל.ח