נכתב ב - 03/03/2010 22:19:48
311
1031
חברים ,
בהמשך לשיחות לגבי רט"ג :
אתם חייבים לשנות פאזה ולהבין שמדינתנו זה סוג של גן עדן לרוכבים. שביל אחד סגור בכל הצפון מתוך אלפי או עשרות אלפי שבילים. עוד כמה שבילים סגורים בשדה בוקר ועוד כמה מקרים נקודתיים בלבד וזה מה שקיים כרגע מבחינת "הרע".
אין דברים כאלה בעולם.
הייתי לא מזמן במדינה אירופאית , סוג של אימפריה של תיירות ואסור לרוכבים להכנס לשום סינגל. אין להם גם סינגלים של קק"ל או משהו דומה.
כנסו לפרופורציה.
כשתבינו שהתחום האפור הוא טוב לנו תבינו את המשמעות . כל כניסה למשפטים , מחאות וכו' תביא אותנו לתחום צר של שחור ולבן ואז תקבלו באמת כמה שבילים בודדים , עם הרבה מאד אכיפה ושינוי גדול.
המדינה שלנו כיום היא סוג של אימפריה של שבילים ותשתיות אופניים. ואת זה לא רק אני אמרתי אלא נאמר על ידי כמה אנשים שטיילו קצת בעולם. שנו גישה . זה יכול להשתנות תוך שנייה במאבק לא נכון ועם טונים צורמים.
יש מאות אלפי רכיבות שנעשות בשנה ועשרות אלפי אנשים רוכבים ,בסך הכל לדעתי נקנסו עד היום 20 איש אולי. וגם זה בגלל מקרים נקודתיים בלבד.
שנו גישה , כשתבינו שהמצב פה טוב מאד למרות כביכול "ההרעה" שנוצרה כרגע בגלל מקרה נקודתי תבינו את העניין.
אני לא אומר שצריך לקבל את כל זה ורוכבים על בטוח לא צריכים להגיע למשטרה בשום מצב ואני אישית ועוד כמה ממשיכים כפי שעשינו בשנים האחרונות בהידברות.
דרך אגב , למי ששאל אז כן אפשר להגיד גם שיש הצלחות למרות שזה לא נראה לעין (גם כשיש כמה מתנגדים שרוצים לסגור ולהגביר אכיפה ואתה משאיר את הסטטוס קו זה הצלחה). הרשות אישרה בשנה האחרונה כמה סינגלים (5-6 ) וכמו כן יזמה סינגל בעצמה. זה שינוי שמתחיל לקרות .
אייל
"אל תגידו יום יבוא ,הביאו את היום "
נכתב ב - 03/03/2010 22:22:24
311
1031
מאז יום שבת שוחחתי מספר פעמים הן עם הפקח המקומי אוהד והן עם רוכבים שהיו במקום.
כמו כן נקבעה פגישה עם סגן מנהל מרחב דרום ברט"ג (מנהל המרחב בחו"ל).
"אל תגידו יום יבוא ,הביאו את היום "
נכתב ב - 04/03/2010 08:57:29
239
1473
סליחה איל...
זו פגישה שלך מטעם פרטי או מטעם האיגוד או מטעם לא יודע מה. אתה לא יכול לייצג אותנו.
אתה לא משתתף אפילו באחת מהמחאות פה. הדעות שהשמעת הן בפירוש לא הדיעות שבגללן נצרו המחאות הללו. נראה שלקחת על עצמך יותר את תפקיד המתווך ביננו לבינם. מי שצריך פה לייצג זה טל, הספנתעיר ויש עוד מספר מועמדים ראויים אם רק ירצו.
הנימה שאתה מציג פה בפוסט זה כאילו שאתה מתכוון לייצג אותנו. אנא תרגיע אותי שאתה מבין שאתה לא מייצג פה אף אחד. תרגיע אותי שלכל היותר אתה מבין שזו יוזמת תיווך. או שתבהיר מטעם מי אתה הולך. אתה לא חייב... אבל אם אתה מודיע לנו שנקבעה פגישה מן הראוי גם להשלים את הסיפא ולהגיד מי הנפגשים ומה הם מייצגים.
לצערי אתה כרגע לא איתנו. כמתווך פעילותך מבחינתי ראויה ונכונה. אבל לא כמייצג.
עצם הנחת היסוד שלך ששביל ישראל לאופניים נותן לנו איזה מענה לרכיבת השטח לאחר שנכתבו לך עשרות פוסטים למה הוא לא מעניין את ציבור הרוכבים הרציני יותר צריך להבהיר לך למה אתה לא יכול לייצג אותנו. יש לך הנחות יסוד שונות מאשר לנו.
http://aldudi2.wordpress.com/
נכתב ב - 04/03/2010 09:53:36
83
2379
דודי,
לא יודע למי אתה קורא "אנחנו".
יש לי תחושה כי הרשטיק, ללא קשר לתפקידו הפורמלי, מייצג יותר רוכבים מאשר ה"אנחנו" וה"אותנו" שלך. אפילו יש לו איזו קבלה או שתיים, מעבר לשפיכת מילים בפורום במחזוריות פחות או יותר קבועה.
אינני מסכים איתו במאת האחוזים, הייתי רוצה לראות אותו מעט יותר מיליטנטי, אבל מכאן ועד לשלול אותו - הדרך רחוקה.
לפני שנים ניסינו לבצע מסלול פרט כדילקמן: בראשון, ריצה פראית, ללא הגבלת תחמושת, וירי אוטומטי- הבלונים שנקשרו מאחורי המטרות, נשארו שלמים כמעט כולם. בשני, התקדמות מושכלת, ירי מכוון בבודדת ורק עם מחסנית אחת - לא נותר ולו בלון אחד.
דודי, עשה לכולם טובה- הרגע מעט, התחל לחשוב אולי תקבל גם תוצאה.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 04/03/2010 10:11:40
474
2465
אין לי בעיה עם הדברות, ובתנאי שתהיה שקופה.
אייל גם אינו מייצג אותי, ואת רוב רוכבי השטח שאינם חברי איגוד. אני גם מצר על כך שהוא נוקט בשיטות דמגוגיות ומנסה לחבל בכל התאגדות שאיננה על פי רצונותיו.
אני ודאי מתנגד לאותה שיטה של הסכמות מאחורי הקלעים כביכול שרק הרעו את המצב. עם זאת, במידה וניתן להגיע להסכמות עם הרט"ג - לדוגמא, שאלו יאשרו את "גמל אדום" עד סוף מרץ, אני אברך על המוגמר.
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 04/03/2010 12:04:03
87
1229
טל,
גמל אדום הוא רק סימפטום לבעיה עמוקה הרבה יותר.
לא יודע מה קרה עם אותם רוכבים בגמל אדום וייתכן שהם היו לא בסדר. אבל זה לא משנה את העובדה שכל רכיבה בשמורת טבע כרוכה בסיכון של להיות עבריין.
את זה צריך לשנות.
יש מספר דרכים, חלק לגיטימיות יותר וחלקן פחות (אני, למשל, לא סבור שרכיבת ראווה בגמל אדום תסייע לעניין, אבל יש מספיק רוכבים רשומים שסבורים שאני טועה).
אני מקווה שאייל הרשטיק יצליח בדרכו השקטה והמעודנת.
אני סבור שיצירת לחץ תקשורתי ופוליטי מצדנו על רט"ג גם יכול לסייע.
יש לנו את הכלים לעשות זאת.
וכפי שאמרו זאת לפני: yes we can
סייקל-פרו - הכי שווה לרוכבי האופניים.
http://cycle-pro.co.il
נכתב ב - 04/03/2010 12:08:09
239
1473
מקבל כל מילה שלך אופיר. רק שגם גמל אדום הוא חלק מיצירת הלחץ הפוליטי תקשורתי. מה גם שלא מדובר בשמורת טבע.
http://aldudi2.wordpress.com/
נכתב ב - 04/03/2010 14:11:47
4
283
מר ריבלין הנכבד,
אולי אייל לא מייצג אותך - אבל מי שמך ליצג אותי? אני לא זוכר שביקשתי ממך את זה. אתה יוצר התאגדות שרוב הסיכויים הם שבגללה לא אוכל לרכוב בכל אותם המקומות בהם אני נוהג לרכוב.
פורמליזציה של השבילים תמנע ממני ומעשרות אלפי רוכבים אחרים, שמדבר יהודה ב-99% מן השנה מעניין את הת%$ת שלהם, את האפשרות לרכוב בשמורות הטבע בשאר הארץ.
בגלל המעשים שלכם - פארק הכרמל (כן כן, בית היערן, החי בר וכל הסינגלים הנפלאים, היורד ליגור), והר חורשן יחסם לרכיבה.
הנה רשימת מקומות נפלאים שבהסדר יחסמו: * שמורת האירוסים בנס ציונה. * שמורת האירוסים בנתניה * הר הטייסים ושמורת המסרק בהרי ירושלים * הר עמשא * חוף דור-הבונים * איזור נחל גרר * נחל דישון * שמורת פולג * נחל מערות שבכרמל * נחל תבור
במידה וזה יחול, ואני מאמין שזה יחול, גם על גנים לאומיים, אז תוגבל הרכיבה במקומות הבאים:
* הבשור * הקסטל * הר תבור * צור נתן * תל גזר * תל צפית * חלקים מיער קולה
ועוד.
מרבית אוכלוסיית הרוכבים מרוצה מאוד מן המצב הקיים. המיעוט הצעקני שלכם פשוט גורם לנו נזק.
האירוני במה שיקרה טמון בעובדה שהמקומות בהם אתם רוצים לרכוב - הם לא "שמורות טבע פוליטיות" והם גם ישארו כאלה, אפילו בהסדר הכי מרחיק לכת. במקרה ו"תצליחו" נקבל הסדר נוסח קק"ל - סינגל אחד פר פארק. הרט"ג יאשר את גמל אדום ואולי את בוקק/זרון - וכל השאר יחסם. בניגוד להיום שמרבית השבילים פתוחים בפנינו בהסכמה שבשתיקה.
נכתב ב - 04/03/2010 14:23:07
239
1473
אז מה ירון? לעצום עיניים? לקרוץ לרט"ג ולעבור על החוק?
השמורות הללו הקטנות במרכז שאתה מציין פה שאתה חורש אותן... אישית נראה לי יותר פגיעה בטבע מאשר לרכוב במדבר יהודה. נראה לי כרמיסה בוטה של בתי גידול על סף הכחדה. בחלקם צמחים ובעלי חיים שאין בשום בית גידול אחר בעולם.
סלח לי. לא רוצה קריצות עין מאף פקח. אני רוצה הסדרה חוקית שמשמרת את המקומות שצריך לשמר באמת ושמאפשרת לרכוב במקומות שאפשר לרכוב בהם. עלפי חוק, בחסותו ובסיוע של הגוף האמון על הפיקוח עליו. דווקא משמורת נס ציונה הייתי מדיר את גלגלי... כך אומר לי ההגיון.
עצוב לראות את הגישה הברוטלית שלך.
http://aldudi2.wordpress.com/
נכתב ב - 04/03/2010 14:36:44
87
1229
ירון,
איך תיקון החקיקה שתאפשר רכיבת אופניים בשמורות טבע תמנע ממך לרכוב?!
איך מחאה ופעולות לשינוי המצב הקיים תביא להחרפת המצב?
תתעורר ותריח את הקפה. המצב חרבנה. אנחנו עבריינים באל-כורחנו. ותלויים לחלוטין בחסדי הפקח של אותו אזור.
אי אפשר להתעלם ממאות אלפי רוכבים (ומספרנו הולך וגדל מיום ליום).
אי שינוי המצב כיום מחד וגידול במספר הרוכבים מאידך יגרור החרפת מאמצי רט"ג לסכל את הרכיבות שלנו ובסופו של דבר באמת לא תוכל לרכוב היכן שתרצה.
זה הזמן לעשות מעשה. אם תתעורר מאוחר יותר זה עלול להיות מאוחר מדי.
סייקל-פרו - הכי שווה לרוכבי האופניים.
http://cycle-pro.co.il
נכתב ב - 04/03/2010 15:36:08
4
283
נכון להיום אין שום חקיקה בנושא. במרבית שטח מדינת ישראל קיימת אפשרות לרכוב בכל מקום ובכל שעה.
יש בעיה בדרום ובקשה מקומית לא לרכוב במירון.
ברגע שתהיה רגולציה - אנחנו נחייב את הרט"ג בעצם להחליט היכן מותר והיכן אסור. לא ברור לך שמתוך ה-100% הנרכבים היום לא יאשרו את כולם? הרי יקפוץ מישהו ויגיד שאנחנו מחרידים את הינשוף הים-תיכוני המצוי שגדל רק באמצע הסינגל שיורד ליגור - וכפרה עליו. יקום נציג העדה הדרוזית ויגיד שאנחנו מפריעים לזקנים המתכנסים פעם בשנה בחורשת הארבעים - והלך על רשת הסינגלים ששם. ותקום המורה לאה שפריריידר מסוקס כמעט דרס אותה ואת משפחתה בנחל שוקף - וגם זה יאסר. הרי ברור לך שחקיקה לא תשאיר את המצב פרוץ - המדינה תמנה גוף מטעמה שיאשר שבילים. ומי יהיה הגוף הזה? לדעתי הרט"ג...ואולי אם אייל ימשיך בקשר הטוב איתם - נציגים של האיגוד. אולי.
המצב היום עם הרט"ג הוא בסטטוס קוו יותר מסביר. הם מאפשרים לנו לרכוב במרבית הארץ ללא בקרה - עד שיגבשו מדיניות ברורה.
הבנתי שהם ביקשו את רשימת הסינגלים שאנחנו מבקשים לפתוח בשביל ללמוד את הנושא ולהבין מהם האתרים הפופולריים. הבנתי שמנסים לפתח סינגל "סטייל קק"ל" בין ערד לים המלח. הם עובדים לאט וקשה. תתקע להם מקל בתחת - והם יבעטו.
נכתב ב - 04/03/2010 17:02:26
8
152
אני מחזק את ידו של איל הרשטיק לייצג אותי ואני מאמין ש- 90 אחוז מהרוכבים בגרופי דוגלים בשיטתו. טל, אופיר ובעיקר דודי לדעתי אתם פה המיעוט הצעקני שפוגע ברוב הדומם. לפני שאתם ממשיכים במאבק העיקש על כל ס"מ בארץ ושופכים את התינוק עם המים, אנא ודאו איזו גישה רוצים רוב הרוכבים. כי אתם פוגעים בנו, המסה העיקרית של הרוכבים , שרוצה לרכוב בשקט בשאר 99.9 אחוז משבילי הארץ שהיום לא רואים בהם פקחים.
די ממלחמות - שמרו על הקיים !
ותנו כבוד גם לפקחים, הם בני אדם.
נכתב ב - 04/03/2010 17:15:22
87
1229
ירון,
"נכון להיום אין שום חקיקה בנושא. במרבית שטח מדינת ישראל קיימת אפשרות לרכוב בכל מקום ובכל שעה."
כל כך הרבה טעויות בטקסט כל כך קצר.
במרבית מדינת ישראל לא ניתן לרכוב. כמעט בכל אזור הדרום לא ניתן לרכוב, בין אם בגלל שמורות הטבע ובין בגלל שטחי אש של צה"ל.
קיימת חקיקה אשר אוסרת על רכיבת אופניים בשמורות טבע, אלא במקומות המותרים לכך. לצערי, המקומות היחידים שרט"ג מוכנה להתיר רכיבה על אופניים בשמורות היא על שבילי 4X4.
בניגוד לדברים שכתבת, כבר היום רט"ג מחליטה היכן נרכוב והיכן לא. והיא עושה זאת במחשכים,ללא כל מפריע ומבלי שניתן יהיה לבקר את החלטותיה.
אני מצפה מגוף סטאטוטורי כרט"ג שיפעל בשקיפות ובהגינות. לצערי זה לא קורה.
ודורון ידידי,
אני לא מייצג אף אחד פרט לעצמי. אני סבור שפעלותיי נכונות ויסייעו לקהילת הרוכבים. אתה לא חייב להסכים איתי בעניין זה. בכל מקרה, אני לא סבור שאני מיעוט ובוודאי אני לא חושב שאני צעקני.
רק אציין כי העובדה שאתה לא רואה את הפקחים כיום לא אומרת שלא תראה אותם מחר. אני רוצה להתחיל בתהליך שברור לי שיהיה ארוך ומייגע אבל בסופו גם אתה, גם אני וגם ילדינו, יכולו ליהנות מטיול בטבע עם אופניהם.
סייקל-פרו - הכי שווה לרוכבי האופניים.
http://cycle-pro.co.il
נכתב ב - 04/03/2010 18:40:26
271
5474
הרשטיג הרשטיג, רט"ג בעצמם לא היו מנסחים את זה יותר טוב. תגיד, אתה איתנו או נגדנו? הייתי מציע לך להשקיע את המשאבים בדברים יותר מועילים מאשר ניסיון לשכנע את הרוכבים בחוסר צידקתם. למשל, לפעול אצל הרשיות לקידום אירועי אופניים, גם אירועים ביו לאומיים אשר תקועים עקב שכר גבוה של המונופול המשטרתי. חברים בואו להפגין באופן חוקי נגד רוע הגזרה!
אני כבר יודע מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול..... פנסיונר!
נכתב ב - 04/03/2010 22:53:42
0
34
אייל אני אתך ולדעתי אתך-פורמלית או לא פורמלית- למעלה מ-95% מרוכבי השטח המשך בדרכך היא הנכונה שים לב שמי שכותב נגד-אלו כל הזמן אותם קומץ אנשים אתה לא צריך לייצג אותם אתה מייצג מספיק אחרים
הכל בראש אבל בכל זאת צריך לסובב את הפדלים
נכתב ב - 05/03/2010 03:01:12
474
2465
מר פדות הנכבד
מצטער, אולם העתקת רשימת שמות ופרסומה ללא הקשר היא בגדר שטות. ברשימה שפרסמת כלולות שמורות טבע שחלקן שמורות עציץ, יערות קקל ואזורים אחרים. ההתיחסות לשמורות טבע, גם של הרט"ג, היא פרטנית. אין קשר בין שמורת הר הנגב, בה יש מספר מועט של מבקרים, למדבר יהודה, בו מתגוררים מספר לא קטן של שבטים בדואיים לשמורת הכרמל, המשמשת למעבר יום יומי של אנשי האזור ונמצאת בפרברי הערים.
לפיכך גם הסקת מסקנה כוללת מתואי שטח אחד לאחר היא דמגוגיה. מניח שגם אתה יודע זאת.
לעצם הענין, מדובר באכיפה הולכת וגוברת, ללא פרסום, של הרט"ג. יש אזורים בהם קשה להתמודד איתם. להערכתי מדבר יהודה איננו אחד מהם. מציע שתבדוק גם אתה איזה אחוז מטיוליך אתה עורך במדבר יהודה, ושאל את עצמך אם אתה מוכן לוותר על תואי השטח הזה, כשצהל, בדואים וטיילים רגליים עושים בו שימוש תדיר.
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 05/03/2010 03:12:13
474
2465
ולגבי סינגלים ביזמת הרט"ג - אני לא מכיר ולו אחד כזה. אשמח אם יאירו את עיני. באתר הרט"ג כ20 מסלולים מומלצים לאופניים - רובם המכריע אינו סינגלים (כדוגמת דרך השלום בערבה שאייל משום מה קורא לה סינגל). ישנו מספר קטן של סינגלים, שכמובן לא נסללו ביזמת הרט"ג, שאלו הואילו בטובם לאשר מספר מאות מטרים בהם העוברים בשמורת טבע - כגון בארי, ירוחם ומספר מטרים בודד בסינגל שדה בוקר. לעומת זאת, הרט"ג ממשיכה להתעלם מכל הבקשות שנשלחו אליה, חלקן להגדול לפני כמעט שנה על פי בקשתם, לפתיחת סינגלים על שבילים מסומשים שנרכבו עד לאחרונה.
מעניין שניתן לכנות זאת "שיתוף פעולה".
אגב, בנושאי אחוזונים - לא מכיר את המקור למידע. במידה ויש למישהו אשמח אם יפרסם. במידה ולא - יש כאן השמצה.
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 06/03/2010 09:53:04
0
4
שלום לכולם. 1. רוכבי השטח הינם אנשים איכותיים 2. רוכבי השטח בעד איכות הסביבה בכללותה 3. רוכבי השטח הינם בחתך סוציואקרונומי גבוהה הרט"ג מחזיק כביכול (או לא) בחוק המאפשר לו לאכוף מדיניות מעורפלת בכל הקשור לרוכבי אופניים אשר מבחינת ההגדה ברט"ג הינם כלי ממונע אולם מבחינת החוק - לא כמות רוכבי האופניים ממשיכה לעלות וניתן לשער שכיום ישנם מעל 100000 רוכבי אופניים (שטח) .. המצב שקיים כיום אינו מאפשר לאף צד לנצח ולעכן יש ללכת על תהליך WIN WIN שפרושו הסכמות. חשוב לכונן חוקה באשר למשמעות האופניים בכביש ובשטח ובמקביל לחוקק תקנון ברור לנושא הרכיבה תוך הגדרת כללים ברורים
נכתב ב - 06/03/2010 20:17:47
84
1051
ישי, אין לי מושג מהיכן הבאת את הקביעות האלה, אבל גם אם הן רלוונטיות לעניין (והן לא), הן לא ממש מבוססות. גם החישוב של 100 אלף רוכבי שטח הוא מוגזם. איך הגעת למספר הזה? גם אם יש 100 זוגות של אופני שטח הנעים ברחבי המדינה, חלק ניכר מהם אינו טועם דרכים באיכות נמוכה יותר מזו של שביל כורכר כבוש. האמירה הזו שקולה בערך לקביעה שתרבות נהיגת השטח בארץ מפותחת מאוד, בהתחשב במספר רכבי השטח הנעים על כבישי ארצנו. וללא קשר לכל אלה, גם אם כל שציינת נכון, עדיין יש צורך לפעול במסגרת החוק. ואם החוק אינו תואם את השינויים בשטח, יש מקום לבחון את שינויו - באופן מסודר ותקין.
אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם.
- לוציוס אנאוס סנקה.
|