• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: סיוע: גשר לרוכבי אופניים שיאפשר מעבר מעל פסי רכבת

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 25/03/2010 22:30:11
תאריך הצטרפות
23/11/2009
נושאים
26
תגובות
88
שביל אופניים שמוביל מפתח תקוה לקרית עתידים בתל אביב נחצה על ידי מסילת רכבת, ונחסם בגדר על ידי רכבת ישראל. רוכבים רבים שמעוניינים להגיע לעבודה באופניים אינם יכולים לעשות זאת בגלל הגדר. 
הפתרון שהוצע על ידי יאיר עופר שמרכז את הפעילות בנושא היה בניית גשר קל וייעודי להולכי רגל ורוכבי אופניים, שיבנה בצמוד לגשר המכוניות המצוי מעל פסי הרכבת. עובדי אגף הבטיחות של רכבת ישראל בחנו את הרעיון ומתנגדים לו.
שאלתנו לכם: האם אתם מכירים בארץ ובעולם גשרים להולכי רגל שנבנו בצמוד לגשר שהיה כבר בנוי, בדומה להדמייה המופיעה בצילום המצורף?
נודה לכם אם תשלחו תשובות עם הפניות ותמונות ל"ישראל בשביל אופניים", לכתובת הדוא"ל bike2work@bike.org.il
 
ערן

בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 25/03/2010 22:43:57
תאריך הצטרפות
30/12/2005
נושאים
84
תגובות
1051
מעל 5000 ק'מ בגרופי
בוודאי...
גשר 'שבע תחנות' בפארק הירקון. נבנה מתחת לגשר הקיים שעליו עובר 'איילון דרום'.

אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם. - לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 25/03/2010 23:21:26
תאריך הצטרפות
23/11/2004
נושאים
33
תגובות
865
מעל 10000 ק'מ בגרופי
עומר תיקון קטן זה לא הגשר של שבע תחנות
אלא הגשר לראש ציפור שנצא מתחת לכביש 20
(איילון).

נכתב ב - 25/03/2010 23:34:58
תאריך הצטרפות
30/12/2005
נושאים
84
תגובות
1051
מעל 5000 ק'מ בגרופי
דובל'ה, זה אותו חרא...

אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם. - לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 26/03/2010 00:14:25
תאריך הצטרפות
26/04/2005
נושאים
112
תגובות
608
למיטב ידיעתי גשר הולכי הרגל הצמוד לגשר דרך נמיר בתל אביב נבנה שנים אחרי שהגשר  נפתח לתנועת כלי רכב.

חוץ מזה הוקמה  לא מזמן  מינהרה  מתחת לפסי הרכבת  שמחברת את פארק הירקון עם שכונת הדר יוסף בתל אביב 
http://www.scooper.co.il/pr/1002873/

מה הבעייה לעשות  עוד  מעבר דומה ???


לחיות זה קל כשהעיניים עצומות - לא להבין דבר ממה שאתה רואה.
נכתב ב - 26/03/2010 05:56:56
תאריך הצטרפות
05/11/2006
נושאים
2
תגובות
34
תיתיעץ עם החמאס  הם מומחים במינהרות

נכתב ב - 26/03/2010 10:50:04
תאריך הצטרפות
23/11/2009
נושאים
26
תגובות
88
לרדיקל החכמולוג,
אם אין לך מה לתרום לדיון, אז אל תתרום. 
תודה,
ערן

בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 26/03/2010 11:53:04
תאריך הצטרפות
27/02/2005
נושאים
18
תגובות
243
מעל 15000 ק'מ בגרופי
היי עירן
אולי הפתרון הוא הגשר שמוקם בימים אלו מעל כביש 4
מקריית אריה לקניון איילון
עדיין לא מאוחר לפנות לעירית פ"ת שתמצא פתרון לרוכבים בגשר זה
אישית אשמח לרכב מראש העין לת"א דרך הגשר החדש
בהצלחה

את הגשם תן רק בעיתו-ובאביב פזר לנו פרחים-ותן שיחזור שוב לביתו-יותר מזה אנחנו לא צריכים
נכתב ב - 26/03/2010 13:06:30
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
7
תגובות
16
בראש העין צמוד לגשר התורכי מעל נחל רבה הוסיפה העיריה גשר קל להולכי רגל

נכתב ב - 26/03/2010 16:04:44
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11263
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי

גם אני זקוק לפיתרון מעבר בנקודה זו בדרכי בין רמת השרון לקרית אריה 
בשלב ראשון יש לדאוג לפתח מעבר החוצה את הרכבת 
מידי פעם רכבת ישראל מרימה את הראש וסוגרת את המעברים 
מבלי להתחשב בהולכי רגל ורוכבי אופניים לא יכול להיות שלא יהיה פיתרון 
הבעיה שהנקודה היא בין גבולות השיפוט העירוניים שזה מקום מועד לריבים בין הראשויות המקומיות

לפי המפה המצורפת הנקודה החשובה עוברת בתחום השיפוט של פ-ת 
כל האזור שם בתנופת פיתוח אולי לפנות לגורמים מתאימים 

הבעיה הקשה היא מעבר על מסילת הברזל  ולא חציית כביש גהה



"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 29/03/2010 14:53:21
תאריך הצטרפות
23/11/2009
נושאים
26
תגובות
88
תודה לכל מי שענה עד כה. מי שמכיר פתרונות פשוטים נוספים מהארץ ומהעולם, נודה על העברת מידע, רצוי בלוויית קישור או תמונה.

על הפתרון הפשוט ביותר, לפיו יוכרז המעבר על פסי הברזל כ"מפגש מסילת ברזל לא מבוקר" לפי הנחיות של משרד התחבורה בקשר למפגשי פסי רכבת,(עמוד 8) מסרבים בהנהלת הרכבת לשמוע, אבל אנחנו נעשה נסיון נוסף מול הנהלת הרכבת כדי שעוד אנשים יוכלו להגיע לעבודה באופניים. החלופה של הגשר שיוצמד לכביש היא חלופה נוספת אותה אנחנו מבקשים לקדם, אם הפתרון הפשוט לא יהיה מקובל על הנהלת הרכבת.

גיא,
אנחנו מחחפשים פתרון פשוט וזול, כיוון שכמות האנשים שתעבור שם לא תהיה גדולה כמו זו שמגיעה מהרכבת.

איציק, 
מבחינתה של עיריית פתח תקוה גשר אם המושבות הוא הפתרון, אבל לדברי המשתמשים בשביל המחפשים פתרון "עובד", אם יהיה שביל אופניים לאורך הכביש עד לקניון איילון, זה לא עתיד לפתור את הבעייה של הרוכבים שרוצים להגיע לרמת החייל, עתידים או כל יעד אחר בתל אביב. ודאי לא לאלו שאינם מוכנים לרכב על כביש. היעדר שביל אופניים מסודר מסוף דרך אם המושבות ועד פארק הירקון עושה את הקטע הזה למסוכן הרבה יותר מאשר חציית פסי הרכבת.

אבי,
האם תוכל לשלוח לנו תמונה של הגשר שהקימה עיריית ראש העין מעל נחל רבה? מה אורכו, מה רוחבו, מאילו חומרים הוא עשוי?

צביקה,
הבעיה שאתה מעלה (חציית המסילה) היא הבעיה נשוא השירשור. בסמוך למעבר החסום יש שלט שמבקש מהרוכבים להצטרף לקבוצת המשתמשים בשביל כדי שתוכלו להפוך לקבוצת לחץ על העיריה, על הנהלת הרכבת ועל החברה הלאומית לדרכים (מע"ץ). אני מציע שתצטרף לקבוצה הזו.

בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 29/03/2010 14:59:21
תאריך הצטרפות
03/12/2005
נושאים
28
תגובות
125
לרדיקל החכמולוג,
אם אין לך מה לתרום לדיון, אז אל תתרום. 
תודה,
ערן 
ערן המצות עלו לך לראש?
קצת הומר מה קרה
חג שמח

נכתב ב - 29/03/2010 15:06:09
תאריך הצטרפות
23/11/2009
נושאים
26
תגובות
88
1100,
מטרתו של הדיון הזה עניינית. מטרתה של ההערה הקודמת (וגם של זו) לבקש ממי שאין לו תרומה עניינית לדיון, שלא יסיט את הדיון למקומות שאני לא מעוניין בהם, ואין לזה דבר וחצי דבר אם יש לי או אין לי חוש הומור.
חג שמח גם לך,
ערן

בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 29/03/2010 16:18:33
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11263
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
כל מה שרכבת ישראל צריכים לעשות זה מעבר להולכי רגל על המסילה 
או לפחות להסיר את הגדר 
כי דרכים יש 
ואשמח אם העיריה תפזר קצת כורכר באזורי הבוץ 

אם יהיה גשר עוד יותר טוב 
הגשר בהדמיה [אחלה עבודה] נראה  הפיתרון הזול ביותר  מכיוון שהוא מושתת על הגשר הקיים  נראה שנערים בצופים יכולים לעשות את זה עם סנדות 

הלוואי שההדמיה תהפוך למציאות

דרך אגב 
לעיתים קרובות בגבולות שיפוט בין ראשויות יש הזנחות וחוסר התחשבות 
ראה המעבר בין ת-א לרמה"ש  אין שביב מידרכה בקטע של כ100 מטר מול הכפר הירוק ואני בטוח שיש עוד כאלו מקומות

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 29/03/2010 16:27:37
תאריך הצטרפות
17/09/2004
נושאים
29
תגובות
194
צביקה,
ציטוט: "כל מה שרכבת ישראל צריכים לעשות זה מעבר להולכי רגל על המסילה או לפחות להסיר את הגדר".  זה בדיוק מה שהממונה על הבטיחות ברכבת ישראל מתנגד לו, ובתוקף. אנחנו מנסים לפעול בכיוון הזה ובמקביל לבחון את חלופת הוספת הגשר למעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים.

נכתב ב - 22/12/2010 13:52:09
תאריך הצטרפות
23/11/2009
נושאים
26
תגובות
88
נחישות והתמדה.

שאפו ענק ליאיר עופר ויוסי זיגדון מ"פתח תקוה בשביל אופניים" שפעלו בשנה האחרונה ללא ליאות והצליחו לגשר (תרתי משמע) בין גורמים שונים (רכבת ישראל, מע"צ, עיריית פתח תקוה), עד לקבלת ההחלטה (אתמול) לבנות את הגשר שהוצע על ידם כדי לאפשר לרוכבי אופניים לרכב מפתח תקוה לתל אביב. הגשר יאפשר לעובדים בקרית עתידים ובקרית אריה להשאיר את הרכב בבית ולהגיע לעבודה באופניים.

שיחה עם יאיר עופר בתכנית הבוקר של דן שילון וטלי מורנו - כאן

עכשיו, כמובן, צריך לעקוב אחרי הביצוע.

בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 23/12/2010 11:13:16
תאריך הצטרפות
23/11/2009
נושאים
26
תגובות
88
סיכום הדברים מפיו של יאיר עופר שיזם והוביל את המהלך, יחד עם יוסי זיגדון, לאחר פגישה שהתקיימה היום בהשתתפות ראש עיריית פתח תקוה ומנכ"ל רכבת ישראל, ובה הוכרז על בנייתו של הגשר לרוכבי אופניים: לחץ כאן

בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 13/05/2011 12:09:35
תאריך הצטרפות
23/11/2009
נושאים
26
תגובות
88
קבלת הפנים המסורתית של ראש עירית פתח תקווה יצחק אוחיון לרגל יום העצמאות. ראש העיר מכריז על הכוונה לבנות גשר לרוכבי אופניים מעל פסי הרכבת כדי לאפשר להם לעבור בביטחה ובצורה חוקית בשביל בין פתח תקווה לתל אביב. קבוצת רוכבי אופניים ובראשם יאיר עופר ויוסי זיגדון מ"פתח תקוה בשביל אופניים" על הבמה.

סרטון: http://www.youtube.com/watch?v=91BVajTPoDA

בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 13/05/2011 17:44:20
תאריך הצטרפות
12/11/2010
נושאים
10
תגובות
123
לרוכבים לעבודה

אולי רדיקל ענה לך בהלצה לגבי המנהרה

אך אם משהו יחשוב מעט ימצא שאין יותר פשוט זול ומהיר 

ממנהרה

שים לב !!
אחרי כל צחוק   מסתתרת רצינות

נכתב ב - 13/05/2011 18:47:58
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11263
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
בעזה זה נכון

ברכות ברכות ברכות 
אני מקווה שזה הגשר הזה 


"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 13/05/2011 20:02:09
תאריך הצטרפות
17/12/2007
נושאים
0
תגובות
56
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 50000 ק'מ בגרופי
עד שלא אראה במו עיני גשר או עבודות הכנה לגשר
אשאר פסימי !!

הרכיבה לפעמים היא כמו החיים, זה מה שקורה לך כשאתה מתכנן משהו אחר. לכן טוב שיש קסדה על הראש !!!
נכתב ב - 13/05/2011 20:57:38
תאריך הצטרפות
05/05/2010
נושאים
182
תגובות
1240
מאחר וגם איציק אוחיון וגם הרכבת מעורבים בנושא
ומהיכרות אישית עם אחד משני הגורמים הנל
צר לי אבל לא לצפות שמשהו ייקרה בזמן סביר
מניסיון עם אותו גורם
אם יושבים לו על הראש במשך שנים על שנים , משהו יכול לקרות בסוף

שרון :-)

Live to ride ולא משנה על מה אתה רוכב
נכתב ב - 21/07/2011 23:33:06
תאריך הצטרפות
29/05/2011
נושאים
1
תגובות
3
תגידו, משהו התחדש בנושא הזה?

נכתב ב - 22/07/2011 09:24:31
תאריך הצטרפות
23/05/2010
נושאים
1
תגובות
5
העניינים זזים בקצב האיטי של עירית פתח תקווה. לפני כשבוע הושלמו סוף סוף המדידות של השטח והן מחכות לבחירת מהנדס שיתכנן את הגשר. יש רשימת מהנדסים המאושרת על ידי מע"צ וכרגע "עובדים" על לקבל הצעות מחיר מהם ולבחור את ההצעה הזוכה כדי לעבור לשלב התכנון ההנדסי. במשוכה הגבוהה ביותר עוד לפנינו והיא אישור התקציב לבניית הגשר עצמו אבל לפני זה צריך להשלים את התכנון. יאיר עופר

רכב זה רק כשאי אפשר לרכב לשם
נכתב ב - 07/09/2017 21:51:09
תאריך הצטרפות
07/09/2017
נושאים
0
תגובות
2
הי חברים. יש פיתרון לזה? אני רוכב מתלאביב דרך פארק הירקון ורוצה לעבור את מסילת הרכבת לעבודתי בפארק עופר....

נכתב ב - 08/09/2017 09:01:48
תאריך הצטרפות
23/05/2010
נושאים
1
תגובות
5
לא. אין פתרון.
עיריית פתח תקווה קברה את הפרויקט הזה סופית אחרי שראש העיר התחלף ואין עם מי לדבר שם על תחבורת אופניים.
יש התעניינות של משרד התחבורה לבצע את הגשר כחלק מרשת אוטוסטרדות האופניים שהוא (אולי מתישהו) יבצע אבל בעירייה לא מוכנים אפילו לפנות אליהם כדי לקדם את זה מתוך שיקולים פוליטים.
אני רוכב שם ונאלץ להשתמש בנתיב הלא נעים, לא נוח ולא בטוח של לעלות לשוליים של כביש 4' מהמעבר החקלאי ולרכב עד אחרי הגשר של הרכבת.
שם אפשר לרדת חזרה לשטח הפתוח או להמשיך על השוליים עד רמפת הירידה לדרך אם המושבות. לא כיף אבל עובד.

רכב זה רק כשאי אפשר לרכב לשם
נכתב ב - 08/09/2017 09:39:46
תאריך הצטרפות
07/09/2017
נושאים
0
תגובות
2
תודה רבה יאיר_עופר. אם כך כרוכב אופניים נותר לי לבחור בין לסכן את חיי ברכיבה על כביש 4 או לעלות לצומת קניון איילון על הכביש ולרכב משם על מסלול אופניים אמנם, אבל בתוספת שאיפת אבק בטון וסיד ממפעלי הבטון ומהמשאיות שמרימות אותו מהכביש....האמת, בחירה מאוד קשה.
אולי בימים יבשים ארכב דרך הפארק וכביש 4 ובימי גשם ארכב דרך קניון איילון (ואז אולי פחות אבק תודות לגשם). באסה...
 

Groopy
Groopy
Groopy