נכתב ב - 24/02/2011 14:38:30
16
7
שלום
לפני כ 10 חודשים קניתי בחנות היבואן בת"א אופניים
מתוצרת SCOTT דגם ASPECT 30 .
לאחר נסיעה מתונה בגני יהושוע של 10 חודשים כ 2500 ק"מ הדיווש של הגלגל האחורי הפסיק לעבוד (נוצר פריילוף גם בכיוון הנסיעה ).
בחנות היבואן החליפו לי לב נאבה וציר אחורי וחוייבתי בתשלום רק עבור החלקים.
לדברי המכנופן קלקול מסוג זה הינו בלאי רגיל באופניים אלו ולכן האחריות אינה מכסה אותו.
ברצוני לשאול את בעלי הנסיון באופניים :
1. האם סביר שבאופניים המאובזרות ברובן באיבזור של דאור , בלאי גבוה זה הוא סביר ( או אולי זה קורה רק באופניים ממותג SCOTT ) ?
2.איך מקובל לנהוג בנושא האחריות באופניים מחברות
אחרות ?
תודה לעונים
נכתב ב - 24/02/2011 15:18:02
26
380
אחריות ושרות הבלאי בנבה והלב יכול להיות רגיל ויכול להתקלקל עקב שימוש שלא לפי הספר
בכל החברות האחריות היא על שילדה ממספר שנים ועד לכל החיים לבעל הראשון לגבי שאר המערכות אחריות של שנה על כשל טכני שיאושר ע"י החברה של המוצר לדוגמה שיפטרים וכל זאת בכפוף לאישור היבואן של השיפטרים
החנות נהגה בהגינות ששילמתה על החלקים ולא חיבו אותך בעלות העבודה
רכב כדי לחיות חי כדי לרכב
נכתב ב - 24/02/2011 15:30:40
78
3934
ה- FREEHUB הלך לטעמי מוקדם מידי, למה החליפו גם את הציר?
כמה חייבו?
נכתב ב - 24/02/2011 17:13:28
28
382
מוזר, לדעתי יש שם פאק כלשהו...
נאבה לא הולכת תוך 10 חודשים, אלה אם היה לה בלאי מואץ או משהו...(אמרת נסיעה מתונה, בלי הרבה לכלוך.. תקן אותי אם אני טועה)
פירקת את הנאבה לבד פעם?????
נכתב ב - 24/02/2011 17:36:17
16
7
הבהרות לשואלים
הציר הוחלף בגלל המלצת המכנופן שראה עליו סימנים
של שחיקה לא סימטרית .
לב הנאבה לא פורק על ידי אלא על ידי המכנופן שבחנות
היבואן . מכיוון שהאופנים נקנו על ידי כחדשות הפרוק
הנזכר הוא פרוק ראשון.
הרכיבה היא רכיבה רגילה ומתונה בשטח מישורי , האופנים מטופלות ומשומנות כיאות ולכן להבנתי הבלאי ללב של הנאבה במהלך רכיבה של כ 2500 אינו סביר. אבקש לתקן אותי אם אני טועה.
נכתב ב - 24/02/2011 19:22:55
227
5840
ראשית אין קשר לסוג השלדה. בכל אופן סקוט הם אפניים מאוד איכותיים והחברה מאוד רצינית.
אלו אפני הרים, הם אמורים לשאת אותך בגאון בעליות ירידות בסינגלים ושלל פאננות כרצונך. זה יעוד האופניים אין לי שום ספק כי ברכיבה מתונה אחרי 10 חודשים על הנאבה להיות עדיין מדונדשת. לא בלאי, לא קרוב לבלאי ולא בן דודה של בלאי. ובמסגרת האחריות לשנה על המכלולים [אמרת עשרה חודשים?] היה על החנות להחליף הכל ולא לחייב בכלום [וגם לבקש סליחה על עגמת הנפש ואבדן הזמן.]
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 24/02/2011 19:41:45
28
382
רפי צודק..
אם אני זוכר נכון, יש שנה אחריות על הכל ועל השלדה לכל החיים (לפחות אצלי).
נכתב ב - 24/02/2011 19:47:40
227
5840
כנראה שלא הובנתי כהלכה. אחריות על השלדה זה דבר אחד [כל חברה לפי הנהוג אצלה] אחריות על המכלולים [כל היתר] בדרך כלל לשנה אחת
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 24/02/2011 19:55:25
29
176
הכי פשוט: לפנות לשירות הלקוחות של יצרן האופניים, לתאר לו בדיוק המירבי את הבעיה ומה שהוצע על ידי היבואן המקומי ולשאול האם האחריות מכסה ואיך מסדרים את העניין מול היבואן.
נכתב ב - 24/02/2011 20:04:23
561
2200
גרש אני ממליץ לך מאד בחום לפנות ליצרן שנמצא בחו"ל, על ידי שליחת מייל או מכתב מסודר בדואר ותקבל תשובה מדוייקת למה ואיך היית אמור לקבל כאשר רכשת את המותג שלהם, כמו כן תמיד בארצנו הקטנטונת נוהגים אחרת כל אחד ואיך שהוא מוצא לנכון, דבר שלישי,לעניות דעתי מקבלים שנה אחת אחריות מלאה על כל האופניים!!! ככה לפחות אני קיבלתי שרכשתי אופניים בעבר. שיהיה בהצלחה אל תשכח לעדכן פה.
הירידות תמיד נגמרות בסוף כמו בחיים, ההתמודדות האמיתית היא עם העליות ..כמו בשטח..
נכתב ב - 24/02/2011 20:26:01
428
11304
פריילוף של נבה דאור יכול להחזיק 20,000 ק"מ שטח קשוח זה לא נדיר לרוב זה לא פריט שמתקלקל יחד עם זה חדירת מים עלולה להזיק או מכה אחת חזקה
האמת שחדירת מים עלולה גם לחסל גם את הגריז ובעיקבות כך את המייסבים [הקונוסים החדשים מגיעים עם ציר חדש]
אם זה התסריט הנכון אז הטיפול נראה לי הוגן ונבון
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 19/05/2017 08:45:37
0
1
ברוך בואך למועדון הסובלים של סקוט.
במקרה שלי הסאגה עם GENIUS 2.0 נמשכת שנתיים וחצי, עלתה לי 1000 שח, והולכת לעלות עוד. הבורג שמחבר את השוק האחורי ללינק נשבר פעם שנייה. רק כשלקחתי האופניים לחנות רצינית (ולא יגור-שם נקנו!) נמצא שהבושינגים קצרים והשטחים אליהם הם אמורים להצמד לא מקבילים. לא מצליח להנות מהאופניים ורוכב על הישנות.....
כבר מההתחלה משהו לא היה טוב-נפלתי כי בעליה קצרה תלולה וטכנית קלה הפדלים נתקעו בסלעים (היו נמוכים) והשליטה בהיגוי היתה גרועה.
אלף ואחד סיפורים ואין לקיחת אחריות.....
א
נכתב ב - 19/05/2017 09:28:12
1
163
^פגיעה של פדלים בסלעים קשורה לגיאומטריה של האופניים, לא ליצרן זה או אחר. יש אופניים נמוכים יותר, עם יותר נטייה לפגוע בקרקע. יש לנמיכות הזו גם יתרונות, וצריך להתרגל ולרכב בהתאם. יכול להיות גם שהכיוונון של הבולם האחורי לא היה נכון. בכל מקרה, לא נפלת בגלל האופניים... לאופניים חדשים צריך להתרגל. לא חנות האופניים אחראית לנפילות... או לבחירה של אופניים שלא מתאימים לך.
____________
לגבי העניין של פות"ש, חד משמעית, ההחלפה היתה צריכה להיות באחריות. אין מצב שרכיבה כל כך מעטה בירקון מחסלת נאבה ברמה הזו. זה לא "בלאי רגיל" ועצם השימוש במושג הזה, ולא באמירה שדפקת את הנאבה בשימוש לא הולם (שיכול לקרות), מוכיחה כי הוא מרח אותך.
גם המינוח "שילמת רק עבור החלקים", כאילו היה מדובר במוסך, מטעה. כשאתה קונה חלק מסוג זה, אף פעם לא מחייבים על עבודה. הרווח מגולם בעלות החלק (תשווה מול עלות החלק בחו"ל...).
פשוט לקחו מישהו שלא מבין ועשו עליו עוד כמה שקלים, וקיבלו בתמורה גם פרסום שלילי באינטרנט.
Lose-Lose קלאסי.
|