שוב תודה לכל העונים
:
YORAM: לדעתי זה מסוכן מדי. אם מפעילים כח רב בלי שחרור הכנה ע"י שמן שחרור או חימום, זה עלול לתלוש את ההברגות בשילדה ואז הלכה השילדה. לגבי כיוון הסיבוב, למיטב הבנתי זו הברגה ימנית בשני צידי השילדה (כלומר, כדי לפתוח את הציר שמוברג בצד ימין צריך לסובב נגד השעון. כנ"ל לגבי התותב הפלסטי בצד שמאל).
אגב, מישהו מכיר אם יש פטנט להצלת שילדה במצב כזה, כלומר ציר מרכזי מסוג אחר שמתהדק בלחץ משני צידי בית הציר המרכזי, ללא צורך בהברגה פנימית?
HEZI11: ראיתי שב"שופ הרים" זה עולה אותו המחיר
בארץ, כך שאעדיף לקנות כאן. וממה שהתרשמתי, זהו ציר בסיסי ביותר, אבל מכיוון שאני כרגע לא מחליף את כל מכלולי ההנעה אולי זה מספיק לבינתיים. מישהו התנסה ויכול להגיד שהאיכות סבירה?
לגבי הציר החלול שהצעת, זה בטוח תואם לשילדה שלי? צריך לבדוק לפני שמזמינים.
לגבי כוון התבריג לדעתי אתה טועה, כי אם זה היה כך הציר המרכזי היה נפתח לאורך זמן בגלל כיוון הדיווש. שאר מה שכתבת מתאים למצב בשטח.
בכל מקרה, ניסינו לפתוח בשני הכיוונים עד גבול הפחד...
צביקה: לגבי הפנצ'רמכר, ראה תשובתי ליורם.
לגבי קרנק בסיסי, ראיתי שהוא עולה (UN26) רק 45 שקלים בשום הרים, לא 480. פה פספסתי אותך.
כמובן שאני שוקל להביא הכל מאיביי (קרנק, פלטות, ציר מרכזי, קסטה, שרשרת) כי אולי הגיע הזמן, למרות שהעסק עדיין מתפקד, אם כי לא חלק כמו מערכת חדשה. אבל רכישה רצינית כזו דורשת מחקר כדי שלא אזמין חלקים לא תואמים, אני לא ממש מבין בכל המגוון העצום בשוק וזה ידרוש השקעת זמן, לכן אשמח אם מישהו יכוון אותי לדיל טוב מתאים.
לגבי ציר חלול, למה הוא עמיד יותר במים? אגב, הבעייה אצלי היא קצת חופש ובעיקר טיפת חול שנכנס פנימה, אני ממש שומע אותו...
ואני רואה שאתה עדיין מאוהב בשוגר שלך, למרות שמצאת "פרטנרית" חדשה...
ADIROZ: תקרא מה שעניתי לצביקה. הסברים והמלצות רלוונטיות יתקבלו בברכה.
גיל1: תודה, ישמר כאופצייה אם החרט שלי לא יצליח.
רמי סגל: אכן, זה בדיוק מה שאני חושב שקרה ויטופל בהתאם. הבעייה שבמקרה שלי לא מומלץ להפעיל מבער על הצבע של השילדה...ננסה משהו עדין יותר.
שלומי/הארי: תודה כרגיל על העצות הטובות, וטוב שאנחנו לפחות מתראים כאן אם לא יוצא לרכוב ביחד...
ומה הכוונה ב"אני הייתי מתחיל בצד ההפוך לגלגלי השיניים"? יש שם תותב מפלסטיק שהתברג החוצה בלי בעיות. הבעייה בצד של הקראנק (נכון לעכשיו, "הקרענק" ביידיש...) שתפוש לשילדה.
לגבי המידות, מדדתי והן כמו שכתבתי בתחילת השרשור (אז זה היה עדיין מדף הנתונים של מפרט האופמיים) - 113 על 73 מ"מ.
לגבי כיוון ההברגות, גם אני קראתי באינטרנט על הסטנדרד הצרפתי והאיטלקי, ובעיקר שהן הברגות הפוכות שגורמות לפתיחה לאורך זמן בגלל כיוון הדיווש, אבל במקרה שלי נראה לי ששתי ההברגות הן ימניות (התותב הפלסטי בצד שמאל של השילדה נבדק בפועל שהוא הברגה ימנית, ואילו ההרגה בצד ימין של השילדה (עליה תפוש הציר המרכזי) אמורה לדעתי גם היא להיות ימנית כדי למנוע פתיחה לאורך זמן עקב הדיווש.
לגבי האות E בשם הדגם, זה מה שמצאתי במפרט של גארי פישר, לא ראיתי מה כתוב בפועל. בכל מקרה, המעביר הקדמי שלי תפוש עם קלמרה ישירות לשילדה ולא לפלטה שננעלת עם הציר המרכזי.
ומהצצה בתמונה של דגם ציר E-Type שנתת, אני לא רואה הבדל ויזואלי לעומת דגם שאינו כזה באותו אתר, אולי התמונה אינה הנכונה. הבנתי שזה איכשהו קשור לקוטר הציר המוקטן שמאפשר להעביר כבלים בקרבתו. האם זה כך?