נכתב ב - 26/10/2011 16:29:11
5
18
היי כולם,
היום ביקרתי בחנות בה קניתי את האופניים שלי לכבוד יום השנה שלי ושל האופניים ביחד (שנה מאושרת וכיפית מאוד יש לציין). המכנופן בדק לי את האופניים ואמר שיש להחליף חלק מן המיסבים אבל המליץ להחליף את כולם. אני חייב להודות שבמהלך חלק מהזמן שטפתי את האופניים עם צינור, מה שידוע שלא הכי בריא למיסבים.
האם הגיוני שאחרי שנה אני אצטרך להחליף מיסבים?
יש לציין בנוסף, שהמיסבים לא תקועים אלא פשוט לא עובדים חלק לחלוטין...
בתודה מראש לכל העוזרים :)
נכתב ב - 26/10/2011 16:57:18
34
660
שנה אחת? לא נשמע סביר גם בהתעללות מסיבית ושטיפה בצינור... אתה מדבר על מיסבי שלדה, כן?!
השאלה היא האם מורגשים חופשים בפעולת המתלה האחורי. אם כן - יכול להיות שחיזוק יפתור את הבעיה - ורק במקרים קיצוניים צריך להחליף מיסבים. גם מיסב "מגרגר" שלא עובד חלק אפשר לגרז כדי שיעבוד בצורה סבירה כל עוד אין לו חופשים, לכן לפני שאתה רץ להחליף מיסבים, נסה קודם לשטוף היטב עם דגריזר ואחר כך לגרז.
נכתב ב - 26/10/2011 17:20:11
5
18
אין שום חופשים בפעולה של הבולם האחורי. הכל עומד במקום ועובד כמו שצריך.
היה מיסב אחד שפשוט היה תקוע וגם אני ראיתי את זה אז אפשרתי לו להחליף אותו אבל לגבי השאר לא היו תקועים אבל היו "מגרגרים" גם, לא כולם. דיגריזר לא יכול לפגוע במיסב?
אם זה עוזר הבולם האחורי שלי הוא fsr.
נכתב ב - 26/10/2011 17:21:45
55
5427
אם יש לך יכולת וכלים לנסות לטפל במיסבים כפי שRAX הציע, לדגרז ולגרז ולבדוק אם הגרגור עבר אז כדאי לעשות זאת, אם לא ובהתחשב שיש לך אופניים שמיועדות לעבוד קשה ( לא יודע אם אכן כך ) אז תחליף את המיסבים, כולם.
אמנם שנה זה מעט אבל שטיפה מרובה יכולה לגרום למיסבים לגמגם ואז הדרך לשבר בשלדה סלולה, הרי אי אפשר לדעת מתי הגרגור יהפוך למיסב תקוע.
כל זאת אני כותב מנסיון רב בטיפול במיסבי שלדות שלי ושל חברים.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 26/10/2011 17:35:44
5
18
כלים יש, יכולות טכניות קצת פחות...
האופניים שלי בנויים לעבוד מאוד קשה ובגלל זה אני גם מפחד משבר בשלדה אבל עדיין, להחליף את כל המיסבים זה סיפור בכלל לא זול ככה שאם עדיף לי לא להתעסק עם זה אז אני מן הסתם מעדיף שלא.
במהלך רכיבה אני לא מרגיש או שומע שום תקתוק אלא רק שהוא הפשיט את האופניים והראה לי את המיסבים אז הרגשתי את הגרגורים.
האם כדי לדגרז אותם ולגרז אותם אני חייב לפרק את כל העסק?
נכתב ב - 26/10/2011 17:43:52
93
1030
תחליף את כולם.
"גרגור" מעיד על מיסב שעבר זמנו. השלב הבא זה תקיעה או חריקות נוראיות.
לא מאמין שמישהו מצליח לשקם מיסב סגור ( וזה מה שיש ברוב השלדות).
דגריזר יעשה רק נזק, יוציא את הגריז שנשאר וכמובן שלא תצליח להחדיר גריז למיסב.
להבא תמנע מהתזה על המיסבים ואולי ככה תוכל להאריך את חייהם.
קח בחשבון שמיסבים תחליפיים יכולים להיות איכותיים יותר מהמקוריים ולהחזיק יותר זמן. אם יש לך זמן וסבלנות, אתה יכול לגשת בעצמך לחנות מיסבים לרכוש איכותיים (או שתשאל את המכנופן שלך מה הוא מתכוון לשים). תוספת של עוד כמה שקלים בודדים לכל מיסב.
נכתב ב - 26/10/2011 18:19:19
117
549
מאחר ומחיר מיסב הינו בערך כ35 ש"ח ומיסב אחד כבר תפוס !!!! ממליץ לא להמתין ולהחליף את המיסבים .
נכתב ב - 26/10/2011 18:21:18
8
21
לדעתי מכונופנים ברשתות הגדולות "עובדים לפי הספר" ובקלות ממליצים המלצות מרחיקות לכת. מכונופן מוכשר בחנות פרטית יכול לשקם מיסב שלדה מגרגר. אני עברתי חויה כזאת עם מיסב מגרגר (באופניים בנות כשנתיים) שפורק, גורז הורכב וחוזק והגירגורים נעלמו כלא היו (חצי שנה עברה מאז).
נכתב ב - 26/10/2011 18:29:06
55
5427
ניתן לדגרז מיסבים, יש לי כאלו שהורדתי משלדות והגריז החדש נמצא בכל מקום , צריך לעשות את זה נכון. כמובן שחייבים לפרק בכדי להגיע
מסכים עם אמנון שמיסב מגרגר בד"כ לא ישתקם.
לחליצת מיסבים ניתן להשתמש בברגים, בשייבות מתאימות ובגלילים פלסטיים למינהם לשם יצירת לחץ. ישנם מתלים שחייבים כלים יעודיים.
מיסבים ניתן לקנות כאן אתר אמין עם סחורה איכותית.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 26/10/2011 23:03:09
34
660
מספיק עם כל הגרגורים והקשקושים!
בשונה ממיסב של גלגל או קרנק שמסתובב אלפי פעמים בכל רכיבה, מיסבי שלדה בסך הכל עושים תנועות קטנות של כמה מעלות בכל כיוון בתדירות נמוכה הרבה יותר!
בשלדת האופניים שלי (רוקי מאונטיין אלמנט) יש מיסבים שמגרגרים כבר שנים והם בכל זאת עובדים נפלא. גם מיסב תקוע ניתן לפרק, לשחרר עם דגריזר או בטבילה ממושכת בסולר (להוציא את חיפוי הפלסטיק שבצדדים - אם קיים), לגרז מחדש והמיסב יעבוד כמו חדש - גם אם קצת יגרגר (אף אחד עוד לא מת מקצת גרגורים!).
אם בכל זאת לא בא לך להתעסק עם זה ואתה מעדיף לשלם כמה מאות שקלים כדי להחליף את כל סט המיסבים - שיהיה בהצלחה, רק דאג לפחות להתקין מיסבים איכותיים יותר (ואטומים!) מהמקוריים.
נכתב ב - 27/10/2011 08:27:47
78
3934
הבלאי במייסבי שלדה זה עומסי פיתול צידי, אשר גורם לבלאי מואץ במייסב. מייסב תקול לעיתים מרעיש ולאורך זמן ויכול לגרום לנזק בבית המייסב שהוא חלק מהשלדה.
נכתב ב - 07/11/2021 08:24:15
0
2
איפה אוכל לקנות מיסבים לגלגל הקידמי, ( רוקי מאונטן אלמנט )?
נכתב ב - 07/11/2021 14:31:05
78
3934
נכתב ב - 21/11/2021 13:52:04
16
333
כפי שיורם כתב, המיסבים האלו עושים תנועה מאוד מוגבלת של כמה מעלות, אבל תנועה חשובה.
אם אתה יודע כיצד, שווה פעם בכמה זמן, ובעיקר אם צלחת עם האופניים נחלים עמוקים או רכבת בבוץ משפריץ, לפרק את האופניים (להשאיר במקומם את המיסבים עצמם), לרסס את המיסב משני קצותיו בדגריזר, ובעזרת כלי כלשהו (מברג שטוח עטוף בסמרטוט, ראש פלייר אף עטוף בסמרטוט, מברגה חשמלית שראשה עטוף, וכו') להפעיל את המיסב ולסובב אותו הלוך וחזור או בסיבובים מעבר לזווית התנועה המוגבלת שהוא עושה בד"כ. אם נבנתה בפנים חלודה, זה יכול לשחרר אותה ולמנוע/לדחות את המשך היווצרות החלודה. לעיתים המיסב נתקע בשל חלודה ולא בשל שחיקת הכדורים שבפנים. כך גם תוכל להרגיש אם יש גירגור, ואם לא נפתר - להחליף.
Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you.
Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
|