נושא: ברגים רבותי, ברגים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 14/06/2012 14:44:37
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
במסגרת מסע השדרוגים האחרון שעשיתי למדתי קצת את עניין הברגים וכן בעיות ופתרונות שונים בנושא.
 
הרעידות, הקרקושים והויברציות השונות בזמן הרכיבה משחררות כמעט את כל הברגים והתוצאה יכולה להיות חמורה לגוף וכן לאופניים.
הדרך הכי טובה כיום להתמודד עם התרופפות ושחרור הברגים היא לחזק באופן שוטף, ו/או להשתמש בדבק מיוחד הנועל את הברגים ולא מאפשר את שחרורם ללא שליטה - להלן :דבק ברגים LOCTITE
[LOCTITE הוא שם יצרן הדבק שגם נקרא על שמו כמו "פלאפון" "פריג'ידר" וכו]
 
ישנם סוגים רבים של החומר הזה, בצבעים ומספרים שונים ומשונים. אנסה להתמקד ברלוונטים, להדגיש את ההבדלים העיקריים ביניהם, ואת היישום בדרך הנכונה כך שיתאפשר גם לפתוח את הבורג כאשר נצטרך.

לדבקים צבעים שונים המסווגים את חוזק החומר, גמישותו, ועמידותו בטמפרטורות שונות .


הדבקים נחלקים בדרך כלל לשלושה צבעים עיקריים: אדום,כחול,וסגול,יש גם את ה LOCTITE הירוק שאינו רלוונטי לדעתי כאן.

הסגול הוא החלש מבין משפחת נועלי ההברגה הללו .
מיועד לשימושים קלים ולברגים קטנים שבין 2.5 מילימטר עד 4 מ"מ

הכחול הוא החומר שמוצא אצלנו את השימוש הגבוה ביותר. הוא מיועד לברגים בינוניים, ובעל חוזק בינוני.  

האדום מיועד בעיקר ליישומים בהם אנו צריכים חוזק גבוה ולברגים שאין אנו אמורים לפתוח אותם פעמים רבות או בשוטף.

זמן התמצקות ראשוני לכולם- בין 5-30 דקות,[המהיר ביותר סגול, האיטי אדום]  וייבושו הסופי הוא כ 5 שעות לערך הסגול ועד ל10 שעות באדום.
 
אופן היישום:

חשוב ביותר, לנקות את הבורג היטב ואף לטבול באלכוהול, ולאחר מכן לשרפו באש גלוייה  [כ- 4-5 שניות].  לאחר שהבורג התקרר, למרוח.
לציין, שלא כל בורג דורש את הטיפול הנ"ל אלא אך ורק ברגים המוברגים למתכת אחרת,
בורג שהולך להיות מוברג על פלסטיק לא יצטרך לעבור את הטיפול הנ"ל.
כמו כן בורג מצופה ניקל , לא יצטרך לעבור את הטיפול הנ"ל.
הברגים שכן שצריכים לעבור את הטיפול הנ"ל הם ברגים "תעשייתיים" או בורגי "מכונה" שתהליך ייצורם צורך שמן.
יש לשים לב לכמות שיש למרוח על הבורג. אין צורך לשים יותר ממריחה קלה על החלק המוברג [לא כל התבריג] ואפשר להסתפק בחצי תבריג ולא לעטוף בחומר 360 מעלות.
 
להנאתכם.


החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 14/06/2012 14:47:12
תאריך הצטרפות
11/11/2007
נושאים
120
תגובות
1899
גם אני משתמש בלוקטייט (אדום) לברגים שונים - באופניים וברכב.

עד כמה שהסבירו לי - לוק טייט הוא לא דבק. הוא בא למלא את החלל שנוצר בין התבריג לבורג ולשפר אחיזה אבל אי אפשר להחליפו בדבק מהיר לדוגמא.

מי שמתכנן לקנות לעצמו שפורפרת יופתע כנראה מהמחיר הגבוה ומי שכבר קונה עדיף לו שיקנה שפורפרת קטנה כי יש להן נטייה להישפך ולנזול.

אבל אם אתה כבר מפנק אותנו בידע (תבורך), אולי תזרוק לנו גם איזה הסבר על טורק וחשיבותו?

KILL nothing but time TAKE nothing but pictures LEAVE nothing but footprints
נכתב ב - 14/06/2012 14:59:16
תאריך הצטרפות
23/07/2009
נושאים
23
תגובות
160
תודה רבה על ההסברים!!
smiley

Free your mind and your ass will follow
נכתב ב - 14/06/2012 16:10:45
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
אם אתם בחו"ל עדיף לקנות שם ,המחיר הוא בערך שליש יותר נמוך

נכתב ב - 14/06/2012 16:13:27
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
אם אתם בחו"ל עדיף לקנות שם ,המחיר הוא בערך שליש יותר נמוך

נכתב ב - 14/06/2012 17:23:50
תאריך הצטרפות
20/01/2010
נושאים
51
תגובות
1720
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
האמת רפי , כל היום לכתוב, לא לכתוב , אז נשברתי :

הגיע זמן לחזק את הברגים laugh......

http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 14/06/2012 18:46:11
תאריך הצטרפות
07/07/2005
נושאים
220
תגובות
1882
מעל 15000 ק'מ בגרופי
היי
השימוש בלוקטייט באופניים הוא אכן מחוייב המציאות. העניין הוא, שבמקומות המשמעותיים מיושם כבר לוקטייט שאינו נוזלי (ראה למשל ברגי בלמי דיסק וכו') במקומות אחרים אין כמעט הצדקה שבורג כזה יפתח אם הוא נסגר נכון מלכתחילה.

השימוש הנכון בלוקטייט אכן כולל הסרת שומנים אך לא צריך להגזים עם העניין. מספיק לקחת נייר סופג ולנגב. בהמשך לכך, היישום של לוקטייט צריך להיות במידה. המידה הנכונה היא טיפה קטנה היושבת על קצהו של קיסם. זה בהחלט מספיק כדי לסגור בורג ומבטיח את יכולת פתיחתו המחודשת. בשום מקרה אין ליישם לוקטייט permanent\high streanth אלא Medium ומטה ובכל מקרה רצוי חומר להברגות (ישנם גם חומרים לבוקסות, לפלסטיקים ועוד ועוד תחת אותו שם)

חלק מברגי האופניים שנתקלתי בהם עשויים גם מאלומיניום. בברגים אלו, כמו גם בברגים שראשם הינו בצורת חצי כדור והאלן הסוגר אותם הוא 4 ומטה, לא הייתי ממליץ ליישם לוקטייט.

יישום לוקטייט בכל מקרה אינו מחליף בדיקה תקופתית של חיזוקים שונים בשלדה. כל חלק והתקופה המתאימה לו.

לסיכום, באופניים שבהם לא החלפת אף אחד מן הברגים לא דרוש לך לוקטייט בנוסף. הלוקטייט שמיושם במקור באופניים הוא לרוב רב פעמי, שלא כמו החומר הנוזלי המדובר הדורש חידוש לאחר כל פתיחה או סגירה נוספת.

נועם

מה?? פה זה לא jdate???
נכתב ב - 14/06/2012 18:55:36
תאריך הצטרפות
11/11/2007
נושאים
120
תגובות
1899
דוגמא לברגים שמגיעים עם חומר עליהם

KILL nothing but time TAKE nothing but pictures LEAVE nothing but footprints
נכתב ב - 14/06/2012 19:53:48
תאריך הצטרפות
05/10/2009
נושאים
95
תגובות
769
  1. אני מציע להימנע משימוש בלוקטייט בברגים המוברגים לחלקי פלסטיק. במקום העבודה הקודם שלי גילינו תופעה של סדקים בחלקי הפלסטיק של המוצרים שלנו, במחקר שביצענו יחד עם מעבדת החומרים של הטכניון גילינו שיש סוגי לוקטייט שתוקפים סוגי פלסטיק שונים וגורמים לסדקים. אחרי שהפסקנו להשתמש בלוקטייק , הפסיקו הסדקים בחלקי הפלסטיק.
  2. לא מספיק לסווג את הלוקטייט רק לפי הצבע, לכל סוג לוקטייט יש מספר מסויים (222 , 242 , 270....) והוא זה שקובע את מטרת השימוש שלו.  יש לוקטייטים שונים בצבע זהה.

נכתב ב - 21/04/2013 01:08:37
תאריך הצטרפות
11/03/2013
נושאים
16
תגובות
126
עכשיו הבנתי מה קרה לי ביום שהמנוף האחורי הלך לעולמו בין השפיצים בג'אנט..כנראה  ש הברגים באוזן ישתחרר עקב חוסר תשומת לב!!

RIDE FOR LIFE
נכתב ב - 23/04/2013 17:16:57
תאריך הצטרפות
13/11/2011
נושאים
32
תגובות
184
שלום לכם .
יש ברשותי את הדבק הזה אם מישהו צריך להשתמש אני יכול להביא לכם ולהחזיר לי.
 

נכתב ב - 23/04/2013 17:44:40
תאריך הצטרפות
11/03/2013
נושאים
16
תגובות
126
respectyes

RIDE FOR LIFE
נכתב ב - 23/04/2013 18:31:07
תאריך הצטרפות
05/09/2011
נושאים
148
תגובות
1524
הרבה פעמים ראיתי את החומר הזה על ברגים שפירקתי,  אפילו בלאפטופים,
לא היה לי מושג שזה למטרות חיזוק,  החכמתי, תודה.

נכתב ב - 23/04/2013 18:49:22
תאריך הצטרפות
28/10/2008
נושאים
66
תגובות
364
מעניין, תודה.
מישהו פעם אמר לי שאסור לשים לוקטייט על ברגים ששמים עליהם גריז כי זה משיג את התוצאה ההפוכה מזו של הגירוז. עד כמה זה נכון?

נכתב ב - 23/04/2013 18:58:15
תאריך הצטרפות
11/11/2007
נושאים
120
תגובות
1899
עד מאוד... לא שמים את השניים ביחד . בעיקרון גריז שמים במקומות שבהם לא צריך סגירה חזקה במיוחד אלא יותר קיבוע והסרה קלה יחסית במקרה הצורך. המקום היחידי שאני מגרז קלות את הברגים בו הוא בתושבת גלגל הספייר שלי (ברכב) שם הברגים רק משמשים לעיגון הגלגל לדלת הרכב או למשל תושבת מנשא הבקבוק באופניים.
בשאר המקומות שבהם נדרש לוקטייט כן מומלץ לאחר פתיחת הבורג לנקות במברשת פלסטיק או מתכת עדינה טרם השמת החומר.




KILL nothing but time TAKE nothing but pictures LEAVE nothing but footprints
נכתב ב - 23/04/2013 19:08:27
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
נכון ולא נכון, בגדול יש שני סוגים, האחד שמתקשה רק לאחר התבריג כשאין חמצן והשני  שנראה על התמונה של הברגים שצירף אלירן במעלה השרשור, החומר שם יושב על הברגים גם בהמתנה וכשהוא נכנס לאום אותו אזור עם חומר גורם ללחץ צידי וכך מאבטח את הבורג, בורג שמצופה בחומר האחרון ניתן לגרז ללא בעיה, לא תמיד זה חיוני.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 23/04/2013 20:24:38
תאריך הצטרפות
08/09/2008
נושאים
3
תגובות
13
לוקטייט כחול =242  יש לנקות טוב את ההברגות ולא צריך לישרוף אים קונים עדיף ליקנות 243 שהוא על אותו בסיס רק שהוא תופס יותר טוב על שומנים כל שאר הדבקים חזקים מידי לאופנים ויש כאלה שניפתחים רק בחימום

נכתב ב - 23/04/2013 23:56:49
תאריך הצטרפות
13/11/2011
נושאים
32
תגובות
184
טוב ככה כאחד שעובד יום יום עם  סוגי הדבקים האלה אני יכול להגיד שיש רמות חוזק של הדבק .
1) לוקטייד 100 שתלוי גם כמה ממלאים את הברגות בדבק .
2) יש את הלוקטייד 50 שהוא יותר חלש זה מה שאני שם בברגים ושם מעט .
3) לוקטייד 600 שזה מטורף לגמרי .
כל הדבקים תלוי בכמה משתמשים לא צריך להשתגע , המלצה שלי להשתמש בלוקטייד בברגים המסוכנים למשל .
1) בלמים כי מסוכן שהשתחרר בזמן רכיבה במיוחד שאתה בירידה טכנית.
2) בכידון. 
אני הכנתי לי סט ברגים מכל הגדלים בשקית בתוך התיק למקרה חרום .
אם מישהו רוצה אני יכול להכין לו בכייף .
 

נכתב ב - 24/04/2013 08:19:17
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
ניר,
יש לך קישור לחומר הכחול הזה שמיישמים אותו על הבורג הרבה לפני הרכבתו, כמו שיש על הברגים של הסטם, מערכות הבלם וכו' נמצא גם בתמונה של אלירן -OPL

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 24/04/2013 08:59:31
תאריך הצטרפות
16/10/2008
נכתב ב - 24/04/2013 09:06:07
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
קובי תודה, מכיר את הקישור, לא הצלחתי למצוא בודאות את מה שביקשתי

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 24/04/2013 09:22:48
תאריך הצטרפות
16/10/2008
נושאים
8
תגובות
94
ניתן למצוא די בקלות:
Loctite 242 -דבק לאבטחת הברגות
לוקטייט 242 מיועד לאיטום ואבטחת ברגים עם אפשרות לפירוק ההברגה בעזרת כלי עבודה ידניים סטנדרטיים. המוצר מתמצק בהיעדר חשיפה לאוויר בין שני משטחי מתכת צמודים ומונע התרופפות ונזילה מזעזועים ורטט. מתאים לכל סוגי המתכות, כאשר דרושה האפשרות לפירוק לצורך שירות, עם כלי עבודה ידניים. התכונה התיקסוטרופית של לוקטייט 242 מונעת את הזליגה של המוצר הנוזל לאחר היישום על התבריג. דבק חד-מרכיבי, חוזק בינוני.

דבק מצוין - משתמשים בו הרבה במכונות תעשיתיות, כאבטחה מפתיחה מרעידות.
אם רוצים חוזק נמוך ניתן להשתמש במוצר 222.
קיימים דבקים של חברות אחרות לאותה מטרה, ולרוב במחיר נמוך יותר.

נכתב ב - 24/04/2013 10:01:43
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
זהו מוצר שמתמצק רק ללא אויר, מיישמים ממש לפני ההברגה, לא לזה התכוונתי.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 24/04/2013 13:55:39
תאריך הצטרפות
13/11/2011
נושאים
32
תגובות
184
אין לי את הקישור ,
אבל חברה לא צריך לעשות מזה סיפור צריך למרוח טיפה על ראש הבורג וזהו .
במקרה ולא נפתח טיפה מחממים את הבורג ,אבל בברגים M6 ו M5 אין בעיה.
 

נכתב ב - 20/02/2017 05:50:08
תאריך הצטרפות
20/02/2017
נושאים
0
תגובות
1
תודה על כל הידע מישהו יכול לפרט גם איך מפרקים בורג שסגור עם לוקטייט? הבנתי שצריך לחמם את הבורג

נכתב ב - 20/02/2017 06:48:59
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
כמו שמפרקים בורג בלי לוקטייט.

Work Less Ride More
נכתב ב - 20/02/2017 14:54:00
תאריך הצטרפות
22/06/2010
נושאים
1
תגובות
4
בס"ד

בנושא פתיחה, במידה ולא נפתח יש לחמם מעט ולנסות לפתוח.

בקשר ליישום על פלסטיק, כל הדבקי לוקטייט שהם אנארוביים (מתמצקים כאשר אין חמצן) אסור לשמוש בחלקי פלסטיק או בקרבתן כיוון שהם תוקפים את הפלסטים וגורמים לפרוקו.