נכתב ב - 26/06/2012 17:01:15
244
1095
נכתב ב - 26/06/2012 17:08:04
54
570
אני תמיד מרגיש שישבן וגב מוטים דווקא טיפה קדימה בעליות
When you have to shoot, shoot! Don't talk
אופניים זה גלגל החיים שמסובב אותנו...
נכתב ב - 26/06/2012 17:20:09
244
1095
רצוי מאד לדווש בעליות כשהראש מעט מעבר לסתם.
להתחיל את העלייה המתמשכת עם הילוך נוח וכל עשר שניות להעלות הילוך
ולהישאר ב-E3 בלי להגביר את הקדנס ומבלי שהדופק יעלה.
ולמי שיכול רצוי לשבת בקידמת האוכף.
נכתב ב - 26/06/2012 17:39:12
111
832
אני בעליות מתחיל בעדינות
על מנת להסתגל לעליה ולמאמץ שיכול או עלול לבוא
תלוי כמובן גם בשיפוע העליה ואם זה כביש או שטח
ברכיבה לרוב אני מגוון בין עמידה על הפדלים וישיבה או ישיבה ועמידה
כמובן שישיבה ארוכה היא יותר קלה אבל רוצים להתקדם לפיכך יש להוסיף מעט עמידה כי היא נותנת טיפה יותר מנוף גבוה ואז עולים יותר בקלות
בנושא הילוכים- הכול תלויברוכב ובמה שהוא דורש מעצמו
מהירות
כוח
או בסתלבט ...
ממליץ להישאר לרוב במהירות קבועה על מנת להיות מרוכזים בעליה ובתוואי
כל יום ללא רכיבה הינו יום מבוזבז.
נכתב ב - 26/06/2012 17:40:34
274
4783
הטיפ הכי טוב שאני יכול להציע הוא.
לבחור עליות במגמת ירידה.(או להתפלל, שתגיע כבר הירידה.)
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/06/2012 17:47:58
84
1487
1. לפדל בקצב קבוע
2. לקשור חוט בין האופניים שלך לאופניים של מי שרוכב לפניך בלי שהוא ירגיש
נכתב ב - 26/06/2012 17:51:47
6
32
אני רוכב כביש.
אצלינו הכל מישור. יש מישור שטוח ויש מישור משופע.
:-)
נכתב ב - 26/06/2012 18:02:46
162
806
יש הבדל בין רכיבת עליות כחלק ממסלול אפיק לבין רכיבת עליות כחלק מרכיבות סופשבוע\רכיבות האימון, אם ברכיבות האימון פרט לאינטרוולים אנחנו מתרגלים עליות בהילוכים קשים בעמידה ומשתדלים להלחם על כל מדרגה טכנית הרי שאין לכך מקום ברכיבת אפיק,
ברכיבה ארוכה צריך לשים את האגו בצד, זה לא הזמן להלחם, צריך להשתדל לעלות כמה שיותר עם הישבן על האוכף וכמעט לא להתנתק לעמידה ואם כן אז רק במטרים האחרונים לפני הפיק.
יש ללמוד למצוא את המקום החכם (pacing) שבו אנחנו לא עוברים את ה 75-85 אחוז דופק ומצד שני לשמור את הקדנס על אפקטיביות של 80-90 סיבובים לדקה (כלומר כן יכולים לדבר ולשתות תוך כדי עם תחושה של כאב קל ברגלים), בהבדל מרכיבת כביש או ריצה שמירה על קצב קבוע הוא לא דבר של מה בכך ברכיבת שטח ויש לתרגל זאת היטב.
כמו כן יש להקפיד על שפת גוף נכונה ברכיבה, במידה ועלית לעמידה, למרות שראית ביורוספורט הרי שרכיבה תוך נענוע כתפיים מצד לצד מבזבזת כ-10 אחוז מהאנרגיה ולכן צריך להשתדל ולנתק את תנועת הדיווש מהמותניים ומעלה, העכוז, ירכיים ורגליים עובדים ומתאמצים אך פלג הגוף העליון קרי כתפיים, גו, צוואר אמורים להיות רפויים, משוחררים ורגועים, לסובלים מהבעיה מומלץ תוך כדי רכיבה להתבונן על הסטם והצמיג הקדמי ולנסות לשמור על מרווח קבוע בניהם.
ולמי שבשבילו עליות הן סבל אז הדרך שלי להעביר אותה הוא להתעסק במספרים תוך כדי, לספור אנדרטות בדרומית, לספור משלטים בדיפנבייקר או לספור חביות במעלה העקרבים (מעל 600...).
לשים את מצג הגובה המצטבר במד הדופק ולמדוד אחוזים של עליה. הגובה המצטבר מקפץ בקפיצות של חמש וכייף גדול הוא למדוד כמה זמן לוקח לצבור עשר מטר גובה מצטבר ולספור כמה סיבובי רגלים נדרשים לשם כך.
כל המאמר פה
יש בשכונה שלנו אנשים שאין להם שום סיכוי לראות אותי מלפנים...
נכתב ב - 26/06/2012 18:23:58
274
4783
עזרא
צודק .אני לדוגמא, כשרכבתי איתך בעליות, ספרתי את מספר השניות שעדיין היית בטווח הראיה שלי.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/06/2012 20:44:52
87
1229
לגבי מיקום הגוף בעליות:
אייבי גילת (כותב המאמר) הוא רוכב כביש. מהסוג שמעולם לא עלה על אופני שטח.
כל מה שהוא כותב רלוונטי לרוכבי כביש שלא צריכים להתמודד עם קשיי אחיזה והשיפועים המשתנים ברכיבת שטח.
לכן, כשהוא כותב שיש לקחת את הגוף אחורה הוא מתכוון לרכיבת כביש.
בשטח צריך, כמובן, לשמור שמרכז הכובד של האופניים ישאר במרכז ולשם כך צריך לקחת את הגוף קדימה.
סייקל-פרו - הכי שווה לרוכבי האופניים.
http://cycle-pro.co.il
נכתב ב - 26/06/2012 20:53:16
111
832
אופיר רק לידיעה
אייבי גילת לאחרונה נוטה לפזול לשטח
אבל זה רק לידיעה .... וזה חם חם מהתנור
הכול בפייס...
כל יום ללא רכיבה הינו יום מבוזבז.
נכתב ב - 26/06/2012 23:42:32
34
660
קבל טיפ של אלופים:
אתה מתחיל הכי חזק - ואז מגביר בהדרגה...
נכתב ב - 27/06/2012 00:44:06
66
364
אל תשען על הכידון, תן לגוף שלך להחזיק את עצמו. בתור תרגיל נסה לרגע להרים ידיים מהכידון מדי פעם וודא שתנוחת גופך לא השתנתה.
נכתב ב - 27/06/2012 07:23:48
428
11304
כשאני נכנס לעליה אני חושב על החוליות החלשות שלי
לרוב לב ריאה זו לא חוליה חלשה
כל כמה דקות אני עושה סבב חשיבה על כל חוליה חלשה ומשפר את התנוחה או הקצב
בסבב הזה עוברים כמעט על כל הדברים החשובים ברכיבה ואת חלקם כתבו
להלן סבב חשיבה לדוגמה
חושב על הצוואר - מרפה את הראש ונותן לו לצנוח קלות ולעיתים מזיז קצת את הקסדה אחורה לשדה הראיה
וכך עובר לכתפיים - מרפה .
לידיים משפר אחיזה ושומר על זווית שורש כף יד נכונה
עובר לגב שומר על קימור שמתאים לי ומרפה וכך עובר מנקודה לנקודה
ובסוף הקליטים חושב על הקליטים והאיזון בין דחיפה למשיכה .
ככל שהריכוז גבוה יותר כך אני שומר על סבב החשיבה הבא והבא
המשימה להגיע לקצה העליה עם יכולת להמשיך עוד עליה כזו בלי בעיות
באופניים גיליתי את המושג לשרוף את השרירים = אסור אסור = קדנס נכון
האמת חסר לי עליות
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 27/06/2012 09:10:06
244
1095
צביקה קצת מושגי יסוד על קצה המזלג לפני שממשיכים.
פעילות אירובית
פעילות אירובית היא פעילות הכוללת מאמץ גופני תת-מרבי המפעיל קבוצות שרירים גדולות לזמן ממושך. לעוסקים בספורט ולחובבנים קיים מגוון רחב של פעילויות אירוביות כגון: הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, סקי ועוד.
אירובי = אויר
פעילות אנאירובית
פעילות אנאירובית זאת פעילות לטווח קצר בעצמה גבוה, המשתמשת באנרגיה השמורה בשריר בצורה של גליקולן לביצוע הפעולה, ללא צריכת חמצן. פעילות אנאירובית תורמת לחיזוק מסת השריר, משפרת את מהירות התגובה של השריר ומסייעת בצפיפות העצם.
אנאירובי = בלי אויר
נכתב ב - 27/06/2012 09:12:41
14
93
כשאני נכנס לעליה:
1. המטרה להגיע לסוף העליה ולא ראשון (מנטרל את האגו)
2. קצב פידול ונשימות קבוע (קצב אחיד כמה שניתן )
3. פסכולוגיה בגרוש – מטרות קצרות בעליה ארוכה, כלומר עד לסלע הבא ונחים מגעים, וממשכים עד לסיבוב הבא, וכך הלאה עד הסוף מבלי לעצור
We are men of action, lies do not become us
נכתב ב - 27/06/2012 09:13:10
5
62
אהבתי את הפתיחה ,
תמיד טוב לקבל טיפים ממומחים בעלי ניסיון בשטח ובכביש,,
הדבר הטוב ביותר שאוכל להמליץ לכם הוא להביא רוכבת עם גוף ונוף, בעלת ניסיון בעליות ופשוט לחשוב שאם היא מגיעה למעלה אין דבר שיעצור אותכם מלהגיע גם...
נכתב ב - 27/06/2012 09:41:11
428
11304
מעוז
חבל לבלבל שירשור כזה יפה ומוגדר שבעצמך פתחת עם נושאים נוספים .
הרי ברור שבעליה מתמשכת מדובר בפעילות אירובית בלבד .
ויש להניח שכל מי שמתעניין בנושא כבר נמצא במצב כושר אירובי מעל הסביר !
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 27/06/2012 10:09:03
38
229
טיפ קטן שלי: בעליה קשה, להניח את האגודלים מעל הכידון, זה מבטל את המשיכה הלא רצונית בכידון בהילוכים קשים (למי שיוצאים לו ווילים קטנים או מאבד אחיזה בעליות) ומבטל את ההשפעה של חלק הגוף העליון(מוריד הרבה בובינג מהמזלג).
חוץ מזה, לפדל עגול ומלא ולמשוך בקליטים , בהילוך קבוע ובלי פצצות כוח.
דרך אגב, ב-29 כבר לא ממש צריך לשבת על השפיץ של האוכף( לא שאני פוסל, כל אחד ומה שכיף לו), מרכז הכובד שונה ואין איבודי אחיזה כמעט.
אם זה לא שבור , אפשר לקום ולהמשיך
נכתב ב - 27/06/2012 10:15:45
20
11
ואם למרות הכל , זה לא די....אז אולי זה יעזור
מה עושים כאשר לפנינו טיפוס קשה???
מה "לא לעשות".
1. אל תוותרו בטרם אפילו ניסיתם, היו מוכנים .... העבירו מהלך לפני התחלת הטיפוס והחליטו שתגיעו לפסגה.
מהירות היא לא העיקר כאן, קחו את זמנכם, תדוושו בסיבובים קלים ותרכבו אל הפסגה.
2. אל תאחזו את הכידון בתפיסה רצחנית, הרפו את אחיזת הידיים, אנחנו צריכים למקד את כל האנרגיות ברגליים.
3. אל תעבירו משקל מצד אל צד בזמן הדיווש, אלא אם אתם חושבים עצמכם לזוכה הטור דה פרנס .....זה ביזבוז אנרגיה.
4. אל תסתכלו אל הפסגה, זה מדכא, הסתכלו 5-10 מטרים קדימה וחפשו את המסלול הטוב ביותר בין האבנים.
5. אל תביטו למטה אל הגלגל הקדמי, כך תאבדו שיווי משקל כשפוגעים באבן, מה שיגרום לעצירת מאמציכם להגיע למעלה.
מה "כן לעשות":
1. שבו כשהגוף מוטה קדימה וכופפו פלג הגוף העליון למטה וקדימה יותר מאשר במצב של רכיבה רגילה, ככל שתוכלו.
2. מצאו את האיזון כך שהגלגל האחורי לא יחליק והגלגל הקדמי לא יתרומם .
3 זוזו קדימה לקצה המושב, אם העליה תלולה מאד והגלגל הקדמי עדיין מתרומם,... זה אמנם לא נוח, ואף לוקח זמן
להתרגל לתנוחה, אבל אני משתמש בטכניקה זו כל הזמן וזה אכן עוזר לי לטפס במעלה העליות התלולות ביותר.
4. האמינו שאתם מסוגלים לעלות את ההר, תמיד תמצאו כי יש לכם אנרגיה להמשיך עוד קצת.
5. תרגלו טכניקת משיכה של הדוושות, אם אתם משתמשים בקליטים, זה הזמן. טכניקה זו תעניק עוד 20-30%
אנרגית כוח לדוושות ותאפשר לסירוגין לשרירים מסוימים שלכם לנוח קצת תוך מאמץ של שרירים אחרים.
6. חובה לשמור על דיווש רציף, אם רוכבים באמצעות הפלטה הקטנה (1)- ה- "granny", ועם הפלטה הגדולה בקסטה
האחורית (1) ....ברגע שתפסיקו לדווש - האופניים יעצרו .... כי אין יותר מומנטום בתנועה של האופניים.
7. הרגיעו את המחצית העליונה של הגוף, פיתחו המרפקים החוצה (פותח את הריאות) התרכזו ברגליים.....וברגליים בלבד.
8. השתמשו ברוחב השביל,בשביל תלול במיוחד כדי לרכוב בזיג זג ..... זה "ימתן" (מעט) את השיפוע.
9. התרכזו בדיווש. יש למצוא את המהלך הקל ביותר כדי לאפשר מספר סיבובים של בין 65-85 לדקה מבלי לאבד חיכוך
ומבלי לאבד מומנטום. יש להתרכז בעלייה ארוכה ואיטית . שילטו על נשימה סדירה ..... אפילו כאשר הדופק מהיר.
לעולם ....אבל לעולם, אל תתאמצו יותר מדי. הקשיבו לגוף שלכם. אם צריך, יש לעצור, לנוח ואז להמשיך הלאה. מיצאו את הנקודה הבאה בה אתם יכולים לעלות על האופניים בבטחה ולהמשיך בעלייה.
כאשר מגיעים לפסגה, לאחר מאמץ רב, יש לרדת מהאופניים ולהמשיך בהליכה רגלית, עד שהדופק חוזר לקצב סביר בטרם חזרה לרכיבה (או להמשיך לרכוב אבל בקצב שלא מעלה את דופק הלב).
My kingdom for a bike.....
נכתב ב - 27/06/2012 11:43:13
31
698
כולם צודקים.
1. ללגונה יש נקודת אור, לכן גם היא צודקת!!
2. הכי חשוב ... הילוכים!! לרכוב בהילוך שאינו דורש מאמץ יתר ומאפשר קצב נשימות שפוי.
3. נשימות... ללמוד לנשום נכון וליישר דופק.
4. עזרא הטיפים שלך מצויינים, אינני בטוח שמתאימים לתוואי עליות טכניות.
5. עזרא, תרכוב עם ביבי, יהיה לך מה להוסיף לפוסט...
6. ליהנות, זה נשמע הזוי, אבל אם תביטו בעלייה ותגידו לעצמכם שאתם מסוגלים... ההוכחה תהיה קלה יותר.
7. לרכוב הרבה עליות, עם הזמן הן מסתיימות מהר יותר והופכות לקלות.
8. לא לרכוב עליות בחברת ביבי, כי מהר מאוד אנו נשארים לבד וזה קצת מיאש לדעת שלפני גיל שישים ושתיים לא נגיע לכושר הזה
כבד ואהוב את הזולת
וחיה את היום כאילו אין מחר!!
נכתב ב - 27/06/2012 12:40:13
274
4783
לגונה צודקת לחלוטין!!!
גם "הנוף" מדרבן ,ויותר הפדיחה, שבחורה מאכילה אותך אבק.
רק חבל, שלאט לאט כל "הנוף" עובר לכביש.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 27/06/2012 16:50:34
244
1095
כל מילה בסלע מי שרוכב מלפנים לא יראה את הרוכבות מאחור.
מה זה אנאירובי אלקטי ?
נכתב ב - 28/06/2012 10:10:20
129
552
מעניין שאף אחד עדיין לא הזכיר,את הדבר הכי מפורסם .
"חוק ניוטון בעליות"-הילוך הכי נמוך, במהירות הכי נמוכה שאתה יכול להשאר על האופניים. ואין לך גבול.
את זה לימר אותי כמובן נמרוד(ניוטון כמובן) באחת מהרכיבות הראשונות שלי,ותמיד מכיר לו טובה ומודה ומברך.
כמים פנים אל פנים כן לב האדם אל רעהו
נכתב ב - 28/06/2012 21:48:21
428
11304
לפי התאור שלך אתה רוכב עם ציידנית מלאה ארטיקים ומחלק
לחברה פיצוי על ההמתנה הממושכת
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 29/06/2012 13:03:49
244
1095
ברקאי , אתה בר מזל שזיכית לרכב עם ניוטון , ועוד יותר שהטיפים שלו עובדים
עליך.
אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם תרכב עם איינשטיין או לאונרדו .
מושגי יסוד בפזיולוגיה של המאמץ.
נכתב ב - 29/06/2012 13:29:50
129
552
אם תשימו לב לתמונה שהעליתי.
גילה, הגדולה בעליות. אחריה , ניוטון, על דעת כולם מהגדולים. ואני מטר מאחריו. נוווווו.
כמים פנים אל פנים כן לב האדם אל רעהו
נכתב ב - 29/06/2012 13:38:03
244
1095
נכתב ב - 30/06/2012 13:15:21
0
41
גם אני רכבתי עם ניוטון (נמרוד)
והגענו למסקנה אחרת מריך לשים הילוך קשה ולפדל מהר ,ככה העליה נגמרת מהר ולפעמים אפילו מרגישה כמו ירידה!
נכתב ב - 30/06/2012 14:10:22
428
11304
ניוטון אדם חכם
לבעיה אחת היו לו כמה תשובות
כל תשובה מתאימה אישית לשואל
מה שמוכיח שוב ושוב שהכל יחסי
אז מישהו אמר עליה קשה
כאילו כמה קשה ?
כמו ביצה קשה ?
אבל פיתרונות יש
לאחד הילוך איטי ולשני הילוך מהיר
ולהפתעתי שניהם מגיעים יחד הביתה
כי אחד לוקח את השני טרמפ במכונית
הכל מדעי
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 30/06/2012 14:28:05
244
1095
אני ממש לא בטוח שמי מהקוראים הבין את הטיפ.
"הטיפוס הארוך מתחיל בהילוך נוח להרגיל את הגוף , ולאט כל 10 שניות מעלים הילוך בלי להגביר קדנס ובלי להעלות את הדופק .
רק כך ניתן לסיים עליות ארוכות בלי לחזור מותשים ומתוסכלים.
כך לא מגיעים לסף האנאירובי .
נסו ובהצלחה.
נכתב ב - 07/07/2012 20:53:48
1
10
קראתי באחד מירחוני אופניים על קבוצה שרכבה באקוודור במגת ירידה מגובה 3500 מ' עדל גובה 4000 מ', מישהו יכול להסביר לי את זה?
נכתב ב - 07/07/2012 21:51:13
89
449
א. אם אתה רוצה, תעלה! זה חוק ברזל/פלדה ETC !!!
ב. "עושים עליה" לצורך עליה. זה אומר: פעם ראשונה, עולים לצורך "כיבוש"
במיוחד לרוכבים מתחילים, כדי לקבל ביטחון שהכל אפשרי.
לפיכך עולים בהילוכים הכי קלים שמתאימים ספציפית לרוכב המסויים.
בפעמים הבאות, זה כבר יזרום סבבה, והמהירות תעלה וכו' לפי דרגת המזוכיזם האישית.
ג. לא לשכוח להנות מהרכיבה.........!
פתאום, כביש, זה לא רק אספלט!
נכתב ב - 08/07/2012 09:17:36
5
62
הי חברים,
אתמול ניסיתי את כל חוקי העליות ,האמת זה כבר היה סוף הטיול ונגמרתי חוץ מזה שהייתי תחת השפעת "שפעת" כן באמצע הקיץ היה חם ,השמש היכתה בי אבל כל הזמן זכרתי מה שאייבי הגדול לימד אותי ..רק הרגליים מדוושות וכשהרגשתי שאין לי לב ורק דופק אכן עשיתי הפסקה לאור העובדה שאני שומעת על מקרים של צעירים וחזקים שלוקים בליבם..זה קצת מלחיץ לראות יותר מידי חדשות בפייס..כשחזרתי להרגיש את הלב ,חזרתי לרכיבה חזקה יותר ,אל תדאגו לא עצרתי להסתכל על הנוף כי לא היה :( מה ???גם לנשים מותר!
|