נכתב ב - 24/08/2012 00:14:24
723
3178
למי שלא שם לב שלוש המדליות ( קולהבי, שורטר ופונטנה ) באולימפיאדה היו השנה מצויידות ב SRAM ! שניים עם XX1 ואחד היה עם XX .
לא זוכר אם דיברנו על זה אבל עכשיו זה רשמי - סראם משיקה קומבינציה חדשה. ואללה לא נחים שם לרגע אחרי שהטריפו את העולם עם ה 2X10 .
עכשיו יוצא 1X11 . קסטה אחורית של 42-10 .
פלטה אחת קדמית בלבד במבחר לפי הרוכב, האיזור והמסלול .
בטווח של 28-36 בקפיצות של 2 שיניים.
סרטון
רכוב ותן לרכוב.
דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 24/08/2012 00:15:18
723
3178
ושלוש המדליות במסלול ה XC
רכוב ותן לרכוב.
דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 24/08/2012 11:49:30
20
2488
זה שידרוג קצת יותר הגיוני ממערכת 2X10 מבחינה כלכלית בגלל שאין צורך במעביר קדמי וסביר להניח שהפלטה הקדמית זולה יותר.
נכתב ב - 24/08/2012 11:54:37
227
5840
מעביר, שיפטר וכבל.
אבל... האם רוכב "עממי", טוב ככל שיהיה, יכול לרכוב עם זה ?
נראה לי שלא.
זה מתאים לתחרויות ולמקצוענים. אחרים לא יעמדו בעומס, בעליות [אני חושב..]
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 24/08/2012 12:07:45
428
11304
סוף סוף שואפים למשהו הגיוני ויתפנה מקום בכידון
אך האמינות לאורך זמן תגיד את המילה האחרונה , בכל זאת מאתגרים את המעביר האחורי למהלך גדול יותר ממה שהורגלנו
אם זה יתפוס אז סוף סוף סדר הילוכים רציף ללא כפל
ואין נפילות בפלטה הקדמית
נשאר רק להגיע לקצוות ההילוכים הקיימים שגם הרוכבים הממוצעים
ואז יגיע החלום האמיתי גיר פלנטארי קל משקל וקצות הילוכים מפנקים .
השילוב האולטימטיבי של שרשרת סינגל ספיד עם התנהגות גירית מושלמת .
לאופני ה"27.5 שארכוש ב 2015
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 24/08/2012 12:11:27
148
1524
נראה חזק ביותר,
ראיתי פה כמה פעמים , אנשים מדברים על גדלים , יחסי כח וכל מיני דברים שאין לי מושג,
מישהו יכול לעשות סדר בדברים, קודם בשיטה הרגילה ואיך זה בהשוואה לשיטה הנ"ל?
כלומר, אני מעריך שמאחורי זה יש מספרים של יחסי כח/העברה, האם בשיטה הזו מקבלים את אותו מרחב שיש ב3X10 ?
תודה.
נכתב ב - 24/08/2012 12:11:35
120
1899
מצחיק שכולם גרמנים חוץ מראש הפרוייקט...
11 הילוכים על פלטה אחת ומעביר עם כזה מהלך עבודה, הייתי מצפה שיהיה שם
chain guide.
KILL nothing but time
TAKE nothing but pictures
LEAVE nothing but footprints
נכתב ב - 24/08/2012 12:22:37
227
5840
אני חושב שזה בדיוק המקרה שבו לא צריך את הצ'יין.
בדיוק כמו ב2X10, הבעיות יהיו בקצוות.
אתה תהיה איטי יותר במישורים, וחלש יותר בעליות.
36 לא מספיק מהיר [גם לא עם גלגש קסטה 10] והוא יקרע לך את השועה בעליות.[גם על גלגש קסטה 40 ]
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 24/08/2012 12:40:59
274
4783
אני יעבור לsram,
כשמסלולי הxc בארץ יהיו כאלו.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 24/08/2012 23:42:31
33
148
רפי, אתה בטוח לגבי "איטי יותר במישורים וחלש יותר בעליות"?
אני רוכב היום עם אופני אול מאונטיין 26. פלטות 24/32 וקסטה 11-36.
זו לא מערכת 2/10 מקורית אלא 3/10 שהורדה ממנה הפלטה הגדולה לטובת באש גארד.
הילוך הכי מהיר למישורים זה 11 מאחור עם 32 מקדימה והילוך הכי איטי לעליות זה 36 מאחורה עם 24 מקדימה.
דרך אגב, נדיר שאני מגיע להילוך הכי מהיר כי אני רוכב כל הזמן בסינגלים, בעיקר טכניים, ואם אני מגיע למהירות גבוהה, זה בגלל שאני בירידה שמטיסה את האופניים למטה (ולא הדיווש).
כל הרוכבים שאני רוכב איתם רוכבים בדיוק באותה צורה עם אותה מערכת וישנם מאות רוכבים כאלה בבן שמן ובמקומות שכמותו.
זה כמובן לא מתאים לרכיבות מהירות במישורים בשבילים לבנים.
במערכת החדשה הזו של סראם יש קסטה 10/42 ואפשרות לבחור פלטה מ-28 עד 36.
אי אפשר למצוא כאן פלטה (ממה שסראם מציעים כאן) שתגרום למערכת הזו להיות זהה, בהילוכים הקיצוניים, למערכת שלי?
במערכת של סראם הגלג"ש הכי גדול הוא 42 ואצלי הוא 36. ההילוך הכי נמוך שלי היום הוא 24/36. במערכת של סראם, אם אני אשים למשל פלטה 30, ההילוך הכי נמוך יהיה 30/42. זה לא זהה פחות או יותר ל-24/36 שלי? (איך מחשבים את זה?)
ואם התשובה היא כן וזה פחות או יותר זהה, עכשיו צריך לבדוק את ההילוך הכי גבוה. בסראם החדשה זה יהיה 30/10 ואצלי היום זה 32/11. זה לא קרוב?
נכתב ב - 25/08/2012 03:41:25
51
1720
ערן , מה המהירות המרבית שהצלחת לדווש על הפלטה ה״גדולה״ שלך? 35קמ״ש, 40קמ״ש?
באופני הAM שלי לא ויתרתי על הפלטה הגדולה , היא גם מגנה על הפלטה האמצעית וגם מאפשרת מהירויות יותר גדולות בירידות של בן שמן.....
לגבי יחסי העברה, תעשה אחד חלקי השני , כלומר 30 חלקי 10 זה בעצם פי 3 סיבובי גלגל עבור סיבוב פדל שזה קצת יותר מהירות מאשר 32/11
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 25/08/2012 05:49:04
33
148
שלמה, גם כשהיתה לי פעם פלטה גדולה, מעולם לא השתמשתי בה בבן שמן והיא רק הפריעה בטיפוס על סלעים. לגבי המהירות המירבית שהצלחתי לדווש על הפלטה ה"גדולה" הנוכחית שלי, וואלה אין לי מושג. אף פעם לא היה חסר לי הילוך בירידות, ואני עושה אותן די מהר.
אם החישוב הוא כמו שאתה אומר, אז המערכת הזו היא מעולה בשבילי עם פלטה 28.
בהילוך הכי נמוך זה יהיה בול כמו שאצלי היום. 24 חלקי 36 זה 0.666666 ו-28 חלקי 42 זה גם 0.666666
בהילוך הכי גבוה זה יהיה כמעט זהה למה שיש לי היום ועדיין ממש מספק. היום ההילוך הכי גבוה שלי נקרא 2/10. במערכת של סראם עם פלטה 28, ההילוך הכי גבוה יהיה שווה ערך ל-2/9.7 שיש לי היום.
מגניבבבבבבבבב
יש עוד שדרוג שאפשר לחלום לקראתו
נכתב ב - 25/08/2012 07:08:05
51
1720
אני חושב שיש משמעות עדירה לקפיצות בין ההילוכים , כלומר בגלל שיש רק 11 הילוכים יהיה לך בור ענק בין ההילוכים , כך שתעלה הילוך ותרגיש שקשה מדי , כאילו שעם ההילוכים הנוכחיים שלך אתה מתכוון לעלות הילוך אחד אבל קופץ ואתה מעלה 2 במקום, זה יכול להיות מאוד מעייף.
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 25/08/2012 10:01:37
78
3934
רעיון טוב, עם מעט מגבלות בקצוות, מגבלות שלא יפריעו לרוכב עם כושר בינוני ומעלה..
יהיה צורך להחליף את המעביר האחורי, את השיפטר, שרשרת והקסטה, מעניין אם ה- HUB בגלגל מתאים לקסטה?
נכתב ב - 25/08/2012 14:48:15
227
5840
ערן,
אתה צודק בעיקרון, זו הסיבה שאני עברתי ל20 הילוכים [26/38 ומהר מאוד ל24/38] רוב הזמן אתה לא שם. בקצוות.
ובכל זאת היחס המוצע כאן יגביל אותך מאוד .
בסינגלים טכניים בעליה כשתצטרך כח נטו, אתה תעשה אחד מאלו : תתקע את מי שמאחורייך, תתבעס על החיים, תקרע את השרשרת, או האוזן, או ...הכל כולל הכל [בחר את האחרון.. ]
כמו שאמר יורם, רוכבים מצטיינים [ולא בינוניים+] רק ירויחו. בתנאי שמדובר על מסלולים "רעים". במישורים וירידות מתונות הם יקיאו את הכליות שלהם כשאחרים חלשים בהרבה יעקפו אותם תוך זמזום "מזמור לשלמה" . כך שגם שלמה צודק.
נראה לי שצריך יהיה להחליף את ההאב.
מעניין מה צופן לו העתיד בנושא. האם מערכת 12 [8/40] על גלגש 42 כבר בפתח ? מהו קצה השיפור, זה שאחריו אתה בגרעון כח ומהירות, או שהפסד המשקל מקזז את תועלת יחס ההעברה ?
ואולי הגיע הזמן לחשוב במונחי גלגש אחרים ? נניח גלג"ש אחד קדמי שמשתנה - נפרס או מתכווץ בלחיצת שיפטר [חשמלי?] לכו תדעו.
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 15/12/2017 18:46:27
227
5840
עברו חמש שנים... איפה אנחנו איפה ? חחחח
ובכל אופן, שאלה שדרכה הגעתי לפסט העתיק הזה. האם שרשרת 11 מתאימה למערכת איגל 12 ?
שבת שלום
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 15/12/2017 19:34:07
50
1735
Some nominal widths measured across the rivet between chains are:
- 12 rear cogs — 5.3 mm
- 11 rear cogs — 5.5 mm
- 10 rear cogs — 6 mm
- 9 rear cogs — 6.5 to 7 mm
- 6, 7, and 8 rear cogs — 7 mm
נכתב ב - 15/12/2017 20:13:01
227
5840
👍
תודה
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 16/12/2017 17:44:56
24
184
באותו עניין יש גלג''ש 30 שן קדמי שיתאים למערכת 12 סראם אבל על קרנק 11*2 של שימנו כגלגל בודד כן?
תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 16/12/2017 20:00:34
50
1735
יש ל one up
Compatible with: 9, 10, 11 and 12 Speed Chains
11 speed Shimano XT M8000 1X and 2X armsets
11 speed Shimano SLX M7000 1X armsets
11 speed Shimano MT700 2X armsets
כולל תיקון מושלם ל chain line לקראנק 2X11
Perfect chainline 49mm (corrected from stock 50.4mm) for a quieter drivetrain with improved chain wear and best drop performance
Includes shims to allow compatibility with your stock Shimano 1X or 2X hardware (no need to buy a new bolt pack)
יש לי גגש שלהם 34 / 104BCD לקראנק 2*10 ואני מאוד מרוצה, עבר כבר 9000 ק''מ והרבה קמ עוד מחכים לו.
נכתב ב - 17/12/2017 02:50:10
24
184
מושלם,תודה עופר
תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 22/12/2017 17:27:36
227
5840
ואם בשאילתות עסקינן...
מה צריך לעשות לגלגל 11 כדי שיתאים ל12 הילוכים ?
שבת שלום
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 22/12/2017 17:34:23
24
184
לאיזה גללגל,מס' שינים או מס' הילוך בקסטה?
תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 22/12/2017 18:04:45
227
5840
גלגל 29
קסטה 10-50 כאמור, 12 הילוכים
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 22/12/2017 18:46:26
24
184
לרגע בלבלתה אותי,אתה צריך להחליף את הפריילוף מ11 ל XD כדי שיתאים לסראם 12, לא סיפור אבל הולך לפי יצרן הנאבה.250 ל550 ש'''ח החלק ,עבודה של מס' דק'
תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 22/12/2017 19:39:38
25
1719
דנטה, המשורר האיטלקי הגדול בן המאה ה-14 כתב פעם את "הקומדיה האלוהית":
בלבלי אותו אל תעשי לו חשבון
בלבלי אותו עד שלא יוכל לישון
בלבלי אותו כמו שבלבלת אותי
בלבלי אותו בלבלי
והנה התשובה למבולבלים של מהנדס ידוע בתעשיית האופניים.....
Ex engineer leaks how marketing works in the bike industry
נכתב ב - 22/12/2017 22:34:55
9
129
🤣🤣🤣
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride it where I like
|