נכתב ב - 02/10/2012 10:14:47
2
40
נכתב ב - 02/10/2012 14:32:08
0
826
לפי הכתבה, לרכב! רוב רוכבי הDH רוכבים מחוברים.
נכתב ב - 02/10/2012 14:50:47
83
2379
יש בינינו לא מעט "דעתנים" אשר חיים בטעות בנוגע למספר סוגיות הקשורות באופניים. נושא הקליטים היא רק אחת מהן.
סוגיות נפוצות נוספות קשורות בגלגלי 29", בשיכוך מלא מול זנב קשיח, בשלדות קרבון או בשעוני דופק.
ואם כרגע בקליטים עסקינן, ההיגיון של לרכב ללא קליטים דומה להגיון של להמשיך לרכוב עם גלגלי עזר.
טוב, אולי הפעם קצת הגזמתי ....
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 02/10/2012 14:59:36
51
1720
היו יותר מדי דיונים בנושא , באמת שאין לי כוח ללעוס שוב , בכלל לא התכוונתי לענות
חבל שאין פונטים יותר קטנים
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 02/10/2012 15:56:23
428
11304
אכן אין טעם לפצוח שוב בדיון
אבל הייתי שמח אם היית מסכם בקצרה
את ההסבר "למה אני רוכב לא מחובר"
אני עצמי רוכב מחובר אבל מעולם לא ניסיתי לשכנע
חבר שירכב מחובר כמוני
אלא סיפרתי לו ומה חושבים המתנגדים ומה חושבים המצדדים
כי אחרי הכל יש סיטואציות שמחוסר תגובה נכונה אפשר להיפגע
אני מבין את המתנגדים לקליטים מתוך חשש לחוסר תגובה נכונה מצידם
אבל לא מבין את הסיפורים האחרים
לא בושה ואפילו חובה להגיד
אני לא ארכב מחובר כי אני חושש מההתחברות אבל מסתדר מצויין ללא חיבור
יש רוכבים קטועי רגל שרוכבים יותר טוב ממני וזה בזכות הכישרון והמיומנות
יש גם רוכבים לא מחוברים שרוכבים יותר טוב ממני וגם זה בזכות הכישרון והמיומנות
אבל אין להסיק מזה שמומלץ לקטוע רגל
אז יש רוכבי עילית שרוכבים לא מחוברים זה לא מוכיח שללא קליטים יותר טוב
ללא קליטים זה חיסרון אבל יש כאלו שעוקפים אותו בכישרון
אגב אני מכיר קטוע רגל שרוכב עם קליט קרנק ברדר בפרוטזה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/10/2012 16:03:43
51
1720
אינני שולל קליטים , אני חושב שאם מפדלים נכון , ההבדל בין קליטים ללא קליטים קטן ממה שהמתלהבים כאן טוענים. אני בתהליך הצטיידות , כבר יש נעליים , יגיעו גם הקליטים , בהתחלה בז"ק ואח"כ AM
זה יגיע , אחרי מוט פנאומטי בAM , אחרי מזלג קליל בז"ק......
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 02/10/2012 16:18:50
148
1524
איזה פדלים/קליטים/נעלים, כדאי לקנות בהתחלה עם יחס מחיר תמורה טוב?
נכתב ב - 02/10/2012 16:34:00
74
694
מה שמתאים לאחד לא מתאים לשני.
פדלים 520
נעליים שימנו
נכתב ב - 02/10/2012 17:00:23
78
3934
באמת מעניין כמה הספק מרויחים?
לבעלי הטרינרים המשוכללים המכילים מד הספק, תנסו עבורנו מסלול מסויים פעם עם קליטים ופעם אחת ללא קליטים ודווחו מה היה ההספק הממוצע למסלול.
אני מעריך הבדל של כ-15% .
תודה מראש.
נכתב ב - 02/10/2012 17:39:55
25
176
אני אתן את התשובה שאני תמיד נותן,לפי דעתי ברכיבות שהם בעלות פידול רציף כמו רכיבות כביש או שבילים XC ללא אופי טכני קליטים זה פשוט חובה!! ההבדל הוא כמו בין מחשב עם מעבד כפול ליבה לבין מעבד 4 ליבות,ואין בכלל וויכוח שההבדל ביעילות הפידול הוא משמעותי מאד! בניגוד לזה, ברכיבות טכניות יש על מה להתווכח,למרות שגם שם אני יוצא מנקודת הנחה שקליטים עדיף וגם על סמך דברים שנאמרים. אבל לא הייתי לוחץ על רוכבים אחרים שרוכבים טכני לעבור לקליטים.
נכתב ב - 02/10/2012 17:57:55
51
1720
ה15% זה כאשר רגילים עם קליטים ויוצא לכם לרכב בלי קליטים ואתם לא ממש יעילים בלי קליטים.... בכל מקרה גם עם זה 5% תוספת פידול, אז במקום מהירות ממוצעת 30 יוצא 31.5 קמ״ש , אני קונה את זה....
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 02/10/2012 17:58:51
428
11304
יורם
הרווח בהספק הוא שולי
בתאוריה למי שמיומן באחת השיטות ההספק זהה למתחרה שלו בשיטה השניה
הרי בחישובים פיזיקאלים עבודה נמדדת לפי דחיפת משקל למטר
לדעתי ההבדלים הם :
1 חלוקת העבודה לעוד שרירים ובכך מאפשר עבודה יותר בריאה לבעלי קליטים
2 עצמה מתפרצת יותר גבוהה לבעלי קליטים
3 אחיזת פדאלים משופרת ומדוייקת בתנאים של טיפוס , טילטול ואיבוד אחיזה
4 פידול עגול מתבצע יותר טוב עם קליטים לכן בטיפוס בעיתי יש להם יתרון
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/10/2012 17:59:59
274
4783
יש לי, יש לי, יש לי...
כמובן שדעה זו מופנת למכונאים שבינינו. (למרות שבשאלות התאוריה יש איזכור בנושא)
מדוע יש גלגל תנופה במנוע? (אני לא הולך להסביר, מי שלא יודע, זבש"לו.)
מאותה סיבה צריך קליטים.
גם בפידול יש נמ"ע, ונמ"ת.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 02/10/2012 18:33:44
428
11304
איזה רעיון פורה
אם היו משכנעים את הטלטלים למשוך את הבוכנה בדרך חזרה
ולעבוד בכל מחזור סיבוב
אז המנוע היה מפיק יותר כוח בפחות CC
ואזזזזזזזזזזזזזזזזזז היה אפשר להפחית את משקלו של גלגל התנופה
ניסו לעשות את זה פעם במנוע רוטורי אבל נתקלו בבעיות עמידות
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/10/2012 18:41:48
274
4783
הטלטלים אכן מושכים את הבוכנה בחזרה. (הרי כשאחד עובד, שני יונק, שלישי דוחס, ורביעי פולט. )
גלגל התנופה נועד לתת למנוע סיבוב "עגול". ובנקודה הקיצונית למטה או למעלה, גלגל התנופה ממשיך ע"י כוח ההתמדה את הסיבוב.
וזה בדיוק מה שעושה הקליט.
תנסו לרכב פעם בלי קליטים, במהירות גבוהה עם דיווש ללא הפסקה כמובן.
מה שתקבלו זה מכות מהפדל, כבייכול הרגליים לא מהירות מספיק לסובב את הפדלים.
וזה מה שנקרא סיבוב לא עגול.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 02/10/2012 19:03:11
51
1720
עדיין יש מנוע כזה במזדה מטורפת....
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 02/10/2012 19:04:57
51
1720
אבי - הרגשה שהדוגמאות האחרונות לא קשורות לפידול.....
אבל דיון לא פחות שווה שאשר 26 או 29
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 02/10/2012 20:19:23
274
4783
קשור מאד.מה ההבדל בין פידול ע"י בוכנה או רגל?
אם הגאונים של פעם, מצאו לנכון להוסיף גלגל תנופה. (וזה בתחילת דרכו של המנוע.)
אנחנו צריכים ללמוד מהם, ולהוסיף קליט. (כרגע אנחנו בתחילת דרכו של האופניים)
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 02/10/2012 21:18:01
51
1720
מה הקשר בין ההבדל פלאט / קליט בגלגל תנופה במנוע ?
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 03/10/2012 07:32:44
274
4783
כמו שכתבתי בהתחלה "למכונאים שבינינו..."
מאחר ואין לי מושג איך להסביר בצורה ברורה יותר.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 03/10/2012 07:40:01
51
1720
אבי , הסברת יפה :
גלגל התנופה נועד לתת למנוע סיבוב "עגול". ובנקודה הקיצונית למטה או למעלה, גלגל התנופה ממשיך ע"י כוח ההתמדה את הסיבוב.
סבבה אבל אז כתבת :
וזה בדיוק מה שעושה הקליט.
לא ממש הבנתי מה הקשר, זה בדיוק סתירה , הרי עם יש כוח התמדה , המשיכה למעלה לכאורה פחות חשובה.....
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 03/10/2012 07:48:14
148
1524
אני חושב שרכבתם מחוברים יותר מידי,
גם על פלאטים אפשר להשיג רכיבה עגולה ואפשר להשתמש בכל השרירים, זה פשוט דורש יותר צומת לב.
שמתי לב לכל ברכיבות הנפח, כאשר אני מקפיד להפעיל מעט כח לכיוון אחורה, להצמיד את הרגל לפדל ולמשוך כפלי מעלה , אני מרגיש את שרירי התאומים עובדים יפה מאד, את המהירות והכוח גדל .
תנסו ותראו.
העניין הוא שקשה כל הזמן לשים לב לפידול נכון ושאר הדברים שאמרתם לגבי בריחה של הנעל וכו' נכונים, לכן, אני עובר להיות מחובר.
בקיצור:
ש"מ - לחלשים.
הילוכים - למפונקים.
קליטים - לעצלנים.
26" - לאיטיים.
ז"ק 29, סינגל ספיד , ריג'ד - כבוד.
נכתב ב - 03/10/2012 07:56:26
274
4783
יש נקודה מתה, גם למעלה וגם למטה.והמשיכה לא פחות חשובה מהדחיפה .
ששון
אפשר להוסיף, שמזרן אורטופדי OUT.
ומזרן פאקיר IN.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 03/10/2012 08:14:08
78
3934
צביקה,
הספק זה לב העיניין... יותר הספק ( לאותה יחידת משקל)יותר מהירות.
הקליטים באו לעולם מתחום רכיבת כביש תחרותי, הספק ,הספק, הספק.
שאר הדברים שציינת הם תוספות קטנות עד שוליות לרכיבות שטח.
אבי,
גלגל התנופה בא להחליק את עבודת המנוע.
רק פעולת העבודה במנוע 4 פעימות נותנת כח/אנרגיה למנוע, שאר שלושת הפעולות צורכות אנרגיה מהמנוע.
אגב, מנוע 4 פעימות עם בוכנה אחת לא יעבוד ללא גלגל תנופה.
נכתב ב - 03/10/2012 11:35:19
2
40
אני דווקא באתי מכוון אחר...
זה שפידול עם קליטים יותר יעיל זה ברור, אין על מה להתווכח פה.
מה שהמאמר מדגיש זה גם את הקטע הבטיחותי.
לרכב מחובר הרבה יותר בטיחותי ומשפר מאוד את הטכניקה.
מוקדש לכל אלה שקונים את הפדלים הדו שימושיים הזבליים האלה ומתנתקים בכל ירידה או דרופ.
הם לא מבינים שלרכב טכני ומחובר משפר מאוד את הביצועים וגם ימנע מהרגליים שלהם לעוף בלי שליטה בכל זעזוע או קפיצה.
נכתב ב - 03/10/2012 11:45:33
428
11304
יורם
נלבן את זה בפעם אחרת
גוף האדם
לב ריאה
צריכת חמצן
עם קליטים בלי קליטים לאורך 60 ק"מ
בסופו של דבר הלב קובע איזה הספק הוא יכול לנפק
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 03/10/2012 14:41:15
96
1277
אני מודה...
אני רוכב עם גלגלי עזר ו...טוב לי.
אני מאבד כ 15% הספק ו...לא קשה לי.
יש לי נקודות מתות....שיהיו בריאות.
אני לא טכני, הרגליים שלי קופצות באוויר על כל אבן מזדמנת ו....סבבה לי.
אני פחדן ועלוב, שניהם ביחד וכל אחד לחוד...ואני חי עם זה לא רע.
אחרי כל ההוכחות הניצחות אני גם כנראה לא מבין מהחיים שלי אחרת איך אני נשאר לא מחובר...?
כולם חכמים ומבינים ורק הכת המשונה זהו של "הבלתי מחוברים" לא בענינים בכלל. אתם יודעים יותר טוב מאיתנו..? סבבה לכם.
זה מזכיר לי קצת את אלה שלא מבינים בכלל למה אתה לא מוכן להניח איתם תפילין באיזו תחנה מרכזית, איזה מין יהודי אתה...
אבל כשאני רוכב על איזה סינגל צר עם שיפוע צד עמוק ומבהיל, ועושה חשבון מה יקרה אם פעם אחת, דווקא הפעם הזו לא אצליח להשתחרר....אין לי ספק בכלל.
אבל זה אני...מה אני מבין.
נכתב ב - 03/10/2012 14:48:05
148
1524
אולי אם תניח תפילין בזמן שאתה רוכב בסינגל צר עם שיפוע צר,
הכל יסתדר, לא תיבהל ותתחבר.
נכתב ב - 03/10/2012 14:55:55
96
1277
ומה אני אעשה עם הבאגט שאני טוחן תוך כדי..?
תפילין ובאגט ביחד, קצת צפוף לא?
נכתב ב - 03/10/2012 15:58:33
274
4783
זה יכול להפריע, רק אם אתה טוחן את הבגט בפסח, שיוצא ביום כיפור.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 03/10/2012 16:19:34
51
1720
חבר קרוב ברגע של חוסר זהירות:
מעניין מה היה קורה עם היה מחובר....
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 03/10/2012 19:45:42
274
4783
אם הוא היה מחובר, לא הייתה לו בעיה להרים את הגלגל הקידמי.
ולנחות הרבה יותר נכון.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 04/10/2012 09:00:28
51
1720
אבי , לא ממליץ להרים גלגל במקום הזה , השיפוע אמור לדאוג לזה , חסר עמידת מוצא , העברת משקל קצת אחורה.
אם תרים גלגל מחובר במקום הזה תגרום ליצירת סרטון לא פחות משעשע
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
|