נושא: 2018

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 19/09/2013 10:11:05
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
בעקבות הדיון הזה  חשבתי לעצמי כי אחרי שקברנו את ה26 קבורת חמור...
כנראה שאפשר לדווח למשפחה על מצבו הקשה ["לא יודעים מה יש לו"...] של קרנק הטריפל ו.. הדאבל.
וכך קברנום בעודם מפרפרים, גם את המעביר הקדמי ושיפטר שמאל הידוע לשמצה.

ואני רוצה לשאול - מה הצעד הבא ?
נראה כי אחרי שהמציאו את כל המרכיבים מתחילים להסירם אחד לאחד ובטרם נדע  מי ומה נמצא את עצמנו על אוכף בלבד תוך שאנו קוראים [או חושבים] הנחיות לאויר ואיכשהו זזים קדימה.

אבל עוד לפני... אני מבקש להמר על מותה הקרב של השרשרת.  שנתיים שלוש והכל יעבור לרצועות, שכבר קיימות.
כמו כן איכשהו אני מרגיש שכל הכבילה המסועפת מתייתרת .  מתישהו יהיו לחצני פיקוד על הכידון והפקודה תועבר באלחוט למעביר האחורי ולברקסים עם לחיצה על הידית.. וכך יהיו לנו אופניים חסרי תקתוקים ורעמה נוקשת מול הקוקפיט. [מצד שני נצטרך לזכור להטעין את הסוללה..]
אני לא יכול שלא לחשוב על חיבור ניתוק מגנט חשמלי בין הפדלים לקליטים [עצמה ניתנת לכינון מראש] ועל מערכת הפחתת/הגברת לחץ אויר לצמיגים [צמיגים?]

אם כן, מהו הצעד הבא?
ישנם לא מעט מקרים ,  שכאשר אתה נפגש עם חידוש כלשהו, אתה שואל את עצמך, איך לא חשבו על זה קודם?
אז בואו ננסה לחשוב על זה קודם -  אילו חידושים, שינויים ותוספות נראה על אפני השטח של שנת 2018 ?
 

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 10:43:04
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
יהיה נכון לצאת משירשור ה"אב" הזה אל שירשורי משנה שם נוכל להעמיק 
בכל רכיב ורכיב , הרי כל רכיב יכול למלא שירשור גדול מאד ופורה 
אשמח אם לאחר הוספת כמה רעיונות נוספים לחידושים צפויים לנו בעתיד 
תפתח שירשורי משנה שכל שירשור דן בפריט אחד  [אני מריח פוטנציאל לדיונים מענינים]

למשל בא לי לדון דווקא על נושא השרשרת מול הרצועה העתידית 
אבל זה אומר לפתור קודם את עניין הגיר הקיים מול הגיר הפלנטארי או מחליפו העתידי של הגיר המוכר לנו 
מוזמן לנהל את המערכה yes 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 19/09/2013 12:27:51
תאריך הצטרפות
18/05/2006
נושאים
274
תגובות
4783
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
לא צריך לחכות לשנת 2018 העתיד כבר כאן. ולראיה האופניים של יאיר שעובדות ללא מעבירים. (ואם היה לי כסף מיותר, לא הייתי חושב פעמיים.)

כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 19/09/2013 12:36:12
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אבי, אם אתה מתכוון ל rohloff המותקן ב-moots  אז יש לו טריגר שיפטר ו"המעביר" [מערכת תמסורת מגולגשת]  נמצאת בתוך הנאבה.  כל המערכת מכנית.  

צביקה, 
קח פרוייקט - ביטול ברקס אחורי והתקנת מערכת מעין ABS לברקס הקדמי למניעת נעילת גלגל.
יתרונות וחסרונות, הערכה האם יקרה במציאות.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 13:39:33
תאריך הצטרפות
18/05/2006
נושאים
274
תגובות
4783
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
אני מעדיף מכני על אלקטרוני. ככל שהעסק מורכב יותר, הסיכוי לתקלות גדול יותר.
תחשוב על סיטואציה. אמצע המדבר, הררחק משום מקום, נשרף מעגל אלקטרוני השולט על הבלמים. איך בדיוק ניתן להמשיך משם לאוטו? 

כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 19/09/2013 13:51:40
תאריך הצטרפות
10/02/2011
נושאים
56
תגובות
568
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
רפי, אולי אתה תהיה הג'ורג' אורוול של האופניים?(1984)

רכב ותן לרכוב, חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 19/09/2013 14:02:20
תאריך הצטרפות
28/11/2008
נושאים
1
תגובות
299
מעל 5000 ק'מ בגרופי
רפי ב 2018  אופניים הרים יהיו עם מנוע חשמלי עם מעבירים עם תצוגה דיגיטלי ב2020 כבר יהיו עם מנוע סילון קטן בלי גלגלים לא 26 ,27.5 או 29  ז"א אופניים מרחפות וכולנו נהיה עם כרס גדול כי הפסקנו לפדל  crying

נכתב ב - 19/09/2013 14:04:00
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אבי, רולהווף זה העבר, קיים כמעט 20 שנה וטכנולוגית אולי 100 .

אולי הילוכים חשמליים יהיו יותר מקובלים גם באופניי הרים, שיפור בבולמים, הפחתת משקל, מהפכות לא יהיו להערכתי.

לחופש נולד
נכתב ב - 19/09/2013 14:04:18
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
הוא רכב על אופניים ?  חחחחח

דני,
זהו.. שתהיה מערכת קיצור קיבה אינטגרלית בבטן..  

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 14:05:21
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
יורם,
נכון ולמרות זאת,  אתה רואה שכל שנה מחדשים לנו משהו..
מה יהיה בעוד שנתיים ?

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 14:27:22
תאריך הצטרפות
18/05/2006
נושאים
274
תגובות
4783
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
בעוד שנתיים יוסיפו V אחרי הR יורידו אחד וחצי גרם, וימצאו פראיירים שישלמו תוספת רצינית במחיר.indecision 
יורם 
עצם העובדה שזה קיים כבר הרבה שנים, זה מעיד מעל הכל על האיכות.

כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 19/09/2013 15:41:49
תאריך הצטרפות
30/09/2012
נושאים
24
תגובות
756

עם השנים הצליחו לגלח משקל מהחלקים המכניים, עכשיו המציאו חלקים חשמליים - מע' הילוכים (אגב מע' הילוכים חשמלית הראשונה הייתה של MAVIC עוד בשנות ה 90), בולמי זעזועים FOX - ROCKSHOX (אגב ב LEFTY כבר הייתה נעילה חשמלית עוד ב שנות ה 2000 המוקדמות) 
כל העסק החשמלי העלה את המשקל של החלקים... אז אולי ב 2018 יצליחו ליצור חלקים כאלה במשקל מזערי.


 

Beep Beep
נכתב ב - 19/09/2013 16:08:24
תאריך הצטרפות
29/07/2011
נושאים
7
תגובות
166
לפי  דעתי הקרבון יהיה הרבה יותר נגיש והרבה יותר זול
וכל חלק או כמעט כל חלק בין אם אופני הרים או אופני כביש יגיעו בוצורה הזאת
 

עובד בשביל לחיות לא חי בשביל לעבוד
נכתב ב - 19/09/2013 16:42:54
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571

ב2018 אפילו אנחנו נבין שהעולם מתקדם ויש מכוניות ,רכבות ומטוסים ומספיק פעולות אחרות להזיע בגללן.


נכתב ב - 19/09/2013 16:59:11
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
רבותי מדובר כאן על מכאניקה ובמכאניקה ההתקדמות לצערינו איטית מאד 
להבדיל מהאלקטרוניקה כאן הבסיס הוא מכאני 
קחו למשל את התפתחות המכוניות רק נדמה לכם שההתפתחות עצומה
אבל אם נשפוט את התקדמות עולם הרכב על ידי בדיקת יעילות שרפת הדלק 
תגלו שמאז שהמכונית נכנסה לשיווק המוני ועד היום ההיתקדמות עלובה

ובאופניים כמו שיש פתאום עדנה לסינגל ספיד שזה רגרסיה מסויימת כך 
הפיתוחים הטכניים יעלו וירדו ובממוצע יתקדמו מעט 
מה כבר אפשר לפתח באופניים שנועדו לספורט רק ניואנסים 
המעבא מטריפל לדבל ולסינגל זה רק אופנה ההבדל בין מתכת לקרבון קטן 
המעבר בין שרשרת לרצועה לא ברור שיקרה כי רצועה פחות יעילה משרשרת 
אבל נחמד לדמיין 
בואו נגדיל את פרק הזמן הנידון ל 2020  הרי לא מזמן הצלחנו לעבור בקושי את קללת באג 2000 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 19/09/2013 16:59:18
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
השאלה אינה מה כבר יש .. אלא מהו הפריט, הצעד הטכנולוגי הבא ?
מהו הרכיב שנגיד עליו "וואלה איך לא חשבנו על זה קודם" ?

אנחנו כבר יודעים שמטרה העל היא יעילות דיווש.  זו מושגת הן על ידי טכנולוגיות [חלל כמעט, למשל בולמי הזעזועים עם סף פריצה ומהירות החזרה וכו']  ומושגת ע"י הפחתת משקל פשוטה.

בהנחה כי בקצה השיפורים של מה שיש, נגיע כנראה לגודל הגלגל האופטימלי וליחסי העברה משופרים 1X10 שיתנו טווח של 3X10 , מהו הצעד הבא שאינו שיפור, אלא טכנולוגיה חדשה.

למשל, בולם אחורי שמשתמש בבובינג ככה שלא רק שאינו מבזבז אנרגיה, אלא שבחזרתו הוא "בועט" את האופניים קדימה.

או שאולי זהו..אנו בקצה יכולתם הטכנולוגית של אפני השטח. [?]   

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 17:06:26
תאריך הצטרפות
30/04/2012
נושאים
46
תגובות
207
"שלדה ראשנה בת 18 שנה. אופני KONA HAHANNA RACE LIGHT האלמותיים. שלדה סופר קלה. אני שומר עליה בנפטלין לאיזה פרוייקט עתידי. השלדה כאן קופי לזאת שלי, כולל הצבעים, וכל המדבקות"
ב2018 אני מאמין שלפחות יחליף לה את הנפטליןlaugh
 

נכתב ב - 19/09/2013 17:50:34
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
לא צריך להמציא את הגלגל, צריך רק להגדיל אותו.
ההתפתחות היחידה המשמעותית הגדולה בתחום אופני ההרים היתה מעבר לגלגל גדול יותר. וגידול נוסף בגלגל יביא להעלמות סופית של הבולמים. התפתחות נוספת שהיתה, זה נושא הברקסים. ברקסים יותר חזקים, אבל עם בעיות תחזוקה רבות יותר.
ולליצן מעליי....
כולם חוזרים היום לשלדת כרומולי, כמו זאת בדיוק שהראת...
אם זה כל כך גרוע, מדוע כולם רצים היום לשלדות הללו, ומסכימים לקנות שלדה, שעלות ייצורה דולרים ספורים, ב-1000 דולר ויותר???


ברגע שהגלגל יוגדל, ויעלמו הבולמים, יעלמו גם שלדות האלומיניום, ומה שישאר, זה מה שיש לי 18 שנה....

נכתב ב - 19/09/2013 19:38:26
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
לא מסכים עם הקביעה הזו.
בין גודל הגלגל לתמורה מהבולם המרחק רב מאוד.  גודל הגלגל משפיע במילימטרים וככל שהוא גדול יותר השפעתו היחסית תרד וצריך לזכור שכבר היום יש מי שטוענים ש29 גדול מדי..
תן הערכה לשלב הבא.

אגב, שלדת הכרומולי הזו נראית פגז!!
אגב 2.. צביקה, אני חושב שבספו של דבר רצועה יותר יעילה ואפקטיבית משרשרת.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 20:06:06
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
רפול, מדוע אתה חושב שרצועה יעילה יותר משרשרת? כל הנתוני פתיחה שלה גרועים יותר (מבחינת יעילות, לא מבחינת שקט / אי-נפילות וכו')

דווקא מהדברים שנאמרו לעיל, אני הכי מסכים עם דורון - גם לי נדמה שהגיוני יותר שיצליחו לחשוב על גאומטריה שמאפשרת לנו לרכב עם אופני 32 אינטש, מאשר מע' הילוכים/ברקסים אלקטרוניות המוניות - וזאת מהסיבה שהועלתה, שהתפתחות מכאנית היא בעייתית בכמה סדרי גודל מהתפתחות אלקטרונית.
אגב - חוץ מהמעבר ל29 אינטש, אני לא מוצא את עצמי מגרד את הראש בקטע של "איך לא חשבו על זה קודם", גם הקראנק דאבל וגם ה1X11 נראים לי פיתוחים זניחים למדי.
אם יצליחו לממש מנגנון שמוגע נעילת גלגל קדמי סטייל ABS, זה יכול להיות פיתוח אדיר. אני חושב שמה שצריך לעשות זה למנוע את נעילת הברקס בעת שהבולם האחורי במצב פתוח לחלוטין - הבעיה שהמנגנון שמבצע סינכרון בין הבלם לבולם צריך להיות אלקטרוני (בשביל זמן תגובה מהיר וחדות), ולכן הסיכוי שנראה אותו מזערי (בגלל הסכנות הנלוות למנגנון שמצליח לבטל את הברקס...).

מה שאני באמת רוצה לראות, זו שלדה טובה שלא בנויה מהשילוב הרגיל של 2 (או 3 אם אתה GT) משולשים. אין לי שמץ של מושג איך אפשר לבנות משהו יעיל יותר, אבל נשבר לי מהעובדה שכמעט כל אופני הז"ק נראים כמעט אותו הדבר (אולי בגלל זה אני כ"כ אוהב את האופניים שלי - עבורי הם מהווים נוף קצת שונה)

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 19/09/2013 20:17:43
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אור, נראה לי ש32 אינטש יישאו כזה מומנט בעייתי בתנועה הראשונה..שזה כנראה יפיל את הרעיון מראש.
לגבי הרצועות מול שרשרת מתכת - אני רואה איך הרצועות האלו עובדות בכלי רכב ממונעים ואין לי ספק שאם זה מספיק טוב לטרקטור, או מרצדס ספורט.. זה כנראה יהיה מספיק טוב גם לאופניים.
להערכתי היתרונות אינם רק בשרידות לאורך זמן, אלא בתחזוקה השוטפת.  לא מחליד, לא נשבר, לא מתעקם ולא מתלכלך ככה שמפריע לפעולה. [ואתה לוקח אחת מקופלת בתיק כספייר] 

חידושים היו לא מעט. המעבר מוי ברקס לדיסק מכני ומשם להדראולי.
אם תשב פעם לקבל הסבר מאדי על יכולות הבולמים כיום, תחשוב שמדובר בטכנולוגיה של נאס"א.  

אני יכול לחשוב על המעבר מפנימית לטיובלס וכנראה עוד... אין ספק שכל דבר כזה היה בזמנו "וואו".  השאלה איפה הוואו הבא.
כרגע עולה בדעתי שאוזן שנשברת נמשכת עם קפיץ כלשהו אל מחוץ לפריים וככה מונעת את התקלה הכי שכיחה ומעצבנת שיש.. שבירת/נזק למעביר ופגיעה בשפיצים.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 21:38:26
תאריך הצטרפות
29/07/2011
נושאים
7
תגובות
166
יכול להיות אולי..... משהו כמו מערכת הידרידית עם איזה סוג של  גלגל תנופה שיפצה בצורה טובה על המשקל הנוסף וכך נוכל לרכוב למרחקים גדולים יותר עם אותה כמות  אנרגיה

או שלא

עובד בשביל לחיות לא חי בשביל לעבוד
נכתב ב - 19/09/2013 22:01:39
תאריך הצטרפות
30/09/2012
נושאים
24
תגובות
756
שום דבר מההמצאות האלה לא חדש. את הטיובלס וה BELT DRIVE לקחו מעולם הרכב והאופנועים.
650B היה קיים כבר לפני עשרות שנים כאופני עיר, בשנים האחרונות חברות בוטיק קטנות ייצרו חלקים עבור נישה מאוד מצומצמת של לקוחות ופתאום חברות ענק אמרו לעצמן למה שלא לעשות מזה כמה לירות וגם נכנסו למשחק. זה מה שבדיוק יקרה ל אופני ה FAT BIKE בדומה ל 650B מה שהיה שייך רק לחברות בוטיק ולקהל לקוחות מצומצם הופך להיות המוני. כבר כמה חברות גדולות הכריזו על יצור של FAT BIKE בשנה הבאה (יהיו גם דגמי קרבון קלילים)

גם הפטנט של השיניים המיוחדות בקראנק XX1 של SRAM שהם קואים לזה SYNC TOOTH, גם לא ההמצאה שלהם.

בנוגע ל BELT DRIVE (אני דווקא אוהב את העניין...) יתרונות גדולים על פני השרשרת.
*אורך חיים יותר גדול
*אין צורך בתחזוקה
*שקט
*אין שום בעיה לרכוב בבוץ

כמובן שיש גם חסרונות
*לאופני ס"ס
*או לאופניים עם גיר מובנה בנאבה
*דורש שלדה יעודית עם נקודת פירוק\הפרדה של תומך אוכף לצורך החלפת\התקנת הרצועה.
*לא מתאים לשלדות ש"מ, עקב בעיית המתיחה של הרצועה (אולי ימציאו איזה מותחן עצבני בעתיד)
 

Beep Beep
נכתב ב - 20/09/2013 00:07:31
תאריך הצטרפות
10/11/2005
נושאים
3
תגובות
119
מעל 40000 ק'מ בגרופי
חונך
אופני ה FAT BIKE צוברים תאוצה.
בתערוכות האחרונות יצרים הציגו דגמים חדשים.
FAT BIKE שיכוך מלא

 

נכתב ב - 20/09/2013 00:15:18
תאריך הצטרפות
10/11/2005
נושאים
3
תגובות
119
מעל 40000 ק'מ בגרופי
חונך
Carbon FAT BIKE
 

נכתב ב - 20/09/2013 00:17:22
תאריך הצטרפות
10/11/2005
נושאים
3
תגובות
119
מעל 40000 ק'מ בגרופי
חונך
FAT BIKE חשמלי

 

נכתב ב - 20/09/2013 08:02:17
תאריך הצטרפות
15/04/2009
נושאים
8
תגובות
186
מה עם מערכת הילוכים המקבילה לתיבה הרציפה ברכבים ? 
יהיו יחסי העברה לא מוגבלים ולהפטר מהמעביר האחורי בצורתו הנוכחית 

נכתב ב - 20/09/2013 08:42:00
תאריך הצטרפות
04/04/2013
נושאים
2
תגובות
17
רוכב/ת מתחיל/ה
חשבתי על איזה רעיון למערכת abs לברקסים
שתעבוד דווקא על לחץ שמן!
שיהיה סינכרון בין ידיות הברקס שאם אתה לא לוחץ
על הברקס האחורי הלחץ בין שתי הידיות לא יתן לקדמי להילחץ עד הסוף
וכך זה ימנע נעילה!

נכתב ב - 20/09/2013 13:12:19
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
רעיון נהדר קובי, דיפרנציאציה של מערכת בלמים משולבת.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 20/09/2013 14:02:43
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
האבולוציה הכי גדולה באופניים בשנים האחרונות למעט הגדלת הגלגל, כאמור, זה אופני CRANK FORWARD. כלומר אופניים, שהקראנק נמצא מקדימה ביחס למקומו הנוכחי בכעשרים ס"מ.
הסיבה לשינוי המאוד חשוב הזה, נובעת מכך, שאופניים זאת מכונה מאוד לא ארגונומית. ברגע שהקרנק נמצא מקדימה, הלחץ ברכיבה עובר לכריות האחוריות של התחת, במקום למפשעה. למעשה זאת כבר כמעט תנוחת ישיבה במקום רכיבה. וזה באמת להערכתי השיפור הכי גדול באופני הרים, אולי מאז המצאתם לפני 25 שנה (יחד עם הגדלת הגלגלים, כאמור).
קיימת כיום חברה אחת בעולם בלבד, שעושה אופני הרים כאלה ושמה RANS. זאת חברה אמריקאית, המייצרת מטוסים קטנים ו..אופניים שונים ומשונים.
הנה כאן יש לכם את המודל 29 שלהם לאופני הרים. יש להם עוד מודלים נהדרים בתחום הזה של האופניים, כמו גם סוגי אופניים אחרים מאוד מעניינים. תיכנסו ותראו.
האמת, לא רציתי לדבר על סוג האופניים הזה, כי אני אפתח פוסט חדש בנושא בעוד מספר ימים, רציתי להשאיר את זה כהפתעה.
אני, אישית, רכבתי כעת 26 יום באלפים בדרום גרמניה, וקצת באוסטריה, עם אופניים מהסוג הזה (26 אינטש) אבל מודל אחר (חזרתי לפני מספר ימים). ברגע שאצלם את האופניים (בעזרת שכן. אני לא מצלם), אני אעלה את הפוסט, ואספר על נפלאותיהם (מעבר לזה, אני הולך כעת, גם לרתח לאופני ההרים ה-29 שלי בעלי שלדת האלומיניום, קראנק נוסף, 20 ס"מ לפני הקראנק הקיים).
אני לא אתייחס כעת ליותר מזה בנושא. אני משאיר את זה לפוסט, שאתפח בימים הקרובים, כאמור.

הנה כאן המודל האמריקאי של ה-29  וממש לא יקר, מיוצר בארה"ב 1550 דולר, כ-5600 ש"ח בלבד.



http://www.rans.com/images/bicycles/600x428/alterra_29.jpg



 

נכתב ב - 20/09/2013 14:05:46
תאריך הצטרפות
05/09/2011
נושאים
148
תגובות
1524
לפני כמה ימים חשבתי על זה שיש הרבה קומבינציות של הילוכים שחופפות ולכן מיותרות,
כלומר, השיטה יוצרת כמה אפשרויות לאותו יחס כח מהריות.
לדומגא (בערך) כשהשרשרת על הפלטות הכי קטנות מקדימה ומאחורה ואז עולים לאמצעית מקדימה ועולים שתיים מאחור, זה מרגיש אותו דבר.
אני מעריך שלרוכבים סופר תחרותיים אולי יש משמעות להבדל הזניח, אבל לרוב הגדול יש הרבה שילובי הילוכים לא שימושיים ולכן אני חושב שיהיה שינוי מחייב.

נכתב ב - 20/09/2013 14:23:01
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
לא הגיוני מה שכתבת!!

באופני XC ואופניי כביש מודרניים מרכז הקרנק כ-20 ס"מ ממרכז האוכף
באופני TT המרחק הוא כ- 15 ס"מ
באופני עיר (סבתא) המרחק הוא כ-25 ס"מ

רוצה להגיד שהזיזו את הקרנק עוד 20 ס"מ קדימה??
שינסו לעלות עם זה לצובה!!

כל המידות הן בקרוב, תלוי במידות האופניים וביצרנים השונים.

לחופש נולד
נכתב ב - 20/09/2013 14:25:46
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אתה צודק ניר,  זו הסיבה שעוברים היום מ30 ל-20 הילוכים
וכבר עכשיו בטרם יבש הדיו על תכנון מערכות ה30 באו סראם עם ה1X11 וכולם יירדו בסופו של דבר לפלטה אחת.
אני ממתין לראות את תגובת שימנו.

בחלום הכי טוב שלי יש מערכת 1X10 [שימנו כמובן, למרות השרות המחורבן של DAA בישראל ]
עם יחס של 0.7 [35:48] לפחות לעליות ו3.5 לפחות לירידות.[35:10]
איך יסתדרו עם קסטה 48?  אללה יודע [וגם זה לא בטוח]

זו צריכה להיות קסטה כזו : 10,14,18,22,26,30,34,38,41,44
 

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 20/09/2013 14:30:59
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אולי יעברו לשיטה וריומטיק, גיר רציף כמו במכונית דף של פעם!!

לחופש נולד
נכתב ב - 20/09/2013 14:44:26
תאריך הצטרפות
05/09/2011
נושאים
148
תגובות
1524
עליתי על פתרון הסדרה, ההמשך יהיה:
10,14,18,22,26,30,34,38,41,44,47,50,53,56,59,61....

*  אני חייב ללמוד מה כל המספרים האלה אומרים באמת...

 

נכתב ב - 20/09/2013 16:56:41
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
רפי הקפיצות של השיניים צריכות להיות באחוזים ולא בטור פשוט 
מכיוון שהקפיצה מ 10 ל14 זה 40% ומ41 ל 45 זה רק 10%
דהינו ככל שהגלגל גודל כמות השיניים הנוספות בכל קפיצה גודלת גם 

כשתהיה קסטה שתיתן שיפור בקצוות הוותיקות  אשמח מאד 

בכלל אם חשבתי על גיר מהפכני לאופניים אז זה בעצם גלג"ש אחד מאחור 
ובקרנק  גלגל"ש גמיש ליתר דיוק גלג"ש מתארך  כך שבזמן שהשיניים פנויות משרשרת קופצות מבפנים עוד שיניים ומגדילות את הקוטר ולבחירתך הגלג"ש יהיה אליפטי או עגול 
ההילוכים יעברו לפי בחירה באופן אוטומטי שיקבע ע"י הקדנס והלחץ 
כל רוכב יוכל לכוונן את הפרמטרים הנוחים לו שישפיעו ישירות על העיתוי שהגיר ישתנה 

בקשר לרצועות עדיין לא קיבלתי שום אינפורמציה טכנית מעבדתית שמוכיחה 
שרצועות הקוולר יעילות יותר משרשרת 
להווה ידוע הסדר ההיררכי באיבוד אנרגיה הוא כדלהלן היעיל ביותר זה גלגלי שיניים עם שימון יעיל כמו במכונית אחר כך שרשרת ואחרון זה רצועה 
רצועה הכי פחות יעילה כי האחיזה שלה לא על שן כי אם בחיכוך 
בגיר רולהוף יש גם שרשרת וגם גלגשים טבולים בשמן אז על אף יעילות הגלגלים בפנים עדיין יש גם שרשרת והכל מסתכם יחד 

גלגלי שיניים לא הולך באופניים כי אי אפשר לשמן באופן רציף וזה כבד וחייבים מעבר של עוד גלגל שיניים להפוך את הכיוון ואז איבוד האנרגיה כפול 2 ולכן השרשרת מנצחת בענק

ואופנוחן הראש שלו כל הזמן בטורנינג לכן לא נבין אותו לעולם
על אף הידע הרב שלו חייבים לפתוח לו אתר מיוחד שהוא יהיה הבוס שקובע מי חכם ומי טיפש 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 20/09/2013 17:55:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
יורם,
טיפסתי גם טיפסתי עם אופני הקראנק הקדמי. ועוד איך טיפסתי!! היו לי לפחות שישה ימים של 1100 מטר טיפוס מצטבר בכל יום.
כעת תוסיף לזה גם תיק במשקל 20 ק"ג מאחורה... הכל אמת. אני רציני!!

אם כי חייבים לומר. אין שום אפשרות להשוות רכיבה באירופה לרכיבה בארץ. במשך כל הטיול הלחות היתה באלפים סביב העשרה אחוז. לא מזיעים כלל (גם בטמפרטורה של 36 מעלות). למרות שעשיתי כמה עליות, שנשמתי יצאה כמעט, והשריר הארבע ראשי שלי עבד, כמו שלא עבד מעולם - לא הזעתי אפילו טיפונת.

רכבתי כמובן את העליה לצובה מחוות התבלינים די הרבה פעמים. לא עשיתי את זה עם האופניים הללו, כי הרכבתי אותם רק שלושה ימים לפני היציאה לחו"ל. אבל אני מניח, כי בלי התיק של העשרים קילו, אני שותה את העלייה הזאת בשלוק אחד. ולא, אני לא רוכב על. מבחינת הכושר, אני רוכב מאוד ממוצע!!! 

יורם:
אם זה מעניין אותך: ה-CHAINSTAY באופניים שלי הוא 61 ס"מ...

נכתב ב - 20/09/2013 19:24:40
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אצלי המרחק בין הצירים הוא קצת יותר מ-61😜

אבל טיפסתי מעל 3000 מטר ביום במשך 7 ימים עם הצעצוע שלי. עם שלך לא הייתי שורד יום אחד.

לחופש נולד
נכתב ב - 20/09/2013 21:35:26
תאריך הצטרפות
20/06/2013
נושאים
11
תגובות
85
רצועה וגיר בנאבה זה אחלה פתרון. אממה בשיכוך מלא יהיה צורך במותחן (שישפיע על החיכוך ואיבוד הכח לטובת חום). עובדה שלא תראה אופנוע ספורטיבי עם רצועה, רצועה היא נחלת הקטנועים בעלי הוריאטור וחיות מוזרות כמו הארלי וביואל...
אפילו חלק מהקטנועים נטשו את הרצועות לטובת שרשרת או שרשרת טבולה (ע"ע ימאהה טי מקס הנפוץ).
אל תספידו כ"כ מהר את מה שגדלנו וחונכו עליו!!!

נכתב ב - 20/09/2013 23:49:04
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
צביקה,
הקפיצות של השיניים הן תוצאה ולא תכנון. ובכל מקרה מה שהבאתי זו דוגמה לרעיון הכללי.. ולא אכסיומה.
לעצם העניין, הפער בגודל המשתנה בין גלגש לגלגש קובע את מספר השיניים בגלגש הבא , תוך התחשבות בגודל המקסימלי של הגלגש האחרון, בטרם תפגע הקסטה במעביר.
כשימקמו את המעביר באופן שלא יוגבל ע"י גודל הקסטה, הרעיון של 10 גלגשים בקסטה יוכל להיות מציאותי.  

לגבי רצועה - הרצועות המשוננות הרבה יותר אפקטיביות בכלל, לא רק באפניים. 
בנתיים למצער הן אפשריות רק בז"ק ס"ס.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 21/09/2013 00:52:06
תאריך הצטרפות
30/09/2012
נושאים
24
תגובות
756
NAMER, אתה צודק, הנעה ע"י רצועה נפוצה יותר בהארלי ובצ'ופרים למינהם שאין להם מתלה אחורי. אבל תרשה לי לתקן אותך, ב T-MAX החדש עברו להנעה ע"י רצועה.

Beep Beep
נכתב ב - 21/09/2013 01:04:09
תאריך הצטרפות
30/09/2012
נושאים
24
תגובות
756
תוספת קטנה... 
כידוע גרמנים אלופים בגירים, את ROLHOFF אתם מכירים, השאלה האם אתם מכירים את PINION GEAR BOX

יתרונות וחסרונות שקלטתי במצמוץ העין:
*18 הילוכים!!
*החרא הזה שוקל... אבל להבדיל מהנאבה הכבדה של רולהוף, פיניון ממוקם במרכז הכובד של האופניים.
*אמין לאללה... 
*מתאים רק לשלדות יעודיות שנבנו עבור מע' פיניון
*לא מתאים לשלדות קרבון.
 

Beep Beep
נכתב ב - 21/09/2013 09:46:14
תאריך הצטרפות
18/07/2008
נושאים
26
תגובות
1138
טכנית, היעילות של רצועה משוננת היא עדיין נמוכה משרשרת אבל זה כאשר מדובר על שרשרת משומנת ומתוחזקת, בשרשרת שחוקה ומלוכלכת היעילות יורדת. ברצועה כמעט ולא.

אני מאמין שבסופו של דבר יהיה מעבר למערכות נקיות ואמינות יותר, אם זו תהיה הרצועה או דרייב שאפט או מיתרים או משהו אחר רק הזמן יגיד.

אגב רפי הפתרון של היחס שאתה רוצה במספר גלגלי שיניים נתון יכול לבוא גם מקסטה 10 סטנדרטית וקראנק המרשמידט. כרגע הוא מיועד לרכיבה אגרסיבית ובהתאם המשקל והתכנון שלו אבל ברגע שאתה מייעד אותו לפלח אחר אתה מקבל משקל ויעילות הגיונית יותר.
עדיין תהיה לך קבוצת הילוכים יעילה יותר וקבוצה יעילה פחות (לפני המרה ואחרי המרה) אתה רק צריך לקבוע איפה היעילות חשובה יותר- בהילוכי כוח או מהירות...

http://www.facebook.com/DVOOSH
נכתב ב - 21/09/2013 12:05:29
תאריך הצטרפות
18/05/2006
נושאים
274
תגובות
4783
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
רפי
כשאתה חושב על העתיד, תחשוב גם על הרוכב, לא רק על הרעשים והיופי.
נגיד שחס וחלילה יאמצו את שיטת הרצועות שאתה מקדם, מה קורה הלאה?
האם במקום לסחוב בתיק שן גרוזינית אחת נאלץ לסחוב רצועה שלמה?indecision

כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 21/09/2013 22:21:47
תאריך הצטרפות
28/10/2008
נושאים
66
תגובות
364

נכתב ב - 22/09/2013 11:14:19
תאריך הצטרפות
08/12/2008
נושאים
18
תגובות
257
שירשור פורה ומעניין,
לא אחזור על דברים שנאמרו, רק רוצה להוסיף שמסכים לגבי היעילות : גג"ש, שרשרת, רצועה.
מסכים לגבי ההילוכים, הרבה הילוכים עם חפיפה מיותרת.
שיפורים אפשריים: הפיכת הבולם הקידמי כמו באופנועים.

נכתב ב - 22/09/2013 12:30:06
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אלון,
במה שונה הקרנק מרשמידט שאתה מדבר עליו ?  [לא מכיר ומעולם לא שמעתי עליו]

עמי,
במה תתרום הפיכת הבולם ?

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 22/09/2013 13:01:54
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
רפי,
קראנק המרשמידט מחליף את הפלטות מקדימה, הוא מצריך שיפטר יעודי שמשנה את יחסי ההעברה בתוך הקראנק והוא עובד ללא מעביר קדמי. קו השרשרת מבחינת הקראנק נותר קבוע.
קראנק מאוד מסיבי, כבד ויקר.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 22/09/2013 13:53:11
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אדי יקירי, תודה 
[איך לעזאזל הוא יודע הכל הבחור הזה... ?]

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 20/05/2018 21:29:04
תאריך הצטרפות
10/11/2005
נושאים
3
תגובות
119
מעל 40000 ק'מ בגרופי
חונך
2018 כבר כאן

נכתב ב - 20/05/2018 21:51:40
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
שירשור מעניין אבל גם מלא שטויות 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 21/05/2018 05:57:53
תאריך הצטרפות
30/01/2010
נושאים
45
תגובות
925
פתח מעל 500 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
ועל זה נאמר
"ברוך מחייה המתים"

נכתב ב - 21/05/2018 10:39:20
תאריך הצטרפות
27/10/2015
נושאים
42
תגובות
68
אקדים ואומר , שאין לי ידע מופלג כמו לרבים ממשתתפי הדיון בפורום הנכבד הזה ואני לא מתיימר להפציץ אתכם במושגים טכניים כלשהם , אבל קראתי את כל כותבי השרשור של הפוסט הנ״ל וכמובן שהעשרתי את הידע שלי ממה שנכתב כאן .
רציתי רק להוסיף עובדה פשוטה נוספת שמתייחסת למגמות , השינוי והחידושים במשך שלוש השנים האחרונות ( מאז שחידשתי את תחביב הרכיבה שלי באופני שטח )  .שמתי לב שהמגמות בהתפתחות האופניים במשך תקופה זו הבליטו את נושא ההילוכים ( 1x) והתרחבות היצע הדגמים של גלגלי 29 על חשבון הקוטרים האחרים (27.5 ו- 26) , כ״כ מציאת טכנולוגיות ליצור שלדוד , עם הפחתות משקל משמעותיות .
זיהוי מגמות נותן פרספקטיבה טובה לנחש לאיזה כוון הולכים היצרנים , אבל לצערי לא מעבר לכך .
כשהייתי סטודנט בשנות השבעים ( מה לעשות שאני כבר , אדם מבוגר ) הצטיידתי באופני ראלי ספורט כדי להגיע לאוניברסיטה בתל אביב  מרמת גן , שהייתה אז עיר מגורי . האופניים היו בעלי שלדת אלומיניום קלה ומערכת הילוכים ( 3x7 ) של שימנו וגלגלים דקים ביותר ובלחץ psi גבוה מאד . מה שאני בא להגיד בזה שהשינויים מאז ועד היום ( מדובר כמעט ב-40 שנה ) לא היו דרמטיים וצדקו חלק מהכותבים בפוסט הנוכחי שטענו שעדיין אין פריצות דרך דרמטיות בתחום האופניים . 

נכתב ב - 21/05/2018 12:47:26
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
55
תגובות
696
בעניין הצמדת הנעל לפדל עם מגנטים.
לא נפוץ אבל ראיתי פדל כזה.

מתחת לפדל ניתן לסדר מערך של מגנטים עגולים, לפי כמות ומיקום המגנטים קובעים את עוצמת ההצמדה.
בצד הנעל מקבעים פלטת מתכת
 

נכתב ב - 19/02/2021 08:03:31
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
הימרנו חמש שנים קדימה... והנה עברו עוד 7 שנים פלוס.
איפה צדקנו ואיפה פספסנו?

ובעיקר, מה כבר ישתנה הלאה בחמש שנים הבאות?

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/02/2021 19:29:45
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
חה חה חה.
רפי, אני רואה שאתה מקפיד מדי כמה שנים להחזיר את השרשור לחיים....
ראשית אני אתחיל בהצהרה פרובוקטיבית שתוכח בהמשך:
האוייבים הכי גדולים של הקדמה בתחום האופניים: אתם הרוכבים, צרכני האופניים.
עכשיו נתחיל:
ראשית האמת הפשוטה: אופניים זה כלי מדהים גאוני מעצם לידתו , כמעט, שלא עבר באמת שינוי משמעותי במאה עשרים השנים האחרונות למעט שניים: 1. המצאת הדרליאור, כלומר הגיר מאחורה. 2. הכנסת הבולמים באופניים באופן כללי, ולאחר מכן בצורה יותר משמעותית באופני הרים. מעבר לזה אין שום שינוי אמיתי באופניים כבר יותר ממאה שנה. מה שהיה לפני 120 שנה נכון גם להיום.
אם יש משהו באופניים שהוא גרוע, זה הארגונומיה. אין מה לעשות. אופניים זה כלי לא נוח. זה היה גם לפני 120 שנה, וזה גם כיום. לשבת עם גוף במשקל 80 קילו על משטח פצפון של כמה סמ שנמצא בין הרגליים - זה הכי לא ארגונומי. וזה יישאר כך לנצח. (ובייחוד לגברים, crying....)
מאידך כבר בתחילת המאה עשרים הבינו שהבעיה היא ארגומטריה ולכן פיתחו את אופני הרקמבנט. מצורף תמונה מאותם שנים. במקור האופניים הללו נועדו לחקלאי צרפת לרכב בדרכים החקלאיות של אותם שנים (תחילת המאה העשרים) ברם, לאופניים הללו היו גם גרסאות ספורטיביות מאד מהירות.  בתחילת שנות השלושים הגיעו לטור דה פרנס  שני אנשים עם אופניים כאלה והיגיעו לשני המקומות הראשונים. כלומר הצליחו לייצר אופניים שגם מאד מאד נוחים וגם מאד מהירים, אווירודינמיים. אבל אז בא המפנה הכי גרוע בהסטוריה של תעשיית האופניים . חברות האופניים הגדולות בעולם, דרשו מהתאחדות האופניים העולמית לפסול את סוג האופניים הללו להתחרות, כימ אחרת הם יפשוט את הרגל וייסגרו את כל המפעלים שהיו מבוססים קוי ייצור של אופניים רגילים. וזה אכן מה שקרה. חוקת אופני הכביש השתנתה. לא ניתן יותר לאופניים מסוג רקמבנט להתחרות בתחרויות של איגוד האופניים העולמי. הפרסום שלהם ירד לאפס, ולכן הפסיקו לייצר אותם.
ומשהו אחרון לסיום, והוא הכי חשוב. אין בעיה כיום לייצר אופניים הרבה יותר ארגנומיים ועם פיתוחים חדשניים. אבל האוייב הכי גדול של הפיתוח והחדשנות זה.... אתם הצרכנים רוכבי האופניים. הדבר הכי קשה לשנות אצל צרכנים זה את התפיסה שלהם. את הראש שלהם. אם הצרכן הממוצע חושב שאופניים אמורים להיראות בצורה מסויימת, האפשרות לשנות את התפיסה הזאת, שואפת לאפס. יותר קל למין האנושי להגיע למאדים, מאשר לשנות תפיסה של אנשים. לשכנע אנשים לקנות אופניים, שנראים שונה לגמרי מאופניים רגילים, גם אם כמעט בכל פרמטר הם יותר טובים- זה בלתי אפשרי. אני רק רוצה להזכיר לכם. פפסי קולה בשנות השבעים השקיע מיליארד דולר, אם אני זוכר, לשכנע צרכנים לקנות מוצר זהה לקוקה קולה, רק בעלות הרבה יותר קטנה. כלומר בדיוק אותו מוצר. כעת לכו תנסו לשכנע אנשים לקנות מוצר בטעם קוקה קולה, ללא כל הכימיקלים, עם ממתיק טבעי, ללא סוכר לבן, אבל נראה כמו מיים מינראליים.. שום סיכוי.
אלו האופניים המדהימים שיוצרו בצרפת בתחילת המאה העשרים עבור חקלאי צרפת לרכיבה בדרכי הכורכר (עוד לא היו כבישים, כמובן). יוצרו 2 מיליון זוגות... ועם זוג כזה, קצת יותר משוכלל, ניצחו זוג צרפתים את הטור דה פרנס, בהשתתפות הראשונה שלהם בטור.
https://www.renehersecycles.com/wp-content/uploads/2016/09/mochettour.jpg?w=640
והנה כאן מישהו בנה לעצמו זוג דומה בשנים האחרונות... (בתוספת דרליאור, כמובן).
https://www.renehersecycles.com/wp-content/uploads/2016/09/mochet_coming.jpg?w=640
וזו כבר מכונת מירוץ. הגברת הזאת, מריה פרקר, שיאנית העולם ברכיבה למרחק מקסימלי ב- 24 שעות. שימו לב: הנעה קדמית.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/Maria_Parker_setting_the_24-hour_world_record_on_the_Cruzbike_Vendetta_recumbent_bicycle.JPG
בקיצור, רוכבים יקרים. אתם לא רוצים קדמה בכלל. אתם מפחדים מקדמה. ועוד לא נולד הגאון, שמסוגל "לרפא" את הפחדים הללו.
נכון, מספרים לכם סיפורי פוגי על קדמה. על קראנק סינגל במקום טריפל, ושאר קשקשת. ברם, אין שום קידמה אמיתית בתעשיית האופניים העיקרית העולמית כבר עשרות שנים. להיפך, היתה נסיגה קשה בשנות ה-30 ומאז כל חברות האופניים מתבצרות באותה נסיגה. אבל הצרכנים אשמים, לא הייצרנים. אתם הרי לא תקנו, אם הם ייצרו חידושים אמיתיים
.
אגב, מבחינה מכנית (ללא קשר להתנגדות הרוח או ארגונומיה), אופניי כביש רגילים הם מושלמים, ולא חל בהם שום שינוי כבר עשרות שנים, וגם לא צריך. הזמנים שהושגו בתקופתו של אדי מרקס בטורים הגדולים, והזמנים, שמושגים כיום בטורים הבינלאומיים, לא השתנו. (כתב על כך לאנס ארמסטרונג באחד משני הספרים שהוציא). מה שהשתנה זה היכולת לייצר אופניים וחלקים הרבה יותר קלים. אבל מכיון שהחוקה לא מאפשרת אופניים מתחת ל6.8 קילו - אין שום שינוי בזמנים כבר עשרות שנים.
 

נכתב ב - 21/02/2021 10:38:43
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מסוף  2013 פתיחת הפוסט  עד 2018  הייתה התפתחות  מרשימה
במערכת 1X   קסטות  10  ,  11
 ,  12 - כולל  12 עם כיסוי מלה 10-51 או 10-50 ...

בתגובה של רפי כתב ב - 20/09/2013   הציטוט מספר מלים מהתגובה
"בחלום הכי טוב שלי יש מערכת 1X10 "  - ( רפי החלום התגשם  וגם הרבה מעבר )

 
ירית הפתיחה היית של סראם  שימנו כל הזמן היה קצת מאחור בהתקדמות במערכת 1X10
 ב2017 סראם תקע מסמר שיצר מערכת 12  10-50 איגל  מערכת מצוינת ...

אבל הייתה יקרה והורכבה רק באופנים ברמות מחיר גבוהות מאוד
סראם  שלט בשוק במערכות 12 עד ששימנו  2019  יצר את מערכת 12 10-51 ברמות  XL , XTR
אבל שוב זה יועד לרמות האופנים  הגבוהות  לאופנים  יקרות מאוד
רק ב2020  התחילה זליגה של מערכת 12 לאופנים ברמה בנוני  
בגלל שלוב מערכת 12 SLX

היום שמנו חזר לשלוט בתחום המערכות  מערכת 12 מורכבת בכל הרמות וסוגי אפיון האופנים בכל המותגים  ...
באופני בסיס  זנב קשיח , וגם באופני שיכך מלה ברמות  מחיר נמוכות  משולבת גם מערכת 12 ברמת  Deore ...
 
בחודש מאי 2020 הרכבת אופני קומבינציה במחיר 7800 ש"ח מרידה זנב קשיח קרבון  במשקל 10.7 ק"ג ...
עם מערכת  12  10-51 
SLX - היום מרידה מוכרת אופנים דומות אבל 11.500 ₪ במבצע  

היום  כמעט כל מי שקונה אופנים חדשות ברמה בנונית וצפונה  אין לו בררה מערכת 12 מורכבת
בכל רמות המחיר בכל סוגי האופנים  בהתאם 
 XTR ,    XT   ,  SLX ,  Deore - כולל  מגבילות של סראם

 
נ.ב -  
יש רוכבים  שלא צריכים  את כל ההתפתחות - כובשים את הרי האלפים עם אופנים קראנק קדמי 
כולל תיאורי  רכיבה מרשימים ביותר ...
מצורף תמונה עם  קטעים מובחרים מהתגובה המופיע  בפוסט זה  מ20/09/2013 ...

דעתי בעניין כתבתי והסברתי כמה פעמים - אם צריך נסביר שוב עם דוגמאות מפתיעות ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/02/2021 18:36:06
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה,
ככל שתפנים מהר יותר, כי אני בעל הידע, ואתה בור ועם הארץ, שאמור ללמוד ממני - מצבך הנפשי יישתפר.
תהיה בריא.

 

נכתב ב - 22/02/2021 08:37:45
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאחר לחץ ממושך בנושא הרוכב הווירטואלי התגובות שלך אלי במיוחד האחרונה
אין בהם שום קשר עניני לפוסט ולתגובות שאני כותב   זה מראה ומשדר מצוקה

לכן אני מצהיר בזאת -
אתה תותח אין, אין עליך אתה הגדול מכולם ...
 
נ.ב   תתנהג בהתאם לתואר רק כתבה עניינית - כמומחה ובעל ידע בתחום האופנים ...
אל תנצל זאת לכתוב השמצות , מילים יפות דבר שמאפיין את השיטה שלך לדרוך על אחרים  
אחרת מצפוני יהיה נקי  לקעקע עד היסוד את התדמית של  רוכב הטו רינג  המהולל ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/02/2021 13:33:55
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
תיקון: אני לא רוכב מהולל.
יש לי ידע בשני תחומים: התחום הטכני כולל קניות אלטרנטיביות (אחד הטובים בארץ)  תחום הטורינג (אחד הטובים בעולם).
יכולותיי כרוכב הם סטנדרטיות לגמרי. ממוצע. כל אחד שרוצה, גם בגילי, יכול לרכב 6000 קמ בארבעה חודשים עם אופניים במשקל 30 קילו. זה רק תלוי מוטיבציה, ומה מידת ההנאה שהרוכב מפיק מכך. לא קשור ביכולת גופנית.  ואני מאווווד נהנה בטיולים שאני עושה.. חוקר עולם על אופניים. האנתרופולוג המדווש.