נושא: שפיצים נשברים ?

רד לסוף השרשור
facebook
G-B
נכתב ב - 16/01/2014 12:43:17
תאריך הצטרפות
29/12/2012
נושאים
89
תגובות
441
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
שלום
בזמן האחרון נשברו לי 4 שפיצים (כל אחד בזמנו).
האם יש הסבר לתופעה הזו ?  אני רוכב XC ו- AM וסינגלים
ללא קפיצות מטורפות או אקסטרים.
 

The only easy day was yesterday
נכתב ב - 16/01/2014 13:12:36
תאריך הצטרפות
22/05/2006
נושאים
35
תגובות
1462
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
השפיצים מועדים לפורענות, בעיקר עקב חלודה המצטברת באזור אום המתיחה, כשאנו עוברים במים, המגע המיידי עם המים אפילו בשלולית קטנה הוא של אומי השפיצים, זה כמובן גורם לחלודה המחלישה את השפיצים.
ובכל זאת כיצד ניתן להקטין את שבירות השפיצים ?
כשהשפיצים אינם מכוונים היטב, כלומר יש שפיצים שלדוגמא יותר מתוחים מהשאר, מרבית העומס נופלת על השפיצים המתוחים מה שגורם להם להישבר לפני האחרים.
לכן אני ממליץ לך לעבור על כל השפיצים במגע יד ולנסות לבדוק שכולם מתוחים באותו המתח, באם תרצה למתוח או לשחרר, קח בחשבון שצריך לבדוק שזה לא גורם  לשמיניות בגלגל.
דבר נוסף
מאד מומלץ להתיז שמן , רגיל או W40 על אומי המתיחה של השפיצים מהצד הפנימי, כלומר על ראש האום, זה ניתן לעשות בקלות כאשר מחליפים צמיג או פנימית  ויש גישה לראשי השפיצים. השימון יקטין את סכנת החלודה וגם ישחרר את אומי המתיחה , שיש להם נטיה להקרע כאשר אנו מנסים למתוח אותם.

נכתב ב - 16/01/2014 14:09:21
תאריך הצטרפות
20/09/2009
נושאים
1
תגובות
96
כאשר דבר דומה התחיל אצלי רק בניה מחדש של הגלגל פתרה את העניין.
כל טיפול נקודתי נגמר בעוד שפיץ שבור.

נכתב ב - 16/01/2014 16:12:48
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
למי שיודע להחליף שפיצים, אז פשוט מחליפים ומחזיקים רזרבה.
לא צריך לעשות Format לגלגל.

נכתב ב - 16/01/2014 17:09:45
תאריך הצטרפות
08/12/2008
נושאים
18
תגובות
257
אני עם גלגלים זהים, וסבלתי מאותה בעיה ואכן היא נגמרה רק בהחלפת כל השפיצים,
בלי להיכנס ללמה ואיך ויש מה להיכנס, ממליץ לך עם זה פעם ראשונה להחליף ולעשות כיוון טוב אצל מישהו שיודע ולא אצל אחד שאומר שיודע והאבדל גדול.
בשלב שני במידה והבעיה חוזר להחליף את כל השפיצים או את הגלגל.

בהצלחה

נכתב ב - 16/01/2014 17:57:12
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
כמה אתה שוקל?
אצל רוכבים כבדים כמוני, 90+ , מניסיון אישי שלי ושל חברים כבדים,  השפיצים באחורי נשברים אחרי 6000 ק''מ פלוס מינוס גם ברכיבת XC  וגם בבניה טובה, קדמי מחזיק לנצח!. אצלי תמיד הם נשברים בצד השני, המכופף, בחיבור לנאבה.
בד''כ כששפיצים מתחילים להישבר, הפתרון הוא רק בניה מחדש אצל מישהו טוב כפי שנאמר.
שפיצים מקוריים הם בעובי משתנה  2.0/1.8 או אפילו 1.8/1.6 ולכן ישברו מוקדם יותר.

תובנות/מסקנות עד כה מבניה של כמה זוגות גלגלים:
  1. עדיף חישוק 32 חורים באחורי
  2. עדיף שפיצים בעובי אחיד 2.0 wheel smith או dt
  3. גלגלים שנבנו ב CRC תמיד החזיקו מעמד יותר זמן/ק''מ מאשר אלו שנבנו בארץ על ידי "מומחים".
  4. שפיצים שמשודכים לנאבות hope מחזיקים מעמד יותר זמן/ק''מ מאשר אלו שמשודכים לנאבות XT, אין לי שום הסבר לכך למרות ששני הסטים הוזמנו מ CRC.
בואו ננצל את הפוסט להמלצה על בוני גלגלים טובים בארץ,שפיצים שהחזיקו יותר מ 7000 ק''מ באחורי לרוכב כבד 90 ק''ג בסגנון XC smiley
עד כה יש לי חוות דעת טובה על גלגלים שנבנו ב CRC.

Work Less Ride More
נכתב ב - 16/01/2014 18:42:05
תאריך הצטרפות
08/12/2008
נושאים
18
תגובות
257
אני משקל קל ++70, לא קופץ, גלגלים  420  dt swiss
נשברו שפיצים באחורי וגם בקידמי
באופניים חדשות  נראה מי מנחש איזה??

(רגע זה מופיע בכרטיס)

נכתב ב - 16/01/2014 18:54:03
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
מחלה ידועה בגלגלים הללו.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 16/01/2014 23:46:55
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
גם כן סובל מהמחלה הזו. נשברים בחיבור לנאבה ולכן לא יכול להיות בגלל חלודה.
גלגל די עתיק, חישוק ARCH על נאבת Hope BigUn. כמו שכתבו, הבעיה באמת רק באחורי.

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 17/01/2014 07:41:22
תאריך הצטרפות
13/07/2012
נושאים
65
תגובות
234
חונך
שמע יכול להיות שזה היה מקרי אבל אם אתה רואה שזה ממשיך כל הזמן פשוט תחליף הייתה לי בעיה דומה ושילמתי כל כך הרבה כסף על שפיצים שהייתי יכול כבר לקנות 2 גלגלים בסוף החלפתי לגלגל טוב ועכשיו אני בראש שקט. בכל מקרה כדאי לבדוק את המתיחה של השפיצים.

נכתב ב - 17/01/2014 08:04:19
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
למה, כמה עלו לך שפיצים?

נכתב ב - 17/01/2014 10:21:14
תאריך הצטרפות
05/09/2013
נושאים
17
תגובות
27
בעיה ידועה. אין קשר לגיל החישוק או למצב החלודה. היא בולטת אצל רוכבים בעלי מסה (יותר משקל על הגלגל). מצאתי שרק בניית הגלגל מחדש עוזרת או, במקרים חמורים, החלפה לחישוק מסיבי יותר.

נכתב ב - 17/01/2014 15:32:19
תאריך הצטרפות
21/05/2008
נושאים
31
תגובות
231
אשמח לקבל המלצה למקום טוב שיפתור את הבעיה.

נכתב ב - 21/01/2014 22:19:57
תאריך הצטרפות
25/08/2013
נושאים
4
תגובות
15
שוקל 100. זנב קשיח.
נשברו לי בקדמי ואחורי, כל פעם החלפתי מה שנשבר. 7-8 בכל גלגל. נשברו לפעמים באמצע לפעמים בקצוות.
הפסיק לפני 3 חודשים.
אה, לפני 3 חודשים פירקתי את הבולם הקדמי ניקיתי טוב וגירזתי. קשור?

נכתב ב - 22/01/2014 08:10:58
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
נשברו באמצע?
זה עוד לא ראיתי ✘

נכתב ב - 22/01/2014 08:17:00
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
96
תגובות
685
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
טוב שרק השפיצים נשברו ולא משהו אחד cool

הם אמורים להישבר / להתקמט עם יש בעיה ...ועדיף שהם ישברו ולא משהו אחר

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 15/02/2014 13:56:22
תאריך הצטרפות
13/02/2014
נושאים
0
תגובות
1
עברתי על כל התגובות ועד עכשיו לא הבנתי איך מחליפים שפיצים.
להבריג את קצה השפיץ לפטמה שבג׳נט זה ברור אבל משום מה הבליטה שבקצה המכופף של השפיץ עבה מידי ולא מאפשרת את ההשחלה שלה בחורים שבמרכז הגלגל.

את הירידה צריכים להרוויח
נכתב ב - 15/02/2014 14:20:20
תאריך הצטרפות
22/05/2006
נושאים
35
תגובות
1462
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
ההשחלה מתחילה עם הקצה עם ההברגה

נכתב ב - 15/02/2014 18:44:49
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
96
תגובות
685
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
ההרכבה של שפיץ באופנים אמור להיות פשוט 
לשפיץ יש צד אחד הברגה וצד שני זוית בו הוא נתפס על ציר הגלגל
את השפיץ יש להכניס לגלגל ללא צמיג או פנימית
מכניסים את השפיץ קרוב לחור שבו הוא אמור להיכנס בציר הגלגל - ושם מכניסים את הזוית 
מפה העבודה היא קלה- מביאים את השפיץ קרוב לבורג שלו שמחבר אותו לשולי הצמיג ומתחילים להבריג את הבורג מבחוץ
כמובן שאין אפשרות לסובב את השפיץ אלא רק את הבורג/ שייבה/ אום אשר מותחים את השפיף החוצה משמע ממרכז הצמיג לשוליים
עכשיו - איך יודעים שזהו ? למכנפנים יש מתקן שבו הם שמים את הצמיג ללא פנימית וציר הגלגל יושב על מעין מסילה או ציר/מתקן .מסובבים את הגלגל ורואים אם איפה יש שמינית משמע שם יש צורך למתוח את אותו בורג שמותח את השפיץ
זה לא פשוט כי צריך עין חדה אבל למי שמיומן זה אפשרי ביותר .

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 15/02/2014 19:00:48
תאריך הצטרפות
27/07/2011
נושאים
24
תגובות
408
בסוף הכל נשבר...
אבל דווקא כשזה מגיע לגלגלים/שפיצים יש הרבה מאוד השפעה לסגנון הרכיבה.
כמה שתעמיסו יותר על האופניים ותתנו להם לעשות את העבודה (או כמו שאומרים לי על האופניים לפעמים  "אוכלים הכל...") ככה תקצרו את אורך החיים של הגלגלים. כמה שתעבדו יותר נכון בעיקר בקטעים טכניים ככה יהיה פחות בלאי על האופניים.

כמובן שמדי פעם פשוט עושים טעות והגלגל חוטף, מה שמחזיר אותי למשפט הפתיחה :)

מדריך טכניקת רכיבה ב-Sababike, פשוט לרכוב טוב יותר | http://gomtb.co.il
נכתב ב - 15/02/2014 22:52:06
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אצלי זה נגמר בזריקת הגלגל לפח.
כשהג'אנט מתעקם אפשר לפעמים להחזיר אותו לאיזון על ידי מתיחה והרפייה של שפיצים באזור העקום, אבל עכשיו המתח של השפיצים לא אחיד וזה גורם לשבירה התכופה שלהם.
אם הנאבה טובה כדאי לשקול לקנות ג'אנט ולהשקיע בבנייה מחדש. במקרה שלי זה לא היה כדאי.

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 16/02/2014 10:11:47
תאריך הצטרפות
31/05/2008
נושאים
34
תגובות
372
לפני כשבוע - נשבר לי חישור - בגלגל של DT  - עבד קשה כ 3.5 שנים..ואני גם לא קל יחד עם התיק שלי...... (כ 100 ק"ג לעיתים..) - 

הלכתי למכאנופן בנה לי את כל הגלגל מחדש - עלות בנייה והחישורים וניפלים חדשים 350 ש"ח.

עוד לא רכבתי עליו מספיק כדי להגיד באם זה היה מוצלח - אבל השטות הכי גדולה שאפשר לעשות זה להחליף רק חישור אחר או שניים ולהמשיך כאילו הכל כרגיל.... - כמו כוסות רוח למת.....wink

שבוע נפלא.

V12
נכתב ב - 16/02/2014 16:51:53
תאריך הצטרפות
08/10/2008
נושאים
15
תגובות
109
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
שאלת תם, האם שפיצים שנישברו לא אמורים להיות מתוקנים במסגרת האחריות?? כל עוד יש אחריות .

נכתב ב - 16/02/2014 17:11:23
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
רצוי במהלך תיקון הגלגל לאזן גם את מתח השפיצים, הבעיה שרוב המכונפנים אינם עושים זאת!!

לחופש נולד
נכתב ב - 23/01/2022 20:56:58
תאריך הצטרפות
23/01/2022
נושאים
0
תגובות
1
שלום חברים,
מי שסובל משפיצים שנשברים מעת לעת או פעם בתקופה מסויימת הפתרון הוא אחד, אחד בלבד...!!!
מי שלא משתתף בתחרויות, הפתרון הוא לעשות הסבה לגלגל עם 36 שפיצים (אם יש אפשרות לעשות באופניים שלכם את ההסבה), רק הסבה לגלגל עם 36 שפיצים יפתור סופית את הבעיה להרבה מאוד שנים...
כל נסיון לבנות גלגל עם פחות מ-36 שפיצים גם אצל המומחים הגדולים ביותר יחזיר את הצרה הזאת מעת לעת...!!!


נכתב ב - 29/01/2022 18:51:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
לאבי ב3271 הפוסט נפתח ב2014  לפני כ 8 שנים זה הרבה זמן בזמנו היו אופני 26'' 27.5 ''
עם מערכות טריפל / דאבל - מערכת 1 עם פלטה בודדת הייתה בתחילת הדרך ...
בזמנו היה כנראה אולי 
יותר  אופציות לחישוקים ולנאבות שמתאימות ל 36 שפיצים 
היום מערכת 12 הילוכים שולטת  בשוק בכל סוגי האופנים ברמת מחירים מעל אופני בסיס ...
דרוש לגלגלי 29 '' נאבה תואמת למערכת 12 וחישוק תואם לטיובלס - המגבלות הנ"ל מצמצמות את כמות האופציות
עבור גלגל עם 36 שפיצים שיהיה קל וגם מתגלגל במהירות ...
אבל במידה ויש לך דוגמאות  לחישוק ולנאבה מתאמה ל 29'' לגלגלם במערכת 12- תצרף לניק בנושא...

בכללי בסט גלגלים המיועד לאופני 29" יש חשיבות רבה למשקל החישוקים על מנת שלאופניים תהיה תחושה קלילה,
כולל יכולות גלגול טוב ומהיר דרוש גלגלים קלים ככל האפשר.
לכן יש עדיפות למשקל קל, על פני עמידות מכיוון שבבסיס גלגלי 29'' כבדים ומסורבלים יותר מ 26'' או 27.5''
כל היצרנים הסידרתים בוחרים בחישוק קל וחזק - אלומיניום / קרבון המתאים לסגנון הרכיבה  עם 28-32 שפיצים ..
.
במקור אני רוכב כביש שמתמחה בטיפוס אתגרי תלול ,בשנתיים האחרונות עברתי גם לרכב בשטח ...
בשטח מתמחה ברכיבות קישור מהירות לקטעי כביש , שבילים ,,גבעות , עליות  במיוחד עליות תלולות  ורמפות 

ברשותי 2 אופני שטח בשימוש  אופנים שלי ואופנים של הבן שלי ...
באופנים שלי זנב קשיח קרבון קלות  2020 Merida Big Nine - combination  עם גלגלים קלים כ 32 שפיצים 
הלניק  לגלגלים
https://bikehub.co.za/classifieds/item/mountain-bike-wheels/425804/merida-expert-cc-rims

באופנים של הבן שיכוך מלה  Trek Fuel EX 8 2021  עם גלגלים חזקים כ 28 שפיצים
הלניק  לגלגלים
https://www.trekbikes.com/us/en_US/equipment/cycling-components/bike-wheels/mountain-bike-wheels/bontrager-line-comp-30-tlr-boost-29-disc-mtb-wheel/p/21916/

היום גם באופני אינדורו שמיועדות - לירידות ולקפיצות יש 28-32 שפיצים בגלגלי 29'' למערכת 12 ...
הכוח של הגלגל נובע מפרופיל חזק חישוק מודרני 
כולל שפיצים בעובי מתאים משולבים בנאבה תואמת
המטרה של היצרנים - היא גם לפי דרישות וצרכי השוק...
עדיפות לגלגלים קלים עם גילגול מהיר - על פני עמידות של גלגלים כבדים ומסורבלים בגילגול...


אריה  סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות