נכתב ב - 28/08/2014 14:09:13
56
568
שלום,
מראש אני מדבר רק על זנב קשיח !
כשכרומולי בראש הרשימה ממבחינת ספיגת זעזועים,
מי הבא אחריו? קרבון או טיטניום
אני מכיר את הדעה המקובלת אבל שומע לא מעט דעות הפוכות
יש כאן בעלי ניסיון שיכולים לשתף?
מו
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 28/08/2014 14:46:25
428
11304
בלי ניסיון
טיטניום דומה לכרומולי
טיטניום אציל , כרומולי גזעי , קרבון פלצני
מה מתאים לך ???
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 28/08/2014 15:25:01
78
3934
רכבתי על כרומולי ז"ק 3 שנים והיום על קרבון ז"ק. לא מרגיש הבדל, למעט כאשר הם על הידיים/כתפיים.
נכתב ב - 28/08/2014 15:39:53
55
5427
צביקה גדול!
יורם, אצלך תמיד הכל היינו הך ואין הבדלים
מו, דיברנו קצת על כרומולי כשנפגשנו, בכרומולי יש דרגות שונות של בליעת זעזועים והמעניין שכרומולי מסוג פשוט משכך טוב מזה היוקרתי, גם בטיטניום ישנן שלדות שיעשו את הדרך נעימה יותר מאחרות ובקרבון ניתן לשחק ולבנות מנעד רחב של תוצרים שיתנהגו בקשיחות כזו או אחרת.
בשורה תחתונה כשמדברים על טיטניום / קרבון בהקשר לשיכוך צריך להתיחס לשלדה ספציפית, אם הייתי צריך לבחור, הרי שטיטניום היה חומר מועדף מבחינתי בפער עצום על קרבון.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/08/2014 16:01:27
56
568
צביקה, קצר וקולע
יורם, עד היום כואב לקטר מהכרומולי שלך וחוץ מיזה אנחנו כמעט באותו ראש - שהכל בראש
(אבל הזכויות שמורות כמובן לך ccc )
אדיש, כרומולי מחוץ לתחום מסיבות ברורות(לצערי) אחרת אין שאלה ובעיה.
והשאלה למה בכלל ?
כי סדקתי 3 שילדות אלומיניום
ואולי על הדרך ארד מ 12.9 - לא קריטי לי אבל נעים
טיטניום וקרבון אמורות להיות בכל מקרה חזקות יותר.(?)
הטיעון הנוסף נגד קרבון הוא רכיבות מדבר וסלעים(אבל כבוד לספתא קרוז טאללבוי!) בכל מקרה אשמח להרחבה בעינין
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 28/08/2014 16:11:42
78
3934
מו, אדי טועה.. אין שום ספיגת זעזועים בשלדות מכל סוג. יש אולי הבדלים בהעברת המיקרו ויברציות, שולי ביותר..
לסגנון הרכיבה שלך הייתי בוחר באלומיניום (חזק קל וזול).
טיטניום יקר יפה וקל, להערכתי הוא יתפרק לך בחיבורים.
תנסה קרבון סיני, זול יפה וקל, מקסימום יישבר מסלע אכזרי.
נכתב ב - 28/08/2014 16:16:23
51
1513
מו, אתה יכול להאיר את עינינו בנוגע לסיבות ? :)
מבחינת שיכוך - כפי שאדי אמר, זה תלוי שלדה (במיוחד בקרבון, שם מיצוב הסיבים משפיע על הקשיחות). למיטב ידיעתי טיטניום אמור להיות לא משכך בעליל, אבל הידע שלי נובע מקריאה ולא מנסיון מעשי.
אגב אם תרצה מתישהו אתה מוזמן לקחת את האופניים שלי לרכיבה (on one carbon 29 race) ולהרגיש 'על בשרך' איך השלדה מתנהגת.
יורם - אל תאמר שאדי טועה, אלא שאתה לא מסכים עם אדי. במבחן המציאות הוא ממש לא טועה, ויעידו על כך אלפי הרוכבים והמבקרים שמעידים יומם וליל על השיכוך של הכרומולי, ותעיד על כך כל קהילת הסינגל ספיד שלא במקרה בחרה בכרומולי כשלדה לבנות עליה אופניים באופן כמעט בלעדי.
אני אגב, לא הצלחתי לחוש הבדל בשיכוך בין שלדת כרומולי לקרבון - אבל אני לא מתכוון לומר שכל העולם טועה ואני צודק...
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 28/08/2014 16:32:56
12
639
אור,
כל העולם טועה ואתה צודק, הנה אני אמרתי את זה, אולי לא ממש כך ואין ספק שבמבחני מעבדה אפשר לאשש את הטענה שחומר א' מצליח להחליש את הבאזז ברכיבה ביחס לחומר ב' אבל בשטח? קשה לי להאמין.
כל הסיפור של חומרים והיכולת שלהם ל"שכך" את מהמורות הדרך התחיל ולדעתי אמור להיגמר ברכיבת כביש, כאשר מנפחים את הצמיגים הצרים ללחצים גבוהים כל אבן קטנה וקפל כביש עוברים לישבן ולכפות הידיים ואז בהחלט אפשר להרגיש את ההבדל בין החומרים השונים, כרגע אני רוכב בכביש על שילדת טיטניום אחרי שרכבתי גם על כרומולי של פעם וגם על קרבון של מותג ידוע, הטיטניום מלבד המשקל שלו (1300 פלוס מינוס לשילדה) הוא חומר נפלא לרוכב הלא תחרותי.
בשטח לדעתי לגלגלים לצמיגים וללחץ האויר יש השפעה הרבה יותר גדולה מאשר לחומר השילדה וזה בלי להתייחס לבולם הקדמי
נכתב ב - 28/08/2014 16:41:29
51
1513
אף אחד לא ביטל את החשיבות של הרכיבים האחרים (בולם, גלגלים וכו'), ולמען הסר ספק אני אישית בטוח שהם חשובים הרבה יותר מחומר השלדה.
כל זאת לא אומר שזה לא משפיע...
זה מרגיש לי מפגר לסנגר על משהו שאני אישית לא מרגיש (סוג של 'המלך הולך עירום'), אז אני אפסיק עכשיו, ואחזור על הנקודה - אם כרומו מרגישים אותו דבר בשטח, בוא ותסביר לי מה בדיוק עובר בראש על כל רוכבי הסס"ר (שאני בטוח שהם רגישים יותר לדברים האלו מאיתנו, אנשים הבולם), וכנ"ל בנוגע לכל אותם מבקרי אופניים. האם מדובר באמתלה שיווקית ותו לא? אני בספק רב.
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 28/08/2014 16:58:38
12
639
לא יכול להגיד מה עובר בראשם של רוכבי הס"ס שמעדיפים כרומולי
יכול להגיד לך מה עבר בראשי...
זול יותר, קל לתיקון ויותר נגיש כאופני ס"ס, ז"א אין הרבה ברירות למי שרוצה לקנות ס"ס, כן נכון יש לטרק את הריג (או לפחות היו) ורכבתי גם עליהם והם היו סבבה לגמרי חוץ מהדרופאאוטים שלהם שהם זוועתיים
אם נחשוב לרגע, למה דוקא הס"ס מועדפים בכרומולי - נשמיט לרגע מהדיון את הסס"ר - אם באמת לחומר יש תכונות עילאיות של שיכוך זעזועים למה לא רוב אופני הז"ק בנויים מהחומר הזה?
אני אחדד את הנקודה בעניין, לדעתי האישית באופני שטח לחומר השילדה יש השפעה שולית על ספיגת מהמורות הדרך, לא כך בכביש
וכן אני רוכב על שילדת 29 קרבון - אתה יודע, כמו שאתה מוכר עכשיו, וגם שילדת ס"ס כרומולי של אותה חברה וגם טיטניום בכביש וגם אלומיניום ש"מ וגם רכבתי על שילדת טיטניום של GIOS ז"ק ואלומיניום של קנונדל ז"ק אז נראה לי שיש לי בסיס להשוואה
מצד שני יכול להיות שזה רק אני ואתה שלא מרגישים את ההבדל...
נכתב ב - 28/08/2014 17:55:12
78
3934
גם אני לא מרגיש בהבדל, למעט שאני סוחב אותם על הידיים
לדעתי ז׳אנר ה ס״ס נולד ברכיבות אורבניות כאשר רצו אופניים זולים ופשוטים, השתמשו באופני כביש ישנים שיצאו משימוש.
הז׳אנר גלש לשטח ע״י רוכבים עם ידע במסגרות, ולמסגר פלדה הרבה יותר זול ופשוט מכל חומר אחר.
אלו התובנות שלי.
נכתב ב - 28/08/2014 18:14:32
55
5427
הרגתם אותי
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/08/2014 19:48:52
56
568
טוב כמה תשובות ושאלות
אור, כרומולי יחלידו ציקצק אצלי, האופניים תחת כיסוי אבל מטר מעל הים.
כמות הפיצוצים והשריטות שיש באלומיניום רק מרמזת על פואנציאל החלודה.
יורם כנראה רכב יותר מרובנו על אופני כרומולי(עד שהם החליטו להכנס בקטר ברזל)
itsinai אני מבין שמנסיון אין הבדל בשטח.
אני רכבתי כחמישה קמ בתל חדיד על אופניים זהות
זוג כרומולי וזוג אלומיניום אחד אחרי השני ואותו מקטע.
בהתנסות הקצרה הזאת לא הרגשתי שום הבדל
וגם קיפצתי קלות.
אז נשארנו עם ענין החוזק,
הטיטניום החשוף ללא צביעה ועמיד לפגעי מזא
או הקרבון הקל יותר אבל עם חשש מאבנים
המחירים אגב לטובת הקרבון 600-900$ לדוגמא on one
הטיטניום $ 950-1400 לדוגמא carver
אז אני עדיין לא סגור למה לחסוך.
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 28/08/2014 19:54:33
56
568
אור, אני אשמח לנסות
יורם, קל יותר זה סבבה, אבל מה עם חוזק?
ולגבי כרומולי, היה לי פי עשר יותר קל
כי ההיצע למה שאני מחפש גדול
חוץ מיזה תראו כמה הזמנות לקאסטום כרומולי יש בארץ
זול זה בטוח לא
אז כנראה יש בזה משהו
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 28/08/2014 21:54:50
51
1513
אני גר ברמת ישי, אתה מוזמן לקבוע איתי מתי שבא לך ונרכב יחד במתחם אלון הגליל (שמשית/גבעת אלה/ריש לקיש וכו').
לחילופין, בשני הסופשים הקרובים (ז"א עוד שבוע ועוד שבועיים) יש טיולים של החבר'ה שלנו (עם רפי אדי ושות'), אתה יכול להגיע בייק'לס ואתן לך את הז"ק שלי, תוכל לחוש על אמת איך שלדת קרבון איכותית מתפקדת בשטח.
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 28/08/2014 21:54:54
51
1513
אני גר ברמת ישי, אתה מוזמן לקבוע איתי מתי שבא לך ונרכב יחד במתחם אלון הגליל (שמשית/גבעת אלה/ריש לקיש וכו').
לחילופין, בשני הסופשים הקרובים יש טיולים של החבר'ה שלנו (עם רפי אדי ושות'), אתה יכול להגיע בייק'לס ואתן לך את הז"ק שלי, תוכל לראות על אמת (ולא 5 דקות סיבוב) איך הם מתפקדים בשטח.
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 28/08/2014 22:03:55
56
568
נדיב ביותר !
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 30/08/2014 23:43:15
2
145
הכרומולי הכי פשוט לרוב ישכך הכי טוב בגלל הגמישות שלו, הכרומולי היקר 853 וכדומה ישכך פחות טוב בגלל התכונות שלו.
הקרבון יבלע את הזעזועים הקטנים יותר טוב מכרומולי או טיטניום אבל בגלל הקשיחות הוא יכול להיות גם ממש אכזרי.
בקיצור תכנון השלדה קובע את רמת השיכוך. כאחד שרוכב על טיטניום, כרומולי, אלומיניום וקרבון אני מאוד אוהב את הטיטניום שהוא שילוב של משקל קל ושכוך.
קרבון אני מעדיף לאופניים שאני רוצה לבנות אותם קלים ויעילים בדיווש.
ד"א גם באלומיניום אפשר לבנות שלדות נוחות שלא מפרקות אותך.
מבחינת חוזק, שנים רכבתי על קרבון ומעולם לא היה לי נזק, בטיטניום היה לי דנט, כרומולי נשבר לי וגם אלומיניום (אני רוכב בשטחים קשים מאוד, אני כבד ורוכב אגרסיבי).
הכי טוב שתנסה, תרגיש ותחליט.
נכתב ב - 31/08/2014 07:17:42
428
11304
מו
למעט בעית הקורוזיה הכרומולי כמו כפפה לידך ולא הייתי דואג מקורוזיה
בגלל שאתה יודע לטפל , אפרופו קורוזיה .....
לדעתי קירבת מלח ולחות לא בדיוק עושה טוב לסדקים מקרוסקופיים בקרבון .
אופני קרבון שבנויות היטב לדעת מומחים יותר טובות מכולם אבל לדעתי יקלקלו לך את שמחת הרכיבה הפראית.
אם אתה שולל אלמיניום [לא יודע למה] ללא היסוס הייתי בוחר בשבילך טיטניום
רק תקפיד שהברגים לשילדה יוכנסו עם חמר מונע הידבקות לטיטניום [טיפול שנתי]
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 31/08/2014 08:19:14
56
568
דבר ראשון, אייל אתה "אשם" שפתחתי את הראש לטיטניום = Carver
צביקה, כאמור בכרומלי יש בכי הרבה היצע וזה הכי זול
אבל בשום אופן לא בא בחשבון, זה לא עינין של טיפול, כל שריטה קטנה תהיה חלודה ואתה יודע איך האופניים שלי נראות, כבר עדיף להשאר עם האלומיניום.
חוץ מיזה ממה שהספקתי ללמוד בסופ"ש,
ההבדלים הם בעיקר לאופני כביש!
אני ועוד אחרים שהגיבו לא מצליחים באמת להרגיש הבדל ברכיבה
כמו שכתב אייל נושא השיכוך תלוי יותר בתכנון מאשר בחומר
היות ואני לא מכוון לשילדות קצה יקרות באלפי דולרים
אני שוב חוזר לנטייה הראשונה לטיטניום
קרבון פשוט סיני הוא לא כמו קרבון של ספתא קרוז
כאשר מעמיסים אופניים על מתקן או דוחסים במשאית של אחמד וכו
תמיד נשמע: בזהירות ! זה קרבון בעדינות שלא יקבל מכה וכו
בדיוק הפוך ממה שאני צריך
בכל המאמרים שקראתי המסקנה די דומה ובגלל זה מראש פיקפקתי
ורציתי שוב לבדוק
זה כנראה הולך לטיטיניום, שילדה עמידה לשנים עם חלקים שיתחלפו
ועכשיו נותרתי עם שאלת הגיאומטריה שאינה תלויה בחומר
האם להשאר "קרבי" עם זווית ראש 68 או להפתח ל 70-71
אני לא באמת מבין איך זה משפיע למעט בדרופים
התחלתי לחסוך!
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 31/08/2014 09:02:04
55
5427
מו,
שאני אבין, נתונה שלדת ז"ק זהה עשויה מחומרים שונים, רמת השיכוך דומה? זו המסקנה שהגעת אליה?
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 31/08/2014 09:30:55
428
11304
אם אמרת סין אז יש לי חבר שכן בעבודה שהזמין שילדת טיטניום קסטום מייד מסין
תרצה לקבל פרטים אז ישירות ממנו אולי הוא גם מוכר את האופניים [עקב מעבר לכביש]
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 31/08/2014 09:47:26
55
5427
מה הגובה שלו?
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 31/08/2014 10:33:06
56
568
אדיש
הכוונה שבשטח הניויאנסים הם קטנים מאד בקשר לחומר
בניגוד לכביש ששם הרבה יותר קריטי
ככה למדתי מפורומים זרים
ההבדל ב 5-10 לחץ בגלגל האחורי הרבה יותר משמעותי מהחומר
וכמו שאייל כתב, לגיאומטריה יש גם משמעות כמובן
כשניפגש אתן לך לאכב עך שלי ואתה מניסיונך תוכל לומר כמה הבדל יש
בין האלומיניום לכרומולי
אתמול בירידה דרך אבני המיל ואחכ בשחור בקנדה, נזכרתי שוב
כמה אני מבסוט נהזנב הקשיח אפרופו השירשור המקביל.
בכל מקרה כרגע המסקנה היא טיטניום
וכנראה גם שמירה על הזוויות שיש לי כרגע
אני לא מספיק מבין בתחום אבל מבין שעל מה שיש לי עכשיו
הכי נוח ונעים לי בעולם עד השבר הבא
אני מקווה שטיטניום הרבה יותר חזק וכמו שכותבים כולם זו שילדה לשנים
מכאן ההתלבטות על הגיאומטריה
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 31/08/2014 10:40:28
56
568
אדיש
הכוונה שבשטח הניויאנסים הם קטנים מאד בקשר לחומר
ברור שיש הבדלים בשילדה נתונה זהה, אין ספק בכלל
השאלה כמה מורגשים ומשפיעים באופני שטח
בניגוד לכביש ששם הרבה יותר קריטי
ככה למדתי מפורומים זרים
ההבדל ב 5-10 לחץ בגלגל האחורי הרבה יותר משמעותי מהחומר
וכמו שאייל כתב, לגיאומטריה יש גם משמעות כמובן
כשניפגש אתן לך לרכב על שלי ואתה מניסיונך תוכל לומר כמה הבדל יש
בין האלומיניום לכרומולי
אתמול בירידה דרך אבני המיל ואחכ בשחור בקנדה, נזכרתי שוב
כמה אני מבסוט מהזנב הקשיח אפרופו השירשור המקביל.
בכל מקרה כרגע המסקנה היא טיטניום
וכנראה גם שמירה על הזוויות שיש לי כרגע
אני לא מספיק מבין בתחום אבל מבין שעל מה שיש לי עכשיו
הכי נוח ונעים לי בעולם (עד השבר הבא)
אני מקווה שטיטניום הרבה יותר חזק וכמו שכותבים כולם זו שילדה לשנים
מכאן ההתלבטות על הגיאומטריה
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 31/08/2014 11:09:59
78
3934
מו, אלומיניום עם זויות 68-69 לסגנון שלך מתאים ביותר. לא בטוח שתמצא טיטניום עם זויות ראש 68.
למרות כל השריטות בשלדת הפלדה לא היו סימני חלודה מדאיגם. ואם יש? קצת צבע. בקר במוזיאון האופניים, תוכל לראות אופני פלדה עתיקים חלודים לחלוטין אחרי ניקוי וצביעה הם כמו חדשים.
רוצה לנסות קרבון 29 עם זוית ראש 69? אתה מוזמן לקבל את שלי לתקופה.
נכתב ב - 31/08/2014 12:11:34
83
2379
יש מספר סוגים של קרבון ומספר אופנים לשכב את האריג בעת יצירת השילדה. אריג קרבון מאיכות מעולה עולה 5000$ לקילו ואנו מדברים רק על חומר הגלם.
רק בשלדות מאד יקרות ורק באזורים מאד מסויימים נעשה שימוש באריג זה. אריגי קרבון נחותים עולים פרוטות ביחס למחיר הנ"ל.
בנוסף, קח בחשבון, ששילדת קרבון זולה, נופלת באיכותה מכל שלדת אלומיניום או כרומולי איכותית.
השימוש בטיטניום טהור איננו קיים והצנרת ממנה בונים את השילדה עשויה להכיל מיגוון מתכות החל מאלומיניום, דרך מגנזיום, נחושת, ברזל ונדיום ועוד. באופני טיטניום נמצא בין 80% עד 90% טיטניום כאשר שאר מרכיבי הסגסוגת קובעים את תכונותיה ואת מחירה.
היתרון של הטיטניום על פני אלומיניום בכך שהוא מעט יותר כבד אבל הרבה יותר חזק, לכן עם פחות חומר ניתן להגיע לשילדה יותר חזקה.
אם מדברים על שילדת זנב קשיח איכותית (חזקה, העברת ויברציות מושקטת אך עמידה במומנט הפיתול הצידי שנוצר בעת פידול), המשקל ומחיר הטיטניום גבוה מאשר קרבון. בשני המקרים המחיר גבוה.
למרות שיצרנים נותנים לשילדות קרבון אחריות לכל החיים, השילדות מתרככות ומתגמשות ועם הזמן מאבדות את החדות והדיוק (הדבר מאפיין גם את שלדות הכרומולי) - עובדה זו לא מהווה כשל ואיננה מצדיקה החלפה אך היא מציקה בעיקר לרוכבים כבדים/חזקים.
שלדות טיטניום שומרות על תכונותיהן ועל חזותן לאורך עשרות שנים.
כרומולי נותן פיתרון לא רע לנ"ל עם מעט תוספת משקל ובמחיר נמוך יותר - זו הסיבה שהוא כה פופולרי בקרב רוכבים איזוטריים על אופני ז"ק, ס"ס, ריג'יד ודומיהם.
צנרת כרומולי באיכות טובה תהיה צרה יותר מקרבון או טיטניום, מראה השילדה יותר נקי ועם צביעה נכונה, היא לא תחליד גם 40 שנה.
אופן הבחירה תלוי בפרמטרים הבאים:
חשיבות יתר לשיקולי משקל - קרבון, שיקולי חוזק ושרידות - טיטניום, שיקולי מחיר - כרומולי.
מסכים שנפח הצמיג ולחץ האויר משפיעים על עניין ספיגת הויברציות הרבה יותר מאשר השילדה, יחד עם זאת, יש לזכור כי לחץ נמוך מגדיל את התנגדות הגילגול וברוב המקרים גורם לירידה במהירות ולעליה במאמץ הנדרש מן הרוכב.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 31/08/2014 13:29:04
56
568
יורם,
שתי השילדות הסופיות הן עם זוויות וגיאומטריה מאד מאד דומה לשלי.
יש לי ס"סר פיג'ו כורומולי מסוף שנות השבעים בתור אופני עיר
הברזל של אז הוא לא כמו היום ואני לא מתפוצץ איתם על סלעים.
ולגהי האלומיניום, הכל נהדר אבל כבר נסדק פעם אחת
יאיר,
תודה על התשובה המנומקת
גם ממך זה לכיוון הטיטניום ואני יודע שאתה רוכב על moots.
כמה שאני מנסה לסתור את הקונספציה, אני עדיין באותה מסקנה
ללכת על טיטניום בשקלול כל המשתנים.
אני לא מכוון לשילדות הסיניות הזולות וגם לא ל moots או linsky/kona
נכון שבפנטזיה Moots YBB soft tail נראה כמו תחנה סופית
אבל לצערי לא בספקטרום המחיר
יש בחצי מחיר שילדות עם אבא ואמא
אני ממש לא בונה על אחריות ומאמין שאם חלילה יקרה משהו
יש בארץ מי שיתקן
התחלתי לחסוך !
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 31/08/2014 16:31:20
56
568
לדוגמא
ותודה ל esku שהפנה אותי
כמובן מדובר על שילדה בלבד
וזו כרגע די מובילה מכל מה שראיתי
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 31/08/2014 16:41:35
55
5427
פצצה!
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 31/08/2014 17:38:55
83
2379
נכון שהן ניראות 10 אבל:
אני מכיר 3 חברות "אמריקאיות" שבונות שלדות טיטניום על פי עיצוב אמריקאי וייצור בסין:
CARVER, AIRBORNE ו- HABANERO. בזמנו ועל סמך קריאה בפורומים שונים בחרתי בשלישית
הרכבתי אופניים על בסיס שילדת ז"ק קאסטום של HABANERO שעלתה 1,400$.
ברגע שירדתי עם האופניים לשביל שהיו בו אבנים הם ויברצו באופן בילתי נסבל. המצב היה כה עגום עד שהחלפתי את המזלג במזלג ריג'יד מקרבון והפכתי את האופניים לאופני עיר. בסופו של דבר מכרתי אותם (וזה זוג האופניים היחיד שמכרתי).
למותר לציין שעל אותם שבילים בדיוק אני רוכב עם אופני סינגל ספיד ועם אופני סלסה ויה 2 שניהם מכרומולי, שניהם ריג'יד ואני נהנה מכל רגע.
אני סבור שהסגסוגת מהם היו עשויים צינורות השילדה פשוט לא מתאימה לאופניים. זה הסיכון למפח נפש שאתה לוקח על עצמך.
קובי אשל "מישו" רכש אופני סלסה אל מריאצי על מנת לרכב עליהם את הטיול באירופה. לפני כן הוא רכב עליהם בלא מעט טיולי שטח בארץ, לקחתי סיבוב - תענוג.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 31/08/2014 17:46:15
51
1513
מו אני בד"כ אוהב עיצוב של אופני טיטניום, אבל מאוד לא התחברתי לאופניים שפרסמת... בלשון המעטה
אבל יופי זה עניין של טעם :)
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 31/08/2014 18:31:11
56
568
אור
אני לא מבין ביופי אבל הם ממש דומות לשלי
מבחינת זוויות וכו רק במידה אחת יותר
שלי 18 ושם 19
יאיר
לצערי אין לי אפשרות לנסיעת מבחן ולכן המקור היחיד
הוא חוות דעת שקראתי(ואני לוקח גם בערבון מוגבל את ההתלהבות)
לגבי היצור בסין, נכון
אבל זה יעני בפיקוח אמריקאי
קצת יותר מוקפד.
דרך אגב יש להם עוד דגם
קצת יותר ״עדין״
esku אתה היחיד שאני מכיר שיש לו carver
לא זוכר איזה בדיוק
מה אתה אומר?
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 31/08/2014 18:40:10
56
568
יאיר,
דבר ראשון חשוב לזכור שמדובר על שילדה בלבד
לא יודע איפה וכמה מוכרים שילדה סלסה טיטניום
לראות ולהבין האם הן מתאימות לי ולסגנון שלי
שבעצם אומר, one bike do it all, פשרה, נכון (אבל זה לדיון אחר)
ואז לראות שמתאים לכל החלקים שלי
חשוב לזכור, אני לא מאד מנוסה
אבל על השילדה הנוכחית רכבתי כבר כ 7,500 ק"מ
והיא מתאימה לכל הסגנונות שאני רוכב(בייק פאקינג לא ניסיתי)
והכי חשוב מאד נוחה
כל פעם שאני עולה על האוכף זה מרגיש כמו כפפה ישנה ורכה
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 31/08/2014 18:49:00
83
2379
מו, כשאתה בוחר לקנות סלסה אל- מריאצי יש לך אפשרות לשתי רמות גימור בכרומולי ורמת גימור נוספת - טיטניום. בנוסף, יש אפשרות לשנות את אורך תומכות השרשרת באמצעות פטנט ייחודי לסלסה - ניתן לשחק עם הזווית של הדרופאאוטים. רעיון גדול.
רכבתי על 3 דגמים של סלסה, כל אחד מהם מעולה ליעודו. אל תפסול כרומולי על הסף, אני מניח כי גם מחיר הטיטניום שלהם זול משמעותית מן ה- MOOTS.
בכל מקרה - בהצלחה.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 31/08/2014 19:12:44
2
145
CARVER יש מספר שלדות בארץ (לא הרבה :)),
מבחינתי שלדה מדהימה וכל מי שרכב עליה פשוט אהב אותה, השלדה עברה מסלולי מדבר קשים עם יכולת שיכוך מעולה מבלי לפגוע ביעילות הדיווש
הדגם זה קאסטום שנבנתה ע"פ דרישות ספציפיות של חבר טוב,
השלדה משרתת היום בחור אילתי ואני רוכב על שלדת טיטניום נדירה של טיטוס ומחכה שיימאס לו וימכור לי אותה בחזרה...
נכתב ב - 31/08/2014 19:25:47
83
2379
מו, למצוא סלסה איננה הבעיה, מחוץ לבועה הקטנה שלנו זו נחשבת אחלה פירמה ויש להם דילרים בכל ארה"ב בגרמניה ובאנגליה.
קובי ואני קנינו כאן.
יש להם גם דילר בגרמניה. אני פשוט שלחתי להם שאילתה והם הפנו אותי לדילר מתאים ששולח לישראל.
שלחתי הזמנה ביום שבת, ביום שישי שבוע לאחר מכן קיבלתי את האופניים. פשוט היו לדילר במלאי. הם מוכרים גם שלדות ערומות.
האם שקלת סינגולר? זיו ענפי מייבא אותם (אין טיטניום).
יש גם אופציה של אייל צ'רניחובסקי (שמפרסם כאן באתר) וארי שבונים שלדות בארץ. לפחות לגבי ארי אני יודע שהוא עובד גם עם טיטניום - ואז אתה יכול לסמוך על איכות הצנרת שמרכיבה את השילדה.
יאללה, סיימתי, בכל מקרה - בהצלחה.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 31/08/2014 19:51:13
56
568
הרבה תודה על המידע ועל הקדשת הזמן
אתה מבין שלאחר ההחלטה על טיטניום
אני מסתכל על שילדות בינוניות ולא קצה
פשוט כי אני לא רוכב קצה ואין לי יכולת כלכלית לשילדות האלו
אבדוק מחירים
הכי חשוב להיפגש על השביל
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 01/09/2014 09:23:54
55
5427
יאיר,
דווקא קראתי ביקורות מצויינות על הCARVER בזמנו התעניינתי עבור עצמי, אך לא יצא לי לנסות בפועל
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 01/09/2014 11:23:58
83
2379
הי אדי,
די קשה למצוא מישהו שטרח חיפש ומצא אופניים מבלי שלאחר מכן יגמור עליהם את ההלל. כאשר התעניינתי לראשונה באופני טיטניום מחברה אמריקאית המייצרת בסין עליתי על קרבר, אירבורן והבנרו. היחידים שהיתה אליהם התייחסות אוביקטיבית ולא של מישהו שרכש היו הבנרו ומאחר והביקורת היתה טובה - בחרתי בהם.
למותר לציין כי כל מי שרכש אופניים מאחת החברות הנ"ל היה מרוצה.
גם ESKU מאד מרוצה, אבל הוא מכר את האופניים שלו ורוכב היום על משהו אחר (אגב, אם הוא רוכב על שילדת טיטוס אגזוגריד זנב קשיח - זו שילדה סקסית לאללה אבל קשיחה כמו חומר קרמי).
שילדת טיטניום זנב קשיח מוצלחת לא מוכרים - מעבירים אותה ליורשים.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 01/09/2014 12:12:56
55
5427
אתה טוען לדיסוננס קוגנטיבי אצל הרוכשים
הסופט טייל שלך של איזו חברה?
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 01/09/2014 12:43:42
83
2379
MOOTS
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 01/09/2014 13:12:34
55
5427
MOOTS זה לחיים, אהבתי מאוד את המראה שלהם.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 01/09/2014 13:41:49
56
568
Moots YBB זה חלום רחוק
אין לי אפשרות כרגע
אז החומר הוא טיטניום
כשנגיע לשלב הגיאומטריה זה כנראה יהיה סוג של הימור
כרגע נראה לי השלדה שתהיה הכי קרובה
למה שאני רגיל ומרגיש בנוח Kona Taro/Honzo
ראיתי את האתר של ארי
מאד מענין וגם כחול לבן
נראה לי שבכל מקרה לםני ההחלטה
אשלם לו ביקור
דיסוננס קוגנטיבי ???
מה קרה לך? אצל 95% מהרוכבים !
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 01/09/2014 19:01:12
12
639
מניסיון שלי היצרן הסיני שמייצר ל CARVER לא משהו, האופניים גמישים מדי
במקרה שלי האוזן של המעביר הקדמי - אופני כביש - היתה כ"כ גמישה שלא הצלחתי להעלות לפלטה הגדולה אלא רק לאחר שאייל צ'רניחובסקי ריתך לי פלח מטיטניום, יכול להיות שבקרת האיכות של CARVER יותר טובה אבל אני לא היחיד שהרגיש את הגמישות של השלדות הסיניות האלו כך שנראה לי שזה סיכון
שווה לבדוק באתר של ONONE הם מוכרים שלדות של טיטניום של טיטוס, כרגע זה רק 26 אבל מדי פעם בפעם יש להם גם 29, את אופני הטיטניום בעבר בנה להם לינסקי והיום ואן-ניקולאס ההולנדים
נכתב ב - 01/09/2014 19:26:01
56
568
Itsinai תודה רבה
ראיתי אותם
מאד מענינות
אבל אני רוצה לתת צאנס אם יתאפשר לכחול לבן
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 01/09/2014 19:35:10
51
1513
נכתב ב - 01/09/2014 19:36:36
12
639
התעניינתי בעבר אצל ארי
לא זול אבל אני בטוח שהשילדה תהיה מצוינת והחוויה של שילדת קאסטום תהיה לא פחות ממרגשת
מקווה שאכן יעבוד לך עם ארי
בהצלחה
נכתב ב - 01/09/2014 20:54:20
56
568
אוההההההה
אז עכשיו אתה מבין על מה אני מדבר !
ועל השילדה הזו כל הסטאפ שלי,,,,,,,,,,,
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 01/09/2014 22:16:52
227
5840
שלא תגיד שלא מפנקים אותך כאן..
אחרי שרכבתי קצת על הסלסה של קובי חפרתי ומצאתי לי חלום שלא אגשים לעולם [לא בשבילי ז"ק]
כמעט קניתי.. רק בשביל לשים בסלון. חלום
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 01/09/2014 22:33:00
56
568
מהממות
אני לא מצליח למצוא שלדה בלבד
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 02/09/2014 07:09:10
428
11304
רפי
אל תשכח להחליף את הצמיגים לארדנט רייס TR . . . המלצה של שושנה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/09/2014 09:17:25
2
145
תגובה ליאיר
אל תסיק מסקנות מבלי שאתה יודע את העובדות
ה-CARVER נמכרו לחבר שישב לי על הצוואר בכדי לקנות אותם והסיבה שהסכמתי למכור אותם הייתה שבאותו פרק הזמן היו אצלי במחסן ארבע שלדות באותה רמה וזה היה קצת מיותר, אני רגוע כי אני יודע שהשלדה לבסוף תחזור אלי.
חוץ מזה אני לא רוכב על אקסוגריד אלא על משהו שלדעתי הוא יותר כייף ופחות קשיח שנבנה ב-2013 בהולנד עבור טיטוס\און וואן (נבנו 5 כאלו בלבד), שלדת טיטניום בין הקלות ביותר בשוק 1.5 קג' עם אוזן (יש להבדיל מהטיטוס "פיירליין איוו" שנבנים בסין והם משהו אחר לגמרי ונראים די מעניינים).
לגבי מי שציין ששלדת הכביש של קרוור רכה, מה הקשר בין כביש לשטח, בבנייה עצמית אתה קובע איפה תקבל קשיחות ואיפה תקבל גמישות, החוכמה זה לדעת להבין איך שלדה עובדת ולדעת איפה לבקש חיזוקים או עובי דופן גבוה יותר.
ולגבי ההחלטה לבנות בארץ אצל צ'רנו זאת החלטה חכמה, כך אתה תקבל בדיוק מה שאתה רוצה ללא פשרות :)
בהצלחה
נכתב ב - 02/09/2014 09:28:32
55
5427
ESKU
אני חושב שהוא מכוון ל- ארי, צ'רניחובסקי לא עובד עם TI עד כמה שידוע לי.
מאחר וצינורות טיטניום אינם טיטניום טהור אלא סגסוגת שיש בה מרכיבים של ברזל וחומרים אחרים, מה דעתך עשויה להיות עמידות השלדה בתנאים שמו ציין - חשיפה למלח ים.
שאלה ל מו, איך מתמודדים היום הרכיבים העשויים מפלדה באופניים שלך מול איתני הטבע, הרי הם ימשיכו לתפקד גם תחת שלדת טיטניום
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 02/09/2014 09:32:04
83
2379
ESKU,
הי, לא מכירים אבל סתם בא לי לגרד ולראות את התגובה שלך.
עדיין, יש לך 4 שלדות באותה רמה ובחרת להפרד מן הקרבר - אומר דרשני, לא כך?
ומדוע אתה סבור שהשלדה תחזור אליך ?
יש סיכוי שגם החבר לא מבסוט מי יודע מה ?
ואם כבר אז כבר, לשם מה נחוץ לבן אדם בית קברות לשלדות ?
אני מבין מחסן מלא באופניים כייפים, לכל אחד מצב רוח ויעוד אישי, אבל סתם מחסן של חלפים משומשים שהפכו מיותרים ?
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 02/09/2014 10:45:06
56
568
ESKU
חשבתי שהטיטוס EVO מיוצרת בארה"ב ולא בסין, אבל עדיין נראית טוב
וכרגע מובילה בוויש ליסט האפשרי.
אם יש לך עוד תובנות אשמח לשמוע.
Edish
שאלה מאד חכמה, יש ברגים שאני פשוט מרבה להחליף
פדלים של שימנו הפכו לגוש חלודה,עם CB המתכת מבריקה ואין בעיות
בניגוד למומלץ (רפי) אני מרבה לשטוף את האופניים.
כאשר היו לי אופניים פשוטות, השפיצים החלידו מהר
כיום ממש אין בעיה עם האיכות.
אני שוב מדגיש, אם לא היה לי חשש מבוסס הייתי קונה Kona Honzo
ולא מבזבז לכם את הזמן בחפירות.
יאיר,
יש לו מלא שילדות וחלקים ואם מישהו תקוע זה כמעט כמו חנות(ככה שמעתי)
הוא בטח לא זוכר אבל לפני 3 שנים הוא הציל לי רכיבה עם חלק שהיה חסר.
לגבי בניה בארץ, יש באתר של ארי מחיר שמתקרב למה שיעלה לי להביא לבד
בכל מקרה אני מבין שאם לא תהיה אפשרות פיזית לרכב על שילדה
זה יהיה הימור
אני הבטחתי לעצמי שבכל מקרה לפני ההחלטה הסופית, אשלם לו ביקור
כי בכל זאת כחול לבן זה הצבע שלי
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 02/09/2014 12:09:39
428
11304
מו אתה הולך וננעל על טיטניום אבל להזכירך
אניות עושים מברזל ולא מטיטניום כשהשלדה צבועה אין מה לדאוג מחלודה
בהברגות יש גריז , פצע קטן בצבע מתקנים עם בקבוקון צבע קטנטן
החיים יהיו לך יותר קלים עם ה Kona Honzo כרומולי והכיס פחות ריק
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/09/2014 13:15:32
2
145
לגבי עמידות טיטניום במי ים אין לי ניסיון עם זה, לגבי כרומולי יש חומרים שונים שאפשר לבצע איתם טיפול כנגד קורוזיה לדוגמה באופני טרנזישיין RAPTURE, לדעתי אפשר לקנות את החומרים הללו און ליין.
אני עבדתי כמה שנים במצפה התת ימי ואני יכול להגיד לך שחוץ ממספר חומרים בודדים כמו פליז מי הים אוכלים הכל אפילו נירוסטה.
מצד שני הפחד הכללי מקורוזיה הוא מוגזם, רוב השלדות נפגעות מהותית מקורוזיה הרבה אחרי שהרוכב כבר לא יכול לרכב , אפשר לראות את זה בכל אופני הקיבוצים של פעם שעד היום בלי טיפולים ואו הגנות מחזיקים מעמד.
נכתב ב - 02/09/2014 14:05:45
16
155
אהלן,
הייתי באותו סרט...
שים לב שה - Titus Ti Fireline Evo 29er הם לחלוטין אופני שבילים/AM ולא XC.
זוית ראש 67.5, תאימות למזלג 120-140 ובגדול מסתכלות עם הפנים למטה :)
האם זה מה שאתה מחפש?
אני הלכתי על בסוף על כרומולי 29 נהדרות - Cotic Solaris. נותנות מענה טוב ל XC ומעולה לשבילים (בנייה יחסית אגרסיבית כרגע). מבסוט מכל רגע.
Conditions are never just right. People who delay action until all factors are favourable do nothing.
נכתב ב - 02/09/2014 14:50:36
56
568
כן, זה מה שאני מחפש
זה מאד מאד דומה למה שאני רוכב
הכוונה גם לבולם קידמי 120
אשמח לדעת במה זווית הראש תשפיע על רכיבות xc/ מרתון
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 02/09/2014 15:04:33
16
155
ככל שהזוית יותר קטנה (שטוחה) השליטה וההיגוי יותר נוחים בירידות תלולות. הגלגל הקדמי "קדימה" יותר מקו הכידון.
באתו אופן - מקשה בעליות ודיווש במהירות.
באופניים עם זויות XC קלאסי (זוית ראש 69-72 מעלות) הרוכב מרגיש בירידות ממש "מעל" הגלגל הקדמי וזה מקשה ומפחיד אך מצד שני בעליות ובטמפו מורגש שנוח יותר להביא את האופניים למהירות ולשמור עליה.
Conditions are never just right. People who delay action until all factors are favourable do nothing.
נכתב ב - 02/09/2014 15:27:57
56
568
הבנתי , תודה
בעליות כיום עם 68 מעלות
אין לי בעיה, גם בתלולות ואני מאד אוהב עליות
לגבי הטמפו, לא יודע
אבל מניח שאוכל לשחק עם סטם ארוך יותר לרכיבות ארוכות xc טהור
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 02/09/2014 19:59:52
2
145
COTIC נחשבים בשורה הראשונה בעולם לשלדות ז"ק,
אני מאוד אהבתי רק שיצא לא זול להביא אותם לארץ.
כשאחלים לגמרי ה"רואדראט" החדשים יוזמנו.
נכתב ב - 02/09/2014 23:13:11
227
5840
מו, תרשה לי לסכם לך את העניין.. הדברים סתם נמרחים והם הרבה יותר פשוטים.
קרבון, טיטניום, כרומולי, אלומיניום, סגסוגות שונות.
האלומיניום הוא הכי טוב במובן עלות תועלת [ובעוד כמה מובנים]
אבל אתה לא רוצה.. ואני מניח שגם לא מעניין אותך כל מיני סגסוגות אקזוטיות.
נשארנו עם השלושה - קרבון כרומולי טיטניום.
קרבון לא בשבילך. - סופי!
ועכשיו: טיטניום מול כרומולי.
מתכת אצילה בלתי פגיעה בעליל בעלת תוחלת איכות וגם נראות שהלוואי על כולנו. לא צריך לצבוע, לא טיפולים מונעים ולא שום כלום. מה שקנית ייראה בדיוק אותו דבר בעוד 40 שנה.
וזה מול חתיכת ברזל [עם כל הכבוד לשם, ולאיכות המשתנה ולמספרים הסקסיים וכל הבבל"ת]
ברזל ! לא תטפל יחליד. כל שריטה - מזמינה חלודה. כן תצבע לא תצבע.. לעולם לא יראו לאור תלאות הזמן וההתפרעויות שלך כמו שלדת הטיטניום.
ברזל מול טיטניום. מה כאן השאלה ? רק המחיר.
כי הבדלי איכות החומר אינם ניתנים להשוואה.
אם היינו מדברים על עץ לשולחן יוקרתי.. זה קש מול מהגוני.
אתה רוצה לרכוב על קש ? כי יש אופניים מבמבוק.. אז עדיף...
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 02/09/2014 23:19:33
295
3812
לפני שבועיים רכבתי עם אחד שרוכב על טיטניום 26"
בשביל הסקרנות הרמתי אותם
וואחד מישקולת.
נכתב ב - 03/09/2014 00:20:25
35
117
לו יכולתי להרשות לעצמי... לינסקי ללא ספק.
בינתיים נסתפק באלומיניום (למרות שבראשי משתעשעת מחשבה לבדוק את האופניים של ORYO... זה השדרוגיטיס המחורבנת הזאת)
נכתב ב - 03/09/2014 00:20:41
35
117
לו יכולתי להרשות לעצמי... לינסקי ללא ספק.
בינתיים נסתפק באלומיניום (למרות שבראשי משתעשעת מחשבה לבדוק את האופניים של ORYO... זה השדרוגיטיס המחורבנת הזאת)
נכתב ב - 03/09/2014 01:46:25
56
568
רפי, 👍
לוץ מיזה, אחד הדיונים המעניינים והמועילים יותר שהיו לי כאן
אמר,
השלדה אמורה לשקול בערך 1900
מחיר אני מעריך 4,500-5000₪
כאן בישראל
אבל עוד לא בדקתי כמה יעלה כחול לבן.
דרך אגב, חזרתי עכשיו מהסוכר, היה סילאן!
ותודה לזנב הקשיח המענג
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 03/09/2014 07:28:21
55
5427
מו,
בלי שום קשר לכלום, אתה מבין שדעתו של רפי קשורה אך ורק לאספקט התכשיטי
ולא נוגעת לשום עניין אחר
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 03/09/2014 14:50:04
78
3934
אדי, אני טוען מזמן שהאופניים זה הנוצות של הרוכב.
ציטוט שלך" יורם, אצלך תמיד הכל היינו הך ואין הבדלים" אתה צודק בציטוט..
לרוכבים עלובים ברמה שלי אין הבדל בין סוגי המתכות או רחמנא לצלן סוג המתלה באופניי ש"מ מאוסים.
נכתב ב - 03/09/2014 16:55:56
56
568
רפי פשוט תימצת את זה
יורם,
הציטוט שלך הוא "הכל בראש" ואני איתך לגמרי ! כל הזכויות שמורות לך
אני לא קורבן אופנה
יש לי תחושה שאם אתה ואדיש תרכבו יחד זה יהיה רומן !
משניכם למדתי המון המרתוניסט והטכני - קומבינה מנצחת
נקווה שתיתיצבו ביום פקודה כאשר אצתרך להגיע להחלטה על הגיאומטריה וכו
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 03/09/2014 18:45:34
55
5427
יורם,
עד כמה ששמעתי הרבה רוכבים היו רוצים להיות "רוכבים עלובים ברמה שלך", אני על בטוח!
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/01/2015 15:11:41
56
568
יאיר, יורם, אדי, אייל ומי ששכחתי
תודה על אחד השירשורים מהיותר מחכימים כאן
השילדה שנבחרה בסוף היא Kona Raijin
נתראה על השביל
מו
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 28/01/2015 15:27:27
51
1513
מה תודה?
שים תמונה!
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 28/01/2015 16:38:11
55
5427
מו תתחדש, אחלה בחירה!
אתה מבין איזה סוס פרא עצבני עם CS 424 הולך להיות לך, מכת פדל ואתה עף
לא הצלחתי להבין אם הBB מוברג או PF
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/01/2015 16:38:49
5
21
נכתב ב - 28/01/2015 18:29:44
93
715
באמת שרשור מהמעניינים שנתקלתי בהם באתר
מו מברוק מברוק.... ועוד פעם !!
הן נהדרות הן יפיפיות ואני מאמין שבחרת נכון...
אין הרבה זוגות אופניים זנב קשיח שיודעות לעשות גם צ'ימי גם חמי"צ וגם לעוף בסכינים של ג'בל ראס טיז עבד א'טוויל
נכתב ב - 28/01/2015 21:50:36
56
568
תודה רבה
לא יודע להעלות תמונות כאן
אדי PF מתאם לBB הרגיל מוט אוכף 27,2
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 29/01/2015 06:44:39
55
5427
ה 2015 כבר מגיע עם הברגה, האמת, עשית לי חשק
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 29/01/2015 07:15:10
428
11304
אתה מתכוון לשילדה הזו http://www.konaworld.com/raijin_frame.cfm
כשתגיע לפנסיה תוכל לעשות מהם סינגל ספיד ולהתחפש לעז הרים
עכשיו אני מבין מה עשית יום שלם בחנות
תתחדש
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 29/01/2015 08:36:29
78
3934
מו, עושה חשק..
למה לא החלפת את ה BB ל PF ?
תתחדש. יפיפיים.
נכתב ב - 29/01/2015 09:19:18
40
3927
נכתב ב - 29/01/2015 09:58:35
99
1819
מברוק מו!
א. תתחדש, השילדה נראית מצויין.
ב. אנחנו צריכים להיות מודאגים בשני הקרוב?
Forgive your enemies but remember the bastard's names
נכתב ב - 30/03/2015 15:51:13
56
568
חלפו עברו להם מעל 1000 קמ
3 רכיבות מעל 100
2 רכיבות מאד טכניות
בקצרה,
אני מאד מאד מרוצה
אני מודה לכל אלה שהשכילו אותי ותרמו מהידע שלהם
מי שמעניין אותו יותר לעומק, אשמח
מו
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 29/01/2018 08:54:57
56
568
הבטחות צריך לקיים
הבטחתי לעדכן אחרי שלש שנים והינה חלפו להם.
עדיין סופר מרוצה מהשילדה
הכל פורק ונבדק
שודרגה מערכת ל 11 הילוכים.
כל כך הרבה אופניים אנשים סביבי החליפו
כנראה בעזרת חברים וחוכמת ההמונים גם מכאן,
עשיתי משהו נכון.
KONA RAJIN 2014
רכב ותן לרכוב,
חוק שימור האנרגיה = אין ארוחות חינם
נכתב ב - 30/01/2018 17:25:23
428
11304
לשירשור כזה מפואר מגיע ירידה לפרטים
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 31/01/2018 07:37:12
78
3934
עברו 3 שנים והטיטניום נשאר אקזוטי ויקר, מצד שני קרבון הפך לפופולרי וזול יחסית, חוכמת ההמונים? או גחמת ההמונים?😉
|