נושא: חיבור של שביל רכיבה בין ת"א ממלון מנדרין להרצליה דרום (דרך אלטנוילנד)

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 15/02/2016 09:35:40
תאריך הצטרפות
31/10/2009
נושאים
52
תגובות
298
שלום,
מעצבן מאד למי שרוכב כביש ורוצה להמשיך מגלילות לכיוון הרצליה.
יש קטע קצר מאד בין מלון מנדרין למרינה הרצליה (דרך אלטנוילנד)
שאין בה שביל מסודר שתאפשר רכיבה רציפה. צריך לצאת לכביש החוף ולתמרן בין המכוניות. מבין שזה תפר בין ת"א להרצליה, אבל זאת לא צריכה להיות בעיה. 
יש שטח פתוח ואין קושי להמשיך את השביל הסלול, כך שלא יהיה צורך להסתכן ברכיבה על כבישים סואנים. לא מבין, סה"כ צריך תאום בין העיריות.
למי יש לפנות שיוכל לעזור בקידום הנושא?  
 

אופניים, חיים בתוך חיים.
נכתב ב - 15/02/2016 11:42:16
תאריך הצטרפות
20/01/2010
נושאים
51
תגובות
1720
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
יש שביל יחסית איכותי , ברובו סלול , בצמוד לכיבש 2 , בצד המערבי שלו .
 

http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 16/02/2016 09:36:50
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
ערן שחורי היה (עודנו?) פעיל בנושא חיבור שביל יוניצמן/BLUE בת"א לאלטנוילנד בהרצליה.

הבעייה שלצורך השביל נדרשת הפקעת שטחים מאדמות השדה הפרטיות שלאורך כביש 2.....
http://www.sustainability.org.il/home/bike-news/yunichman-bicycle-track-0713
 

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 16/02/2016 19:15:29
תאריך הצטרפות
31/10/2009
נושאים
52
תגובות
298
ערב טוב,
שתי הערות, אכן יש קטע כביש בין שני מעקות לאורך כביש 2 בצד המערבי.
השביל מלא בזכוכיות, לכלוך וכו', לא מתוחזק ואינו ראוי לרכיבה.
לדעתי הפתרון הנכון יהיה סלילת שביל ממלון מנדרין צפונה בקצה הצוק (כרגע זה כורכר ולא אדמה חקלאית). שביל זה יחבר בין שתי הערים.
פתרון אפשרי נוסף יהיה המשך השביל בהמשך כביש 2040, ללא צורך להגיע למלון מנדרין. בנושא הבעלויות והיעודים של הקרקע אינני מתמצה. בכל מקרה רצועת הקרקע הצמודה לים מיועדת לרווחת הציבור וניתן לפתחה גם לטובת ציבור הרוכבים.

אופניים, חיים בתוך חיים.
נכתב ב - 16/02/2016 19:40:03
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כל הסיפור של השביל הזה תלוי בעיריית הרצליה. שטח הכורכר המדובר שייך להרצליה, ולהם אין שום אינטרס לפתח שביל או כביש אספלט. עיריית הרצליה לא מעוניינת, שנהגים הרוצים ליסוע צפונה ישתמשו בדרך הכורכר הזאת, ולכן לא מפתחת אותו. לעיריית ת"א אין שום מעמד בנושא הזה, מכיון שזה לא בתחומה.
הנה הוספתי לכם מפה עם תחום השיפוט של תל אביב על רקע אדום.

 נ.ב
הסיפור כאן בזעיר אנפין, מזכיר קצת את הכישלון הענק של האיחוד האירופי להקים מסלולי אופניים לרוחב ולאורך היבשת. אף מדינה לא רוצה לשתף פעולה עם המיזם, מכיון שכל אחת רוצה, כי רוכבי האופניים יישארו אצלה, ויטיילו אצלה ולא אצל שכנתה.

נכתב ב - 16/02/2016 23:24:12
תאריך הצטרפות
31/10/2009
נושאים
52
תגובות
298
מדובר בשביל אופניים. מה קשור לנהגים?
איזה אינטרס יש למי מהעיריות שלא לרצות בהמשך השביל אצל רעותה?

אופניים, חיים בתוך חיים.
נכתב ב - 17/02/2016 08:49:12
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
הקשר בין אירופה למקרה כאן, זה באינטרסים שונים של רשויות ולא בנסיבות דומות.
ראשית קיימת תכנית לחבר את ראשון לציון עם נתנייה בטיילת ארוכה הכוללת גם אופניים כמובן. מתי זה יקרה??? אללה הוא אכברררררר.
שנית, התחום המדובר בהרצליה הוא מין שטח הפקר, שאף אחד לא גר שם. למעשה בין הבתים הדרומיים של הרצליה פיתוח לבין מלון מנדרין, יש שטח עצום, שיכול לאכלס עיר שלמה. עיריית הרצליה לא מפתחת שום שביל ושום פיתוח סביבתי אחר, כי אין לה תושבים שם, ואין דרישה מצד התושבים שלה, ועל כן אין לה שום אינטרסים, להשקיע כסף במיזם כלשהו.
לצערינו זה המצב. ככה מתנהלת המדינה. לאף אחד לא אכפת מרוכבי אופניים. והסיכוי שיסלל שם כביש אופניים בזמן הקרוב הוא אפס. שים לב כמה זמן עמותת תל אביב בשביל אופניים קיימת (מעל עשרים שנה) ומה הם הצליחו להזיז משמעותית בתל אביב בנושא.... ההישגים שלהם: כביש אופניים נהדר בטיילת, שביל אופניים מצויין ברחוב משה דיין בדרום תל אביב, שקיים הרבה שנים (שביל מדוגם!!!), ועוד כמה שבילי אופניים על המדרכות. זה הכל. עשרים שנה של עבודה אינטנסיבית, והתוצאה לא משהו בלשון המעטה.
זה מה יש, ולכן נטוס כל שנה לרכב באירופה במדינות "פרימיטיביות" כמו צ'כיה עם אלפי ק"מ סלולים באספלט עבור רוכבי אופניים בטבע המדהים (באמת!!), ונישן בצימרים עם ארוחת ערב מלאה וארוחת בוקר טובה במחיר של 70 ש"ח לרוכב כולל הכל............
זה מה יש. בכל מה שקשור לאיכות השלטון, אנו מדינת עולם שלישי. יש פער ענק בין איכות ההון האנושי של אזרחי ישראל לבין התוצאות השלטוניות העלובות... ללא ספק הפער הגדול בעולם.....

נכתב ב - 17/02/2016 10:48:09
תאריך הצטרפות
31/10/2009
נושאים
52
תגובות
298
מה אגיד לך, עשית לי חשק.

אופניים, חיים בתוך חיים.
נכתב ב - 17/02/2016 14:07:02
תאריך הצטרפות
29/07/2011
נושאים
31
תגובות
472
השטח המדובר בין הרצליה לת"א נקרא "חוף התכלת" בו יש כוונה לבנות אלפי יחידות דיור - "ביום מן הימים"...

 

נכתב ב - 17/02/2016 16:04:08
תאריך הצטרפות
23/11/2009
נושאים
26
תגובות
88
הטיפול בשביל האופניים בין צומת גלילות לאזוה"ת הרצליה פיתוח אינו יורד מסדר היום שלנו מזה למעלה משש שנים. אחת הבעיות שעיכבה את סלילת השביל לצד כביש 2 היתה הצורך בהפקעת קרקע חקלאית (המצויה בשטח השיפוט של הרצליה), פעולה שלדברי העיריה נמצאת בטיפול. בשנה שעברה נוסף עיכוב נוסף בדמותו של מחלף נוסף המתוכנן לקום מול הרב מכר. כבר זמן רב אנחנו שומעים שהשביל נמצא בשלבי תכנון מתקדם (באחריות משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון) אבל איננו יודעים מהו הלו"ז.

כתוצאה מהפעילות שלנו, שביל האופניים בין צומת גלילות להרצליה אמור להיות חלק מאוטוסטרדת האופניים עליו הכריז משרד התחבורה בשנת 2015 ("בהקמה: רשת אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן").

למרות שלא קיים שביל אופניים סלול, במרבית חודשי השנה ניתן להשתמש בשביל העפר שלצד השדות החקלאים. הסבר טקסטואלי ומפה ניתן לראות כאן, ובדף מסלולי רכיבה לאזור התעשיה הרצליה פיתוח.

בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 17/02/2016 16:45:32
תאריך הצטרפות
29/08/2008
נושאים
346
תגובות
728
ובהמשך לעדכון מערן, התיייחסות מקרו לפעילות העמותה, המאבק הסיזיפי על החיבור תל אביב הרצליה הוא חל ממנה:

בניגוד לתמונה שאופנוחן מצייר, מי שמסתובב בתל אביב מרגיש בשינוי.  מספר הרוכבים גדל, גם מספר השבילים, איכותם משתפרת וגם הבטיחות בדרכים.
שום דבר פה לא מובן מאליו, גם שבילי האופניים בפארק הירקון, בראש ציפור שנדמה כאילו תמיד היו שם, היו תוצאה של קמפיין.

נכון, 
יש הרבה מה לשפר. הפרויקט של הרכבת הקלה מעכב חלק גדול מהתוכניות שלנו בתל אביב בשל חששות של העירייה לבצע מהלכים שיעיקו בתקופה הקרובה עוד יותר על הנהגים. 
נכון,
בערים אחרות השינוי עדיין לא דרמטי.  הוא יהיה כזה מאחר והצלחנו לשנות את התפיסה וברוב המוחלט של פרויקטי הבניה שנמצאים על שולחן השירטוט, ויש לא מעט כאלו, הטמענו את מרכיב השבילים.

לא מדובר רק על שבילים ותפיסות.
פרויקט התל אופן אותה יזמנו לפני מספר שנים, שנתקלה בסקפטיות רבה בפורום הזה, רושם בתל אביב מעל 300,000 נסיעות בחודש. הצלחנו להרחיב אותו בשנה האחרונה לשתי ערים נוספות ואנחנו פועלים במרץ לצרף לפחות עוד 2 בשנה הקרובה וגם לשפר את רמת השירות.  השלטים האלקטרונים של מע"צ מתריעים בפני נהגי סוף השבוע על נוכחות של רוכבים בדרכים, לאוטובוסים בין עירוניים אפשר להעלות אופניים ללא מגבלות, לאוטובוסים העירוניים ולרכבת, במגבלות. הפקחים של רט"ג הקפיאו את מדינות הקנסות לרוכבים  ועוד ועוד..

יש הרבה עבודה, וכמעט ואין שותפים.  
מוזמנים להצטרף לפעילות המקומית, הארצית, לפרויקט אופני ערים/אופני הרים ורוכבים בטוח, כחברים וכמעגלים לטובה 

ענת
ישראל בשביל אופניים
bike@bike.org.il
 

נכתב ב - 18/02/2016 09:04:06
תאריך הצטרפות
29/07/2011
נושאים
31
תגובות
472
פעילותכם מבורכת !
מגיעה לכם כל התודה וההערכה (הזהות שלכם משום מה חסויה).
 

נכתב ב - 18/02/2016 12:15:53
תאריך הצטרפות
31/10/2009
נושאים
52
תגובות
298
ענת שלום,
עבודתכם מבורכת.
לעצם הענין שהעלתי, יש סיבות לכך שאין כל שינוי שם בשטח?

אופניים, חיים בתוך חיים.
נכתב ב - 18/02/2016 13:53:03
תאריך הצטרפות
29/08/2008
נושאים
346
תגובות
728
אין סיבות טובות להתנהלות לא טובה.

אני מניחה שלא תופתע אם אשתף שהשחקנים הרלוונטים (משרד התחבורה, עיריות, נתיבי איילון) הם לא גופים המצטיינים ביעילות וזריזות באופן כללי ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בפרויקטי אופניים.
אנחנו לא מוותרים. זה  יקרה. נכון שלא בקצב שאנחנו רוצים... frown

נכתב ב - 18/02/2016 19:35:26
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
6 שנים פועלים כדי לאשר סלילת 400 מטר של כביש אספלט לאופניים ברוחב של 1.5 מטר, ולא מצליחים.  כמו שאמרתי: "הישגים לא משהו, בלשון המעטה".

הדמוקרטיה בישראל מסורטנת. כדי לקדם פרוייקטים צריך לדחוף כסף רב לפוליטקאים ופקידים. זאת הדרך היחידה לקדם מיזמים קטנים או גדולים. עמותת תל אביב בשביל אופניים (שאני לפני 15 שנה הייתי משתתף אצלם קבוע במסה קריטית כל יום שישי אחרון של כל חודש) היא חלק מתאטרון הבובות הפסאודו-דמוקרטיה בישראל. אין לאף פוליטיקאי שום עניין לקדם תחבורה המונית בת קיימא, מכיון שכל מי שממונו רב, ויש לו גישה לפוליטיקאים, רק יינזק מתחבורה כזאת. והפוליטקאים, כידוע, משרתים רק את אלו, שדוחפים להם כספים בכמויות. הפוליטיקאים משרתים את הקבלנים הגדולים שבונים כבישים בלי סוף. הם משרתים את חברות הביטוח, שעושות כסף קל של מיליארדים מנהגי ישראל האומללים. הם משרתים את כל התשובות למינהם שמוכרים דלק לנהגים. הם משרתים את יבואני הרכב שעושים קופה ענקית על גב האזרח, כמו ששום יבואן רכב בעולם לא עושה.

אני חוזר: 6 שנים לא מספיקות לסלילת כביש אספלט באורך 500 מטר וברוחב 1.5 מטר.... אולי בעוד 6 שנים נוספות, ואם לא אז בעוד 12 שנה.... ואם לא אז בטוח בעוד 18 שנה יגיע איזה ראש עיר אידיוט, יגזור סרט ויחנוך שביל אספלט באורך 500 מטר, וישמיע קולות של דגנראט סרוח ונפוח.

 

נכתב ב - 19/02/2016 13:46:23
תאריך הצטרפות
31/10/2009
נושאים
52
תגובות
298
אתה מה זה טעון. בכללי קח צעד אחד אחורה, תרגע, לא בריא...

אופניים, חיים בתוך חיים.
נכתב ב - 21/02/2016 10:48:07
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
ענת וערן -
כל הכבוד על מאמציכם חסרי הליאות וההישגים לאורך השנים!
ישר כוחכם! תודה.

טוב לדעת שיש אנשים שכמותכם המפנים את מרצם לעשיה של ממש לטובת הכלל, וידיכם אינן רפות גם כשמסביב מרעישים גיבורי מקלדת כדוגמת אופנוחן הטרחן.

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 21/02/2016 12:57:41
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579
מוטילי ועופר - yes

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 21/02/2016 14:31:44
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
תודה לעוסקים בעשיה ענת וערן 
 סגולתם של האנשים המזיזים ענינים היא להתרחק מדברי נאצה 
להיות סבלנים ונחושים בעת ובעונה אחת 
ולא מלאי זעם טינה וניבולי פה שמתאימים ל"גיבורים קטנים" שלא מסוגלים לכבוש את הזעם שגודש אותם 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .