נכתב ב - 25/09/2016 22:38:37
131
430
ראיתי כאן בפורום מודעה של שדרוג למערכת שימאנו 1X11 עם קסטה 11-42 וקראנק לבחירה עם 32, 34 או 36 שיניים.
אומנם לא מתכוון לשדרג, אבל זה קצת סיקרן אותי ורציתי לשאול לגבי עליות עם מערכת כזו.
איזה גלגלי שיניים בקראנק ובקסטה בה יהיו שקולים לקראנק עם 22 שיניים וגלג"ש 36 בקסטה של מערכת 2X10? (עם 22/36 קדמי וקסטה 10-36 אחורי). האם אפשר בכלל לחשב את זה או שבגלל שמדובר בשתי מערכות שונות אז לא ניתן להשוות ביניהן?
בתודה מראש ושנה טובה לכולם!
נכתב ב - 25/09/2016 23:08:15
35
1462
החישוב הוא של יחסי העברה, לפי מספרי השיניים
לדוגמא גלגל שיניים בקסטה בעל 36 שיניים בזמן שהשרשרת בקראנק על גלגל שיניים בעל 22 שיניים. מחלקים 36 חלקי 22 שווה יחס העברה של 1.6
ונניח שבקסטה יש לך 42 שיניים, חלק 42 ל 22 התוצאה 1.9
כלומר ככל שהתוצאה גדולה יותר אתה צריך יותר פידולים כדי להתקדם אותו מרחק
במילים אחרות ככל שהתוצאה גדולה יותר יותר קל לך בעליות
וכך תוכל לחשב כל שילוב שהוא של גלגלי שיניים
נכתב ב - 25/09/2016 23:59:41
131
430
1. תודה על התשובה
2. זה לא אמור להיות שככל שהתוצאה קטנה יותר אז קל יותר בעליות?
נכתב ב - 26/09/2016 04:31:58
295
3812
כמו שכתב שרגא.
ככל שהגלגל המניע קטן יותר מהגלגל שיניים המונע, יהיה לך יותר קל.
נכתב ב - 26/09/2016 07:49:42
428
11304
חוץ מיזה ממש כיף לעשות חישובים כאלו שרואים את הכל בעיניים ואפילו לא צריך להשתמש במכשירי מדידה ...
אפשר גם ניסוי וטעיה ולבדוק מייד אם טעית
קשור לזה גם חוק שימור האנרגיה ושגלגלי השיניים בסכ"ה מעבירים אנרגיה
במנות קטנות או גדולות מנות קטנות , יותר כח פחות מהירות וההפך
לעניין עצמו מערכת של 1X11 עדיין לא נותנת את מירב האופציות כמו מערכת 3X11 או 2X11 מי שבוחר במערכת כזו מודע לזה שבעליות מתח השריר שלו יהיה יותר גבוה ובירידות סיבובי הפדאלים יהיו מהירים עד כדי מטרידים
התמורה קלילות אמינות וקומפקטיות
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 26/09/2016 08:01:44
295
3812
התמורה אך ורק אסתטיקה.
האמינות יורדת, שכן כל אי דיוק בקסטה הופך לבעיה גדולה.
מבחינת משקל, לקסטה מתווסף גלגל שיניים, אז כמה כבר חוסכים לא הרבה.
לא מצאתי שום יתרון.
נכתב ב - 26/09/2016 08:09:39
8
94
נכתב ב - 26/09/2016 08:13:13
8
94
נכתב ב - 26/09/2016 08:30:50
23
182
Four wheels move the body. Two wheels move the soul
נכתב ב - 26/09/2016 11:40:18
182
1240
עברתי השירשור
ראשית חשוב לדעת שלא לכל אחד זה מתאים
כמו כן, האסטטיקה היא החלק הכי קטן
אמינות לעומת זאת היא שם המשחק הגדול
המעביר הקדמי הוא כאב ראש עבור מהנדסי מערכות ההילוכים
כל שינוי קטן אפילו בזוית ייתן תוצאות של חיכוך מיותר כלשהו
היתרון הגדול ביותר שמ מערכת ה 1X11 הוא פשטות התפעול
יש רק ידית הילוכים אחת
הרבה פחות סכנה לנפילת שרשרת
אין שום מצבי הצלבה
מהירות תפעול
בתחרות ה xco בריו ניצח נינו שורטר
הוא אמנם זכה למערכת 1X12
קסטה 10-50 וגלגלש קראנק ( לא פורסם נתון רשמי אך סביר שזה היה או 38 או 40 )
לגבי צורת חישוב
טבלאות האקסל הן פשוטות
פשוט לקחק את מספר השיניים של הגלגש קראנק בגלגלש בקסטה
ניתן ליצור נוסחאות פשוטות ויעליות באקסל
נקודה חשובה נוספת
למי שרוצה לבצע הסבה , כדי לפני הבילוע לשחק עם יחסי העברה בריכבה
לבחור יחס כלשהו ולראות כיצד אתם מתמודדים עימו בתנאים שונים
אני אישת אוהב את הנושא
הן בשטח והן בכביש
מצרף קישור למאמר בנושא
שרון :-)
Live to ride ולא משנה על מה אתה רוכב
נכתב ב - 26/09/2016 12:21:36
31
328
מצטרף לשרון, עברתי ל 1x11 ומאז החיים פשוטים ונוחים יותר. המעביר הקדמי זה כאב ראש. לא מרגיש חסרון כי נהנה מעליות וסינגלים ופחות משמעותי לי מישורי ומהיר.
be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 26/09/2016 14:29:23
428
11304
אמרת קסטה 10 - 50 אמרת הכל [אבל נשארה לי רק כיליה אחת]
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 27/09/2016 08:29:55
182
1240
צביקה
אין בעיה
בוא נוסב את זה עכשיו לאופני כביש
עם המערכת המדהימה שSram מבשלת - כרגע על אש קטנה אבל אתה יודע אלו יודעים להכניס גם מבער
בקיצור יש בקנה מערכת אלחוטית עם בלמים הידראוליים ........ לכביש
מפחיד למה זה יגיע
שרון :-)
Live to ride ולא משנה על מה אתה רוכב
נכתב ב - 27/09/2016 15:58:37
295
3812
יואב,
תסביר מדוע מעביר קידמי זה כאב ראש?
לא זוכר שכאב לי הראש מאז תחילת הרכיבות.
נכתב ב - 27/09/2016 16:07:41
428
11304
אחד בוכה המרק דליל והשני בוכה שהפנינים דלילות
שלא לדבר על בכי ונהי שהאופניים כבדים
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 27/09/2016 16:12:56
55
5427
תורידו את הדראעק הקדמי ואז תבינו, עשיתי את זה עוד בימי ה9s העליזים
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 27/09/2016 17:22:14
31
328
מיקי, תציץ במה שכתב שרון למעלה, מילה במילה. מאידך מסכים עם תיאוריית המרק של צביקה ואפשר מדי פעם לגוון את המרק. מרגע שהתחלתי לרכב על 1x11, הבנתי שכאב לי הראש…. 😉
be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 27/09/2016 17:51:58
295
3812
חבל שאף אחד כאן לא מצליח להסביר עם נתונים מספרים הקלטות לא יודע איזה משהו שיסביר מה טוב בזה.
דבר שני למה לא תוותר ותפרק את הברקס האחורי?
נכתב ב - 27/09/2016 20:55:32
20
2488
מיקי
אני אנסה להסביר, אבל בלי נתונים רק מנסיון אישי.
מי שרוכב AM/Enduro אין לו מה לעשות עם מעביר קדמי. או שאתה עולה או שאתה יורד. אין מישורים, לפחות לא כאלו שניתן לפתח בהם מהירות. ולכן הפלטה הגדולה מיותרת. טווח ההילוכים כאשר הגלגל״ש הקדמי הוא 30-34 והאחורי 11-42 זה בדיוק מה שצריך לסוג כזה של רכיבה.
עכשיו מה מרוויחים מזה?
מערכת פשוטה יותר כבר אמרו, אין מעביר קדמי.
אין פלטה גדולה אז מרווח הגחון גדול יותר לטובת מעבר מכשולים וטפוס מדרגות
בגלל שעוברים לגלג״ש N/W סובלים פחות מנפילות שרשרת.
גם לדעתי עניין המשקל הוא די זניח ומי שרוחב XC זה לא בשבילו.
נכתב ב - 27/09/2016 23:28:00
295
3812
אוקיי.
אז מי שעבר ל 1/10/11 אמור להיות אחד שסבל קשות מנפילות שרשרת, והגלגל"ש 44 בקראנק ממש חרוש מרוב סלעים.
בסדר הסבר מקובל.
(ומה הקשר לאופני כביש)
נכתב ב - 28/09/2016 06:29:52
50
1735
"חבל שאף אחד כאן לא מצליח להסביר עם נתונים מספרים הקלטות לא יודע איזה משהו שיסביר מה טוב בזה"
אמר ידידי, לא נפלה לי שרשרת ולא טחנתי את ה 38 בסלעים במערכת 2X10. אני מבטיח לך שאחרי שתעבור ל 1X לא תרצה לחזור אחורה, אין הסבר מתמטי הגיוני למעבר ל 1X כי גם עם 34 בקדמי ו 11 בקסטה חסר לי במישורים ועם 40 בקסטה כרגע במערכת 1X10 חסר קצת בעליות קשות מאוד! אבל עבורי ה 2X10 לא היה מוצלח בכלל, גרם לי לרכב עם הקדמי 38 בסינגלים בקצה הקסטה (28 ו 32 ו 36) וה 24 בקדמי לא יעיל לרכיבה רצופה, היום ב 1X10, בסינגלים רוב הזמן אני במרכז הקסטה ותחושת הזרימה טובה יותר. הלוק והמשקל פרמטרים זניחים, לא היו לי אף פעם בעיות מכאניות עם מעביר קדמי.
מקווה שהצלחתי להעביר לך את התחושה :) וההגיון מאחורי 1X.
שנה טובה לכולם.
נכתב ב - 28/09/2016 07:28:13
31
328
מיקי, אפשר להתפלסף על זה עוד ועוד ולהקיף את הנושא מכל כיוון אפשרי. פשוט קח זוג לניסיון ואח"כ תשתף בהתרשמותך. 😉
be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 28/09/2016 07:36:52
55
5427
אל דאגה, אחרי השימוש בשני הבלמים והטיובלס, גם התובנה הזו תחלחל למיקי
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/09/2016 09:36:23
428
11304
אני מזכיר לכולם שבני אדם לא מורכבים מגלגלי שיניים
ולא לכולם מתאים לוותר על כמה הילוכים בקצוות בעיקר אם מדובר על בעלי זוג אופניים אחד לרכיבה בסביבות ה 80% XC ו20% סינגלים
[ קסטה 10-40 מתחילה למצא חן בעיני ובמקום השיפטר אתקין פעמון זה יהיה כיף ]
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 28/09/2016 10:15:12
55
5427
רכיבת אופני הרים מטבעה רוויה בפשרות, אי אפשר לקחת זוג אחד שיעשה הכל, צמיג שיהיה מצוין בדרדרת יאמלל אותנו במישור, כידון רחב יתן יציבות אך יזמן לנו מפגשים עם גזעי עצים וכו', כרגע גם מערכות ה1X הינם פשרה, מי שלא יגיד שלעיתים חסר לו יחס מהיר יותר יחטא לאמת, אבל בפשרה כפשרה תמיד יש את האלמנט שנקרא - עדיף, עובדתית רוב מי שעבר ל1X לא חזר לאחור.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/09/2016 10:28:39
428
11304
אני שולח את מיקי למשימה לעשות סקר ב "אפיק ישראל" כמה עדיין על מערכת דאבל
אם עדיין 25% מהתותחים עם דאבל משמעו שרובינו הממוצעים לא בשלים פיזית ל 1X10
לך תבין את מנגנון קבלת ההחלטות שלנו
אומרים חכמת ההמונים במקרים מסוימים זה ממש עובד הפוך
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 28/09/2016 18:03:44
25
1719
אני בניתי כאן בפורום נוסחאות לחישוב העברות מכל גגודל גלגל קיים לאופני הרים לכל גודל, ועבור כל גלגל שיניים מקדימה או מאחורה. חפש בפורום. המחשבון הוא בערך מתחילת יולי האחרון. אני מתקשה לחפש את המיקום מהטבלט שלי בחו"ל.
בכל השאר מיקי - אני איתך. הכל חרטה. לא קשור לרכיבת אופניים. צעצועים למכורים. זה לא מהות זה פוזה, קישוט, סטטוס ותו לא.
אגב,נינו שורטר משתמש בזה כי משלמים לו עבור זה, והוא ניצח כי הוא פשוט טוב, או משתמש בחומרים הנכונים. הוא ניצח בעבר אינספור תחרויות גם עם שניים או שלושה גלגשים מקדימה. אני אגב לא מאמין לאף רוכב אופניים מקצוען על פני כדור הארץ. הספורט הכי נגוע בסמים. יותר מאתלטיקה, ומכיון שמדובר בספורט עם הרבה כסף וספןנסרים, אין אינטרס לאף אחד להפסיק הנגע הזה..
נכתב ב - 28/09/2016 20:28:17
31
328
אופנוחן! איפה נעלמת? היית חסר 😉
be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 03/10/2016 21:48:08
295
3812
לגבי אפיק ישראל:
האם 1×11/12 או 2×11? ובכן, זו שאלה קשה. מצד אחד מי שהיה עם שתי פלטות מלפנים בילה לא מעט על הקטנה מלפנים והקטנה מאחור: יש פה עליות ארוכות שלא נגמרות, שיפועים מאוד תלולים, קטעים שבהם ההילוך או שניים הנוספים יכתיבו אם תרדו להייק-א-בייק או תרכבו, ואתם צריכים את הגראני הזה כדי לשרוד! מצד שני גם יש לא מעט מישורים ארוכים שמצריכים את הפלטה וההילוך הכי קשה שלכם ברכבות מהירות. יש גם לא מעט גובה מצטבר ו 300-400 גרם פחות על האופניים שמאפשרת מערכת 1×11 זה בהחלט שיקול. ההמלצה שלנו פה היא על כן סביב הטווח – לחפש את הקצוות הקיצוניים (מאוד קשה ומאוד קל) ולהחליט בהתאם.
כאן הכתבה המלאה:
http://bikepanel.com/p/36975
נכתב ב - 04/10/2016 17:59:15
428
11304
אז מה הסטטיסטיקה בשטח , כמה אחוזים היו שם עם שיפטר שמאלי
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 04/10/2016 18:23:28
295
3812
אין לי נתונים כאלה, אבל זה ברור שהכותב המנוסה התחיל את תשובתו ב "זאת שאלה קשה" , זה ברור שאין שום התלהבות מ 1X
זה כמו לוותר על אחד הברקסים בגלל שהידית בכידון מקלקלת את היופי :)
נכתב ב - 04/10/2016 18:24:46
295
3812
נכתב ב - 04/10/2016 19:16:19
31
328
מיקי, אתה מתפלסף ומתפלף. פשוט קח זוג אופניים X1 ותנסה איך זה מרגיש *לך*
be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 04/10/2016 22:30:28
428
11304
המרחק בין פילוסופיה למתמתיקה לא גדול כמו שנדמה
קל מאד לשער מה יהיה אם יורידו לו 2 הילוכי כח ו2 הילוכי מהירות
לעומת זאת תחושות זה דבר הפכפך ולא מדיד שניזון מנתונים ערטילאיים
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 05/10/2016 16:11:42
23
182
ועכשיו ה-two cents שלי:
אני כבר פעמיים בתקופה אחרונה הייתי במעמד של קבלת החלטה בנושא. בשני המקרים בחרתי 2x במקום 1x.
אנמק:
אם אתה רוכב קק"ל ממוצע, או לוחם סופ"ש תיפוסי, 1X בחירה מצוינת!
אם אתה צעיר ו/או חזק, 1X בחירה מצוינת. בעצם, גם סינגלספיד טוב לך.
אם אתה לא צעיר/חזק במיוחד, ואוהב גם רכיבות ארוכות (נגיד מעל 3 שעות נטו רכיבה) עם הרבה טיפוס, אז תמיד יחסר לך ההילוך אחד או שתיים שנעלמו לך "בשדרוג" ל-1x.
בקיצור - פשטות מול 2 הילוכים קלים שאולי חסר - זאת הבחירה.
דעה אישית, אמרתי?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul
נכתב ב - 22/10/2016 22:50:15
131
430
אז רק כדי לוודא שהבנתי נכון. חישבתי לפי מה ששרגא ואמר כתבו:
במערכת 2X10 עם 22/36 בקראנק וגלגשים 11-36 בקסטה היחס הכי קל לעליות הוא 36 חלקי 22 שנותן 1.6363.
במערכת EAGLE החדשה 1x12 של סראם עם גלג"ש 30 בקראנק וגלג"שים 10-50 בקסטה היחס הכי קל לעליות הוא 50 חלקי 30 שנותן 1.6666.
האם החישוב שעשיתי נכון? או שטעיתי/הבנתי לא נכון את אופן החישוב?
אם חישבתי נכון, אז האם יתכן שההבדל בקלות טיפוס עליות בין 2x10 הזולה יחסית לבין 1x12 שנחשבת לשיא הקידמה (והמחיר...) הוא יחסית זניח?
בתודה מראש וחג סוכות שמח לכולכם!!!
נכתב ב - 22/10/2016 23:08:32
428
11304
מה זה אצלך הפרש מחירים זניח ?? [ראה עלות קסטה 10-50 לעומת 11-36]
חוץ מיזה בודקים גם את יחסי המהירות בירידות ומישורים ולא רק את יחסי המהירות בעליות
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 23/10/2016 00:11:22
131
430
חשבתי שהניסוח די ברור, אז אסביר את כוונתי.
בזניח התכוונתי כמובן להפרש שבין 1.6363 לבין 1.6666 סתם לצורך דוגמא והבנה שלי את אופן החישוב, ולא להפרש במחירי שתי הקסטות (יודע ומכיר שבמחיר קסטה 12 אפשר לקנות לפחות 5-6 קסטות 10 טובות).
לגבי שאר היחסים, יודע שבודקים גם מישור וירידות. רציתי לשאול דווקא לגבי עליות כי זה מעניין אותי.
אז האם החישוב שלי הוא נכון?
נכתב ב - 23/10/2016 08:05:34
35
1462
Eco
החישוב שעשית נכון, אכן ההפרש בין 2/10 ל 1/12 במספרים נראה זניח, כפי שכתבת ההפרש בין 1.636 ל 1.666
בדווש בעליה נניח 2 רוכבים זהים בכושר ובטכניקה , זה שרוכב על מערכת 1/12 יגיע ראשון .
זו כמובן דוגמא תיאורטית, מכיוון שבפועל אין 2 רוכבים זהים, תמיד יש הפרש בכושר, בסוג האופניים, בטכניקה ואפילו בתזונה,
כדי שתוכל להבין יותר טוב עליך להתחיל לרכב ולא משנה על מה 1/12 או 2/10 או 3/10 ותוך זמן קצר תגלה שלא הכל מתחיל ומסתיים ביחסים מספריים בלבד
בהצלחה
נכתב ב - 23/10/2016 11:55:52
50
1735
eco
כדי ליישר קו בנושא חישוב יחסי העברה: החישוב הוא גלגל מניע לחלק לגלגל מונע. תבדיל בין טווח מערכת ויחסי העברה.
במערכת הילוכים X1 הדילמה היא האם יש לי את טווח ההילוכים כמו ב 2X?
עד היום היה צריך להתפשר בקצוות , עליות או מישורים ?
טווח ההילוכים במערכות 11X1 נקבע רק ע''י הקסטה, בסראם 42/10=4.2 420% או שימאנו החדש 46/11=4.18 418%, הגג''ש הקדמי לא משנה את הטווח אלא קובע את נטיית המערכת לעליות או מישורים, יחס העברה סופי בקצוות.
במערכת 2X10 היה לנו 38/11=3.45 ו 24/36=0.66 כלומר טווח של 3.45/0.66=5.2
520%.
במערכת eagle משיגים כמעט את אותו טווח ב 1X12 ואין יותר דילמה!, קסטה 50/10=5 כלומר טווח 500% והמעביר הקדמי מיותר. אתה משלם הרבה עבור הטווח וקסטה קלה ולא עבור קל או קשה בעליות.
אם הבעיה שלך עליות, תיקח מערכת 2X11 עם גג''ש קדמי 24/34 וקסטה 11/40 ותקבל יחס העברה לעליות24/40=0.6 יותר קל מ 0.66 ב 2x10 והרבה יותר זול מ 1x12 eagle.
אם יש לך מערכת 2X10 והבעיה עליות, תרכיב מרחיב טווח 40 לקסטה של one up או חברה אחרת, מתאים למעביר אחורי 10 ועובד מעולה מנסיוני האישי כבר כמה אלפי קמ' במערכת 1X10.
נכתב ב - 23/10/2016 12:47:48
131
430
עופר - תודה רבה על ההסבר המפורט והמאיר. עכשיו ברור!
נכתב ב - 23/10/2016 13:37:42
26
256
נכתב ב - 31/10/2020 16:27:16
1
6
למה בטבלה שבקישור שעמית פרסם יש הבדל ביחסי ההעברה כפונקציה של קוטר הגלגל?
ברוך
נכתב ב - 31/10/2020 20:30:28
15
103
יחס העברה בין סיבוב הפדלים לסיבוב הגלגל תלוי רק במס' השיניים בקראנק ובקסטה. במקרה והוא זהה, אז יחס העברה הוא 1:1 וזה הבסיס לכל חישובי יחסי העברה. (דוגמאות למכביר בכל השרשור).
יחסי העברה מעניינים אותנו כי הם בסיס החישוב בין הכח הנצרך להניע את הפדלים לבין המרחק אותו נעבור (בירידות / מישורים / עליות). גלגל בהיקף גדול יותר (קוטר הגלגל + רוחב/עובי הצמיג), יעבור בסיבוב פדלים אחד מרחק גדול יותר מגלגל 26 ביחס העברה זהה. לכן בשביל לחשב כמה סיבובי פדלים נצרך על מנת לעבור מרחק מסויים עלינו לדעת את יחס העברה בין הגל"ש ובנוסף את ההיקף החיצוני של הגלגל.
נכתב ב - 31/10/2020 22:58:55
26
256
נכתב ב - 03/11/2020 19:58:30
1
6
תודה להסבר המפורט.
ברור שיחס ההעברה הוא פונקציה של מס השיניים בקרנק חלקי מספר השיניים בקסטה.
שאלתי היא: מדוע, על פי החישוב בקישור הקודם, היחס שונה עם אותם גלגלי שיניים אבל עם קוטר גלגל שונה. מציע לפתוח את הקישור ולהציב נתונים.
תודה
ברוך
נכתב ב - 06/11/2020 11:09:48
48
67
תמהתני -
יחס ההעברה נקבע למעשה ע"י הקוטר של הגלגש בקראנק לעומת הקוטר של הגלגש בקסטה.
היחס הזה שווה ליחס מספרי הגלגש (כפי שמקובל לחשב) רק אם המרחק/צפיפות של גלגלי השיניים זהים בכל קוטר ואצל כל היצרנים.
האם זה כך?
נכתב ב - 08/11/2020 09:45:34
1
6
אכן זה כך.. כשאמרתי קוטר גלגל התכוונתי לגלגל ולא לגלגל השיניים. בחישובים של יחס העברה בקישור שלמעלה משום מה היחס משתנה כתלות בגלגל ולא רק בגלגלי השיניים. השאלה, למה.
נכתב ב - 10/11/2020 19:33:27
25
1719
ככל שהגלגל יותר גדול יותר קשה לגלגל אותו וככל שיותר קטן יותר קל.
אני חוזר על מה שכתבתי אז. יש כאן באתר מחשבון שאני בניתי, והוא מאפשר לך להכניס את קוטר הגלגל ומספר שיניים קדימה ומאחורה ואז לקבל תשובה. חפש את זה בפורום. טבלה שאני חישבתי בעצמי ובניתי לכל קומבינציה שרק תחפוץ. כולל מעבר בין שני גלגים שונים. נניח מ26 ל29.
ואגב כמו בתשובה הקודמת, אז גם כעת אני הטיול בחול. כעת בבולגריה.
מצאתי את האוצר האבוד...
http://groopy.co.il/files/forum/2053006.jpg
|