נושא: אופני הרים למתחיל

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 08/11/2016 22:39:02
תאריך הצטרפות
08/11/2016
נושאים
1
תגובות
2
אני רוצה לקנות אופני הרים זנב קשיח לצורך רכיבה בכביש ושבילים בשטח
הגובה שלי 1.87

חשבתי על  2016 GT AVALANCHE SPORT

האם הם טובים למתחילים?
האם 27.5 מתאים לי?
האם אני בוודאות צריך מידה L?
 

נכתב ב - 08/11/2016 22:52:14
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אלה אופניים מבית טוב ועם 27 הילוכים ומעצורים הידראוליים הם בהחלט מתאימים לרכיבת שטח למרות המפרט הבסיסי.
אתה בצד הגבוה של L וכנראה גם XL יתאים לך אבל כתרצה לשדרג יהיה לך הרבה יותר קל למכור את ה L.
אני הייתי מעדיף 29, במיוחד למידות גדולות ובוודאי לשימושים לא אקסטרימיים אבל אם יש דיל טוב במיוחד ל 27.5 דווקא אתה יכול ללכת עליו בשקט.

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 09/11/2016 08:12:13
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אני אהיה קצת יותר אסרטיבי וברור מנעם.
אל תקנה את אופני ה-27. הגלגלים ממש לא מתאימים לגובה / משקל שלך. ובכלל לקנות אופניים זנב קשיח עם גלגלים בגדול הזה, זאת טעות גדולה.
בטווח המחירים הללו יש ל-GT מודל 29 הרבה יותר טוב עבורך, וגם המפרט טיפונת יותר טוב GT KARAKORAM COMP 29
בהצלחה...

נכתב ב - 09/11/2016 16:22:14
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
+1 להמלצה של אופנוחן.
אין שום סיבה בעולם לא להעדיף גלגל 29 באופני ז״ק

נכתב ב - 09/11/2016 18:20:07
תאריך הצטרפות
26/01/2007
נושאים
25
תגובות
89
חונך
שלום יבגני, אני דווקא מסכים עם נעם. די חולק על מה שכתבו דורון ודן.
לפני חודשיים שנמכתי משיכוך מלא לז"ק ובחנתי דגמים רבים ובכלל זה השוותי דגמי 27.5 רבים מול 29.
בסוף העדפתי את ה 27.5 מ-4 סיבות עיקריות:
1. קצת יותר מקילו פחות במשקל האופניים זה משמעותי לי.
2. קיבלתי מפרט טכני הרבה יותר טוב בהשוואה למה שהייתי מקבל ב- 29 באותו תקציב (בולם אוויר, שימנו דאור, בלמים של שימנו ועוד). 
3. 30 הילוכים לעומת 27 הילוכים זה עושה הבדל משמעותי (מניסיוני תוספת 3 הילוכים מחפים על הגלגל 27.5 מבחינת מהירות).
4. תמורה הולמת יותר למחיר (2,900 ש"ח ברוזן ומינץ).
אני קניתי בדיוק את אלה  והאמת שאני ממש מרוצה, אפילו כרוכב וותיק. ממליץ בחום.

נכתב ב - 09/11/2016 20:49:54
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
יבגני שלום

אני רוכב על gt avalanche elite  27.5 2015 כך שמקווה שאוכל לעזור לך על סמך ניסיון. 
כאופני כניסה אלה אופניים מצויינים, השלדה מגיבה בצורה מהנה מאוד גם ברכיבות xc ויתרה מזאת, מה שלא אופייני לכל אופני כניסה ז״ק, מהנה גם לרכיבה בסינגלים טכניים. 
בנוגע לגודל שלדה, תקבל החלטה על סמך תחושה אישית. מה שמרגיש לך נכון יותר זה מה שתקח. אני לא היתי לוקח את עניין המכירה כשיקול. האופניים גם כך די זולים, כך שאם תרכב עליהם כמה שנים טובות, המיצוי יהיה מספק וממילא הרווח מהמכירה יהיה נמוך. 
בנוגע לגודל הגלגל, אני לא נכנס לוויכוח אבל מסתייג מאמירות גורפות בסגנון ״אופני ז״ק בהכרח חייבים להיות 29״. לבטח מאנשים שלא רכבו מספיק על 27.5 ז״ק. 
אני רוכב על אופני 27.5, גם רכיבות ארוכות של 60-100 ק״מ וגם סינגלים טכניים ויכול להעיד כי אני נהנה מאוד, לא מרגיש מחסור ברכיבות ארוכות ואפילו חושב שיש יתרון כאשר מדובר על מסלולים טכניים. 
הדבר היחיד שהיתי בודק זה את נושא הבלמים של פרומקס. לא פעם שמעתי ביקורות שליליות על האמינות של המוצר, גם כאן בפורום. 
בהצלחה. 

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 09/11/2016 21:34:39
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
סלבה

מאיפה אתה יודע אם יש לי או אין לי ניסיון עם אופני 27.5?
יש לי גם ניסיון עם אופני 26 ז״ק ואופנוחן רוכב כלכך הרבה שנים, שאני בטוח שהוא כבר רכב על כל גלגל אפשרי.
השאלה איזה ניסיון יש לך עם אופני 29 ז״ק ולמה אתה מעדיף אופני 27.5 ז״ק?
 

נכתב ב - 09/11/2016 21:49:40
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
דן

ראשית יש משפט מאוד חכם, ״על ראש הגנב....״. 
לא כיוונתי אליך אבל אם כבר, אז איזה ניסיון יש לך עם ז״ק 27.5?
אני, להבדיל, מכיוון שאין לי הרבה נסיון עם 29, לא חוויתי דעה על טיב אופני 29 אלא רק על טיב אופני ז״ק 27.5. 
ההתייחסות היחידה שאני נתתי לאופני 29, וגם זה אך ורק על סמך מה שאני חווית ברכיבות על אופני 29 ז״ק, זה שברכיבות ארוכות לא הרגשתי הבדל משמעותי, אם בכלל וברכיבות טכניות יותר דווקא הרגשתי מגושם יותר עם הגלגל הגדול. 

הבן אדם רוצה לקבל דעה על אופני 27.5 ויש פה אנשים שדוחפים באובססיביות את ה- 29. 
 

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 09/11/2016 22:00:42
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
סלבה

יש לי אפס ניסיון על ז״ק 27.5 והמון ניסיון על ז״ק 26״  ו 26״ ש״מ שזה בגדול כמעט אותו הדבר כמו 27.5.
יש המון ניסיון על ש״מ 27.5 וגם המון ניסיון על 29״ ז״ק.
עכשיו אחרי שגמרנו להשוות של מי יותר גדול, לעצם העניין.
אני לא טוען שגלגל כזה או אחר הוא לא טוב, אבל לכל גודל גלגל יש יתרונות וחסרונות וכאשר אני משווה את רשימת היתרונות והחסרונות של גלגל 29״ מול 27.5 בדגש על אופני ז״ק גלגל 29״ מנצח. זה לא אומר שהאופניים שלך לא טובים ואם אתה נהנה מהם, זה נהדר אבל, לפחות על הנייר וגם מניסיון זאת ההמלצה שלי.

נכתב ב - 09/11/2016 22:01:45
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
הרגשת מגושמות זה מאד תלוי בגיאומטריה של האופניים , יש לי אופני ז"ק 27.5 ו-29 ש"מ , לסינגלים אני אקח את ה-29 ללא שום התלבטות ומסיבה אחת שהיא  שהגיאומטריה שלהם מתאימה הרבה יותר לסינגלים מאשר ה-27.5 שהגיאומטריה שלהם מתאימות ל- XC...
 

נכתב ב - 09/11/2016 22:08:09
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
אני אישית, קראתי בזמנו כמה מבחני 'ראש בראש' גם מהארץ וגם מחו"ל, ולמתחילים שמחפשים אופניים ז"ק ההמלצה כמעט תמיד היתה ללכת על ה- 29 בגלל גודל הגלגל שדורס בקלות יותר מכשולים ולכן האופניים יותר סלחניים לרוכב המתחיל.

דן ואופנוחן הם שני רוכבים ותיקים כאן בפורום שרכבו על שני הגלגלים, הם כותבים ומסייעים כאן להמון חבר'ה בהמון נושאים שונים ומגוונים שקשורים לאופניים (לא רק קניית אופניים). חושב שהם מנסים לתרום כאן מנסיונם ולאו דווקא לדחוף למישהו 29. לא חושב שלמישהו מהם יש חנות אופניים או שהוא בן למשפחת יצרני אופניים ומנסה לדחוף אופני 29...

דרך אגב, לאור הצרכים ש- geniax הציג כאן (רכיבות בכביש ושבילים בשטח, בתור רוכב מתחיל יקח לו זמן לרכב רכיבות שטח אגרסיביות) ולאור הגובה שלו, גם אני חושב ש- 29 ז"ק עדיפים במקרה זה על פני 27. 





  

נכתב ב - 09/11/2016 22:26:40
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
בנוגע לגאומטריה של ז״ק, יש קצת בעיה כאשר מדובר על אופני כניסה. מרבית הגאומטריות די זהות ולכן רוכב מתחיל שרוצה לעשות את הכניסה לתחום כמו שצריך, על אופני כניסה, בדר״כ יתקל בגאומטריה די זהה. 
אם כך, הרי שרוכב מתחיל בהכרח צריך לרכב על גלגל 29? 
אם במשך כל כך הרבה שנים רכבנו ורוכבים על 26 והיה מצויין, האם אין מקום לאופני ז״ק 27.5?
על סמך הניסיון שלי, יש הרבה מקום. 
כל אחד כבודו במקומו ואני קורא פה לא מעט המלצות ודעות מצויינות של המוזכרים לעיל, אבל, צריך להבין שיש עולם כזה שנקרא אופני ז״ק 27.5 ושיש לו לא מעט יתרונות, לדעתי. 

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 10/11/2016 11:53:38
תאריך הצטרפות
08/11/2016
נושאים
1
תגובות
2
אופני 29 הם לא גדולים מידי? אמרו לי שקשה להכנס איתם לבית וכו' גם אמרו לי שאין להם יתרונות אמיתיים

נכתב ב - 10/11/2016 15:22:55
תאריך הצטרפות
31/01/2011
נושאים
121
תגובות
1339
חונך
גם עם בחורה יפה קשה להיכנס לבית קפה בלי שכולם יסתכלו.
ואין לה שום פטנט אחר עם יתרון אמיתי.

"וְאַתָּה אֶת-בְּרִיתִי תִשְׁמֹר" גל אליה לוי, מוהל ומתגלגל.
נכתב ב - 10/11/2016 15:43:25
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
ג'ניה

גם לי אמרו את זה וחזרו על זה לא פעם אחת ואחרי שהתנסיתי בשני הגדלים הבנתי שברכיבות שלי ( סינגלים זורמים , שבילים לבנים , שבילים משובשים עם בולדרים סינגלים טכנים וכו') ל-29 יש יתרון גדול מאד על ה-27 מבחינת העבירות .

יש לציין שאלו שהמליצו לי על 27.5 אלו מוכרים בחנויות שהיצע ה-29 שלהם בסיסי או חברים שקנו 27.5 והבינו יחסית מהר שברכיבות כמו שהם עושים  ל-29 יש יתרון משמעותי בעבירות ובמאמץ שהם צריכים להשקיע לעומת מאמץ קטן יותר שהיו צריכים להשקיע אם היה להם 29...

ל-27.5 יש את היתרונות שלו אבל לפי דעתי היתרונות של ה-29 עולות על החסרונות...
לא סתם אופני ה-29 משווקים לכל סוג רכיבה כולל DH...

אתה צריך לנסות לרכוב על שני הגדלים ולהחליט מה טוב בשבילך.

 

נכתב ב - 10/11/2016 17:55:13
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אני עדיין דבק בגלגל 29 לאיש כזה גבוה.
להלן ההסבר:
ההבדל בין הגדלים של הגלגלים נעוץ בשתי תכונות. 1. ככל שהגלגל יותר קטן, האופניים פחות יציבים. 2. ככל שהגלגל יותר קטן, מעבר המכשולים נעשה יותר קשה בשטח.
1. אם תקחו שני זוגות אופניים זהים, רק עם גלגלים בגדלים שונים, ותרכבו איתם בכביש ללא כל מהמורות, כמו בשטח, תיווכחו מייד שהאופניים עם הגלגלים הקטנים פחות יציבים. זאת עובדה ברורה לכולם, אני מקווה. בנוסף לזה בסיס הגלגלים של ה-29 יותר ארוך מה-27  בחמישה ס"מ ויותר  וזה בהחלט מוסיף ליציבות. הגלגלים הקטנים בתוספת הבסיס היותר קטן גורמים לאופניים לשינוי כיוון יותר תכופים ויותר עמוקים. התכונה הזאת מפריעה הרבה יותר לאנשים גבוהים. הרבה הרבה יותר. ויצא לי לרכב לא מעט עם אנשים גבוהים. אין מה לעשות אבל יותר קשה להם.
2. גלגל גדול עובר מכשולים כמו אבנים או בורות יותר בקלות מאשר גלגל קטן. גם זאת עובדה ברורה לכולם. את התכונה הזאת מרגישים הכי טוב בעליות. כי שמה צריך לעבוד הרבה יותר קשה אם יש לך גלגל קטן.
הבחור פותח השרשור, גבהו 187 ס"מ וזה גובה משמעותי ביותר. לאנשים גבוהים הרבה יותר קשה לשלוט על האופניים בכל מקרה גם בגלל מרכז כובד יותר גבוה, וגם ובעיקר בגלל שהתגובות של אדם גבוה, בדרך כלל יותר איטיות מאשר אדם נמוך וגם הקואורדנציה פחות טובה.  (כל חובב כדורסל יודע ששחקן המשחק בעמדות 1 או 2, מהיר יותר ובעל קואורדנציה טובה יותר משחקן בעמדות 4 או 5.). לכן בחור בגובה של פותח השרשור, חשוב מאוד שיהיו לו אופני 29 ולא אופני 27. אם הבחור היה בגובה 170 ס"מ, אז ניתן בהחלט להתפשר, באם באמת יש דיל טוב ל-27. אבל לגבי איש כזה גבוה, אני חושש, שהפשרה תצא בהפסד, ולא ברווח. חבל.
ולסיום, הסיבה שיש כרגע עודפים בחנויות האופניים של אופניים זנב קשיח 27, זה פשוט כי אופני ה-29 נחטפו. אצל רוזן ומינץ יש כרגע מעט מאוד 29 והרבה 27, אז כדי להיפטר מהאופניים, מורידים מחירים. וזאת האמת לגבי עודף אופני 27 קשיחים, מול מחסור ב-29. יש להם כרגע כמעט את כל המודלים של מרידה BIG 7 אבל לא נשאר להם כמעט דבר מהמרידה BIG 9. כי כולם חטפו אותם במהלך השנתיים האחרונות.
בכל מקרה, ג'ניה, קח את הזמן שלך, שום דבר לא בוער. לא רכבת הרבה שנים עד היום, לא יקרה דבר אם לא תרכב עוד שבועיים שלושה או ארבעה, עד שתמצא משהו, שגם מתאים לצרכים שלך, וגם מתאים לתקציב שלך.. ואנחנו כאן לעזור. בהצלחה..

נכתב ב - 10/11/2016 21:25:29
תאריך הצטרפות
11/03/2016
נושאים
25
תגובות
103
רוכב/ת מתחיל/ה
רק אומר, 
קרעתי את סינגל הפרה המשוגעת בכפר החורש במלוא הדרה, 
חרשתי על כל מקטע מוכרז ולא מוכרז של סינגל תמרת מעל 4 פעמים בחורף ובקיץ, 
שמשית, סינגל אלון הגליל, סינגל בית קשת, ובעתיד גם את האדום בחרמון.

קפיצות עשיתי, סלעים אכלתי , לא שברתי כלום, רק רכבתי מהר ונהנתי מהדרך על 
הזנב קשיח שלי.

GT avalanche sport 2016, 
הצמיגים הוחלפו ardent 2.25 exo מאחורה ו high roller 2 2.30 מקדימה,
הברקס האחורי הוחלף לxt, וזהו, הסטם לא ארוך ונחשב יחסית קצר לקרוס קאנטרי, נותן היגוי מהיר ויעיל, והמבנה ה"קרבי" של האופניים נותנות לך ביטחון ומקלות עלייך את הירידות, בנוסף לעליות.

ממליץ עליהם מאוד, אוכלות הרבה זבל אצלי, ושורדות יופי. 

נכתב ב - 11/11/2016 13:16:30
תאריך הצטרפות
08/11/2016
נושאים
1
תגובות
2
טוב אז הייתי ברוזן ומינץ.
נתנו לי לנסות כמה סוגי אופניים(27.5 ו-29) ואני חייב לומר שלמרות הגובה שלי, הרגשתי בהתחלה טיפה פחות בנוח עם ה-29.
המוכר אמר שלגובה אין שום חשיבות, אם אני רוצה רק כביש ושבילים לבנים, אז 29 ואם אני רוצה משהו קצת טכני אז 27.5.
מבחינת מידה, המוכר אמר שאני צריך מידה Large 20-21 לפחות ואין להם בחנות כאלה לא 27.5 ולא 29(יש להם רק במחיר 4-5 אלף ומעלה).
שאלתי אם יש אולי בסניפים אחרים, אבל הוא אמר שזה הסניף הראשי בתל אביב אז אם אין אצלם כנראה שלא יהיה גם באחרים.
הוא גם אמר שבלי קשר למידה, השילדה ב-GT Avalanche Sport 2016 קטנה לגובה שלי.
הוא אמר שיש אופניים זולים וטובים בדיוק כמו של המותג GT בשם Rainbow Comp 2017 אבל לא נראה לי שאפשר לקחת את זה ברצינות.




 

נכתב ב - 11/11/2016 18:54:30
תאריך הצטרפות
11/03/2016
נושאים
25
תגובות
103
רוכב/ת מתחיל/ה
יש לי במחסן rainbow comp r7 , 
ברקסים הידראולים של שימנו, בולם זעזועים של sr suntour 100mm 
אהבתי הכל באופניים חוץ מהמשקל שלהם שמאוד הפריע לי, השילדה מאוד כבדה.
והצמיגים מזעזעים ברמות אחרות, של choyang. 

חוץ מהצמיגים ומשקל שהפריע לי סך הכל אופניים מצויינות. 

החלפתי את הצמיג הקדמי והאחורי בהם ל kenda kadre 2.10 , 
ואת המושב למושב רחב (קניתי אותם לאחותי),
חוץ מזה הם פרפקט למתחיל/מתקדם. 

אחלה של זנב קשיח במחיר סביר.

אגב הgt avalanche sport אני חושב זמין במלאי בסניף פתח תקווה, עם לא שם אז בראשון לציון יש להם מחסן גדול יחסית.

אני ממליץ על הgt avalanche sport לרכיבות טכניות יותר, מאוד מאוד אהבתי אותם, עכשיו חזרתי מרכיבה של 45 קמ' בשטח, עושות את העבודה נפלא וגם הצורה והמשקל של השלדה מאוד מקלות, הייתי ממליץ להילחם על הgt avalanche sport במידה ואתה רוכב טכני, וללכת על אופניים שהם 29 כמו ה gt karakoram sport/comp במידה ואתה רוכב גינות סלעים בעיקר , מרתונים (מרחקים גדולים בשטח, שבילים לבנים), ועיר. 

אין הבדל בביצועים של 27 ל 29 מבחינה טכנית, בתכלס זה שטות.
פשוט צריך להתרגל לגודל של הגלגל, להפך לדעתי 29 עושות טוב יותר גינות סלעים, פחות סיכויים שהקראנק/מעביר אחורי יפריעו, כנ'ל בטיפוס מדרגות. 

29 האפקט העיקרי שלו זה שהוא משמר מומנטום, ככה אתה פחות מתעייף, וכשאתה פחות מתעייף אתה יכול לדחוף עוד קצת ולהגיע למהירויות גבוהות יותר דבר שמאוד חשוב ברכיבות למרחק.

היום עשיתי רכיבה עם חבר, יש לו 26, לי 27.5 שלדעתי הגדלתי אותם כבר ל28.5 עם הצמיגים (high roller 2 ardent 2.25) , הגענו למהירות ששנינו צמודים אחד לשני, והפסקנו לפדל ביחד והאופניים שלי המשיכו והמשיכו והמשיכו ושלו נעצרו מהר יותר, ושימור המהירות היה נמוך יותר אצלו.

29 מרחק
27 מרחקים בינוניים/טכני. 

נכתב ב - 12/11/2016 08:01:37
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
ירדתם מהפסים לגמרי כי לרוכב מתחיל לא מזיז חצי אחוז שיפור בעבירות רוכב מתחיל צריך להרגיש נעים ובטוח ברכיבות בינוניות הן מבחינה טכנית והן מבחינת גמיאת מרחקים לכן לא חיוני להתחיל עם גלגל גדול ממליץ דווקא להתחיל עם גלגלים קטנים שמרגישים כמו כפפה ליד ושהדחף לשדרג יתקוף יהיה על מה להתלבט

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .