נושא: "מצפה נח " - ברכס סירן העלייה הסטנדרטית בכביש הקשה בארץ

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 17/11/2016 17:56:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
הכוונה סטנדרטי זה  מתאם לאופני כביש עם קומפקט וקסטה 11-28 ...

אבל בעיקר תראו שם רוכבים  על הכביש עם אופני שטח  בהילוכים קלים  מאוד  .
המיקום מעל המושבה מנחמיה - המצפה נפתח בסוף 2013 


קטע העלייה התלולה  כ 4.5 ק"מ 9.5% ממוצע   כמעט אחיד ללא תנודות ....

(לצורך השוואה וק:מ  זה כמו הקטע התלול בנס הרים 2.5 ק"מ ביחד עם הקטע התלול בצובה 2 ק"מ )

למרות שהעלייה קצרה יחסית היא הרבה יותר קשה מאחותה כוכב הירדן  ...

מכל מה שיש בגולן , בגליל , בכרמל , ובהרי ירושלים  וגם מה שיש בדרום .

במנחמיה יש ביטוי סלנג לגבי העלייה ( אחושילינג של עלייה ) 

חסר רק מסעדה בסוף  

מצורף  תמונה  מהרכס  
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/11/2016 20:13:20
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
מפה  
לעליה ממנחמיה למצפה נח  ברכס סירן 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/11/2016 20:25:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
,תמונה מתחילת העליה לכיוון הרכס 

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/11/2016 20:34:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
גרף השוואה  לצורך ק:מ  ביחס לנס הרים 
 
מנחמיה - Voice  - נס הרים
העליות בגרף המשולב אופסו לאותו ק : מ 
כך שאפשר  לראות  גם  ויזואלית את  ההבדלים  ולא רק לפי הנתונים  .

מנחמיה כ 5.7 ק"מ ממוצע כ 8.5% - מצ' מנחמיה  עד רכס סירן "מצפה נח" כולל סימון הקטע הרלונטי  4.3 ק"מ 9.5%

נס הרים כ 5.7 ק"מ ממוצע כ 7.1% - מצ' מחסיה  עד צומת מערת הנטיפים   כולל סימון הקטע הרלונטי  2.3 ק"מ  9%

מנחמיה  אוכלת את נס הרים בפער גדול !!!

אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/11/2016 11:26:11
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
תמונה באזור הק"מ השני בתוך העליה 
שירדתי  ראיתי  רוכבים עם אופני שטח  ...


אריה סדובניק  

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/11/2016 11:29:58
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
תמונה מנקודה ברכס לכיון הכביש  העולה ...

נוף הכנרת נראה באופק 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/11/2016 08:58:08
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
103
תגובות
694
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
אכן עליה קשה וארוכה 
אבל 
יש עוד עליות
מה עם בית אורן ליד חיפה ?
עליה חדה עם כמה קטעים בריאים שמוציאים את האויר מהריאות

מה עם עליה לאידמית בצפון ? 
 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 22/11/2016 13:55:59
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
yp
בית אורן   זה לא ק:מ  לעליה קשה  זה עליה סטנדרטית שכל רוכב  היום בעידן הקומפקט  עולה ללא בעיה .

הוצאת  אוויר מהריאות  יכולה להיות גם אחרי ריצת 100 מ' 
היום  בעידן הקומפקט וקסטות  גדולות  יחס העברה  הוא קל עבור עליות כאלה  כמו בית אורן או אחרות ...

הקושי נובע מהקצב של הרוכב  ביחס לפוטנציאל  ליכולת שלו  
תלוי גם בכושר הגופני שנובע מאימון  , במבנה הרוכב , גיל  הרוכב וכו' .
 
במאה הקודמת  הקראנק היה גדול 52/42  והקסטות היו קטנות  עד 12/21-23  שינים  .

בזמנו לטפס את בית אורן באופני כביש כבדות וביחס העברה 42/21-23 זה היה קשה  .
היום עם קומפקט 34/28  כל אחד יכול  בקצב שלו ...
 
יש מספר קריטריונים למדידת קושי של עליה ספציפית  והשכלול  נותן ק:מ לדרגת קושי  .
(זה ללא קשר למסלול שעושים לפני ) ...
לגבי בית אורן
אורך העלייה  כ 9 ק"מ 
שיפוע ממוצע  כ 5%   יש ירדה במרכז העליה 
נקודות טופ או קירות  קטע של 220 מ' עם 12% ממוצע באזור האנדרטה  .
קטע רלוונטי שיוצר קושי  1.8 ק"מ  בשיפוע ממוצע של %  8.5   מתחיל אחרי  הירידה .

לצורך השוואה במנחמיה לרכס סירן  יש 5.7 ק"מ עם שיפווע ממוצע  % 8.5 ,וקטע של כ 4.4  ק"מ עם 9.5% .ממוצע .
רוכבי כביש מיומנים  מאוד עם תשלובת קומפקט 34/28  לא מלקקים דבש במנחמיה  
מנחמיה נחשבת לקשה ביותר בארץ  בעליות הסטנדרטיות .

ב 6 שנים האחרונות עשיתי עבודת דוקטורט  על עליות וקירות בארץ ...
בהמשך הזמן  הציג  מגוון רב מהצפון לדרום  של עליות מיוחדות  מעבר לסטנדרט .
הכוונה קשות יותר  ממנחמיה ומכל עליה שידועה בציבור  .

הערה יש מצבים  בעליות שגם  כיוון רוח  משפיע  על הקושי ותנאי מיזג אוויר .
בבית אורן כיוון הטיפוס ממערב  למזרח בעיקרון  יש יותר רוח בגב מרוח בפנים .

אריה סדובניק

 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/11/2016 09:00:44
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
103
תגובות
694
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
אהבתי 
יפה מאוד

אני חושב שלא משנה יחסי העברה
אלא מה שמשפיע הכי הכי זה כושר הרוכב/ת 

מעבר לזה - כל מה שמוסיף עוצמה ויכולת - מתנה 
אהבתי מה שרשמתyes
 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב