נכתב ב - 28/11/2016 14:37:07
1
1
שלום,
מדובר באופני שבלילם למתחילים על הגלגל רשום 65-40 PSI, מה יותר מתאים? 65 או 40?
האם ברכיבה בכבישי הארץ המשובשים יש העדפה ללחץ אוויר?
תודה,
יריב
נכתב ב - 28/11/2016 14:39:34
336
3257
זה משתנה בהתאם למשקל שלך וסוג הרכיבה. אבל בגדול יהיה לך יותר נוח עם סביבות 30-35 PSI (אני מניח שעם פנימית).
נכתב ב - 28/11/2016 14:46:50
99
1288
כשהייתי עם פנימית נהגתי למלא 40 מאז שאני עם טיובלס 30.
נכתב ב - 28/11/2016 14:53:20
84
1487
אני שוקל 85 ורוכב עם פנימית בלחץ של כ-30 וכמו של פדלאון רשם , זה תלוי במשקל שלך
נכתב ב - 28/11/2016 16:58:18
25
1719
באופן פרדוקסלי, ככל שיש פחות לחץ אוויר באופני שטח, כך הרכיבה יותר מהירה (וגם יותר יציבה). והסיבה: הצמיגים בלחץ נמוך בזמן מעבר מעל מכשול כמו אבן, נמעכים יותר בקלות, ומונעים את הקפיציות של האופניים בכיוון האנכי. ככל שיש פחות תנועה אנכית באופניים, הם גם יותר מהירים וגם יותר יציבים.
רחי- נסה להוריד עוד בלחץ. 30 זה יותר מידי עבור טיובלס. אתה יכול בשקט להוריד ל-20 מקדימה, ו-26-28 מאחורה. כמובן שזה תלוי בנפח הצמיג. אם הוא 2.2 אז בטח אין כל בעיה. יש כאלה עם טיובלס שרוכבים 15 מקדימה ו-20 מאחורה בלי כל בעיה.
אצלי בצמיגי 2.4 עם פנימית, אני רוכב 24 מקדימה ו-30 מאחורה. אבל אחרי שתיים שלוש רכיבות זה כבר יורד ל-18 מקדימה, ו-24 מאחורה, וזה עדיין מצויין. על אחת כמה וכמה בצמיגים עם טיובלס.
בקיצור, לא לפחד כלל! להוריד לחץ. זה גם משפר את יציבות הרכיבה (כן, גם בסיבובים), וגם מוסיף מהירות.
נסו.
נכתב ב - 28/11/2016 21:38:56
1
1
תודה, אז אפילו פחות ממה שרשום על הצמיג, בהחלט אנסה בתקווה לרכיבה נעימה יותר. למרות השיכוך המלא כל אבן מורגשת.
המשקל שלי גבוה 120 ק"ג, צריך להוריד את הלחץ או להגדדיל אותו בגלל המשקל?
מדובר בצמיגים עם פנימית.
נכתב ב - 29/11/2016 00:45:11
130
533
נכתב ב - 29/11/2016 07:43:59
55
5427
לחץ האוויר תלוי בכמה משתנים, החשובים שבהם - משקל הרוכב , סגנון ואזור הרכיבה, האופניים, טיובלס או פנימית וסוג הצמיג, ישנם צמיגים שלחץ נמוך יהפכו אותם למסוכנים במיוחד בסיבובים.
1. משקל הרוכב- לחץ האוויר חייב להיות כזה שהחישוק לא יהיה בסכנה, לא רצוי לראות בטן משמעותית באזור הממשק עם הקרקע.
2.סגנון הרכיבה - כמה שהוא יותר אגרסיבי נרצה יותר אחיזה שלחץ נמוך יכול לספק, כך גם שטח מדורדר וסלעי, על שטח נוח ומיושר עוד כמה PSI יספקו מהירות גבוהה יותר.
3.אופניים - אופני ז"ק ישוועו ללחץ נמוך יותר ובאופניים עם מזלג ריג'יד הכמיהה תגדל.
4. טיובלס יאפשר לחץ אוויר נמוך יותר, בפנימית זה עלול לגרום לתקר לא מחוייב.
5. לכל צמיג יש את אזור הנוחות שלו ,יש לבדוק במצבים שונים ומבוקרים לפני רכיבה ראשונה, לפחות בכל מה שקשור ללחץ הנמוך אין לכיתוב על הצמיג משמעות , הלחץ העליון שמצויין על הצמיג ממילא לא מיועד לשטח ויש לשמור עליו בהחלט.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 29/11/2016 08:28:43
94
684
EDISH -לקרוא ולהתענג
כל כך נכון
רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 29/11/2016 09:49:11
8
55
נקודות שכדאי להוסיף לדיון
1) לחץ אויר נמוך שהופך את הצמיג ל "רך" מדי יכול להיות בעייתי ברכיבה בשבילים וסינגלים טכניים - מצד אחד האחיזה משופרת אך מצד שני החישוק חשוף יותר למכות (דנטים) שמעוותים אותו וגורמים לשמיניות שלפעמים לא ניתנות לתיקון או לפגוע באטימה (במקרה של טיובלס)
כמו כן בטיובלס, בלחץ אויר נמוך מדי, דפנות הצמיג לא "נלחצות" בחוזקה לחישוק ויש סיכוי של דליפת חומר אטימה לאורך זמן.
2) אומנם הרבה צמיגים תומכים בלחף של עד 65 PSI אבל צריך בעיקר בחישוקים קלים לבדוק מה גבול לחץ האויר המומלץ ע"י היצרן (בד"כ כתוב סמוך לוונטיל)
לדוגמא Stans ZTR race gold ועוד דומים כמוהו תומכים בלחץ אויר של עד 30PSI, מעבר לזה החישוק עלול להתעוות ולצאת מהר מאיזון.
אני נוהג למלות 30-35PSI בשני הצמיגים וזה מתאים לי אישית גם לרכיבות נפח וגם לסינגלים טכניים.
בהצלחה
יום אחד החיים יחלפו לכם מול העיניים, תוודאו שהם יהיו שווים צפייה...
נכתב ב - 29/11/2016 15:33:24
428
11304
רכיבה בלחץ נמוך דורשת מהרוכב יותר זמן ריחוף מעל האוכף
לא בא בחשבון להשאר יושב על האוכף בזמן מעבר על מכשולים
וכמו כן ההישענות על הכידון צריכה להיות גמישה
כל הרעיון לתת לגלגלי האופניים אפשרות להתרומם בקלות בזמן
המפגש עם מדרגה חדה או סלע
ככל שמיומנים יותר בשפת הגוף ובאמת לא נותנים לאופניים להחבט
בפגעי הקרקע כך אתה יכול להוריד לחץ
כל רוכב מפתח את המיומנות הזו באופן שונה , ההבדלים בין הרוכבים גדול
וכל הזמן צריך לחפש את הלחץ המתאים לעצמך.
אני שוקל 85 קג בלי תרמיל עם טיובלס 2.35 ו2.2 בלחץ 14 מלפנים ו24 מאחור
לטיול שבו צפוי מסלול עם ירידות מסולעות ארוכות ומהירות אני מעלה לחץ בעוד 2-4 PSI לכל גלגל
כמו שאדי ואחרים כתבו זה הרבה עניין אישי ונעלם עם כמה משתנים
המבחן בהורדת לחץ בצמיגים הוא אם אתה מונע מצב שהחישוק מרגיש את המכשולים
וזו בעצם נוסחה מדוייקת למציאת הלחץ הנכון
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 29/11/2016 18:33:57
20
2488
הסתייגות קלה לגבי מה שאדי כתב, אם אתם בעניין של קפיצות, צריך לחץ אויר גבוהה במידה ורוצים לשמור על החישוק.
נכתב ב - 29/11/2016 22:59:48
336
3257
זה פורום מתחילים, איך הוא ישקלל את כל המידע הזה?
אם אתה שוקל 120 ק"ג, לך על 40 psi. כשתתפוס נסיון (ואולי תרזה מהרכיבה) תוכל לחפש את ה- sweet spot.
נכתב ב - 30/11/2016 08:50:57
55
5427
השאלה לאיזה גובה של קפיצות דן, לדעתי עד חצי מטר זה לא פרמטר שצריך כ"כ להתיחס אליו.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 30/11/2016 08:51:46
55
5427
השאלה לאיזה גובה של קפיצות דן, לדעתי עד חצי מטר זה לא פרמטר שצריך לשקלל
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 30/11/2016 18:59:03
20
2488
אדי
חצי מטר זה לא ממש קפיצה וזה באמת לא פרמטר שצריך לשקלל, אני מדבר על מטר וצפונה
נכתב ב - 01/12/2016 07:58:54
55
5427
אוקיי, איך היית בונה טבלת איזון כזו ,נניח על כל 20 ס"מ מעל 50 גובה הקפיצה כמה אחוזי PSI נוספים? אולי זה בכלל לא לינארי?
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 01/12/2016 09:35:27
25
103
אני מריץ מיניונים עם exo.
שוקל 62 קג.
רכיבות בסינגלים ללא יותר מידי אלמנטיים סלעיים וקפיצות אני מנפח 19 20 psi בקדמי ו 25 psi באחורי.
קרוס שבילים לבנים אני מריץ 35 psi קדמי ו 40 אחורי (תקף גם לאורבני)
סינגלים עם קפיצות (המטר צפונה) 30 psi מקדימה ו 33 מאחורה.
זה לא מדע מדויק, זה הכל תחושה של הצמיג ברגע שאתה עולה על האופניים, ולוודא שהוא לא מרוח מידי.
מריץ טיובלס 2.35 קדימה 2.30 אחורה.
נכתב ב - 01/12/2016 12:20:14
20
2488
אדי
אני חושב שמעל 80 סמ׳ צריך כבר לחץ אויר גבוהה בצמיגים. כמה גבוהה זה תלוי במשקל הרוכב. אצלי זה 35 באחורי 28 בקדמי
|