נושא: הקטע התלול בירושלים נמצא באל מנסורה הר הזיתים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 08/12/2016 10:45:40
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
אורך העלייה הקיר 560 מטר הפרש גובה כ 100 מטר
שיפוע ממוצע כמעט % 18
יש כמה נקודות TOP בשיפוע כ 23% ויותר

הפעם הראשונה שהייתי שם היה ב  7.2011  מאז הייתי עוד פעמים

אל מנסוריה נחשב לקיר ארוך וקשה  ממוקם במקום 3 בהיררכיה של הקירות הארוכים  בארץ .
אם נשווה לקטעי שיפועים תלולים באזור ירושלים צובה איתנים הר טייסים בדימוי לגורילות .
לפי הדימוי אל מנסורה זה קינג קונג   אבל שני הדינוזאורים הגדולים יותר נמצאות בדיר אל אסד .
 
ב 2011 היה ספונטני חבר רוכב פגש אותי בבוקר זרק הצעה ללוות אותי  לאל מנסורה .
הוא גם הביא  אופנים  נסענו לביג בית שמש השארנו את המכונית   טיפסנו את נס הרים . 

לאחר ארוחה בבר בהר רכבנו לעין כרם  לקחנו מונית עם גגון סה"כ עלות 200 ₪ הלוך ושוב והמתנה
                                                                                 
במנסורה רק אני טיפסתי הוא צילם

לצורך  ק : מ לקושי  זה פעמים וחצי  עין חוד  בשיפוע דומה
מבחינת כוח לא היה לי בעיה אני בנקודת זמן זו עם ניסיון מצטבר בטיפוס קירות  ורגיל לשיפועים גדולים ממה שיש במנסורה .
 
חוויה  מומלצת לכל מטפס ובמיוחד לירושלמים  שזה נמצא לפני הרגלים שלהם 
מזיכרון ב 2009 / 2010  אלעד פלטין  היה שם עם רוכבים מקבוצת ממומנטום
 
מצורף תמונה מהקטע התלול בסוף הקיר ...
 
בהמשך הצרף 
חומר לפי המודל שעשיתי בפוסטים קודמים להסביר מקומות לא ידועים שרק מעטים היו שם

מפה , גרף  תמונות כולל  הסברים נוספים 

אריה סדובניק   

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/12/2016 10:52:23
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף  מפה  
עוד מהמאה הקודמת עם קוי טופוגרפיה 

זה אזור הכנסיות  מאחרי העיר העתיקה 

אריה סדובניק 



 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/12/2016 11:01:45
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף מפה של גוגל מהיום

אם סימון התיחסות המרחק לעיר העתיקה  והכותל המערבי 

כולל סימון הכנסיות לפי גוגל 

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/12/2016 11:05:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורך תמונה 
מהכניסה הרשמית לעליה לקיר של אל מנסוריה 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/12/2016 11:24:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
גרף גבהים
לקיר של אל מנסוריה

אורך 580 מ' 
שיפוע ממוצע  כ 18%  ונקודות טופ 23% ויותר 
בסיום יש טופ של 28%  

בגרף רואים שזה שיפוע די אחיד עם תנודות קלות 

בגלל שהקיר ארוך זה לא קיר של מומנטום  כמו בעין חוד שיורדים בתנופה 
צריך לוסט את הכוח אחרת הקיר הארוך ישרוף את השררים  
באופני כביש קומפקט 34/28 ...

אם יש מד וואטים  מומלץ לא לעבור 250- 220 וואט ממוצע למשקל  כ 80 ק"ג המשמעות הורדת קצב הסל"ד אחרת נשרפים במנסוריה ...
זה לפי נסוים שעשיתי ב 2013 על טריינר וואטים  עלית שהיה בזמנו הכי חזק בארץ מיצר הדמיה עד 20% שיפוע  .

אריה סדובניק 


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/12/2016 11:55:22
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף צילום  מ2011
החבר צילם מתוך המונית  ששימשה רכב לווי .

האזור הזה זה מזרח ירושלים  
להפתעתי  כל רכב שעל או ירד נתן לי זכות קדימה  והנהג מכה כפיים ...

בקירות ארוכים ותלולים יש השפעה פסכולוגית  עידוד תמיד עוזר 
מצד אחד הראש והלב רוצים לעצור 
מצד שני התשוקה והנחישות לגמור לטפס ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/12/2016 13:32:35
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
תמונה מקטע הסיום באל מנסוריה 

הרגלים עיפות  מאלץ לעשות זיג זג ...
ב 50 מ' האחרונים יש נקודות שמגיעות ל 23% וטופ 28% 

אריה סדובניק 


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/12/2016 15:04:17
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף תמונה 

לעליה הנוספת ליד מנסוריה  במפות רואים  את המיקום 
העליה צמודה לבית הקברות  הר הזיתים 
ברקע  קל לזהות את נוף העיר העתיקה

בעליה הזו  עולים מבקרים ותירים  .
הכביש צר מאוד ויש גם מכוניות עולות ויורדות 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/12/2016 21:01:48
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף תמונה 
מאזור רחבת האוטובוסים והמוניות
ליד השער לתחום הכניסה למתחם הכותל 

בגלל הצמחיה עצים קשה לראות  רק בסוף רואים קטע כביש ושפיץ של ההכנסיה

אני תירגמתי בנקודות צהובות  את התווי של אל מנסוריה  בתוך התמונה  .

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות