נושא: העלייה התלולה בחיפה ובכרמל נמצאת בשדרות הציונות

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 11/12/2016 12:23:16
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הבונוס זה בסיום רח' יפה נוף (פנורמה ) תצפית מעל הגנים הבהאים לכיוון הים
 
זו עליה קצרה יחסית אבל קטע הרלוונטי  בעליה זה 2 ק"מ  עם שיפוע ממוצע של 10% .
הקטע מורכב משיפועים משתנים ויש  מקומות 14% ויותר.
בסיום יש קיר ארוך כ 290 מ' עם 18% ממוצע  נקודת מקסימום 24%          
בסוף 2013 סללו את שדרות הציונות מחדש בקטע העליון .
 
קיר הסיום קשה יותר מעין חוד למרות שיפוע ממוצע  דומה 
הסיבות :  

הקיר נמצא בסוף העלייה עייפות מצטברת אין ממומנטום של ירידה לפני כמו בעין חוד
הקיר ארוך יותר כ 70 מ' .( עין חוד רק 220 מ'  18%  )
 
היום המומלץ לטפס בציונות זה  בשבת  רק לבדוק שאין פסטיבל בוואדי ניסנאס או חסימת כבישים .
 
מצורף תמונה לחלק העליון בשדרות הציונות מ2012  צולם בפלפון פשוט  .
בסיום קטע העלייה רואים מרחוק את הקיר ...
 
בהמשך הצרף  ...
מפה , גרף , תמונות  והסברים נוספים  .
כולל עליות וקירות בשטח העירוני בעיר חיפה מקומות שלא רוכבים שם בשיגרה .
אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/12/2016 12:27:57
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
בתור מי שרוכב או שרכב שם 
זה לא תלול 
זה לא תלול - ביחס למה שהבאת בירושלים 
הקטע החד הינו בעליה מרחוב אלנבי לרחוב הגפן ואחרי זה 
אחרי הסיבוב בדרות הציונות יש קטע חד וזהו 
מה שכן - ברחוב בלבפור יד קטע חד וקצר שמוציא הרבה אויר מהריאות 
תוכל לבדוק 
רחוב בלפור לפני הפניה לרחוב ארלוזרוב - זה בריאות 
אם אני יכול כל אחד יכול ...wink צריך מוטיבציה וכושר 
באמת שזה לא קשה 
עשיתי את זה לא מזמן 
גם בירידה וגם בעליה - עלינו מהעיר עד מרכז הכרמל ומשם לחורב 


לא קשה אבל כן - זה חד וכייפי לעלות 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 11/12/2016 12:29:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה 
מסוף הקיר ברחוב הציונות  מצולם מתוך רכב הלווי  
בסוף 2012  רכבתי ביחד עם חבר בשבת בכל העליות והקירות בעיר חיפה 
חבר נוסף  היה מלווה  עם רכב ...

אריה סדובניק  

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/12/2016 12:43:42
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
בתמונה שכבודו מצולם , 
מזמן הרחוב השתנה 
יש מעקה הפרדה בין המסלולים
וכן - הוא ניתן לטיפוס ורצוי על המדרכה בעליה מצד שמאל כי הכביש עמוס 

שאטפס שם אולי בשבת - אם לא יירד גשם אני מבטיח לצלם 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 11/12/2016 13:01:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף מפה 
לעליה של שדרות הציונות 
זה מתחיל בעיר התחתית שדרות בין גוריון , שדרות המגינים 
ומתחבר לשדרות הציונות  והסיום מגיע לתצפית  ביפה נוף הכניסה העליונה לגנים .

ל UP
זה לא אל מנסורה בירושלים  ורחוק  מהתלילות שיש בקירות בכפרים ... 

אבל  זה  העלייה הכי קשה בחיפה  לרכיבה באופני כביש ...

בגלל הקטע של 2 ק"מ עם 10% ממוצע שמשולב עם קירונים  וסיום בקיר . 

בהמשך אני הצרף גם תמונות מהקירות של חיפה .
אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/12/2016 13:06:30
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
רק תיקון
זה לא UP שלש YP

 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 11/12/2016 14:10:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף גרף גבהים 
לקטע המשופע בשדרות הציונות עם סימון הקירונים וקיר הסיום 
זה 2 ק"מ  עם 10% שיפוע ממוצע  .

זה יותר קשה מ 2 הק"מ בצובה  מצ' אשתאול לתמנים
גם יותר קשה מ 2.2 ק"מ  הראשונים במעלה עקרבים 

YP 
יש הבדל גדול מאוד ביחס העברה בין הסטנדרט באופני כביש לסטנדרט באופני שטח 
באופני כביש  בקומפקט זה 34/28  יחס העברה הקל כ 1.2 
באופני שטח 30/42 או פרופורציה דומה יחס העברה  הקל כ 0.71 ~

אני מטפס את הקטע הזה עם 39/24-28  
בעבר ב 2006 ניסיתי עם 39/23 היה באופנים שלי קסטה 11-23
את מעלה עקרבים הצלחתי  בציונית נתקעתי בסיום הקיר .

לגבי הפרדה בכביש כתבתי בתחילת הפוסט  שסללו מחדש ב 2013 .

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/12/2016 15:58:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בחיפה בעיר 
יש הרבה רחובות קצרים ומשופעים שמחברים  בין המפלסים 
הוזכר ר"ח בלפור  זה לא משהוא קטע  בסוף  כ 100 מ' עם 16% ...
יש את רח" הפרסים 
יש ר"ח עליוט למעלה בכרמל 
יש עוד מספר רחובות שהם חד סטרים  רק יורדים כמו ר"ח קסריה וכו שהשפועים מגיעים ל 15-20% בקטעים קצרים עד 150 מ'
כל המקומות האלו  הם קירונים . 

בשונה מהקירונים  הנ"ל בעליה הישנה  שעולה מהים לשדרות הנשיא לציר מוריה  ( דרך הים )  
יש קטע בעיקול של כ 220 מ' עם  % 18 דבר שמשדרג קצת את קושי העליה בהמשך זה נורמלי 6-8%  

מצורף תמונה לקטע התלול בעיקול בדרך הים ...

אריה סדובניק 


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/12/2016 16:20:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
את העליה של דרך הים מומלץ לעשות .
רק בשבת בבוקר  יש פחות לחץ תנועה  זה עלייה טובה .
כביש דו מסלולי עם הפרדה כמעט לכל אורכו  פרט ל 800 מ' אחרונים

מדובר בעליה יחסית קצרה 3.7 קמ' עם  % 7.3 שיפוע ממוצע.
מה שמשדרג את הקושי כתבתי בתגובה קודמת זה קטע תלול בסיבוב .

מצורף תמונה מהשבת ב 2012  קטע הסיבוב...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/12/2016 21:58:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לסיום בחיפה 

קולז תמונות מרחובות משופעים צולמו בשבת ב 2012 ...

רח' בלפור
רח'  הפרסים
רח' ג'ורג' אליוט
זה לא קנה מידה  למה שיש בכפרים 

בפוזיצית  צילום חזיתית ממול  קשה לראות שיפוע 

צילום בחצי צד נותן ביטוי  יותר ראלי לשיפוע 
ברחוב בין בנינים זה מגבלה בצילום
אבל ניתן להשוות לקטעי גדרות אופקיים ....

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/12/2016 20:11:20
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף גרף 

קיר הסיום בשדרות הציונות  כ 290 מ' 18% ממוצע 
מגיעים לקיר לאחר טיפוס  ר"ח שדרות הציונות כ 1700 מ' עם  כ 10% ממוצע 

הסטואציה של מיקום הקיר במסלול אורכו והשיפוע הממוצע הופכים אותו
לקשה בחיפה ובכרמל  .

כפי שצינתי בתגובות קודמות  זה רחוק מהקושי באל מנסוריה בירושלים 
זה חצי באורך .

רק באזור וואדי ערה יש מעל 20 קירות קשים בהרבה משדרות הציונות

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות