נושא: מסע אופניים בדרום מזרח אסיה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 11/12/2016 17:43:46
תאריך הצטרפות
11/12/2016
נושאים
1
תגובות
1
שלום לכולם, לאחר 8 חודשים של טיול בעולם החלטתי שהיעד הבא יהיה מסע אופניים שמתחיל בתאילנד... נמשך ללאוס וקמבודיה... ומסתיים בעוד כחודשיים וחצי בויאטנם... את התקופה האחרונה בטיול העברתי בלמידה מאסיבית של הנושא ותכנון המסלול... נוסיף רק שיש לי נסיון רכיבה בארץ אך זה הפרוייקט הראשון מסוגו מבחינתי (עיסוק עם אופני טורינג, רכיבה בחו"ל)... בעזרת סיפורי דרך בעברית ובאנגלית יש לי כבר מסלול עקרוני... בכל מקרה אם בידיכם נמצא סיפור שכזה אפילו על חלק מהנתיב- אשמח שתשתפו אותי... בשבוע הקרוב אני אהיה עסוק בהכנות אחרונות ליציאה ובראשם כמובן- קניית האופניים... ועל כן אשמח אם מי מחברי הפורום יכבד אותי מנסיונו בשאלות הבאות שנשארו לי לא פתורות: 1. נתחיל ונגיד שאני עוסק בקדחתנות בחיפוש אחרי אופני יד שנייה- בינתיים בלי הצלחה... ולכן ככל הנראה אקנה אופניים חדשות... יש מותג מקומי שנקרא B-TWIN... ברור שהאינסטינקט הוא ללכת על המותגים שמוכרים לי מהארץ... אבל מדובר בהפרש גדול במחיר... מישהו שמע? מישהו יודע? 2. גודל צמיג... אני 1.79 מטר ותוואי השטח הוא כביש (לעיתים מעט משובש- מה שמונע ממני צמיג ברוחב של אופני כביש)... 26 אינץ? 29? 3. מולטי טול, מפתחות נוספים רלוונטיים, פנימיות, ציוד לפנצרים, כבלים ספייר... מה אומרים? מה עוד? 4. מישהו רכב באזור/ קנה אופניים בצאנג מאי/בנגקוק? אשמח לכל שיתוף מידע או עצה... ברור לי שלענות את התשובות "על רגל אחת" זה לא בטבע שלכם... ועדיין... אשמח להתייחסות לתהיות... מודה מאוד איתי

נכתב ב - 11/12/2016 19:56:37
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אני עשיתי טיול כזה בדיוק בשנת 2012. התחלתי בצפון מזרח תאילנד, משם ללאוס , לכל אורכה,  משם לקמבודיה, משם לדרום תאילנד, חזרה לבנקוק והביתה. סך הכל כחודשיים.
מה השאלות הקונקרטיות שלך בנושא הטיול (לא סוג האופניים)?
הבעיה המרכזית בטיול הזה זה אוכל. אין בלאוס מה לאכול. אין מסעדות, אין חנויות מכולת, אין כלום. יש רק בערים גדולות, וכאלה יש בכל המדינה אולי שלוש ארבע. אתה חייב להצטייד באוכל בצפון תאילאנד לפני שאתה נכנס ללאוס. בעיקר כמובן פסטות ואורז יבש, ולבשל בעצמך.
בעיה שנייה החום. בלאוס הטמפרטורה במישורי המקונג 40 מעלות ויותר. זה חום מאוד דומה לחמיסינים בישראל בחודש מאי. חם ושורף אש, אין טיפת רוח, והאוויר עומד כמו פלוץ כל היום. בנוסף התושבים שורפים את האשפה ,כי אין פינוי אשפה. והם שורפים גם הרבה ניילון-פלסטיק. זה ריח, שיילך איתך בכל הטיול בעיקר בלאוס וגם בקמבודיה. מבחינת מזג אוויר, בקמבודיה המצב יותר טוב מכיון שהיא קרובה לים. בכל מקרה עבור לאוס צריך כושר רכיבה ברמה מאוד גבוהה. בנוסף אתה חייב לרכב עם כיסוי של הגוף. גם רגליים וגם ידיים. חובה!!
בעיה שלישית. אתה צריך לתכנן היטב היכן אתה יישן. יש מס' מצומצם של מקומות לינה, ואתה חייב להיות מעודכן לגביהם. לא ישנים בלאוס או בקמבודיה בחוץ באוהל.
ובעיה רביעית והכי חשובה: הטיול הזה מאוד לא מתגמל. אתה משקיע המון כוחות ברכיבה מאומצת בחום רב, אתה משקיע המון בהכנה לטיול, אתה משקיע המון כסף להגיע למקום הטיול, אבל התגמול של טיול כזה מאוד לא מספק. אין קורלציה בין ההשקעה מכלן בחינה, לבין ההנאה המופקת מטיול כזה. וזה אני אומר לך בתור רוכב סופר מנוסה בטיולי טורינג. 16 שנה רצוף חודשיים כל שנה בערך. האזור הזה לאוס+קמבודיה כל כך עני וחסר אמצעים בסיסיים לתיירים ובטח לרוכבים, חוץ מזה שלאוס מדינה ענייה מאוד תרבותית ולא רק כלכלית. קמבודיה קצת יותר עשירה כלכלית, אבל גם היא ענייה תרבותית.
לעומתם תאילנד בהחלט שווה רכיבה רצינית, ויש לה כבישים מופלאים, תרבות סופר עשירה, אוכל שלא מהעולם הזה, ותנאי תיירות נהדרים גם לרוכבים. והיא שומרת על האוטנטיות שלה גם היום, למרות מסת התיירים, שמבקרת אותה מידי שנה.
לגבי ויאטנאם: אמנם היה לי ויזה גם לויאטנאם, אבל החלטתי לוותר ספונטנית באמצע הטיול, עקב דיווחים ממספר רוכבים שפגשתי בלאוס, על היחס המטונף של הויאטנאמים לרוכבי האופניים, וגם יחס מטונף של בעלי בתי המלון לתיירים.

נכתב ב - 12/12/2016 13:16:12
תאריך הצטרפות
11/12/2016
נושאים
1
תגובות
1
תודה על הכנות... שאלה אחת לעת עתה... אני לא טועה שאני הולך על עובי צמיג של 2 אינץ בגלל דרכים קצת רעועות בלאוס ובעיקר בקמבודיה נכון?

נכתב ב - 12/12/2016 14:05:21
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
מצויין לרכב עם צמיג 2 אינטש חלק עם חריצים, וגם מצויין לרכב גם עם צמיג 1.5 אינטש חלק עם חריצים. אני ממליץ על צמיג מרתון גרין גארד של שוולבה. ואין להערכתי בארץ, צריך להזמין באינטרנט. צמיג נפוץ מאוד וזול. ויש אותו גם ב-1.5 וגם ב2.0. בכל מקרה לא להגיע לטיול עם צמיג שטח משונן, שאינו מתאים לטיול מסוג כזה.
לגבי הדרכים גם בלאוס וגם בקמבודיה הדרכים בסדר גמור. לא נתקלתי בבעיות כלשהן. כמובן, שקיימות דרכים, שאינן סלולות אספלט, אבל הן יהיו לך שימושיות רק אם תרצה לטייל בכל מיני חורים באמת מאוד נדחים. בכל מקרה גם אם תרכב רק על אסספלט תוכל להגיע לחורים נידחים.
ואזהרה חשובה: לא לרכב בלאוס בשום פנים ואופן בדרכים, שאינן אספלט. ואם אתה עושה זאת, אז אלו חייבות להיות דרכים, שיש שם תנועה ערה של מכוניות או משאיות. והסיבה: מוקשים. והמוקשים הללו זזים כל הזמן יחד עם הגשם, הסחף והבוץ. מידי יום מישהו בלאוס עולה על מוקש נ"א (פצצונות מצרר נגד אדם). בדרך כלל חלקאים או ילדים, שמשחקים באזור הכפר. לאוס המדינה, הכי ממוקשת בעולם. תקרא את ההסטוריה של מלחמת וייטנאם, ותבין מדוע (נתיב הו צ'י מין ועוד סיבות). בכלל מומלץ לקרוא קצת הסטוריה על המלחמה הנוראה הזאת, כי היא השפיעה קשות גם על לאוס וגם על קמבודיה, ולא רק על וייטנאם. וההשפעה הזאת נמשכת עד היום...

נ.ב גם אם בא לך להשתין בזמן רכיבה. תעשה את זה ממש ליד הכביש ולא במרחק של כמה מטרים מהכביש, כי בהחלט יכול להיות שם מוקש במרחק שלושה מטרים מהכביש.

נכתב ב - 12/12/2016 15:18:05
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
דורון ופותח השרשור,
נסו את צמיגי GEAX EVOLUTION , יש לי אותם על אופני הגרבל שלי, פשוט מעולים, גם לכביש וגם לשטח, יש אותם בגרסאות 26 ו29 , חסיני תקרים מאריכי ימים, אבל כבדים זהו חסרונם היחיד.

 

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 12/12/2016 15:37:24
נכתב ב - 13/12/2016 07:17:18
תאריך הצטרפות
19/09/2009
נושאים
16
תגובות
807
מעל 15000 ק'מ בגרופי
חונך
טיילתי חודש בלאוס עם תחבורה ציבורית , פגשתי די הרבה רוכבי אופניים מכל קצוות הגלובוס שטיילו בלאוס וקמבודיה ברכיבה .
בצד השלילי של העיניין , הכבישים בלאוס ממש לא משהו , ואחרי התקופה הרטובה חלק גדול מהם נשטף עם הגשמים , הנהגים לדעתי קנו את הרשיונות שלהם בהיתכתבות , חם ולח , וגם הרבה פעמים מסריח משרפות יזומות .
בצד החיובי , אתה נפגש עם המקומיים ללא פילטרים (ולדעתי הלאוסים הם העם הכי מקסים באיזור, כל הזמן מחייכים) . תפגוש רוכבים נוספים , ואתה נמצא בתוך נוף בתולי ויפה , העלות אוכל ולינה מצחיקים , ולפי מה שסיפרו לי הרוכבים שפגשתי שאם הם לא מצאו גסטהאוס , המקומיים אירחו אותם ללילה . ואתה יכול לסיים כל ארוחה עם לאו ביר המצויינת .
ותמיד אתה יכול לשלב ולהעמיס את האופניים על האוטובוס המקומי , ולנסוע איתו קטע של עליה . 

אני בהתחלה שכרתי אופניים בכל "עיר" בדרך אבל אחר כך עברתי לשכירת קטנועים .

נכתב ב - 13/12/2016 08:37:24
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
טוב, ההתרשמות של כל אחד שונה. אני בהחלט חושב אחרת ביחס לנאמר ע"י רמי:
1. הלאוטים אדישים-פסיביים-קרים לכל מה שקורה סביבם. זה העם הכי "מת", שפגשתי בכל טיוליי על הגלובוס. הקומוניזם הברוטלי והעוני הרב הרגו את נפש העם הזה. איך אמרו חז"ל: "אם אין קמח- אין תורה". לא פגשתי מעולם עם יותר עני, מדוכא ופסיבי למצבו יותר מהלאוטים.
2. הכבישים בהחלט טובים, וגשמים לא רלוונטיים, מכיון שכעת מתחילה העונה היבשה.
3. רוכב אופני טורינג לא יכול להסתמך על טובה, שמישהו יעשה לו, וילין אותו בביתו.
4. הנהגים הלאוטים מהטובים בעולם כלפי רוכבי אופניים, יחד עם הנהגים הגרמנים. חד וחלק. אני עוד מעט כבר לקראת סיום השנה ה-17 שלי בטיולים בחו"ל, ולמעלה מ-40 אלף ק"מ בכל התקופה הזאת, ובהרבה ארצות. יש לי "קצת" ניסיון, כדי להשוות איכות נהיגה ויחס לרוכבים במדינות השונות.
5. אכן עלות האוכל נמוכה, אבל אין אוכל לרוכבי אופניים. תיירים, שמטיילים באוטובוס בלאוס (זה מה שרוב התיירים עושים), מגיעים לנקודות תיירות, ושם יש איפוא לאכול. אבל לרוכבי אופניים העוברים בין הכפרים, אין מה לאכול. חד וחלק.
6. אין לי מושג מאיפוא הסיפור של הרבה רוכבים בלאוס. אני פגשתי בודדים בלבד בכל הרכיבה שלי במדינה. גם בקמבודיה פגשתי בודדים, אם כי קצת יותר.

נכתב ב - 13/12/2016 08:52:16
תאריך הצטרפות
19/09/2009
נושאים
16
תגובות
807
מעל 15000 ק'מ בגרופי
חונך
דורון ,

כל אחד וההתרשמות שלו , 
כמו בסרט רשומון