נושא: גלגל 27.5 פלוס

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 14/12/2016 07:29:48
תאריך הצטרפות
05/02/2014
נושאים
27
תגובות
49
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלום חברים
האם יש למישהו נסיון עם גלגל שמנמן שניקרא 27.5 פלוס (דגש על פלוס)
מה היתרונות והחסרונות ?
תודה

נכתב ב - 14/12/2016 09:41:28
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לדעתי :
אופני 27.5 פלוס זה הג'אנר האופנתי החדש זה לא רק הגלגלים אלא האופניים והמזלגות מותאמים לתוספת הרוחב של ה "פלוס" 
תוספת הנפח לגלגל לא רק משנה את הביצועים אלא גם מקרבת את מידת החוץ של הגלגל ל אופני 29 כמובן שהחישוק רחב יותר וככל הנראה קשה יותר להשיג משקל כולל אטרקטיבי אני לא מאמין שיהיה יותר קל לטפס איתם במעלה הכיסלון ו או סינגל רפא  וכדומה אומרים שתקבל תוספת אחיזה משמעותית בסלעים 
ואני טוען שבירידות עם דרדרת האחיזה תהיה פחות טובה 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 14/12/2016 09:58:34
תאריך הצטרפות
22/05/2006
נושאים
35
תגובות
1462
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
ואיך ההתנהלות בבוץ ?
הצמיג רחב יותר ואוסף יותר בוץ 

נכתב ב - 14/12/2016 21:16:55
תאריך הצטרפות
11/03/2016
נושאים
25
תגובות
103
רוכב/ת מתחיל/ה
לרוחב הצמיג אין קשר ליכולת פינוי בוץ שלו, אלה לדפוס הקוביות, אומרים שצמיג צר מומלץ לרכיבת בוץ כי הוא חודר בקלות את שכבת הבוץ וננעץ בקרקע "יציבה", אבל לדעתי צמיג רחב מספיק יעשה עבודה לא פחות טובה רק שבמקום לחתוך דרך הבוץ הוא ירחף עליו, וכל הנוגע לאחיזה תלוי בגודל הקוביות שמוטבעות עליו וצורתן.

נכתב ב - 15/12/2016 01:00:42
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
איך שלא תסובב את הגלגל, הוא כבד יותר, ושלא לדבר על פנצ'ר, פנימית כבדה לאלו שלא בטיובלס. אלה שבטיובלס, הרבה הרבה ג'יפה.
לא רואה שום סיבה לרכוש פסל כזה.
 

נכתב ב - 15/12/2016 07:13:25
תאריך הצטרפות
16/02/2014
נושאים
2
תגובות
53
חונך
רוכב גם עם אופניים בעלי צמיג 27.5*3 . לטעמי הרכיבה עם צמיג רחב נהדרת מאפשרת רכיבה בתנאי דרדרת וקטעים טכניים עם אחיזה רבה. בתחילה חששתי מטיפוסים אולי לדעתי ההשפעה קטנה ולי אינה מפריעה. בתנאי בוץ לא הייתה לי בעיה לרכב (תלוי בסוג הקרקע) רכבתי בקנדה ולהב/רימון 

נכתב ב - 15/12/2016 07:42:50
תאריך הצטרפות
05/02/2014
נושאים
27
תגובות
49
מעל 5000 ק'מ בגרופי
תודה למשיבים
אני מבין שאין בעלי נסיון רבים עם צמיג זה
הזמנתי אופנים לנסיעת מבחן

נכתב ב - 15/12/2016 07:49:18
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
כמו בכל דבר שקשור לאופניים, יש יתרונות ,יש חסרונות, השאלה אם זה עושה לך את זה ועל זה רק אתה תוכל לענות.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 15/12/2016 09:18:21
תאריך הצטרפות
16/02/2014
נושאים
2
תגובות
53
חונך
אכן חשוב להתנסות אך חשוב לי הסביר מנסיון נושא לחץ האויר בגלגל מאוד משמעותי לכן אני ממליץ לך להתנסות במסלול מוכר כמה סביבים עד שתמצא את הלחץ שמתאים לך .(רק להדגיש רכיבה עם לחץ גבוה לא תתרום דבר לאחיזה ולחץ נמוך מידי יפגע בחישוק וייגרום לבובינג)

נכתב ב - 15/12/2016 11:01:51
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
לפותח השרשור:
אל תגע בדרק הזה. אין לזה שום שימוש בארץ, וספק אם איזה שימוש בעולם. גלגלים שמנים נועדו לחול בסביבת החוף או לשלג (יש כבר FATBIKE). לבוץ הם בטח לא נועדו ואי אפשר לזוז איתם בבוץ. בכלל אי אפשר לזוז עם שום צמיג הרים בבוץ (אולי עם צמיג דק, כמו שנכתב לעיל... מעניין!!). אם הצמיג משונן הוא סוחב איתו בוץ, ואם הצמיג חלק (כמו הצמיגים אצלי 2.4 אינטש חלקים עם חריצים), אז אמנם הם תופסים הרבה פחות בוץ, אבל אין להם אחיזה בקרקע הבוצית והם מחליקים-משייטים עליו (מסוכן, תאמינו לי).
ובכלל כל צמיגי הפלוס אין להם שום ייתרון אמיתי. הם כבדים רצח, וגם הג'אנט שלהם מאוד כבד. אם אתה רוצה גלגל גדול אז תיקח 29 אינטש רגיל. אגב ניתן בהחלט לקחת צמיג רחב 2.5 אינטש ולשים אותו על ג'אנט רגיל 29. חוץ מזה שאם תורידו אוויר ייגמרו כל הבעיות ולא תחפשו "מציאות וירטואליות".. ההפצה או יותר נכון הנפצה של ה-27 פלוס - עוד תרגיל בפרסום ויחסי ציבור. AVOID IT.
מתי יגיעו אופני ה-32 אינטש... רבאק??

נכתב ב - 15/12/2016 11:23:50
תאריך הצטרפות
07/08/2006
נושאים
51
תגובות
440
ועוד פלוס קטן זה עלות הצמיגים שכרגע עומדת על 700ש"ח לצמיג מקסיס 
סתם נקודה למחשבהcrying

נכתב ב - 15/12/2016 11:25:34
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
לי עדיין אין דעה מוצקה בעניין בגלל שלא התנסתי, אבל הקונספט נראה לי הגיוני ואני לא רואה שום סיבה שהגלגלים ישקלו יותר מגלגלי 29 (ברור שישקלו יותר מגלגלי 27 רגילים) זה נראה לי כמו גלגלי FAT במידה הגיונית יותר.
אגב באופן כללי יש טרנד עכשיו גם בגלגלים רגילים לעבור לחישוקים רחבים מאוד ולצמיגים רחבים יותר באזור ה 2.5 וזה לא כזה רחוק מהפלוס.

נכתב ב - 15/12/2016 16:36:08
תאריך הצטרפות
05/08/2005
נושאים
12
תגובות
639
בעוונותי רכבתי כמה ימים על אופני 27.5+ יעודיים, ספשלייזד סטאמג'מפר,
רכבתי איתם בכמה איזורים במרכז וגם רכיבה של 70 ק"מ ברמת הגולן משופעת בעליות ובסינגלים,
בשורה התחתונה וכמו שכתב אדי, יש יתרונות ויש חסרונות
היתרונות: אחיזה מדהימה והיא כל כך טובה שהיא מאפשרת לעלות עליות במהירות, היו איתי חברה עם אופני 29 זנב קשיח תחרותיים שלא הצליחו להישאר איתי בעליות מדורדרות של סוף הקיץ וככל שהעלייה יותר מדורדרת ככה יותר קל בהשוואה לאחרים - וזה הרי כל העניין לא? (-: גם בסיבובים הם מהירים יותר ובמישור שימור המהירות הוא פנטסטי
חסרונות - לקפוץ איתם מרגיש מוזר, לא שלא יכולתי להרים גלגל אבל היתה תחושה של הפתעה כל פעם שהצלחתי אחרי שלמדתי להקצין יותר את שפת הגוף התחושה השתפרה, בקטעים מנהלתיים כשרכבנו על כביש לדוגמא, היכן שלא צריך אחיזה מאוד גבוהה, המשקל ובעיקר התנגדות הגלגול בהחלט הורגשו והקשו.
צריך להדגיש להבדיל ממה שדורון כתב גלגלי 27.5+ אלו לא גלגלי פאטבייק עם אוחב מפלצתי של חמישה אינץ' אלא יותר לכיוון 2.8 עד 3 פחות או יותר
לדעתי 2.8 עם גלגלים רחבים אבל קלים כמו אמריקן קלאסיק סמוקינג גאן ברוחב  40 ממ פנימי ובמשקל 1550 גרם אפשר לקבל סטאפ מעולה שיאפשר אופניים עם יותר יתרונות מאשר חסרונות
בכל מקרה אני בהחלט נכבשתי בקסמי הצמיג הרחב אלא שאני חושב שהוא יותר מתאים לזנב קשיח ולכן אני כרגע בונה לי אופני כרומולי 27.5+ להנאתי לפחות עד לטרנד הבא.
מאוד ממליץ לך לעשות סיבוב בשבילי הבית שלך, אין כמו תחושת רגליים בכדי להתרשם ועוד דבר, אופניים זה תחביב אחלה תחביב אבל יש שלוקחים אותו כל כך ברצינות שהם הופכים מאוד החלטיים וברורים בעצות שלהם אפילו שאין להם 5 דקות ניסיון, לרוב הם יהיו מאוד שליליים אני הייתי לוקח את העצות שלהם בזהירות
 

נכתב ב - 16/12/2016 14:38:55
תאריך הצטרפות
05/02/2014
נושאים
27
תגובות
49
מעל 5000 ק'מ בגרופי
תודה
בעוד שבועיים נסיעת מבחן

נכתב ב - 16/12/2016 16:43:13
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
לבחור שהתנסה בגולן,
אני מתנגד לטראנדים ולפסיכוזת ההמונים של קניית חפצים. לרכב על אופניים זה לא לקנות חפצים טרנדיים (משיכה לחפצים לא שייך לפורום אופניים. זה שייף לפורום פאטישיזם). לרכב על אופניים ולהתחבר לעצמך, זה גם אומר, להתנתק מדרך החיים המטופשת של לעבוד כמו פרד מצאת החמה עד צאת הנשמה מחד, ולזרוק את הכסף כמו חמור על טראנדים, מאידך.
חוץ מזה שכל אחד יכול להוריד הרבה יותר אוויר. אין בעיה בגלגל סטנדרטי 2.2 לרכב על 18 PSI מקדימה ועל 24 מאחורה.
בנוסף אין בעיה להגדיל צמיגים ל-2.4 או 2.5.(לחץ 15 מקדימה ו-20 מאחורה).. כמה רוכבים התנסו כאן בצמיגים שמנים כאלה . 1 מתוך 100 אולי. העיקר רצים לקנות עוד טראנד....
מיותר לציין שכל אחד יכול לבחור חופשי לקנות מה שהוא רוצה. השאלה האם הבחירה הזאת היא באמת חופשית....


נ.ב 
ההתפחות הכי טבעית  לאופני שטח, זה להגדיל קוטר גלגל ל-32 אינטש, או לכל הפחות להגדיל רוחב צמיג מ-29 ל-29 פלוס. היצרנים כמובן מתמקדים כעת ב-27 פלוס, כי לאחר שייגמר הטראנד הזה , יעברו לטראנד של 29 פלוס. כל כך שקוף. והם מנסים לדחות כמה שיותר את המעבר הטבעי (שיבוא גם יבוא ל-32 אינטש), כי אז סביר להניח בולמי הזעזועים יהיו מיותרים, ולא יהיה להם מאיפוא לחלוב יותר כסף.

נכתב ב - 17/12/2016 00:01:58
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
דוח ביניים על המעבר שלי מאופני 29 לאופני 27.5 היום ברכיבת שטח במסלול "ראס מועקף טיז א זלמה וג'בל חרמון" הפנמתי עוד קצת את העניין שההחלטה שלי היתה נכונה מצד אחד קצת חסר לי הדריסה של ה 29 אבל ה27.5 מרגישים כמו כפפה ליד 
לא 
בדמו דיי כשבדקתי את ה 27.5 פלוס לא נשפכתי עליהם כן גם בדקתי את ה 29 פלוס 
ואפילו שיבדקו עם סטופר שה 29 יותר מהירים בתחושה שלי ה27 מחוברים לאדמה יותר טוב .
יש משהו בעניין הגלגלים השמנמנים שמייצרים כיף מסויים אבל לא מוכן שזה יבוא בתוספת משקל לכן התקנתי אצלי צמיגים קצת יותר שמנמנים 2.35 ו 2.2 אבל קלים ויש לי 27.5 עם פלוס קטן אבל עדיין קליל ו"כיף שחבל על הזמן" אני בודק אפשרות לשדרג ל27.5 יותר אגרסיביים ויחד עם זה קלילים אפילו שאני עושה המון XC מישורי 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 17/12/2016 05:37:04
תאריך הצטרפות
11/03/2016
נושאים
25
תגובות
103
רוכב/ת מתחיל/ה
במידה ויש כסף, scott lt 27.5+ משקל 13.5 קג שלדת קרבון, מדובר על דגם האנדורו שלהם עם פוקס 36, 160ממ מקדימה ומאחורה. אופניים קלות ויפיפיות שמגיעות מוכנות לכל סינגל שרק תזק עליהם בישראל, עם האקסטרה אחיזה של צמיגי הפלוס במשקל קומפקטי של 13.5 קג שזה משקל ממוצע ואפילו קצת פחות מהמוצע לאופני הרים שיכוך מלא, קיבלת מכונה קלילה לתחרויות אנדורו ברמה הגבוהה. חשוב להבהיר שאין לי שום קשר לסקוט, במקרה רכבתי על דמו שלהם והתאהבתי באופניים. זו דוגמה לבניה נכונה של אופני פלוס, והקונספט של הצמיגים מאוד חכם ולפעמים צמיג אוחז זה גם צמיג מהיר, אל תשכחו שרוב המהירות בא מהצמיג ולא ממשקל האופניים.

נכתב ב - 17/12/2016 12:21:52
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
נדמה לי שפותח השירשור לא נושא פניו אל ה"אינדורו" וגם לא ל"חציית יבשות" 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 18/12/2016 09:44:21
תאריך הצטרפות
16/02/2014
נושאים
2
תגובות
53
חונך
בוקר טוב, לשאלתכם על פינוי הבוץ ( צמיג ברוחב 3") בסוף השבוע רכבתי בלהב (בשישי סינגל רימון) לא התקלתי בבעיה חריגה של איסוף הבוץ נהפוך הוא הצמיג פחות שקע באדמה (לעומת החברים ) אולם במעבר על סלעים הרגשתי נטייה של האופניים להחליק בקלות רבה יותר מצמיגים צרים. כן היה צורך להשקיע יותר מאמץ לדווש בבוץ אך הוא לא נאסף בכמות שגרמה לעצירה וכמות המים המושפרצים גדולה יותר.(דרך אגב בזוג השני שלי רוכב עם צמיג 2.4)

נכתב ב - 25/03/2017 14:26:40
תאריך הצטרפות
25/03/2017
נושאים
0
תגובות
1
אני רוכב על הרים שיכוך מלא 15 שנה, בעקר במסלולים מהסוג של רז גורן. בולע בקנאות ובהתרגשות את נופי הארץ, שיפות כמוה אין...
לאחרונה החלפתי 29 ב- 27.5 פלוס. השנוי מדהים וכיפי. בסלנג עדכני -״עף לי הסכך״... 😃. זה מזכיר לי את המעבר מ-26 ל-29 -- גם אז היתה אופוזיציה רצינית שקטלה אותם. אבל לך תחפש היום 26 בחנויות.
אני חושב שהיצרנים עדיין לא ישרו קו איך עושים אותם טוב, ויש הבדלים ניכרים בין החברות השונות. אני מציע לנסות מספר חברות, וגם לשחק עם הלחץ בגלגלים לפני שקוטלים את המשפחה הזאת. לי זה מתאים כמו כפפה ואני בפנים...
אגב, אני מוכר את הגינט אנטם שלי 29, 2013, שיכוך מלא, עם שדרוגים משמעותיים. מצב מעולה והמחיר בהתאם (עדיין לא החלטתי...)
 

נכתב ב - 26/03/2017 16:00:08
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
מעניין מה שמעון החליט ?

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 26/03/2017 19:21:02
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
נגיד כך..
אושיית האופניים בארץ, חנוך רדליך, ממליץ במלוא המרץ על אופני ה+
אלא מה.. בפרוייקטים המשוגעים שלו, הוא מוותר על הפלוס.
מעניין למה🤔
ובלי להשתגע, תוריד קצת לחץ אויר ותקבל את אותו אפקט.
לגבי החצי, אין חצי. החישוקים הם 27 אינטש מדוד. החצי זו אולי טעות, אולי הונאה, אולי ככה זה נראה טוב יותר בפרסומות..
צביקה יקירי, כנראה שאתה נהנה מתסמונת הסבבה של הפלסבו לרוכבי האופניים.
ואולי אתה סתם מתבאס להודות שעשית טעות בדרך חזרה.😘

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 26/03/2017 20:34:35
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אפשר להגיד טעות כמו שאפשר להגיד על מסלול חיים טעות 
אופני ה 27.3 האחרונים שלי גרמו לי הנאה רבה אם הייתי 10 שנים אחורה הייתי נשאר עם הגלגל הבינוני 
ואני שמח שהספקתי לטעום מהם למזלי עליתי על אופני 29 שההיגוי שלהם מזכיר 26 והגאומטריה שלהם יותר
מתאימה למומים שלי , מקווה שמה שכתבתי עכשיו באמת נכון ולא אגלה הפתעות כשאחזור לרכיבה מלאה שוב 

בהזדמנות שנרכב לירושלים וחזרה תתרגם לי את המשפט "תסמונת הסבבה של הפלסבו לרוכבי האופניים"

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .