נושא: מסלול בגליל מצלמון להררית חייבים לעבור בקיר בעראבה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 14/12/2016 12:10:16
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מתחיל במתחם החניה במסעדת אל ואדי צלמון ( אפשר להתחיל גם מכלא  צלמון או מכלנית )
ממשכים דרך מע'אר , דיר חנה , עראבה ,וסיום  ברכס בהררית 515 מ' מעל הים
סה"כ 24 ק"מ עם הרבה גובה מצטבר  מסלול קצר וקולע

יש חיבור בין עראבה לכביש 7955 ( הכביש מצ' יודפת להררית  )
בגלל הפרשי הגובה מתקרב כ 85 מ' בין עראבה לכביש 7955 נוצר קיר ברמה קושי בנונית  
אורכו הכללי כמעט 600  - במרכזו יש קטע 160 מ' כ 19%
אין דרך להימנע מלעבור את הקיר מכיוון עראבה בכביש


בחוזר בדיוק אותה הדרך ....................
בכללי להררית רוכבים הרבה אבל מיודפת זה מסלול מקובל ( דרך עראבה רק מעטים טיפסו )  

התמונה המצורפת  
זה קיר החיבור מתוך הכפר עראבה לכביש 7955 להררית
אני מעריך שרוב הרוכבים שרגילים לעליות יוכלו לטפס  ללא עצירה עם קומפקט 34/28   
לצורך ק:מ  זה אומנם הרבה יותר קשה מהשיפוע המוכר העולה למג'דל שמס
אני סימנתי בערך בנקודות את התווי בגלל שהצילום מרחוק עם זום והצמחייה מסתירה  את חלקי הכביש .
 
בהמשך הצרף
מפה , גרף כללי למסלול  גרף לקיר החיבור בעראבה , תמונות  .
כולל מקומות  מיוחדים בונוס  שנמצאים על תווי המסלול כמו הקיר האמנתי  של דיר חנה וכו' .

לאוהבי הקטניות יש חומוס טוב בעראבה  במגוון טעמים
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/12/2016 12:13:58
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף תמונה מהחלק העליון  בקיר לכיוון עראבה 

מרגישים את הפרש הגובה ביחס לבתים בעראבה 
הקיר מפותל רואים רק קטע  ממנו

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/12/2016 12:19:09
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף מפה למסלול

עם סימון באדום  לקיר החיבור


במסלול יש הרבה הפתעות בונוס מהצדדים  הפרט בהמשך

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/12/2016 12:24:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף גרף למסלול 
הגרף עם גרפיקה צבעונית ...

בכללי זה 4 קפיצות 

העליה למע'אר שנגמרת עם שיפוע לא רע 
עליה לדיר חנה 
קיר החיבור 
העליה להררית .

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/12/2016 12:36:08
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף גרף לקיר החיבור

סומן במודגש האזור התלול 160 מ' עם 19% ממוצע .

אני יודע על הרבה שירדו משם  אבל רק מעטים  עלו ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/12/2016 15:54:09
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף תמונה
מהכניסה להררית לכיוון  נוף בצד הצפוני ....
קטע העליה להררית בשיפועים נוחים % 6-9  לקרת הסיום קצת יותר 

ברקע רואים את כרמיאל  
על ההר רואים את דיר אל אסד

כמה מילים לגבי דיר אל אסד זה הכפר שלי
זה המקום התלול ביותר בארץ
מכרה זהב לעליות וקירות  מעולם אחר מעבר לדימיון 

עשרות קירות במגוון אורכים ושיפועים ...
בהמשך הזמן בשבועות הבאים נגיע  גם לשם  ...

אריה סדובניק  

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/12/2016 19:33:52
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף קולז  תמונות  מהררית 

באחד התמונות רואים את כביש 7955 העולה להררית 
ברקע רואים את עמק בית נטופה 

אריה סדובניק


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/12/2016 07:22:03
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571
היי אריה.
איך הכביש מבחינת נפח התנועה ?
 

נכתב ב - 15/12/2016 08:39:04
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
96
תגובות
685
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
הכביש רחב אבל יש מקומות שאין בו שוליים
מעבר לזה- אין שם הרבה תנועה בבוקר שבת 

אבל מוקדם בבוקר 
אחרי זה רצוי לרכוב רק עם רכב מלווה צמוד מאחור עם ארבע אורות 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 15/12/2016 11:27:29
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
בהררית הייתי 3 פעמים בוורסיות שונות של מסלולים

ב 6.2012 ,  ו 10.2012 התחלה בכפר תבור כנ"ל גם בחזרה 

ב 9.2015 זה המסלול שכתבתי עליו בפוסט מצלמון להררית 

לכיוון דיר חנה מ 2010 הייתי הרבה פעמים  
בגלל מונומנט קיר המתני בדיר חנה  הכתוב עליו  בפוסט נפרד 
לקיר הזה הגיעו הרבה מטפסים  אני יודע על 10 לפחות ...

כל הרכיבות היו ביום שישי  בשעות הבוקר ... 
לא היה לחץ תנועה  זה גם תלוי בשעה  אחרי 9:00 בבוקר אין בעיה
למעט  קצת בשטח בנוי בעראבה מכביש 805 עד קיר המעבר .

אפשר לראות בגוגל מפות יש התיחסות לעומסים בכביש  במסלול שמסמנים
ברגע זה אני בודק  יש קצת בעליה במעאר ובחלק הבנוי הכניסה לערבאה וליד החומוסיות .

בקטע הכביש  7955 להררית בדרך כלל אין לחץ  ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/12/2016 13:32:06
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
בחזור יש הרבה מקומות  בצד הדרך  בונוס למטפסים
זה בעצם קירות בכפרים  בעראבה , בדיר חנה וכו' .

ב 10.2012 רכבת גם כדי לעשות קירות על הדרך .
תשלובת קומפקט  34/28 יחס 1.2 לא מספיק לקירות של 30% ויותר
לצורך  הנ"ל הגעתי עם אופני הקירות  סורוולו קומבינה - סופר טנקר 53/39 אבל קסטת הרים 11-36  ...

אני מצרף דוגמית קולז תמונות  מקיר בעראבה ליד תחנת הדלת  על כביש 805
הקיר נגיש עולה לרכס לכמה ווילות  הוא אומנם קצר קצת יותר מ 110 מ'
אבל מאוד מאוד תלול כ 30% ממוצע  . בתמונות קשה לראות  בגלל פוזיצית הצילום .

היית צריך לשחרר את כל ההילוכים  על היחס הנמוך 39/36 יחס העברה 1.06 

על מעללי הקיר האמתני בדיר חנא הכתוב פוסט נפרד  .....

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/12/2016 16:35:07
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה, שאלה רצינית...
מה שווים כל הקירות הללו, אם בסופו של דבר אתם מטפסים את הקירות באלכסון? זה הרי רמאות, לא? ברגע שאתם מטפסים באלכסון זווית הטיפוס יורדת בחצי לפחות. לא?
השאלה רצינית ביותר.  ואני כבר לא מדבר שרובכם עושים זאת עם אופניים 8 קילו +-.
כשאני רוכב בחו"ל עם אופניים וציוד במשקל כולל של 35 קילו, אין לי את הפריוילגיה לרכב עם אופני 8 קילו. ואגב, במשקלים כבדים, כמעט ואי אפשר לעלות עליות באלכסונים. זה לא עובד ככה, ואין לי אפילו מושג מדוע. זה פשוט לא מצליח (כמובן שניסיתי). כשיש עליה רצינית במשקלים כאלה, עוברים להליכה-דחיפה של האופניים. ברגע שיורדים למהירות של 8 קמ"ש לערך, אין שום הגיון להמשיך לרכב. בזבוז כוחות אדיר. יותר קל ומהיר לדחוף האופניים.
אריה, בכל מקרה תמשיך לכתוב, אני נהנה לקרוא, וקורא הכל.
נ.ב הייתי פעם בצימר מספר ימים בעראבה לפני 15 שנה בערך, ואכלתי הרבה חצץ בעליות באזור. היו זמנים...

נכתב ב - 15/12/2016 18:32:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
אופנוחן
בקירות בדרגת קושי בנונית כמו קיר החיבור הארוך בעראבה  אני עולה ישר עם תשלובת   39/25-28 יחס העברה 1.5 בערך .

הטיפוס  באלכסונים  נוצר ב2 מצבים
מצב 1 - בקיר קצר תלול מאוד  30% ממוצע עם  נקודות טופ מעל 30%  יחס העברה לא מספיק  אפילו 39/36 1.06 .
הדרך לשבור שיפוע וליצור מומנטום זה ע"י אלכסונים  זה עוזר אבל  אלכסון יעיל לא יורד מ 45 מעלות אחרת לא מתקדמים .
זה אומר ש 30%  הופך ל 22-23%  צריך מיומנות וניסיון לעשות זאת .

מצב 2 שקיר ארוך מאוד בשיפוע ממוצע 18% כמו מנסורה בירושלים  או כמו הקירות היותר ארוכים וקשים בדיר אל אסד .
מרכיב העיפות ואיבוד אינרגיה  הוא משמעותי  שעייפים בסוף  20%  מדמה 30%  ואז מגיע האלכסונים .
כלומר או שזה תלול  מידי ביחס לתשלובת אופני כביש או שעייפים מהאורך .

לגבי משקל האופנים  8 ק"ג  לאופני כביש ברוטו  זה נחשב לכבד  התקן בערך 6.8  כולל פדלים מחזיקי בקבוק וגרמין .
האופנים שלי  2 זוגות שלי  כ 8 ק"ג ברוטו  אופני הפלטה המסיביות 10 ק"ג
האופני הקלות שלי היו במקור  כ 7 ק"ג גרופ דורה איס  עשיתי להם הסבה לאופני קירות .
גלגלי קרבון בורה הוחלפו כנ"ל גם הקסטה האחורית ומעביר המשקל היום בערך 7.7 ק"ג .

אני מצרף  תמונה
לאופני הקירות  סורולו קומבינה - סופר טנקר 53/39 אבל קסטת הרים 11-36
את תוספת הכינוי סופר טנקר חברים נתנו בגלל שהאופנים האלו עלו כל קיר שעמד בדרך
בהמשך הזמן אני יראה קירות מעולם אחר  ...

 אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/12/2016 18:48:11
תאריך הצטרפות
17/03/2014
נושאים
23
תגובות
352
תענוג
תמשיך