נושא: מתקן ספיר מגה עליה "אהבת חיי" בשנים 2011-13

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 04/01/2017 16:07:48
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
מתקן ספיר נמצא במקום 4 בהיררכיה של העליות המיוחדות בארץ (באורך 2-3 ק"מ )

העלייה עולה צמוד לכביש 90 בכביש פרטי למתקן הסניקה של מקורות על ההר .
זה הכביש הישראלי כחול לבן התלול ביותר בארץ שמותר לרכיבה ( שאר המקומות התלולים הם באזורים שבני דודים גרים )

מעל 15 פעמים הייתי שם בקומבינציות שונות - אפילו רכבתי מהבית כרכור ובחזרה ...

המיקום כ 3 ק"מ מגינוסר צפונה על כביש 90  ממש 300 מ' אחרי הפניה לחוקוק  

אורך העליה כ 1.8 ק"מ כ 12% שיפוע ממוצע אבל מורכב מ 3 קירות  הקיר המרכזי קשה מאוד .
 
הקיר מתחיל מתון  באמצע השיפוע כ % 25  ויש נקודות גם כמעט % 31-33
מצורף תמונה לקיר המרכזי
בנוסף מגעים לקיר עייפים עם פחות אנרגיה לאחר טיפוס תלול מאוד של 1 ק"מ לפני .


הערה  ( בתמונה אפשר להשוות את עמוד החשמל ביחס לקיר )

צריך להתנתק בראש ולחשוב רק על הפסגה סוג של מדיטציה  עם שלווה מוחלטת
 

בהמשך הצרף  מפות גרפים תמונות והסברים  

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/01/2017 18:00:47
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
מצורף מפה 

למיקום העליה של מתקן ספיר ...


אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/01/2017 20:04:17
תאריך הצטרפות
26/01/2007
נושאים
104
תגובות
589
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אריה ערב טוב
איך אתה מחשב את אחוז השיפוע ?

נכתב ב - 04/01/2017 22:33:33
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
אחוז שיפוע = לחישוב הפרש גבהים אנכי לחלק למרחק רכיבה בכביש
לדוגמא: עלייה של 1 ק"מ (1000 מ') הפרש גבהים 100 מ', החישוב  10% = 100/1000.

בגרף הציר האופקי מראה  תמיד את אורך המסלול האמתי
בגרף הציר האנכי מראה את הפרש הגבהים האמתי
 
המדידה היא  דבר פשוט 
אורך  אפשר 
למדוד באופנים  בספידומטר  רגיל או משוכלל אפשר ברכב  ואפשר על גבי מפה ממוחשבת . ההבדלים הם קטנים  בין כל המדידות 

הפרש גבהים מודדים יחסית לגובה הים שזה 000  ע"י מכשרי מדידה  יעודים  
או מכשרים עבור אופנים כמו גרמיין  ואחרים גם מפות ממוחשבות כמו גוגל יש בהם נתוני גובה שאפשר לתרגם בתוכנות 

בגרף המצורף אני מראה 2 עליות משולבות ומאופסות לאותו ק:מ 
מתקן ספיר  הפרש הגובה זה 218 מ' והאורך 1860 מ'
החישוב 11.7% = 218/1860


הקטע הראשון מצ' אשתאול לכיוון צובה  הפרש הגובה זה 198 מ' והאורך 2009 מ'
החישוב 9.8% = 198/2009

כל מכשירי המדידה המקצועיים לאופנים  כמו גרמיין פולרד וכו' מראים ומחשבים % שיפוע ממוצע ונקודתי .
הערה -בין כל מכשרי המדידה יש הבדלים ויש סטיות , רק מודדים עם ציוד מקצועי מגעים לדיוק 
אבל  מכשרי המדידה לאופנים והמפות הממוחשבות זה מספיק ליציג % שיפוע לעליות 



לגבי עליות סטנדרטיות 
כמו : נס הרים , צובה ,עקרבים, נשר , חרמון  בית אורן  וכו' ...  
יש נתוני  מדידה מפורסמים ברשת ובכתובים על סמך מדידות של רוכבים  .....

את מתקן ספיר מדדו מספר רוכבים במכשרים שונים וההבדלים הם ממש בקטנה .

לי בנוסף  מורכב על האופנים פלס אופנים אנלוגי
בתמונה המצורפת לפוסט הפתיחה מופיע  פלס בגודל XL שמראה עד 32% שיפוע - בקטע שנבדק זה לא הספיק
הפלס מורכב הפוך באופני הקירות שלי כציוד חובה  שאני יורד  ברגל  אני רואה במדויק  נקודתי את % השיפוע ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/01/2017 05:26:29
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
103
תגובות
694
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
הי
הקיר והכביש לא נורא 
מי שמטייל באיזור 
מי שרוכב מיומן זה לא בעייתי הכביש הזה 

רכבתי עליו לפני שנים 
מגינוסר עד צפת = על הכביש הזה ומעבר לצפת 
לא נורא למי שמיומן 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 05/01/2017 06:22:42
תאריך הצטרפות
26/01/2007
נושאים
104
תגובות
589
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
בוקר טוב
המכשיר האנלוגי מעניין לא ידעתי שקיים דבר כזה
כבר מזמן חשבתי לבנות כזה מכשיר
האם קונים את זה או שזה יצור עצמי
דרך אגב בחישוב השיפוע מחלקים את הפרש הגובה האנכי להפרש המרחק האופקי ולא לאורך העלייה שרואים בספידומטר

נכתב ב - 05/01/2017 09:02:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
yp68

זה לא הכביש העולה לכיוון צפת 

מדובר בקטע כביש פרטי  של חברת מקורות קצר ותלול  
כביש ללא מוצא  שמגע עד לשער  מתקן הסניקה  ספיר .

אני מצרף תמונה  תראה את התחלת הטיפוס זה הקטע הקל שעולה להר
תראה את המיקום ביחס לכביש 90 

לגבי טיפוס  הרבה רוכבי כביש מיומנים מאוד ברמה גבוהה
ניסו  אבל רק מעטים הצליחו  ....
רוב הרוכבים  נתקעו בקטע התלול של הקיר המרכזי  המופיע בתמונה בתחילת הפוסט ...

הכביש קיים  הרבה זמן אבל פורסם ברשת רק בתחילת 2011  ע"י רוכב עליות ידוע יותם קופמן ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/01/2017 09:42:51
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
איש העליות

לגבי מדידת אורך העליה 
מצורף דוגמה ידועה בציבור של בית אורן 
בעליה הזו יש פיתולים תנודות עולות ויורדות  ואפילו ירדה קצרה במרכז העליה 

המפה הממוחשבת מודדת את כל האורך 
גם מכונית תמדוד את כל האורך בספידומטר 
גם כל הספידומטרים  הפשוטים והמשוכלים גרמין וכו' מודדים את האורך בכביש  בפועל

בכל המדידות זה פחות או יותר אותו דבר סטיות קלות של דיוק המכשרים

הפרש הגבהים בבית אורן זה בערך 468 מי

האורך הנמדד בכל השיטות   ה כ 9100  מ'

החישוב הפשוט  -   5.14% = 9100 / 468

בבית אורן אם בודקים קטעים ספציפים אז הממוצע לקטע  עולה ויש מקומות מעל 10% תלוי באורך שנמדד 

לגבי הפלס האנלוגי 
בארץ זה נמכר ברשת אמית לוינזון בשנים 7 -2005  אבל פלס קטן יותר עם סקלה עד 27% .
הפלס בתמונה זה מיוחד עבור מטפסי קירות הסקלה ארוכה יותר עד 32% 
קיבלתי אותו במתנה מח"ול בתחילת המאה 

הפלס האנלוגי מראה בזמן אמת את השיפוע .

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/01/2017 14:03:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
נחזור למתקן ספיר
אני מצרף שוב את הגרף  אבל עם סימון בצהוב  % שיפוע ואורך לכל קיר 

 
הקובץ  זה גרף השוואה בין ספיר לקטע התלול בצובה  2 הגרפים מאופסים באותה ק: מ .
כך שאפשר להשוות גם ויזואלית  את דרגת הקושי .

הקטע בצובה נחשב בתחילת העשור הקודם לקשה מרגע שנעשה שימוש בקומפקט עם קסטה גדולה
 היום כל רוכב  מתחיל יכול לעלות  את צובה בקצב שלו.

מתקן  ספיר זה אופרה אחרת עלית קירות  ברמה מעבר לסטנדרט המקובל 
רואם גם וזיאלית את התרוממות הקירות הרבה מעל  השיפוע בצובה .
 
אריה סדובניק

  

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/01/2017 22:28:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
מצורף  קולז 2 תמונות 
זה מהפעם הרשונה שהייתי שם בתחילת 2011 ( הצילומים מפלפון פשוט )

אופני המרידה זה שלדת מגנזיום  דגם 909 שנת 2003  עלו הון בזמנו (גרופ דורה אייס )
שקלו בבסיס 8 ק"ג קומפלט  לפני החלפת חלק מהגרופ במשך השנים .

האופנים הנ"ל טיפסו את כל הקירות התלולים שיש 
(מנסורה , דיר חנה , אום אל פחם , ספיר , מעלה גולני , דיר אל אסד ועוד )

ב2014 השלדה נשברה באזור האוזן  ( משקל השלדה כ 1 ק"ג למידה 53 )

קשה להסביר את תחושת האושר שמגעים לשער בספיר ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/01/2017 14:09:36
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
מצורף קולז 2 תמונות 
מ 6.2011  שילוב העליה למתקן ספיר כחלק ממסלול  ארוך 

בתמונה הראשונה זה הכניסה הרשמית  למתקן ספיר מכביש 90 
יש מחסום פרות גדול בכניסה . 
לאורך העליה בקטעים אופקים  יש עוד 2 מחסומי  פרות 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/01/2017 20:48:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
מצורף תמונה  מאזור השער בספיר

ברקע על הכנרת רואים את גנוסר  

הרקע הספורטיבי שלי לפני מעל 40 שנה היה הרמת משקולות 


אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/01/2017 19:15:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
טיפוס עליות מהסוג הזה עם שילוב קירות זה קצת שונה מטיפוס עליות רגיל .
הערה : במתקן ספיר בדרך כלל אין תנועת מכוניות  אבל יש דרדרת אבנים במיוחד בקיר המרכזי ...

רוכבים שיגיעו  למתקן ספיר  כמה המלצות  

לגבי הרוכב ​דרוש אימון ספציפי ריכוז (קצת כושר גופני וכוח ) אבל בעיקר סיבולת שרירים לעמוד תחת הלחץ ...

לגבי האופנים דורש מינימום תשלובת ביחס העברה 1.2  כלומר קומפקט 34/28 .
עדיף  קסטה גדולה מ11-28 
בעבר לא היה בסטנדרט  קסטות כביש  מעל 11-28 לשימנו וסראם רק לקומפניולו  היה 13/29 שזה הבדל מזערי 

סראם לפני מספר שנים התחיל בשיווק קסטה ייעודית לכביש 11-32 גם ב10 הילוכים אחר כך גם שימנו עשה 11-30

במערכת  11 הילוכים  לכולם יש קסטות כאלו 
כולל מעביר ארוך זה מורכב גם בחלק מדגמי האופנים של המותגים .
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות