נכתב ב - 05/01/2017 16:29:23
9
6
מתעניין לקנות אופניים חדשים
עד לפני שבוע הייתי די סגור על gt sensor 29 ובכלל על 29.
לאחר קריאה החלטתי שאולי דווקא 27.5 יתנו לי מענה יותר טוב הכיוון היה merida xt
השבוע נכנסתי לחנות אופניים של רשת גדולה והמוכר ניסה לשכנע אותי שלרכיבה שלי כן כדאי 29.
אשמח לקבל את החוכמה שלכם בנושא.
אני בעיקר רוכב סינגלים לא יותר מדי קשים, בן שמן הוא די הבית שלי בנושא. לא קופץ מגובה רב.
נכתב ב - 05/01/2017 16:43:08
35
1462
אל תיהיה נאיבי רוב המוכרים (לא כולם !) יציעו לך את מה שיש להם זמין במלאי או את המוצר עליו הם מרווים יותר
גם חוות הדעת שתקבל פה תיהיה המלצה של האופניים שיש להם, ולאו דוקא את מה שמתאים לך.
את ההתאמה המלאה תוכל להבין רק בעצמך לאחר שתיקח את ה 27.5 וגם את ה 29 לנסיעות מבחן בשטח
ההבחנה בין הדגמים היא על פי סדר החשיבות כגון:
א. אופי הרכיבה
ב. גובה הרוכב
ג. משקל הרוכב
ד. משקל האופניים , 29 כבדים יותר מ 27.5
פחות להחשיב מה שאומרים ״השכנים״ והחברים
נכתב ב - 14/04/2017 15:36:29
24
166
למרות שהפוסט ישן, אני חושב שהנסיון של 27.5 לא צלח!
שתי חנויות גדולות בצפון שאני מכיר, תקועות עם ים של סחורה, שלא נדבר על יד 2 במצב חדש, שהבינו שזה בעצם 26, ועוברים ל 29.
אני מסכים שצריך לרכב על הכלי לפני החלטה, אבל העולם בהחלט עבר ל 29,גם באגרסיבי.
ואני לא שולל שעוד יהיה גלגל גדול יותר בהמשך..
נכתב ב - 14/04/2017 20:22:59
20
2488
גונן
אני אהיה עדין אתך ואומר שמה שאתה כותב לא מדיוק.
מספיק להסתכל בסבב האנדורו או הדאונהיל כדי להבין שמה שכתבת מנותק מהמציאות.
תבקר בבייק פארק באירופה ותחזור לספר כמה אופני 29״ ראית שם.
אז נכון שאופני 29 כבשו את סצינת ה XC אבל זה מתחיל ונגמר שם.
ולפני שזה יהפוך לעוד וויכוח חסר תוכלת של 27 נגד 29, יש לי זוג כזה וזוג כזה ולכל אחד יתרונות וחסרונות.
מי שרוכב בעיקר XC יראה סביבו בעיקר אופני 29 ובצדק ומי שרוכב AM/Enduro יראה סביבו בעיקר אופני 27.5 עם או בלי פלוס.
נכתב ב - 15/04/2017 02:24:20
25
103
29 פצצה לקרוס, דורס הכל ומשמר מומנטום, 27.5 נותן תחושה שמקבלים לפעמים על אופני bmx, קטנות יחסית קלות תמרון שאפשר ממש לשחק איתם.
זו הסיבה שבחרתי ב27, אני מרגיש מחובר יותר לקרקע ופחות מרגיש שאני רוכב על סולם.
נכתב ב - 18/04/2017 21:18:36
24
166
עד רמת טרייל, אין מה לדבר על זה ש 29' לוקחים בהליכה.
מעבר לזה, אם ספשלייזד עשו גם אנדורו ב 29', אז באמת שקטונתי.
נכתב ב - 18/04/2017 21:25:42
24
166
לפני שעברתי ל 29', רכבתי על ספשלייזד אנדורו אקספרט.
26'. שניסיתי פעם ראשונה שלי 29' על סינגל שאני מכיר טוב, הופתעתי מהיכולות של הכלי, ומיד הבנתי שאני לעולם לא אחזור אחורה.
וזה אני לא רוכב xc.
שם ב xc, ברור שרק 29. אותי הפתיע שסינגלים וטכני ה 29 לפחות מבחינתי, יותר טובות.
ועכשיו עם ה boost, גם לאנשי האנדורו יש כלי אגרסיבי ביותר, עם יכולות מאוד מאוד גבוהות.
אני מהמר שכמו שפעם חשבו שה 26 ישאר, וה 29 יחלוף, ככה יקרה ל 27, אולי לא ל 27+. ששם הבינו את יכולות הגלגל הגדול.
נכתב ב - 18/04/2017 21:48:36
17
27
יש לי שני זוגות: 27.5 ו-29, כך שיש כיצד להשוות. ה-29 עולים מאד ברמת הביטחון שהם מעניקים לרוכב. כשאתה רוכב בדרך מחורצת מאד עם זוג 29 אתה חש ביטחון בגלל יכולת הדריסה. פחות נלחץ מכל חריץ בקרקע. קל גם לשמור מהירות עם זוג כזה. לעומת זאת יכולת התמרון בולטת ב 27.5 אבל לדעתי זה בטל בשישים. אני עצמי גם גבוה יחסית ובזוג ה-29 אני מרגיש טוב הרבה יותר מזוג ה 27.5. בכל מקרה שיהיה בהצלחה וסע בזהירות!
נכתב ב - 18/04/2017 21:54:53
24
166
נכתב ב - 28/04/2017 20:39:15
3
119
נכתב ב - 30/04/2017 12:45:49
24
166
כלי רצחני..
מחזק את הסברה שלי, שהכל ילך לכוון 29,ואם יהיה שינוי בגלגל, זה רק יגדל.
|