147
1673
לרוכב במרכז
אני גר בכרכור פרדס חנה ליד הבית יש את הכפרים באודי ערה
( ערערה , אל מואליקה , איל בירד , אום אל פחם , מוסמוס , מושרפא בידה וכו')
שם החוק והתקן לא קיימים - יש כבישים עליות וקירות בדרגות קושי גבוהה ....
לבני הדודים בכפרים יש מנהגים אחרים משלנו הכנסת אורחים עם הרבה כבוד .
לקח לי זמן להבין את המנטליות שלהם (עם מזמינים לקפה או ארוחה אסור לסרב ) ...
בארץ אין הרבה משוגעים לטיפוס תלול ( יש אומנם כמה טובים רובם בגלאים 30-50 ) בגילי 60 פלוס יש עוד 2 מטפסי קירות טובים ...
בחו"ל זה יותר נפוץ השיגעון לתלילות .
בזמנו 2011-14 מדי פעם היו מגיעים רוכבים מטפסים כולל אפילו מתחרה מרמת העלית לסיבוב קירות בכפרים ...
בחגים היו מגיעים גם רוכבים מחו"ל למלון דן קיסריה אני הייתי לוקח אותם לסיבובי קירות בוודי ערה ובצפון בדיר אל אסד ליד כרמיאל ...
בוודי ערה יש עשרות קירות סביבם תכננתי מספר מסלולים לפי רמת קושי ...
אבל כדי לדעת איזה מסלול לעשות היה לי קיר בדיקה לרמת הקושי
מצורף תמונה (בקיר מסומנים הקטעים ושיפועים נקודתיים )
הקיר נימצא על כביש 65 פניה ימינה , 1.4 ק"מ מדרום לצומת מי עמי ( מסעדת באלבורג )
הקיר מחולק ל 2 קטעים
קטע A ישן קיים הרבה שנים - אורכו כ 140 מ' שיפוע ממוצע % כ 23 נקודת מקסימום % 29 .
קטע B נסלל ב8.2012 – אורכו כ 110 מ' בשיפוע ממוצע של 26% אבל עם נקודת מקסימום מדרגה של 37%
המבחן הוא לעבור לפחות את קטע A כול המטפסים שהיו עברו את קטע A בצורה משכנעת ...
לקטע B היה להם בעיה אחד הסיבות זה התשלובת באופניים שלהם קומפקט עם קסטה 11-28 לא מספיק ...
הערה השיפועים הנקודתים נמדדו גם ע"י מודד מהאזור שגם אוהב טיפוס באופנים , התמונה עם השיפועים מ 8.2012
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות