נושא: טיפוס תלול בקומפלקס הכפרים הצפונים בואדי ערה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 12/01/2017 21:33:14
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
זה קפיצת מדרגה  מבחינת הכמות  וריכוז הקירות התלולים שדחוסים  במסלול

המקומות האלו הם כבר מעבר ליכולת הקומפקט כלומר 34/28  ממש לא מתאם  לאזור הזה ...
 
תחילת הרכיבה  מכרכור לצומת מגידו מסתובבים ...

מצורף גרף ומפה קטע המסלול המיוחד  כ10 ק"מ מצומת מגידו לכיוון דרום
 
בכל כפר מכובד יש לפחות קיר אחד ברמת תלילות מעל ומעבר לסטנדרטים המקובלים .

הכפר הראשון  זה ביאדה להפתעתי הסתדרתי עם הקיר  וגם עם שאר הקירות בכפרים .

הטיפוס זרם  תודות לשימוש ביחס העברה   1.08  - תשובת מיוחדת באופני כביש  39/36
הטיפוס על אופני סורולו 7 ק"ג בבסיס שעברו הסבה לשימוש טיפוס קירות ע"י הרכבת  קסטת שטח 11/36 ומעביר אחורי ארוך .
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/01/2017 10:13:14
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
 
מצורף תמונה לקיר העולה לכפר ביאדה   בשנים 2011-14 הייתי כמה פעמים
הקיר בכפר ביאדה כ 310 מ' % 22 שיפוע ממוצע  משתנה בין 17% ל 33%
 
ביאדה הוא הכפר האחרון בואדי עארה לכיוון צפון  הכי  קרוב לצומת מגידו
הכניסה הראשית לכפר מכביש  65 כאשר מגיעים מצומת מגידו לכוון דרום
או מתוך הכפר מושריפה  .

מהכניסה עד הקיר יש עוד טיפוס כ 380 מ' בשיפוע כ % 13 שזה גם מעיף
 
זה קיר לא פשוט לטיפוס הקיר ממשיך עוד הרבה מעבר למה שרואים בתמונה .
בכל הפעמים שהייתי שם לא לקחתי סיכונים עליתי ביחס קל 1.08 
זה התחיל בטריפל 30/27 כמו בדיר חנה אחר כך עם הסורולו 39/36

זה הכניסה היחידה העולה לכפר  (בחורף יש בעיה למכוניות עם הספק נמוך )


הקיר הבא הכפר  מנשייה  ( קיר ארוך מתחיל תלול )

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/01/2017 15:12:54
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
מצורף צילום  
מאחד הפעמים שטיפסטי בביאדה זה מסוף 2011

זה רק קטע קטן מהקיר אפשר לראות את המיקום  ביחס לתמונה השלמה 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/01/2017 21:28:39
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
מצורף קולז 2 תמונות 

מהקיר העולה לכפר מנשיה  
זה קיר ארוך מעל 400 מ'  שיפוע ממוצע  כ 15%  

אבל הקטע הראשון הוא הקשה ...
130 מ' ראשונים  מתקרבים  ל 24% ממוצע .

הקיר ממשיך מעבר לתמונות אבל לקרת הסוף הופך למתוון  כ 13%  ...
הקיר הזה הרבה יותר קל מהקיר של ביאדה .
 
אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/01/2017 10:06:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
מצורף קולז  גרף  גבהים ותמונה מלמעלה ( לקטע הבעיתי )
הקיר עולה  למושרפה הישנה  

זה הקיר התלול ביותר בקומפלקס ואחד הקשים בכל ואדי ערה 
הקטע הראשון כ 50 מ' עם 35% ממוצע  המשך כ 270 מ' עם כ 19% ממוצע 

במקור זה היה שביל תלול  שמגיע  למושרפה הישנה . 
ב 2011 החליטו לסלול כביש ברוחב מעל 4 מ' באורך 320 מ' 
סללו מלמעלה למטה  קצת התבלבלו בגבהים ולקרת הסוף נגמרה הדרך ונוצר החלק הבעיתי
מכוניות נתקעו בחלק הראשון  התוצאה הקיר נחסם למכוניות  ע"י  מעקות ברזל

בפועל  הכביש ממש לא בשימוש היום אף אחד לא עולה גם ברגל 
בקיצור סללו בשבלי קיר פרטי  ללא מכוניות וללא הפרעות ...

הבעיה שלי היתה שהייתי משקיע הרבה אנרגיה בחלק הראשון גם עם יחס העברה קל 39/36
הדופק עבר את הגבול המותר המשך הקיר 270 מ' בקושי עליתי  (למרות שזה רק כ % 19 ממוצע ) .

לצורך ק:מ בשנים האלו 2011-13  טפסתי בדיר אל אסד קיר באורך כ 900 מ' עם כ 18% ממוצע
(ר"ח צלאח א דין)


אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/01/2017 10:31:40
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
מצורף קולז 3 תמונות לקיר 

בתמונה 1 (רואים אם מגדילים) את החסימה של מעקה הברזל 

במעקה יש פתח מעבר רחב שמאפשר לאופנים לעבור .

הקיר עוד ממשיך אחרי תמונה 3 

אפשר לראות בתמונות שהאספלט  ממש חדש ...
מהצדדים יש גדרות או קירות תומכים 

אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/01/2017 10:56:39
תאריך הצטרפות
02/11/2016
נושאים
6
תגובות
14
yes
סימנתי לי כמסלול מעניין ומאתגר שאני אנסה לרכב מתישהו.

נכתב ב - 14/01/2017 17:31:15
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
לרוכב במרכז 
אני גר  בכרכור פרדס חנה  ליד הבית יש את הכפרים באודי ערה 
 
 ( ערערה , אל מואליקה , איל בירד , אום אל פחם , מוסמוס , מושרפא בידה וכו')

שם החוק והתקן  לא קיימים  - יש כבישים עליות וקירות  בדרגות קושי גבוהה ....
 
לבני הדודים בכפרים יש מנהגים  אחרים משלנו  הכנסת אורחים עם הרבה כבוד .
לקח לי זמן להבין את המנטליות שלהם  (עם מזמינים לקפה או ארוחה אסור לסרב ) ...
 
בארץ אין הרבה משוגעים לטיפוס תלול  ( יש אומנם כמה  טובים  רובם בגלאים 30-50 ) בגילי 60 פלוס יש עוד 2 מטפסי קירות  טובים ...
בחו"ל זה יותר נפוץ  השיגעון לתלילות  .
בזמנו 2011-14 מדי פעם היו מגיעים  רוכבים מטפסים כולל אפילו מתחרה מרמת העלית לסיבוב קירות בכפרים ...
בחגים היו מגיעים גם רוכבים  מחו"ל  למלון דן קיסריה אני הייתי לוקח אותם  לסיבובי קירות בוודי ערה ובצפון בדיר אל אסד  ליד כרמיאל ...

בוודי ערה יש עשרות קירות סביבם תכננתי מספר מסלולים לפי רמת קושי ...
 
אבל כדי לדעת איזה מסלול לעשות  היה לי קיר בדיקה לרמת הקושי  
מצורף תמונה  (בקיר מסומנים הקטעים  ושיפועים נקודתיים )
הקיר  נימצא  על כביש  65 פניה ימינה ,  1.4 ק"מ  מדרום  לצומת  מי  עמי ( מסעדת  באלבורג )
הקיר מחולק  ל 2 קטעים

קטע A ישן  קיים הרבה שנים - אורכו כ 140 מ'  שיפוע ממוצע % כ 23  נקודת מקסימום % 29 .

קטע B  נסלל  ב8.2012 – אורכו כ 110 מ' בשיפוע ממוצע של 26% אבל עם נקודת מקסימום מדרגה של 37% 
 
המבחן הוא לעבור לפחות את קטע A  כול המטפסים שהיו עברו את קטע  A בצורה משכנעת ...
לקטע B  היה להם בעיה  אחד הסיבות זה התשלובת באופניים שלהם קומפקט עם קסטה  11-28 לא מספיק  ...

הערה השיפועים הנקודתים נמדדו  גם ע"י מודד מהאזור שגם אוהב טיפוס באופנים , התמונה עם השיפועים מ 8.2012

אריה סדובניק  
 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/01/2017 21:47:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
נחזור למסלול 
מצורף  תמונה  של העלייה התלולה של מושרפה
התמונה צולמה מהרכס השני  מהצד של מנשיה
נקודת פוזיצית הצילום יוצרת תמונה לעליה מפחידה מאוד ...
מה שממחיש את תלילות העליה זה הפרש הגובה בין הבינינם
 
העשן  שרואים בתמונה זה שורפים זבל ...
משאיות הזבל לא עולות למושרפה הישנה  ...

אריה סדובנק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/01/2017 13:49:28
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
אריה,
בכעביה החלק שקרוב להרדוף, מהשביל שמוביל לבריכת הסוסים - עין יבקע  עד לכביש הרדוף - עדי ,ישנו כביש שחלקים ממנו תלולים מאוד, מכיר?

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 15/01/2017 13:50:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
למושרפה החדשה סללו כביש מודרני 2 מסלולים 
קטע הרלוונטי בכביש החדש זה כ 300 מ' עם 17% ממוצע 

נעבור לכפר הרבעי  
מוסמוס זה הכפר הגבוה בקומפלקס  אבל מהצד של מושרפה זה קיר יחסית קל 
כ 220 מ' עם  כ 14% ממוצע  מהצד של כביש 65 לרכס זה קיר ארוך וגם תלול ) 

מצורף תמונה לקיר במוסמוס מזרח  אפשר לראות אותו שנוסעים על כביש 65 צפונה  מסתכלים לצד ימין .
הקיר ממוקם ממש על הכביש  עולה חד מאוד למספר בתיים 
במפה בתחילת הפוסט הקיר מסומן A

הקיר קצר  כמעט 100 מ' מתחיל ב 22% ונגמר ב 36%
הקושי הגדול נובע  בגלל מדרגה בקטע האחרון נקודת TOP של % 50 באורך 2 מ'  והמשך מעל 30% 

בתמונה מסימון נקודות השיפוע  והתווי  הנוח ביותר לטיפוס הקיר ( בצורת זיג זג )

בחורף מכוניות לא עולות 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/01/2017 14:36:22
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
edish

מכיר את המקום  
זה מתחיל מאזור הנמוך הנחל  קטע העליה כ 1.1~ ק"מ שיפוע ממוצע כמעט 11%- 
העליה נגמרת בערך 1 ק"מ מקיבוץ הרדוף 
יש  קטעים נקודתים שמגיעים  גם ל 17%~  ויותר  

זה אומנם קטע תלול ויפה חלקו הגדול עובר בין עצים וחלקו דרך הכפר כעביה 

זה עדין לא נחשב בקטגוריה של קירות 
הפרש הגובה על המרחק זה כ 123 מ' גובה

לצורך ק: מ
באחד הפוסטים כתבתי על הכפר הנעלם נ
וג'יידאת
  שם על 1.2 ק"מ יש 180 מ' גובה

תודה שאתה מוצא לי מקומות ועליות
במשך השנים ברוב המקומות התלולים בכפרים טיפסתי 


אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/01/2017 14:46:03
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
yes

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 16/01/2017 07:02:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1673
נחזור לקיר במוסמוס 
מצורף תמונה  לקטע התלול בקיר
תמונה המראה קטע אלכסוני של כ 2 מ' מגביל למהלך מדרגות = 50% ~שיפוע
(במדידה = אורך אופקי 180 ס"מ הפרש גובה אנכי 90 ס"מ  נקודת )
ההמשך 32% עד 36%

זה הקטע הקשה בקיר  צריך איזון בין  לתפוס מומנטום תנופה מתחילת הקיר כדי לעבור את המדרגה .
לבין  הקפצת הדופק  -  מכיוון שלפני ואחרי המדרגה יש בקיר בין % 26 ל 36%  ...

------------------------------------------------------------------------------

הערה :  הקיר הזה למרות שהוא קצר גם דורש תשלובת  קלה יותר מהסטנדרט ( יחס העברה ) 1.2 = קומפקט  34/28 

אני משתמש ב 39/36  זה קומבינציה של  הרכבת קסטת שטח 11-36 ומעביר ארוך  , עם קראק דאבל  גדול  53/39  .

השילוב הזה נותן לי כיסוי מרכיבת מישור  עד קירות אמתנים ...
 
אריה סדובניק


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות