נושא: הCol de Bashan העלייה המתישה בארץ המסלול עולה ...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 25/01/2017 11:28:36
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
יחסית מתון מצומת יהודיה ( בצפון הכנרת ) טיפוס לרמת הגולן לצ' הבשן

אורך מעל 23 ק"מ של עלייה מתישה בהפרש גובה מעל 1000 מ'  - כמו באלפיים 

השיפוע מתון רציף כמעט ללא הפסקות ומנוחות לרגלים  נע בין  7%-4%

בדרך כלל רוכבים יורדים מהגולן  ( פחות עולים  משם  ) ...

ממש על צומת הבשן ממוקמת אנדרטה לעוצבת ברק

 
אז מי שרוצה לטפס עלייה משמעותית בכיף האתגר הוא טיפוס ללא הפסקה
הכביש רחב וטוב מימנום תנועת רכבים (חוץ מחגים חול מועד ) עם נוף יפה


נתתי שם לעליה ( "קול דה בשן"  ) או בצרפתית 
Col de  Bashan  

מצורף  מפה וגרף לקטע העלייה מצומת יהודיה לצומת הבשן

בהמשך נסביר את משמעות בהבדלים לעליה לחרמון 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/01/2017 11:40:13
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה מפסח 2015
אנדרטת עוצבת ברק זה ממש  מול הצומת 

בדרך כלל  ביום עצמאות  
ההיתי עולה  מצמח לגולן 
סיבוב אנדרטאות  

צ' יהודיה לצומת הבשן  
זה העליה העיקרית במסלול 
משם ממשיך למרום גולן  בנטל  הר יוסיפון  וחוזר לצמח בירידה דרך חד נס .

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/01/2017 14:16:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה נוספת לאנדרטה 

התמונה מראה את המיקום ביחס לצומת  הבשן

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/01/2017 17:47:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה מחורבת חושניה צולם בפסח 2015
כ 3 ק"מ לפני צומת הבשן  עומד מסגד נטוש  

 מהבנה שלי בבניה  המסגד (המגדל הצריח , כולל האולם הפנמי )
כל הקונסטרוקציה נעשתה ביציקות בטון  בתבניות חלקות ומדויקות ,שאר הקירות בניה  באבן מקומית .

מהחור שיש בתקרת האולם רואים את רשתות הברזל  מה שמעיד שזה לא משהוא קדום 

במלחמת יום כיפור 1973 המקום שימש לפריסת תאג"ד, עבור חטיבה 188 ( שריון והתותחנים )
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/01/2017 20:34:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף מפה למיקום המסגד 

זה ממש על הכביש  
קשה לפספס אותו  עוצרים שם הרבה מטילים לצילומים ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/01/2017 21:44:49
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
השוואה בין העלייה מצ' יהודיה לצ' הבשן  לבין החרמון

אומנם  הטיפוס לחרמון  ארוך יותר מהפניה לשניר ע הבובה  (רכבל תחתון)

האורך כ 25 ק"מ  הפרש הגובה כ 1400 מ'  שזה  כ 5.5% שיפוע ממוצע

אבל בדרך לחרמון משניר לבובה יש לפחות 5 קטעי מנוחה ארוכים לרגלים
 
הקטע הראשון לפני הבניאס
הקטע השני  4 ק"מ אחרי מפל סער 
הקטע השלישי אחרי הכניסה הצפונית לעין קינא
הקטע הרביעי בין נווה אטיב  לכניסה לכביש של מג'דל שמש
הקטע החמשי לפי הקופות  וקצת אחרי
אלו 5 קטעים משמעותיים שנותנים אוויר לרגלים

לחרמון כמעט כל רוכב עולה ללא הפסקה  בקצב שלו 
אבל מבדיקה של מספר רוכבים  לגבי הקטע צ' יהודיה לצ' הבשן
החוות דעת של כולם  שזה קשה יותר בגלל חוסר מנוחה לרגלים
 למרות שהשיפוע הממוצע נמוך מ 5% ....

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/01/2017 22:08:31
תאריך הצטרפות
30/09/2004
נושאים
31
תגובות
118
תמשיך עוד קצת בכביש 98 - ואז לכיוון הגבול
(לא זוכר את השם)
יש גם בוסתן של ענבים ותאנים

נכתב ב - 26/01/2017 06:16:24
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571
המסגד בחושניה הוא משרידי הכפר הצ'רקסי חושניה שהוקם בשלהי התקופה העותמנית,הבוסתן של הכפר שאתה מדבר עליו נקרא צורימן והוא לא ממש קרוב ,נמצא אחרי רכס הטורבינות ולא בטוח שאפשר לגשת אליו בימים אלו.
בכל מקרה אכן עליה מאתגרת שאני מאוד אוהב .

נכתב ב - 26/01/2017 13:19:51
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תודה על המדע 
אהד א  ,  גיל 1 
 
מצרף מפה וגרף למסלול סובב רמת הגולן
נקודת ההתחלה במתחם  תחנת הדלק רמות יש  חניה

רכיבה לפי המסלול 

גיבוי   במידה ורוכבים לבד ונתקעים בבעיה באופנים שלא ניתן לפתור
אני תמיד עושה גיבוי ע"י תאום אם מניות באזור שעובדות 24 שעות
למסלול הזה אני עשיתי גיבוי עם מוניות עובדיה בקצרין 
במידה שמזמינים העלות יכולה להגיע ל 300 ₪  

בהמשך  נסביר על הנתונים של הבנטל  
כולל אך מגיעים לקיר של יוסיפון ....
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/01/2017 18:38:39
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה  ומפה המראה את מיקום העלייה לבנטל ביחס למרום גולן

הכניסה הרשמית צמוד למרום גולן לפני מחסום הבקר
הסיום קצה החניה סוף הכביש או  קופי ענן
 
לגבי השיפועים של בנטל היו הרבה אגדות
הנתונים הבדוקים
האורך כ 1200 מטר הפרש גובה כ 146 מ' זה אומר שיפוע ממוצע כ % 12
הקטע התלול נמצא מעל מחסום הבקר כ 50-70 מ' בשיפוע של כ % 20 נקודת מקסימום % 23

 (זה עדין לא נחשב לקיר )

ההמשך כ % 12 הסיבוב מתון כ % 8 והחלק האחרון  עד החניה 12%-13%

בשנים 2007-2009  הייתי הרבה פעמים בימי שישי בבוקר
רוכב מצומת גומא  דרך גונן ווסט לבנטל  
 זה כ 28 ק"מ

הפסקת קפה  וממשיך סיבוב למסעדה ,יורד למפל סער,  וחוזר דרך בית הילל
 .

בתקופה זו עדיין לא ההיתי מטפס קירות מיומין  
את הבנטל טפסטי על  תשלובת 39/24 היה קשה  
עם קומפקט 34/23 זה כבר היה קל יחסית 

אחד הרוכבים החובבים מהמטפסים הטובים לגלאי 40  
כתב פעם הבנטל ממש לא מצדיק את ההילה שנקשרת בו  לגבי הקושי ...

אבל כאשר רוכבים ברצף ללא הפסק מהכנרת הבנטל הופך לקשה בכל הילוך .

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/01/2017 09:11:13
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה  מהכניסה הרשמית לבנטל 
החלק אחרי מחסום הבקר זה  הקטע הכי משופע  בטיפוס 

יש הרבה רוכבים שעושים טעות עוברם את המחסום ברגל  
אחר כך צריכים להתחבר שוב לקליטים  זה משבש מאוד את המשכיות הרכיבה 

הדרך גם ההגיונית  וגם הפרקטית זה לעבור את מחסום הבקר באלכסון  
כל אפשר לתפוס מומנטום לקטע התלול הראשון שאורכו כ 50 מ' 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/01/2017 15:06:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
רמת הגולן מלאה באנדרטאות זכרון 

מצורף מיקום במפה ותמונה להאנדרטה חללי חטיבה 679 
זה מתחם גדול יחסית  צמוד לכביש  , כ 2 ק"מ  לפני אורטל 

במתחם יש מתקן רמקול המסביר על החטיבה ותרומתה  לבלימת הצבא הסורי במלחמת יום כפור  1973 .

ביום העצמאות , יש  מבקרים במקום להנחת זרים לזכר הנופלים .

ממש ליד האזור נמצא הר שיפון  ובצד המזרחי הר יוסיפון 
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/01/2017 20:48:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
יש לי  4 זוגות אופני כביש  
זוג אופני הכביש שמשמשות אותי לרכיבות היחסית ארוכות מסוף 2014
הם לפי התאמה והרכבה לצרכים שלי ...

שלדת סגל מגנזיום  (זה הדגם והצבע כמו של ההולנדי פרדי קלר)

המיוחד והשונה בגרופ האופנים הנ"ל מהסטנדרט המקובל בשנת 2014
מבוסס על 3 מרכיבים

סטם  קצר מתרומם שסוגר את המרחק, הפוזיציה הזו מתאימה לטיפוס תלול וקירות
במצב רכיבה רגילה  זה יכול לתת יותר נוחיות לאלו עם כאבי הגב ולמבוגרים בגיל השלישי 
 
 קראנק דאבל 53/39  חדש שימנו 105  בגלל שכולם עברו לקומפקט מכרו אותו בסייל  500 ש"ח
 
קסטת כביש  ייעודית     Sram apex  11- 32
החלק השונה ביחס לקסטות שימנו זה גולשים 25 , 22  
 
משקל האופנים קומפלט למרות גלגלים הכבדים  וגרופ 105 המשקל ללא פדלים  כ 8. ק"ג
 
יש רוכבים שאוהבים להרכיב אופנים  , יש בזה סוג של הנאה וסיפוק  לרוב זה התאמה לצרכים  .
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/01/2017 09:22:16
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תמונה מ 4.2015 הר יוסיפון 
הוספתי מפה עם מיקום התיחסות למיקום כללי ולנקודת הצילום 

השור הגדול  במרכז הכביש לא חיבב אותי במיוחד (כנראה הווסט הזוהר שלי משך צומת לב) .

הר יוסיפון  זה הר געש כבוי , 
מכביש  91 יש פניה קטנה ממש בכניסה יש מחסום בקר

הכביש המוביל  ליוסיפון  ישן ומשובש בהרבה חלקים  יותר מתאם לאופני שטח כ 3.5 ק"מ עד הפניה העולה להר .

אריה סדובניק   

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/01/2017 17:41:43
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הקיר של יוסיפון  נשמע כמו בדיחה של הגשש
מצורף גרף 

מה שגורם לקושי זה כביש משובש שחלקו כורכר מהודק (מתאם יותר לאופני שטח)
כל קטע הטיפוס להר זה כ 1.4 ק"מ עם כ 10% ממוצע אבל כולל בתוכו ( קיר כ 400 מ' 16%~  ממוצע ).
 
זה יחסית ממוצע מתון  בתנאים רגילים  הקיר לא משהוא שאני לא רגיל
אבל למרות הפסקה ואוכל הסיטואציה אחר הטיפוס והסיבוב הארוך  ברמה הרגלים כבדות ומרגישים קושי ...


בתחילת מלחמת יום הכיפורים הסורים כבשו את ההר
כוחות צה"ל אחר כך השתלטו עליו  מחדש 
למעלה השטח נחשב לשטח צבאי כחרום ...

יש תצפית  360 מעלות על כל רנת הגולן .


אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות