נושא: מעבר לדמיון עליה מכוכב אחר דיר אל אסד

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 13/02/2017 21:05:32
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הכפר דיר אל אסד  נמצא ליד כרמיאל  בתרגום השם דיר אל אסד זה בית האריה .

הרגשתי בבית כמו בוואדי עארה הבתים דומים האווירה דומה השפה דומה רק יותר ארוך וגבוהה .
זו העלייה הקשה  ביותר שטיפסתי ועשיתי את כולם כולל מעלה גולני .
 
נתונים כללים לקטע העליה הרלוונטי
אורך כללי רק  2800 מ' שיפוע ממוצע  11%  

אבל הקושי העיקרי זה קטע תלול מאוד  של כ 800 מ' בשיפוע ממוצע של 18% ובתוכו  קטעים עם 25% ויותר ...

הכביש עובר בתוך הכפר רחוב אל ג'בל זה ציר מרכזי לתנועה שעולה לרכס
בסוף הכפר יש חיבור כביש לגליל העליון ....
 
קצת ק:מ לרמת הקושי
תחברו ביחד - 2 ק"מ  בצובה + 560 מ' אל מנסורה +240 מ' עין חוד ותקבלו = דיר אל אסד
.
עליה ברמת קושי כזאת לא קופצים ישר לטפס צריך הרבה הכנות 
טירונות  בוואדי עארה 
אימון מתקדם בקומפלקס הכפרים הצפונים .
השתלמות באום אל פחם .
כולל  גיחות לעליות מיוחדות כמו :
מתקן ספיר בכנרת  , אל מנסורה בירושלים , ציין  אורון  בדרום  , וכו' .

שילוב של כל הטיפוסים הנ"ל חישלו אותי והשרירים הורגלו לעמוד בלחץ גבוהה לאורך זמן ממושך
בסוף 2011 נגשתי לאתגר הטיפוס הכי קשה  שלי ...
 
לצורך האתגר ב 2011  השתמשתי באופנים לעליות מיוחדות (מרידה 909 מגנזיום קראנק טריפל קסטה 11/28 )
התחלת הרכיבה
מהכניסה לכפר דיר אל אסד 700 מ' ראשונים זה קל  עיקר העלייה מתחילה ממסעדת חומוס המלכים .
לשם מגיעים הרבה ישראלים לאכול , שעברתי ליד המסעדה צעקו לי ארוחה אלנו עם אתה  עולה .

לאורך הדרך נסעו אחרי  סקרנים ונציג מהמסעדה
ברכס  ליד ברכות המים  נתנו לי כבוד של מלך

אחד מזקני  הכפר אמר לי שלא ראה אף פעם אופנים עולות כלפי מעלה .
 
בחזור בקטע התלול ירדתי ברגל 800 מ' בבדיקה  בפלס שעל האופנים לא נמצאו נקודות מתחת ל 17%
 
במסעדת חומוס המלכים הוזמנתי לאכול על חשבון הבית ההייתי באופוריה שכחתי לחזור הביתה ...

מצורף מפה וגרף  עם תוספת נתונים שבדקתי כל מטר במקומות שירדתי ברגל

בהמשך  הצרף מקבצי תמונות  מפות וכו' .


אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/02/2017 22:33:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  קולז  2 תמונות

התרשמות לגובה  הבנינים על צלע ההר

תמונה עליונה מאזור מסעדת חומס המלכים  .

תמונה תחתונה  מנקודת  גובה כ 530 מ' .


אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/02/2017 23:42:40
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  מפה  עם התיחסות למתחם ביג כרמיאל  

מסומן 2 מסלולים מביג כרמיאל  לרכס בדיר אל אסד

המסולל המתון דרך העליה של לבון  זה 15 ק"מ 

המסלול התלול  דרך דיר אל אסד  רחוב אל גיבל זה 9 ק"מ 

במשך השנים הזמנתי מספר רוכבי כביש מטפסי עליות טובים 
הגיעו כמה  אבל בגלל חוסר בהילוכים הם עלו בדרך המתונה  ונפגשנו בנקודה B 

  
אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/02/2017 10:20:46
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  קולז 2 תמונות 
מהטיפוס  הראשון  12.2011 

התמונה העליונה
זה סוף הקיר הארוך
(רואים ברקע אחרי המעקה את תחושה הפרש הגובה ) 

התמונה התחתונה  
זה לקרת סיום הקיר הארוך רחוב אל ג'בל ...

הערה :
את הצילומים אני עושה שאני יורד 
בכל המקומות ובכל הפוסטים שכתבתי ...

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/02/2017 10:53:45
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף עוד תמונה מאותה רכיבה 

הצילומים נעשו ע"י המקומים  
קצת קשה לראות בתמונה אבל מסביב היו הרבה סקרנים גברים ונשים

בתמונה זה  קצה הקיר  התלילות עולה על 30%  
הכביש מגורד  למנעת החלקות  ....

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/02/2017 15:21:24
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף מפה למפוי קירות עם מקרא  : עבור התמצאות בתוך  דיר אל אסד ...

מסומן 7 קירות  דומיננטיים  
מבחינת אורך או שיפוע תלול חריג ...
כולל  סימון העליה לרכס הצפון מערבי

לכל קיר יש מס'  והוא בצבע אחר ...

בדיר אל אסד יש עוד עשרות קירות קצרים  באורכים 100-150 מ' בשיפועים תלולים . אני מתיחס רק לדומיננטים 

(בזמנו עשיתי מפה יותר מפורטת  שדיר אל אסד נראה במפה כמעט כולה צבועה )

אריה סדובניק  

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/02/2017 21:20:31
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
קצת השוואות  לצורך ק:מ  לרמת קושי

יש פרמטרים שונים לבדוק קושי בטיפוס תלול  אני משווה לפי מה הצורך שהיה לי ברמת יחס העברה
( הכוונה אם צריך יחס העברה יותר קל אחרת עוצרים הטיפוס מוגדר קשה יותר )
 
השוואה בין אל מנסורה בירושלים  לאל ג'בל בדיר אל אסד

 ר"ח אל מנסורה זה הר הזיתים בצד מזרח ירושלים הוא קיר בלבד 
נחשב לקטע התלול באזור ירושלים 
אורך כ 560 מ' הפרש גובה 100 מ' 18% ממוצע    נקודת מקסימום 25% .
דרוש יחס כמינימום קומפקט 34/28 וגם זה גבולי  למי שאין ניסיון בקירות ארוכים .

 ר"ח אל ג'בל בדיר אל אסד זה קיר שמשולב בעליה  ...
אורך כ 800 מ' הפרש גובה 144 מ' 18% ממוצע   נקודות מקסימום 25% .
חוץ מהבדל האורך המשמעותי על אותו שיפוע ממוצע

דרוש יחס כמינימום טריפל 30/28 אן קומפקט 34/32 או דאבל  39/36.
אל ג'בל הוא לא רק קיר ארוך הוא חלק ראשון בעלייה האימתנית לרכס כפי שרואים בגרף .
 
מצורף  גרף 
במסגרת אדומה מסומן הגרף של אל מנסורה מאופס לאותו קנה מידה אורך וגובה
כך שאפשר להשוות גם ויזואלית וגם בנתונים המספרים .
 
 חקרתי גם קצת היסטוריה מתי נולדו הקירות האלו
אל מנסורה הר הזיתים קיים כציר תנועה עוד מתקופת מלכי ישראל  
 
דיר אל אסד  קיים  מתקופת הצלבנים  בשם אחר המקום שלט על הציר עכו  לצפת ,  בתקופת השלטון העות'מאני השליטה עברה לבני משפחת אסד. 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/02/2017 07:11:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  קולז  2 תמונות 

תמונה עם זום  מכביש 85 לכיוון הרכס המזרחי בדיר אל אסד 

תמונה מסוף  ההחלק העליון ברח' אל ג'בל   במרחק נגיעה מדופן צלע ההר 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/02/2017 09:02:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
עוד תמונה 
למערת  אלח'דר  זוהי מערה קרסטית ( מערת נטיפים )
אלח'דר זה (אליהו הנביא של הדרוזים)...

הגישה למערה  ממש מהחלק העליון  של קטע הקיר רח' אל ג'בל
מתחת לבית הספר היסודי  יש פניה 

בתמונה המצורפת  רואים גם צריפון  על צלע ההר ...

ממש ליד המקום נמצא קיר מספר 3 שמסומן במיפוי הקירות בצבע כחול 
זה הקיר התלול ביותר בארץ  בקטגורית הקירות הקצרים
אורך כ160 מ' עם כ 30% שיפוע  ממוצע 
(עד סוף 2011 הקיר בדיר חנה היה נחשב לתלול בארץ )

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/02/2017 12:16:17
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הקיר התלול ביותר בארץ  בקטגורית הקירות הקצרים נמצא בחלק העליון בדיר אל אסד .
מסומן במיפוי הקירות בצבע כחול  קיר מספר 3 נכנס ממש בצלע ההר

מצורף  מפה עם הגרף 
קיר  באורך כ 160 מ'  ובשיפוע ממוצע  כ 30%

הבעיה שהקיר נמצא בחלק העליון של רחוב אל ג'בל שזה עליה ארוכה ותלולה כ 18%,  שצריך לטפס לפני  הגעה לקיר ...
 
קנה מידה להשוואה  גובה הקיר כמו בניין מגורים 14 קומות ( כ 48 מטר גובה )  זה מונומנט

המקסימום שיפוע בקיר, מגיע ל כ 37% נקודות
 
יש גם היתרונות - הכביש בקיר רחב  וניתן לבצע זיג זג , לפי הצורך לשבור את השיפוע

אסור להסס ולהסתכל אחורה
 
כמובן שדרוש יחס  העברה קל  , אני עושה שימוש בדאבל ב 39/36  שזה כמו קומפקט 34/32  או טריפל 30/28 ...

אריה סדובניק  

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/02/2017 21:24:14
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה מהקיר התלול  
מנקודת החלק העליון לפני שהכביש עושה תפנית קטנה מערבה 

גובה נקודת הצילום  390 ~ מ'  
גובה הבתים  ברקע  בכניסה לר"ח אל ג'בל 230 ~ מ' 

מרגשים  את תחושת נפילת הגובה  ביחס לבתים בחלק התחתון 
 
אפשר גם לראות את גובה הקירות התומכים בתחום אזור הקיר התלול .
וגם את הגגות של הבתים הקרובים ...

הערה : לרוכבים שירצו לנסות לטפס ...
הקיר התלול קצת מוסתר שעולים לרכס זה כביש שרות לבתים שנמצאם דבוק לצלע ההר.
ב2011 לא שמתי לב לפניה  
בתחילת 2012 רוכב מטפס  שגם אוהב קירות מצא את הקיר עבורי ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/02/2017 08:57:09
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  תמונה נוספת מהקיר התלול  

צולם ע"י  אחד המקומים  רואים רק את קטע הסיום  כ 20 מ'. 
זה מהפעם  השניה שהייתי בדיר אל  אסד
בתחילת  2012

אבל הפעם הראשונה שטפסתי את הקיר  ....  

הבנין שרואים בשלד ממש דבוק לצלע ההר 
יש גם המשך שיפוע  משתחבר עם שביל שמגיע אולי עד המערות

אריה  סדובניק



 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/02/2017 12:26:22
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה  לדיר אל אסד
ממרכז הרכס  ממזרח למערב 

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/02/2017 21:53:22
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף גרף מאופס לק:מ  1:1
עבור קומבינציה שכוללת קטע ראשון מרח'  אל ג'בל  +  המשך שילוב הקיר התלול
כלומר שילוב של חלק מקיר 1 + קיר 3  אפשר לראות במפת המיפוי בתגובות .

הקומבינציה יוצרת את הקיר הקשה בארץ  שילוב של אורך שיפוע ממוצע גבוהה ...
 
את התואר של הקיר הקשה ביותר אני מיחס למספר סיבות :
אורך קיר מאוד ארוך 500 מ'
שיפוע ממוצע  גבוהה 20%
בעיקר קטע סיום ארוך ותלול ממוצע כ 30% .
הקומבינציה הזאת יוצרת  שילוב  קטלני שלא קיים בשום מקום  בארץ  ואולי גם במזרח התיכון
 
את הקומבינציה הזו עשיתי בביקור השלישי בדיר אל אסד ...
 
הגרף אופס לק:מ  1:1  יחס אורך גובה לאורך
כלומר 100 מ' גובה בציר הגובה = ל 100 מ' בציר האורך
מסומנים גם נקודות פיק לאורך הקיר ....

 הערה : נקודות הפיק נמדדו  בעזרת פלס האופנים
המראה באופן מדויק  ע"י סקלת קווים שמתיחסים לאחוזי שיפוע ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/02/2017 11:23:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  גרף השוואה  בין עליות  
עבור קבלת  פרופורציה  וק:מ לפחות וויזואלי  להשוואת שיפועי העליות

הגרפים של כל העליות אופסו לאותו ק:מ  בתכנת שרטוט  
(כלומר ממד אורך וממד גובה אחיד לכולם )

כל עליה קיבלה צבע  להשוואה וזואלת  טווח ההשוואה הוא קטע של 2 ק:מ 
בגלל שאלו הקטעים הרלונטים והדומיננטים בכל עליה 

ברשימה  יש
2 עליות ידועות כמעט לכל רוכב כביש צובה , ומעלה עקרבים 
2 עליות אסורות לרכיבה מעלה גולני וציין אורון .
4 עליות פחות ידועות או פחות מקובלות .

הערה :
יש עוד עליות תלולות ומיוחדות אבל בנקודת זמן שהגרף נעשה ב 2012 
הוכנסו רק 8 עליות  גם אין מקום יותר בגלל שיש חפיפה בחלק מהקטעים .

סדר היררכיה לקושי  זה הרגשה שלי לפי רמת ההלוכים יחס העברה שהיה דרוש לי .

באופן ויזואלי רואים  שהגרף הורוד  של דיר אל אסד מתרומם גבוהה מעל כולם .

מעלה גולני בקמ' הראשון  תלול מאוד עד העקול  של המרפסת 
גולני יד ביד מתרומם עם דיר אל אסד בקטע זה .
אבל  אחר כך מעלה גולני מתמתן בשיפוע הממוצע ,למרות שהוא עדין גבוהה ...

היה לי התלבטות בין מקום שלישי לרבעי זה תלוי ביום  
בגלל שאם לא מגיעים בצורה נכונה לקיר המרכזי בספיר הוא מושך הרבה אינרגיה  ...

ה4 העליות האחרונות הם שונות מהותית בתלילות מ ה4 הראשונית 
ההבדלים בנהם  לא משמעותים  בציונות ובחצור צריך עוד 2 שינים בקסטה .

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/02/2017 22:56:51
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מקיבוץ  יסעור לקיבוץ  תובל 

מי שמגיע מתל אביב או מחיפה ורוצה להגיע לקיבוץ תובל במכונית .
כל מכשירי הניווט ותוכנות ה GPS במכוניות יכוונו אותו  אוטומטית למסלול הזה
אז מחנים את הרכב במתחם תחנת הדלק ביסעור .

המשך המסלול מיסעור לדיר אל אסד  ר"ח אל ג'בל  עד לקיבוץ תובל .
בדרך בחזרה  סיבוב מעגלי יורדים  דרך ירכא לכביש 70 בחזרה  לקיבוץ יסעור .
 
לגבי אופנים החלק הבעייתי זה ר"ח אל ג'בל יש שם  קטע  של 800 מ' עם 18% ממוצע
ועוד כמה קירות אימתניים  בהמשך  .
 
המסלול המעגלי כ 35 ק"מ
מומלץ לכל רוכב שאוהב  עליות יחסית קצרות ותלולות מאוד כולל קירות 
מגיעים שם לסיפוק מהיר  מקבלים קפה ברכס הכי טעים שיש .
 
בתמונה רואים את קיבוץ תובל ברכס זה מצולם ממזרח למערב


זה הפעם הרביעית שאני בדיר אל אסד בתחילת 2013 
נשארו לאורך הדרך הרבה שלטים של מפלגת קדימה מערכת הבחירות.
זה נראה מדהים אך העריצו בכפר את שאול מופז  ...


אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/02/2017 12:51:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף קולז 2 תמונות מהרכיבה 

זה אחד הקירות האהובים עלי בדיר אל אסד 
מדורג במקום השלשי בבתלילות בארץ בקטגורית הקירות הקצרים

ממוקם קרוב מאוד לציר העליה הארוכה רחוב אל ג'בל קיר 1
אורך הקיר כ 180 מ'  כ 25% שיפוע ממוצע  
קטע ראשון וקטע הסיום בקיר עם ממוצע כ 30%  והכביש מגורד  למנעת החלקות ...

חוץ מהקיר הקשה שבמקום הראשון בקטגוריה כתבתי עליו בתגובות בפוסט
המקום השני נמצא גם בדיר אל אסד  במרכז קיר מס' 4 במפת המיפוי (קשה לצלם)  

( הקיר בדיר חנה שנחשב לאימת המטפסים רק במקום הרבעי בארץ בקטגוריה )

בתמונה התחתונה ראים כבל עבה כנראה חשמל בשיפוע שמתאום  לאומגה ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/02/2017 23:27:17
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף קולז 2 תמונות 
בתמונה המוגדלת של האופנים  אפשר לראות  
קראנק דאבל 53/39 
קסטה 11/36  זה שילוב קסטת שטח XT באופני כביש לצורך טיפוס קירות 

39/36 =  ליחס העברה 1.08 = לקומפקט 34/32 ולטריפל 30/28 .

בתמונה רואים שהשרשרת יושבת בקצה הקסטה כלומר על גלגל שינים 36

בדיר אל אסד אין מה לעשות עם קומפקט סטנדרטי  כלומר 34/28 לא מתאם 

במשך השנים מספר מטפסים ברמה גבוהה ניסו עם קומפקט וקסטה 28
הקירות בלמו אותם
הם נאלצו לעצור מספר פעמים וחזרו לאכול בחומוס המלכים ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/02/2017 10:41:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה

מהחלק העליון סוף רחוב אל ג'בל בחיבור עם כביש 8544

חיבור לכביש המוביל לקיבוץ תובל ...

הערה בגלל שהייתי הרבה מאוד פעמים 
בדיר אל אסד  -מסוף 2011 עד אמצע 2014 .
יש מצב שחלק מהתמונות שיכים לרכיבות בזמנים שונים ...
הרבה חומר קיים בגיבוי  וקשה לי לסנן  ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/02/2017 10:42:13
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
חודש 7.2013 פרסמתי רכיבה  לאוהבי השיפועים .
(בנקודת זמן זו אני בכושר טוב בגלל אימונים במכון טריינרים)

רכיבת מרתון
42.5 ק"מ עם  סיום קשה מאוד מעבר לסטנדרט המקובל  

כולל קומבינציה חדשה טיפוס לרכס המערבי בדיר אל אסד דרך הכפר בענה
 
כדי שיגעו רוכבים צרפתי רכב ליווי  הוספתי גם תמריץ ארוחת צהרים אני מזמין  בניתי שנקבל אירוח מהמיקומים ...

בגלל הרמדאן , נאלצתי לשלם על ארוחת צהרים במתחם ביג כרמיאל

יצאנו בשבת 9 בבוקר בערך , ממתחם אלונים  כולל רכב לווי למרות התמריץ הגיעו רק 2 מטפסים .

מצורף מפה וגרף למסלול המיוחד  המרחק הלוך כמו מרתון 42.5 ק"מ

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/02/2017 17:36:47
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
 מצורף הדמיה לקטע  סיום הטיפוס התלול ממסלול המרתון שהתחיל במתחם אלונים .
( ההדמיה מ Google Earth  )

המסלול 3.6 ק"מ 10% ממוצע
עובר תוך הכפר בענה  ממשך חיתוךבאלכסון דרך דיר אל אסד צד מערב  עד לתצפית ברכס .

מה שיוצר את הקושי זה הקיר הארוך בתוך העלייה רח' צלאח אדין 
כ 1000 מ' 18% ממוצע  (פי 4 ברצף מהקיר של עין חוד  ופי 2 מאל מנסורה הר הזיתים בירושלים) .

זה שילוב קומבינציה קיר מס' 6  + קיר מס' 2  במפת המיפוי שמופעה בתגובה בתחילת בפוסט  .
 
2 המטפסים שהצטרפו הם טובים מאוד אבל הגיעו אם קומפקט וקסטה 11-28 בניגוד להזהרה שזה לא מספיק .
דרוש יחס  העברה נמוך מינימום עבור הקירות - טריפל  30/28 או קומפקט 34/32  . 
אני עושה שימוש בדאבל ב 39/36
 
קיר ארוך זה אופרה אחרת לגמרי צריך להתכונן בהתאם ...

בקיצור מי שלא בא הפסיד ארוחה , מי שבא לא עלה  בגלל חוסר בהילוכים ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/02/2017 21:33:36
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מפה וגרף עבור מטפסי הקירות בדורות הבאים

קומבינציה דרך הכפר בענה  וחיבור לדיר אל אסד צד מערב
דרך הקיר הארוך ר"ח  צלאח אדין  עד ברכות המים ברכס
 
לערכתי זה קשה יותר מהעלייה בציר הראשי  ר"ח אל גאבל שנחשבת  לקשה בארץ
 
שבת זה היום המתאים לטיפוס עד שעה 10 בבוקר אין תנועה כולם ישנים שם .

בנוסף בקיר הארוך בכל שעות היום כמעט נדיר לראות מכונית עולה או יורדת 

כך שהכביש פתוח וגם בטוח  לטיפוס  באופניים .
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 20/02/2017 12:07:58
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תמונה מהחלק  העליון של  קטע מרח' צלאח אדין
 
זה הקיר הארוך המופיע בגרף ובמפה  כחלק מהטיפוס לצד הרכס המערבי
זה נחשב לקיר של המגזר ...

התמונה צולמה בערך קצת אחרי 12:00 בצהרים    
בקיר הארוך  הזה בשבת כמעט ואין תנועת מכוניות בכל שעות היום

במפת המפוי זה קיר מס' 2  מסומן בירוק 

מצידי הקיר יש כניסות לבתים אפשר לראות את הקירות התומכים של הגדרות

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 20/02/2017 18:57:11
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף קולז 2 תמונות מהרכס ליד ברכות המים ...

זה הנקודה הכי גבוהה בדיר אל אסד 578 מ' מפני הים
יש תצפית מלמעלה על הכפר  ופנורמה ממזרח למערב עד האופק

הערה : הכביש מגיע ממש עד אזור ברכות המים


 

תודה לכל הצופים על הסבלנות  אני מקווה שהסברתי מספיק טוב
( עברית זה לא שפת אמי )


אלו הזיכרונות שלי מהרכיבות התלולות
בדיר אל אסד היצעו לתת לי את התואר יקיר הכפר ...


אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/02/2017 17:32:24
תאריך הצטרפות
02/01/2004
נושאים
6
תגובות
15
מרשים ביותר