נושא: אופניים לרוכב כבד מאוד

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 27/02/2017 14:38:15
תאריך הצטרפות
23/01/2017
נושאים
3
תגובות
96
חברים שלום

פנה אלי מכר, ששמע שאני רוכב והוא מעוניין גם כן לנסות להכנס לתחום הרכיבה וביקש ממני לעזור לו ברכישת אופניים. 

הקאץ' הוא שהבחור שוקל לדבריו כ- 140 ק״ג, לדעתי יש מצב שגם 150 וגובהו 175-180 ס״מ. 

אני אקח אותו לאחד משני המומחים בעיר אבל היתי רוצה לקבל קצת תובנות והמלצות, למה כדאי לשים לב ואיפה לתת את הדגש.

יש להדגיש שהוא מעוניין לקנות אופני כניסה ז״ק בתקציב מוגבל (אני עדיין לא יודע מה הסכום).

תודה. 
 

נכתב ב - 27/02/2017 15:15:59
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שני הדברים הכי חשובים לרוכבים כבדים:
1. שלדת כרומולי ולא אלומיניום.
2. גלגלים חזקים. עדיפות ל-36 שפיצים בכל מקרה. אם זה גלגלים גדולים 29 ולא 27, אז 36 שפיצים זה חובה.
בכל מקרה אם הוא רוצה את האופניים לשטח, אז בשבילו רק גלגל גדול 29. אם הוא רוצה אותם להסתובב בעיר אז אפשר גם 27.5.
אם הישגת את שני היעדים, כרומולי + 36 שפיצים, כל השאר זה פינטס.
לגבי כרומולי, ההיצע מאוד מוגבל בארץ, וגם בעולם בכלל - אין יותר מידי מודלים. עקב גובהו הוא צריך כנראה מידה 17 אינטש, אבל עקב גודלו הוא צריך כנראה מידה אחת יותר גדולה, כלומר 19 אינטש.
בטווח המחירים הסביר, הדגם, שעולה לי בראש הוא זה. אבל הוא רק ב-27.5 כעת, וכרגע רק נמכר במידה 17, שלהערכתי לא תתאים לו, עקב גודלו-משקלו.
בקיצור בכלל לא פשוט. ומכיון שאין בנמצא אופניים מן המוכן, צריך דבר ראשון לקנות שלדה 19 אינטש יד שנייה (יש הרבה כל הזמן, צריך לחפש), ואז לקנות גלגלים 36 שפיצים (לזה יש לי מוכר באיביי שניתן לקנות ממנו גלגלים כאלו). בשאר הדברים הוא ייצטרך את החלקים שכולם קונים.
בנוסף ולסיכום הוא יצטרך ספייסרים מיוחדים לשמנים, שמגדילים את המרחק בין הפדלים. זה מוצר שהוא חובה לרוכבים שמנים. חובה!
אני אישית לא מכיר מישהו מהחנויות בארץ, שניתן לסמוך עליו בבניית דבר כזה. אבל מישהו כאן אולי יוכל לתת לך שמות.

נכתב ב - 27/02/2017 15:30:42
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
דבר עם ליאור ספקטור, ישמח לסייע ויש לו ניסיון. גם מדריך רכיבה. http://www.groopy.co.il/userinfo.aspx?uid=82203

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 27/02/2017 15:43:03
תאריך הצטרפות
23/01/2017
נושאים
3
תגובות
96
דורון שלום

אני גם חשבתי על שלדת כרומלי ואת הדגם של ג'אמיס יש עם גלגל 29 בחנות שעובדת עם פדלים. לא סגור על המידה.
העניין הוא שלדעתי מחירם מעל התקציב שלו (אולי אני טועה).
השאלה היא האם שלדת אלומיניום סטנדרטית תוכל לשאת אותו לאורך פרק זמן סביר ברכיבות שטח רגועות?
לענין הגלגלים, אשמח לקישור.

רפי תודה על ההפניה.
 

נכתב ב - 27/02/2017 15:54:34
תאריך הצטרפות
20/11/2010
נושאים
17
תגובות
59
מה היתרון של הכרומולי על פני אלומניום לאנשים שמנים? החוזק של השלדה?

נכתב ב - 27/02/2017 16:32:19
תאריך הצטרפות
22/02/2017
נושאים
1
תגובות
4
אני על שלדת אלומיניום גלגלים 26 ומרוצה מאוד :)
גובה 194 משקל 132 (בתהליכים לרזות)

נכתב ב - 27/02/2017 16:38:45
תאריך הצטרפות
23/01/2017
נושאים
3
תגובות
96
יבגני, אתה יכול לומר איזה אופניים והאם שינית בהם משהו, כמו גלגלים לדוגמה?

נכתב ב - 27/02/2017 17:47:13
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
אופניים מסדר TREK STACHE יכולים להתאים
ז''ק אלומניום שמיועדות לרכיבה אגרסיסבית,  בהכרח חזקות יותר! 120 מ''מ מהלך קדמי.

שלדת כרומולי 29 של ג'אמיס יהיה מצוין.

להרכיב אופניים משלדת ניינר ז''ק כרומולי אגרסיבי 140 מ''מ  מהלך קדמי יהיה הכי טוב אבל יקר!

גלגל אחורי לפחות 32 שפיצים, עדיף 36.

שלדת כרומולי לא יותר חזקה מאלומיניום! למרות שמאמץ הכניעה של אלומיניום נמוך משל כרומולי, באלומיניום משתמשים בצינורות  בעובי דופן גדול יותר ובגלל שהמשקל הסגולי של האלומניום נמוך יותר מקבלים יחס חוזק משקל טוב יותר טוב מכרומולי, זאת הסיבה שעברו לאלומיניום.

לכרומולי, שיכוך טבעי/יכולת ספיגת אנרגיה של החומר,  רכיבה נינוחה יותר אבל לא מתקרב לשיכוך מלא (לא בדקתי בעצמי מעולם, אולי הכתבות שקראתי בנושא לא מתארות את המציאות האמיתית והשיכוך זניח?).

לריתוכי הכרומולי יתרון גדול, עמידים יותר טוב כנגד סידוק בעומס מחזורי/תנודות, משמעותי בצנרת דקת דופן.

 

Work Less Ride More
נכתב ב - 27/02/2017 19:51:38
תאריך הצטרפות
23/01/2017
נושאים
3
תגובות
96
שתי שאלות שעדיין לא ברורות לי. 
1. האם שלדת אלומיניום בסיסית של היצרנים המוכרים תעמוד בעומס?
ונניח שתסדק או תשבר, האם היצרן/יבואן צפויים להתנער מאחריות בשל משקל הרוכב?

2. עופר התייחס לנושא הבולם. האם צריך גם לבחור בולם קדמי יעודי למשקל כזה? הרי שהעומס הבסיסי יהיה גבוהה, עוד לפני שהבולם מתחיל לעבוד. 
ומכיוון שאני עדיין לא מצליח להבין ממנו מה התקציב (למרות שהסברתי לו בערך מה המינימום הנדרש לדעתי), מה המגבלה בבולמי קפיץ?

נכתב ב - 27/02/2017 21:46:16
תאריך הצטרפות
29/04/2010
נושאים
9
תגובות
333
יש את הבלוג (הישן) של אופיר "שמן על אופניים" עם התובנות שלו על קניית אופניים לאנשים כבדים. הבחור החליף מספר לא מבוטל של זוגות.

נכתב ב - 27/02/2017 21:58:58
תאריך הצטרפות
02/12/2008
נושאים
9
תגובות
34
חונך
פשוט לקנות אופניים יותר אגרסיביות ל AM שהם מראש חזקות יותר ומותאמות ללחצים גבוהים יותר ברכיבה.
לכל החברות יש כאלו כך שהמבחר ממש לא מוגבל !  

נכתב ב - 27/02/2017 23:07:50
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
אופנוחן, בשבילך, חפש בגוגל מאמרים על חוזק שלדות והציטוט הזה יחזור על עצמו.
 
An aluminum frame can be made stiffer and lighter than steel because it is not nearly as dense. This is done by increasing a tube’s diameter while maintaining the wall thickness, making a tube that is eight times as stiff, but only twice the weight

Work Less Ride More
נכתב ב - 27/02/2017 23:08:34
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שלדת כרומולי הרבה יותר חזקה למרות מה שכתב עופר. זה אפילו לא דורש הסבר. אני מעולם לא שמעתי על מישהו ששבר שלדת כרומולי, אבל הכרתי אישית ושמעתי מאחרים על עשרות ששברו שלדות אלומיניום. גם בנושא המשקל הוא טועה. שלדת אלומיניום לא יותר קלה מכרומולי. הסיבה לשינוי נבע מהצפה של אלומניום בשוק. המתכת הזולה בעולם כיום. 10% משטח כדור הארץ מכוסה בעופרות אלומיניום. בקיצור דחפו לנו שלדה פחות טובה בכל פרמטמר כמעט, רק בגלל שהיא יותר זולה.

שלדת אלומניום רגילה לא תחזיק מעמד. אין כל אחריות על רוכבים במשקלים כאלה. יותר מ-120 קילו אף יצרן בטוח לא נותן, אלא אם כן אלו אופניים לאנשים כבדים.
לגבי בולם קדמי, גם זאת בעיה לא פשוטה. אם קונים קפיץ- זה חייב להתאים למשקל הרוכב. לגבי אוויר- אין חובה מכיון שההתאמה נעשית ע"י לחץ הניפוח. בקיצור כמו שכתבתי בתחילה, נושא לא פשוט בכלל.

אבל אם בונים לבד את האופניים כאשר כל החלקים חדשים, למעט שלדת כרומולי משומשת הסיפור יעלה כ-3500 ש"ח עד 4000 מקסימום. וזה אומר גלגלים חזקים מאוד (800 ש"ח לזוג. אני אתן לינק מחר, אולי אמצא בפחות כסף). שלדה בעלות של 500 ש"ח לערך, ניתן להתמקח ולהוריד להערכתי לא מעט (יש כעת אפילו ביד 2 כמה שלדות). מזלג אוויר רוקשוקס TK SILVER אוויר נמכר כעת ב-800 ש"ח באיביי (חדש כמובן). מזלג מאוד אמין. קיים בשוק המון שנים ושאר החלקים ברמת דאור עם הילוכים 3X9. מי צריך יותר.

לפני כל הקנייה הייתי מתייעץ עם אסף משיפ לגבי בולם מתאים לאיש כבד, ולשאול אותו האם הרוקשוקס האמור יתאים. יש גם את אותו דגם בקפיץ. אבל שם חייבים קפיץ מיוחד המתאים לאנשים כבדים.

כשכל הסיפור יתבשל לשלב מעשה, אני אתן לינקים לכל המוצרים. הכל ניתן לקנות באינטרנט, ובזול. לרוב פחות מחצי מחיר בארץ, לעיתים אפילו שליש מחיר. כאמור כל הסיפור סביב 3500 ש"ח אולי קצת יותר. יש שלושה מכשולים קטנים, שצריך לעבור כעת: למצוא שלדה, למצוא גלגלים, ולבדוק עם אסף משיפ האם הרוקשוקס האמור מתאים. ואם לא, אז מה מתאים. כל השאר זה באמת קלי קלות.

נ.ב בזמנו לפני 5-6 שנים נמכרו ברוזן ומינץ אופני כרומולי 29 GT PEACE (לא בטוח לגבי השם המדוייק). אלו היו אופניים ללא בולמי זעזועים. נמכרו בגרושים קצת מעל 3000 ש"ח. איך הצטערתי שלא קניתי אותם, אז. נמכרים כעת באתר הדילים הידוע בארה"ב ב-650 דולר בלבד. רק לתושבי ארה"ב בלבד.

נכתב ב - 27/02/2017 23:25:41
תאריך הצטרפות
15/05/2014
נושאים
9
תגובות
20
מעל 10000 ק'מ בגרופי
חונך
לא מבין שקלתי 142 קילו קניתי אופנים זנב קשיח 29 לאר'ג ורכבתי איתם שנתיים היה מעולה וחזקות ב2500 שח בוטניקה איטלקיות

נכתב ב - 28/02/2017 08:11:16
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אופני אנדורו של ספשלייזד 26 יעמדו במשימה ויפנקו אותך בשטח, תוכל לרכוש ביד 2 במחיר מצויין. קח לבדיקה לפני קנייה.

לחופש נולד
נכתב ב - 28/02/2017 08:14:39
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
"שלדת כרומולי הרבה יותר חזקה למרות מה שכתב עופר. זה אפילו לא דורש הסבר" , אופנוחן, אשמח לשמוע הסבר הנדסי למה?

הטעות היחידה בפוסט המקורי שלי היא שהתכוונתי שמגדילים קוטר צינור ולפעמים עובי דופן. נקבל מומנט אנרציה (התנגדות של החתך) לכפיפה הרבה יותר גדול באלומיניום (בגלל החתך ולא בגלל החומר) עבור משקל זהה.

"לא שמעתי על רוכבים ששברו שלדת כרומולי" שכמעט לא נפוצה ב 2 העשורים האחרונים זה לא הסבר, זה סטטיסטיקה.

אופנוחן, תרגם את מה שכתבתי לחישוב חוזק פשוט, 10 דק עבודה smiley, 2 צינורות באורך זהה, אלומניום ופלדה,  עובי דופן זהה, קטרים כמובן שונים כדי לקבל זהות במשקל, עומס זהה בקצה וריתום בקצה השני. תשווה תזוזות בקצה ומאמצים בריתום ותראה את היתרון של האלומניום!

 

Work Less Ride More
נכתב ב - 28/02/2017 08:46:25
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
  לבדיקות חוזק יש כמה הבטים 
ביצור קונסטרוקציות לתעשית החלל והתעופה לא תמצא פלדות אלא מתכות קלות 
זה בגלל שאפשר להגיע לכח זהה בפחות משקל 
אבל להערכתי 
חוזק לאורך זמן בתנאי וויברציות העמידות של הפלדה בפני סדקים ככל הנראה יותר טובה 
צא וחשב מה כדאי ומה התשלום לדקדקנות 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 28/02/2017 09:57:02
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
לא חושב שנכון להגיד איזוה חומר שלשלדה חזק יותר ככלל גורף, בשלדות אלומיניום באופן כללי הריתוכים הינם נקודות חולשה משמעותיות לעומת ריתוכים בברזל ולעומת זאת תומכות השרשרת הדקות במיוחד ליד הדרופאאוט בשלדות הכרומולי מהוות את עקב האכילס.
ברמת המשתמש שימוש באלומיניום לזנב קשיח הינו הפחות נכון משני החומרים הנפוצים האחרים, הכרומולי לשימוש כאופני פאן בסינגלים ואפילו AM בזויות מתאימות עם בונוס של שלדה נעימה ובולעת זעזועים ושלדת קרבון קלה וקשיחה לרייסרים חובבי סטראבה וסאדו.
האלומיניום בזנב קשיח מיועד לשלדות פשוטות וללא דרישות מיוחדות מהרוכב.
דורון, הPEACE של GT הינה שלדת מאסטר פיס, יצאה להם כנראה בטעותlaugh יש לי שתיים כאלו, אחת לסס"ר ואחת לגרבל

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/02/2017 11:02:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אדי, למה לא, תזרע לי עוד קצת מלח על הפצעים..... crying
בסוף אנטי אשיג שלדה כזאת..... בטוח.

נכתב ב - 28/02/2017 11:59:14
תאריך הצטרפות
02/12/2008
נושאים
9
תגובות
34
חונך
אפשר גם לרכוש אופני KONA UNIT חדש (שילדת כרומולי) די בזול סביב 4,000 ש"ח ולהוסיף בולם (אפילו משומש) ומערכת הילוכים תגיע עד 6,000 ש"ח ויש יופי של אופניים לשחק איתם בכל שטח החל מפארקים ועד שטח אגרסיבי !

נ.ב. אני משוחד כי בין שאר האופניים שלי יש לי גם כאלו.   

נכתב ב - 28/02/2017 13:27:05
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
את השילדה הראשונה (סס"ר) רכשתי ב2011  כאופניים חדשים קומפלט, מהמפרט המקורי נשארה רק השלדה, את השניה רכשתי (רק שלדה)לפני כמה ח' יד שניה במצב מצויין אם אשמע על משהו אוכל להפנות אליך, איזו מידה אתה צריך?

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/02/2017 14:18:02
תאריך הצטרפות
22/02/2017
נושאים
1
תגובות
4
בעיקרון אני על אופניים שקניתי ביד 2 בתקציב דל שלי,
haro x6.
ללא שינויים כלל ככה מקורי

נכתב ב - 28/02/2017 14:58:25
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
ראשית, תיקון טעות, לזרות מלח ולא לזרוע, כמו לזרות חול בעיניים.
אדי,
אני בגובה דשא ממוצע 1.74 על כן מדיום 17"...גם 18" הולך (הרגליים שלי מאוד ארוכות כמו של 1.82) האמת, אני לא מחפש באינטנסיביות, אבל מידי פעם מציץ. היה אחד רצה 1000 ש"ח על השלדה פלוס המזלג (לא בבית ספרי..). אני אקנה רק משהו בהזדמנות.
יש לי כעת 4 שלדות כרמולי בבית אבל כולן 26 ו-V ברקס. אין בעיה להסב לדיסק, אבל אני רוצה כמובן גלגל גדול. מעבר לזה אלו לפרוייקטים עתידיים בתחום הרקמבנט. אני חייב לחזור לתחום השלדות המרותכות, שנטשתי. אין כיף יותר גדול מלבנות שלדה-אופני קונספט בעצמך, ואחרי זה לרכב עליהם. הפרוייקט הבא יהיה רקמבנט שטח. יש לי הכל בראש, כל התכנונים. והמודל הממוחשב אף יושב לי במחשב מחכה לביצוע.
כמובן אם תגיעה לידי שלדת GT PEACE בהזדמנות, אקנה אותה.


 אפרופו הקונה שהוזכר כאן. יש לי פנטזיות חדשות מזה מס חודשים, לקנות ולהפוך את אופני המשא הללו (KONA UTE) לאופני מסע (טורינג). זה רעיון שהחל להתגלגל אצלי בחודשים האחרונים. האופניים עולים בברלין 1300 יורו המחיר המלא, ואני מניח שאני יכול לקנות אותם ללא המעמ 200 יורו פחות, מכיון שאיני אזרח ה-EC. הכוונה לטוס לאירופה, לקנות שם, לעשות איתם את הטיול השנתי של החודשיים, שאני עושה כל שנה, ולחזור איתם לארץ בסוף הטיול. האופניים מגיעים עם סבל קומפלט מרותך לשלדה ושני תיקי משא מאוד חזקים, שאצלי ישמשו כתיקי מסע. האופניים בנויים גם לסחוב 100 קילו אם צריך, ובגלל המבנה החזק שלהם המיועדו למשאות כבדים, הם יחזיקו מעמד במסעות קשים, שאני אעשה ומתכנן לעתיד. לא מביאים אותם לארץ, אבל לשלושה חברה תל אביבים יש אותם. שניים מהם פגשתי באקראי באיזה שישי אחה"צ. אופניים מדהימים עם קלירנס עצום. אין בעית מקום לצמיג 3 אינטש באם רוצים לשים. והדבר שהכי מעניין אותי אולי, זה בסיס הגלגלים המאוד רחב 129סמ. CS של 63 ס"מ לערך. הייתי אומר שאלה אופניים היחידים אולי, שהייתי גם חוצה איתם את אפריקה למרות שהם שלדת אלומיניום.
אגב, ברור לחלוטין, שאופניים כאלה גם טובים לאנשים כבדי משקל. ברם אלה לא אופני הרים.
אלה האופניים למתעניינים (מגיעים כאמור עם התיקים. הסבל אינטגרלי מרותך לשלדה עם פלטת עץ מעליו. חלוםםםם) גלגלים גדולים, כמובן, 29" 622 ממ :

http://www.konaworld.com/images/bike/full/ute.jpg

ביוטיוב יש המון סרטונים על המודל הזה, אז הנה אחד מהם.


נכתב ב - 28/02/2017 15:07:54
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
דורון, מצד שני, ורסטיליות יוק, אין מה לעשות איתם מלבד מסעות או קניותlaugh
 

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/02/2017 16:30:23
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אדי,
אני מכיר כמה נשים שקניות זה כל עולמן. נראה אותך אומר להן דבר כזה. מאידך אני מכיר גם כמה גברים שמסעות זה כל עולמם....
טוב. אכן יש דברים בגו'...
אני הרי משוגע לא קטן, וכל הזמן מחפש דברים חדשים באופניים. זה הרי חלק מרכזי בהובי שלי. לנסות כל הזמן רעיונות חדשים. שיטות רכיבה חדשות.

לדוגמה: קניתי לפני שבועיים שני צמיגי 29 3" אינטש, שאמורים להגיע תוך מספר ימים. אני מתכוון לשים אותם על אופני ה-29 שלי (חישוקים רגילים, ויש מספיק קלירנס) ולרכב איתם 10 PSI מאחורה, ו-PSI 8 מקדימה. נראה מה יהיה. השאלה הגדולה האם אוכל להלביש את הצמיג על הג'אנט הרגיל. באינטואציה שלי, זה אפשרי, ולכן קניתי הצמיגים. אבל לא ראיתי מישהו שעשה זאת באינטרנט. לקחתי סיכון מסויים. מקסימום הצמיגים ישמשו לפרוייקטים עתידיים.

היו לי פעם אופני רקמבנט שטח באורך כולל של 2.40 אלו היו אופניים בעלי עבירות מדהימה. בסיס הגלגלים היה 1.8 מטר. משהו מפלצתי. הבעיה שהאופניים היו כמובן כבדים מאוד 23 קילו. עשיתי איתם את חוצה גולן בשנת 2003 לערך. בשטח ישר ובעיקר בירידות הייתי הקינג של רמת הגולן (מרכבה סימן 4). האפשרות להתהפך איתם שואפת לאפס. מטפסים על כל אבן או סלע בלי להרגיש בכלל, ובלי שום סכנה. אני מחפש בנרות כבר שנים אופניים רגילים עם בסיס גלגלים גדול, כדי לנסות לשחזר את היכולות של האופניים ההם. אבל בלי לשלם יותר מידי בעליות.  הקונה הזאת ה-UTE יכולה לתת לי את האפשרות לבדוק אופניים כאלה עם בסיס רחב בשטח. ומכיון שיש להם קלירנס ענק, אז אפשר לשים איזה צמיג שרוצים. המשקל שלהם 15.75 קילו. לא רע כל כך. ה-CS הארוך אמור לתת לי ייתרון בעליות בשטח, מכיון שזוויות הטיפוס על בסיס גלגלים כזה קטנות. הדבר נכון בשטח, אבל כמובן לא נכון בכביש. ובכלל ככל שהתיקי מסע נמצאים יותר מאחורה, יותר קשה לטפס. אלא שברגע שמשתמשים בהם כאופני שטח, לא שמים דבר מאחורה. הם ריקים ממשאות.

נכתב ב - 01/03/2017 06:47:42
תאריך הצטרפות
23/01/2017
נושאים
3
תגובות
96
חברים שלום

ראשית, שמח ששאלתי הוותה כר פורה לדיון מעניין מאוד. 

לגופו של עניין, התקבלה החלטה לרכוש הג׳מיס דרגון 29 כרומלי עם הבולם אוויר הקיים של רוקשוקס ולהוסיף ספייסרים. 
לעניין הגלגלים, היום נחליט בחנות יחד עם המוכר האם לשדרג את הגלגלים הקיימים עם 32 שפיצים לגלגלים עם 36. 

מודה לכולם על עזרתכם!!!

נכתב ב - 01/03/2017 16:26:40
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
גלגלים מאופני טנדם יתאימו לך.

לחופש נולד
נכתב ב - 02/03/2017 02:06:55
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579
עופר,
התרגום למילה stiff זה קשיחות,או נוקשות, ולא חוזק.
 אולי זה מסביר את מה שדורון קבע ש"אין צורך להסביר" ?

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.