• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: הסבת אופני 29 רגילים לגרסת פלוס, ללא שינוי הגלגלים.......

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 12/03/2017 17:21:57
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
22
תגובות
1112
להלן הסיפור:
כבר תקופה ארוכה למעלה משנתיים אני רוצה להעביר את ה-29 שלי לגרסת פלוס. ברם היו שתי בעיות:
1. גרסאות הצמיגים של 3.0 היו מאוד יקרות.
2. לא הייתי בטוח, שניתן להלביש צמיג 3.0 על חישוק רגיל ברוחב 21 ממ פנימי. (יש להדגיש, שבשלדה שלי יש מספיק מרווח (קלירנס בלעז) עבור צמיגים כאלה)
לפני כחודש מצאתי דיל לצמיגים של חברת CST הטאיוונית (החברה שמייצרת את המותג מקסיס. כן, מקסיס זה לא חברה...). צמיג ב-38 דולר ליחידה כולל משלוח. מייד קפצתי על ההזדמנות, והזמנתי שתי יחידות.
צריך להבהיר, שמכל החיפושים, שעשיתי באינטרנט, לא מצאתי מישהו, שהתקין צמיגים כל כך רחבים על חישוקים של 21 ממ (פנימי). היה ברור לי, שאני לוקח סיכון מסויים. מאידך בתחושה הפנימי שלי, סברתי, שניתן להלביש את הצמיגים, ולא תהיה בעיה.
מה שכן יש באתר BIKERUMER התייחסות לנושא הזה, וזה האתר היחיד, שמצאתי שמתייחס ברצינות לנושא זה. שם נתנו נוסחא כזאת. הרוחב הפנימי של החישוק צריך להיות בין 32% לבין 70% מהרוחב החיצוני של הצמיג. כלומר המקסימום שניתן לשים לדעתם על חישוק 21 ממ זה 21/0.32 שזה יוצא 65 ממ. הצמיגים שלי שהזמנתי רשמית הם 75 ממ, אבל היה לי ברור שהן פחות, מכיון שרוב צמיגי הפלוס של רוב החברות קרובים ל-70 ממ.
כאמור הזמנתי הצמיגים לפני חודש, והיום הגיע הצמיג הראשון (המוכר הסיני הטיפש פיצל את המשלוח לשניים. השני בדרך).
טוב לאחר כל האקדמה הארוכה, שעשיתי כאן, אז ניגש לעניינים:
שמתי מייד את הצמיג על חישוק 21 ממ, והצמיג, אפילו יותר טוב מששערתי, יושב פנטסתי על החישוק. פשוט מדהים. כרגע הצמיג עם פנימית, אבל ברגע שיגיע הצמיג השני, שניהם יישבו על טיובלס.
עוד משהו חשוב, שאני רוצה לומר על הצמיגים הללו. הרוחב של הצמיג לאחר שניפחתי אותו (כאמור על חישוק 21 ממ) הוא בסך הכל 65ממ. פשוט נהדר. זה גדול זה בהחלט מרגיש גרסת פלוס, אבל זה לא ענק. כלומר אני יכול להגיד בביטחון, שכל מי שיש לו מרווח של 70 ממ בשלדה, ויש לו חישוק צר בדומה לשלי,לא תהיה לו בעיה של קלירנס ועם הצמיג הזה הוא מסודר.
כעת אני מוסיף תמונות, שצילמתי לפני מס' דקות.... (כרגע מולבש על גלגל 21ממ קדמי חדש, שקניתי ,בלי קשר להחלפת הצמיגים, ועדיין לא התקנתי באופניים. אני מחכה כאמור לצמיג השני). ברור שברגע שיגיע הצמיג השני, יורכב על האופניים, ואצא לסיבוב שטח, אתן דיווח נוסף מלווה בתמונות ובהתרשמות לגבי הרכיבה עם צמיגים כאלה בשטח. כמובן שעדיין הצמיגים לא עברו את מבחן השטח, ואי אפשר יהיה לדעת כיצד יתנהגו עם חישוקים צרים כאלה. אבל האינטאוציה שלי אומרת, שהם יהיו פגז.
ומשהו אחרון לסיום. הצמיג שבתמונה מנופח כעת רק 15PS אבל מכיון שזה צמיג רחב, זה מרגיש כאילו זה מנופח לפחות 35 ואפילו 40. המסקנה שלי די ברורה. אני ארכב עם הצמיגים הללו בלחץ של 8PSI ואולי אפילו פחות... אגב לפני מספר שנים פגשתי טרקטורונים ששמו לחץ 6 בקומפרסור של התחנת דלק, היכן שנפגשנו. אני זוכר שהייתי די בשוק. כעת הכל ברור. שם הצמיגים הם ממש מפלצות. רוחב של 8 אינטש לפחות.
ללחוץ על התמונה להגדלה לרזולוציה ברורה.

נכתב ב - 12/03/2017 18:13:40
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
282
תגובות
3707
מעניין מה מהירות השחיקה של ה CST [אגב מצמן מוכרים cst ואמרו שהם מתאימים לטיובלס]
באיזה פנימית אתה משתמש כרגע, מה רוחבה?
באיזו שיטה אתה מתקין טיובלס?

נכתב ב - 12/03/2017 18:49:20
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
22
תגובות
1112
הצמיגים של CST הם כמו מקסיס. אתה חושב שיש הבדל משמעותי? לדעתי, בספק רב. יש לי על ה-26 CST חלק עם חריצים כבר שנתיים. חרשתי איתם בכל מקום בשטח. גם בחול לפני שנתיים, עדיין במצב מעולה. כמעט כמו חדשים. הכל תלוי איזה מודל אתה קונה, ולא אם כתוב על זה מקסיס או CST. כאמור אותה חברה בדיוק. אלו בעיקר תרגילי שיווק. אגב בארה"ב הצמיגים של CST לא כל כך זולים. הכל שאלה של מדיניות תמחור.

לגבי פנימית: רגילה לחלוטין 1.95-2.25. פנימית זה גומי. נמתחת בלי סוף.

לגבי טיובלס. זה צמיג רגיל עם חוט מתכת. מותחים הצמיג עם פנימית, במשך מספר ימים, עד שמקבל הצורה על החישוק, ואז מוציאים אוויר, פותחים הצמיג בצד אחד, מוציאים הפנימית, מכניסים הוונטיל, סוגרים הצמיג, ממלאים אוויר בקומפרסור, בודקים, ממלאים חומר ורוכבים. לגבי סוג החומר: לא נראה לי שיש הבדלים מהותיים. היה לי סטן (נשאר לי עוד קצת), כעת יש לי בלק-שיפ. ברוזן מינץ אמרו לי, שזה חומר שהם קונים מג'ו. אין לי מושג מה האמת. כאמור, לא חושב שזה מהותי.
 

נכתב ב - 12/03/2017 19:32:50
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5227
חונך
כמה קלירנס יש לך?

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 12/03/2017 19:56:52
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
22
תגובות
1112
המרווח (קלירנס) אצלי:
במזלג 100 ממ.
במשולש האחורי העליון 90 ממ.
במשולש האחורי התחתון רק 75 ממ.
בו נגיד שהייתי מציע לקנות הצמיגים הללו, רק אם יש מינימום 75 ממ קלירנס, כמו אצלי. 70 ממ נראה לי צפוף מידי, בניגוד למה שכתבתי בפוסט הפותח. אגב ה-75 ממ במשלוש התחתון אצלי זה רק מהצדדים. בקדמת הצמיג יש לי לפחות 2 ס"מ מרווח, כלומר 85 ממ לפחות. וזה אפילו יותר חשוב.
אגב, ניתן גם לשלב. למי שיש נניח קלירנס במזלג, אבל אין קלירנס במשולש האחורי, אפשר לשים פלוס מקדימה, וגרסה 2.4 60 ממ מאחורה. (יש כיום המון גרסאות של 60 ממ לשטח) אצלי כאמור אין בעיות כאלה. ה"פלוס" יהיה בשני הגלגלים.

נכתב ב - 12/03/2017 20:02:38
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
282
תגובות
3707
דורון תודה
אבל לא הבנתי איך אתה אוטם את החישוק ..

נכתב ב - 13/03/2017 07:34:46
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
413
תגובות
10627
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
בהחלט אפשרי אבל מכאן ועד להמליץ רחוקה הדרך 
 
גם אני עושה מידי פעם דברים "על"  ו"מעבר לגבול " אבל נזהר מלהמליץ 

עכשיו אני בדיוק בהתלבטויות ברכישת גלגל כמעט רכשתי חישוק ברוחב 39
שמתוכנן לעבוד עם צמיג 2.1 ירדתי מיזה לחישוק ברוחב 32 נראה לי פרופורציה נכונה יותר וגם מתאים יותר  [ככה צלפתי מבלי לדעת מהנוסחה 32-70%] 

אין מצב בעולם שהמתכון שלך משפר את אחיזת הצמיג בחישוק בסיבובים חדים.
אלא רק מחליש אותו  כן  זה אפשרי 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 13/03/2017 08:50:39
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
22
תגובות
1112
עדיין לא המלצתי על שום דבר. אחרי שאני אכנס לשטח, ואראה שהכל תקין, אז כנראה גם אמליץ בחום. יש לי ניסיון רב בהלבשה של צמיג רחב על חישוק צר. באופני 26 שלי, יש לי צמיגים 60 ממ פנטסטי, על חישוק 20 ממ פנימי, שאיתם אני רוכב המון בשטח. הצמיג הפנימי מנופח מקדימה על 10PSI והאחורי על 15PSI. אין שום בעיה בפניות במשהו שקשור באחיזה של הצמיג, ומעולם לא היתה כזאת, למרות שאני רוכב כאמור עם לחץ מאוד נמוך. הרבה פעמים יש הבדל ענק בין התאוריה לבין הפרקטיקה. במקרה הזה לפחות לגבי ה-60 ממ אין שום קשר. הכל עובד נהדר.
מיקי, אני משתמש בגומי הסטנדרטי, ההוא עם החור לוונטיל. שמים את הגומי אחר כך הפנימית עם הצמיג, מנפחים ליומיים שלושה. מוציאים האוויר, מוציאים הפנימית, ועושים טיובלס.

נכתב ב - 13/03/2017 09:27:43
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5227
חונך
"הרבה פעמים יש הבדל ענק בין התאוריה לבין הפרקטיקה."

זהו משפט נכון מאוד, על אף שהתחושה שלי הינה שלא הייתי מנסה את זה ברכיבה אגרסיבית, בכ"א נסיון מעניין מאוד, המשך לעדכן.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 13/03/2017 21:48:00
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
413
תגובות
10627
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
הדבר האחרון שהייתי רוצה לשמוע באמצע סיבוב חד זה פלוץ של טיובלס 
מצטער אבל המוח שלי לא מקבל את האילתור של צמיג גדול על חישוק צר 
נכון שהרבה פעמים עברנו צומת באור אדום והכל בסדר אבל אני לא הופך את זה לשיטה 
לרכב קבוע עם זה זה פשוט סיכון מתמשך מכיר אנשים ששברו חלקי גוף עקב בריחת אוויר מהטיובלס 
דרך אגב יש חישוקים מוצלחים מאד שתופסים את הצמיג באופן מדהים ולעולם לא מפליצים 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 13/03/2017 22:00:21
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
282
תגובות
3707
ראיתי מקרה כזה בשידור חי ברכיבה
זה תמיד יקרה לטיובלס שלא נעשה כמו שצריך, או צמיג לא מתאים.
וכן, חישוק של בונטרגר מעולה לטיובלס!

נכתב ב - 14/03/2017 21:33:18
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
413
תגובות
10627
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אני לא מבין מה זה להתקין טוב טיובלס  ?

צמיג טוב + חישוק  טוב = טיובלס טוב 

בטיובלס , ברגע שאתה תלוי בטיב ההתקנה זה כבר לא טוב 

[שלא כמו בניית גלגל ]







 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 14/04/2017 09:09:34
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
6
תגובות
88
לענ"ד, צמיג בלון בקוטר, ולא בעובי, יעשה את העבודה.
בדוגמת מישלין. אולי יש סוגים שונים של צמיגים, שהקוטר החיצוני שלהם אף גדול יותר מאשר מישלין, ועדיין נישאר עם חתך הגיוני שלא יאיט ויסרבל, אבל כן יהיה דורס.
אני ב"נ בקרוב אעשה מדידה של הקוטר, ואעלה את הנתונים. האופניים בטיפול כרגע..

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 14/04/2017 15:24:25
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
77
תגובות
3671
מעל 35000 ק'מ בגרופי
רכבתי על 29+ ז"ק קרבון, הרגשה של כבד ומסורבל.
לא התלהבתי, מעניין אם יש רוכשים/רוכבים על כלי כזה בקרב הפורום.

לחופש נולד
נכתב ב - 14/04/2017 16:41:32
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
22
תגובות
1112
הפרוייקט הזה, לצערי, נכשל.
מהסיבה הפשוטה; האופניים הפכו מאוד עצלים. איבדו קשות את יכולת התמרון, שגם כך היתה לא משהו, כי מדובר באופני 29. בנוסף העליות הפכו בלתי נסבלות.
בנוגע לחיבור בין הצמיג לחישוק- בזה דווקא לא היתה שום בעיה, והצמיג המאוד רחב ישב מצויין בחישוק הצר כל זמן הרכיבה בשטח. אבל הצמיג עם פנימית מג'וייפת ולא טיובלס.
הצמיג עצמו דווקא בחתך די בלוני, אינו צמיג איטי כלל ועיקר. אפשר לומר בהחלט צמיג מהיר לשטח. הבעיה שכאשר לוקחים צמיג כל כך גדול, ושמים אותו על גלגל 29 גדול, אפקט הג'יירו של הגלגל הגדול על הרכיבה- הופך את הרכיבה לנוראה. האפקט הזה מקשה מאוד על יכולת התמרון, על היכולת של הרוכב לשקוע בזמן הסיבוב. האופניים רוצים להתיישר כל הזמן. והכל נורא נורא איטי. ההבדל בין לרכב על אופני 26 ואופני 29 פלוס, זה כמו ההבדל בין לרכב על סוס ערבי אציל,  וסוס עבודה בלגי (סוס אירופאי עצום מימדים. מי שטייל בצפון אירופה ראה אותו בוודאות).
בקיצור אופנסיבת השיווק בעולם של אופני הפלוס, השפיע גם עליי. השקעתי 250 ש"ח בשני צמיגים גם יחד לצורך בדיקת הנושא. סכום סביר שהיה שווה בהחלט לסכן.
מסקנתי נכון לעכשיו לאחר רכיבת שטח מעצבנת במיוחד:
לא בא' רבתי לאופני פלוס 29.
לגבי 27 פלוס אני פחות נחרץ כי לא ניסיתי, וכי מדובר בגלגלים יותר קטנים, ולכן כושר התמרון יותר גבוה. אבל לאחר שנכוותי ברותחין בהחלט אזהר בצוננים.

בתמונה דגם קדום של אופני 29 פלוס מתקופת נפולאון בונפרטה:


https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/d4/f7/aa/d4f7aa62882eeda34865eb5b1bce8fc1.jpg

נכתב ב - 18/04/2017 21:12:28
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
6
תגובות
88
גם נושא ה" boost ", שאלה בפני עצמה: הרי מחפשים מהירות גילגול ב29', אז למה ללכת על צמיגים יותר מדי רחבים? מנסיוני, ה 2.3 דורס ורך, ולא נראה לי שנחוץ יותר מזה.
למשל 2.6, 2.8, וכו', אז הלחץ מהייצרנים מנסה לשנות את כוון החשיבה של הרוכבים.
ועליות עם צמיג רחב מידי, לא נראה להיט...

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 18/04/2017 22:05:12
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
100
תגובות
352
לגבי 29+ אין לי מושג, לא יודע כי לא רכבתי עליהם מעולם. עשי להיות מסקרן, אולי באיזה דמו-דיי אם יזדמן. 
אולי הם כמו גויאבה - או שאוהבים את זה או שלא. אין באמצע....laugh

ממה שקראתי:

http://www.mbr.co.uk/reviews/hardtail/trek-stache-9-29-2015-review

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/hardtail/product/review-trek-stache-9-15-49633/

 

נכתב ב - 19/04/2017 10:44:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
22
תגובות
1112
אני מציע לכולם להימנע מחוות דעת מקצועיות. 99 אחוז מחוות הדעת האלה ממומנות ע"י היצרנים או המפיצים.
חוות הדעת היחידות האמינות הן אלה שנעשות ד"י רוכבים, שאין להם כל אינטרס זר (כמו לדוגמה חוות דעת ע"י רוכבים ב-MTBR או כמו ההתרשמות שלי).

בנוסף אל תאמינו לחוות הדעת, באתרי המכירות, שנעשות ע"י רוכבים נטולי אינטרס. מכיון שהאתרים הללו מצנזרים את חוות הדעת השליליות ומשאירים רק את חוות הדעת החיוביות.
אני השארתי חוות דעת על מספר מוצרים במספר אתרים. חוות דעת מורכבות שמסבירות בדיוק מה הייתרונות ומה החסרונות בכל מוצר. אף חוות דעת לא פורסמה מעולם (כולל גם באיביי, אגב).
לכן אני מציע, שכל מה שרוצה חוות דעת על משהו, שיבדוק רק באתרים המוקדשים לחוות של רוכבים, לא לחוות דעת "מקצועיות", ולא לחוות דעת של רוכבים שנעשו בתוך אתרי מכירות, מכיון שהן מצונזרות לגמרי.

מקווה שהצלחתי לחשוף לכולם את הבלוף באתרים השונים לגבי חוות דעת. הבלופים האלה זה ממש תעשיית שקרים. דוחפים מוצרים לרוכבים במסווה של ביקורת מקצועית. רק שתדעו ש-99 אחוז מחוות הדעת הללו ממומנות. גם למבקר וגם למבוקר יש אינטרס לסבן אתכם. וזה המצב בכמעט כל אתרי המכירות של תעשיית האופניים.

Groopy
Groopy
Groopy