נכתב ב - 12/03/2017 23:28:16
17
47
כבר כחודשיים שאני נעזר כאן בפורום על מנת ללמוד על התחום ולהחליט הילטה מושכלת לגבי הרכישה.
אני חורש את לוחות היד 2 ומדי פעם מוצא '' מציאות'' עפ מפרטים שכביכול אני לא בטוח שאני צריך לפי עקומת הלמידה שלי, השאלה שלי היא האם זה עלול להזיק?
כלומר, אם אני רוכב מתחיל, טעון שיךור בשליטה ויציבות, בעיקר רוכב שבילים מישוריים באמצע השבוע במושב, וספו''ש סינגלים (עד עתה שני סינגלים גברעם שביקרתי 3 פעמים ואת סינגל אלון ביער להב פעפ אחת).
כרגע רוכה על מארין בובקאט 9.5 2017 שהשאלתי מאבא שלי, ז''ק. מחפש במקביל עבורי את האופניים המתאימים, כאשר בעתיד אשמח להשפר מבחימה טכנית, ואני חושב שכרגע הכיוון שלי הוא דווקא 26/27.5. בתקציב של סביב ה 3000, אני מוצא ביד 2 ש''מ משנתוניפ 2012-13 או ז''ק משנתונים מתקדמים יותר.
במידה ואני מוצא אופני am במחיר שנראה לי מתאים, האם זה תריך להפריע לי בהתחשב בכך שאני רוכב מתחיל ועיקר הרכיב ה שלי אינה בטיפוס?
למשל, מיד2 כרגע דגם אופציונלי בתקציב שלי: מרידה one forty xt-d 2012 26'' סביב ה 3000
http://www.automag.co.il/מבחן-אופניים-מרידה-140-xt-d/
נורקו ריבולבר 2 2012 29'' סביב 3500
ובקצה הנמוך יותר של התקציב ז''ק יד 2
נורקו charger 7.1 2015 סביב ה 2000
או מה שאני רוכב עליו כרגע בהשאלה מארין בובקאט 9.5 חדשים סביב ה 3
המלצות?
נכתב ב - 13/03/2017 18:48:26
17
47
אחדד את השאלה שלי מכל הבלגאן
האם לגיטימי לקנות אופני am למרות הצרכים הבסיסיים יותר שלי(ברובם)?
נכתב ב - 13/03/2017 19:22:07
78
3934
נכתב ב - 13/03/2017 19:42:39
3
96
כאשר מדובר על זוג אופניים יחיד, על פניו, הבחירה הנבונה היא לבחור את הזוג המתאים ביותר בייעודו לעיקר הרכיבות.
מצד שני, אם מרבית הרכיבות שלך הן בשבילי המושב ובסופ״ש אתה נהנה מרכיבה טכנית יותר ולא רכיבות xc/נפח, אזי לא מן הנמנע שדווקא לרכוש זוג אגרסיבי יותר תהיה בחירה הגיונית, הרי שאין שום בעיה לרכב במושב על אופני am.
האופציה הנוספת ואולי הנכונה ביותר היא, אופני שבילים (trail) עם מהלך 120-130 מ״מ. זה יספק אותך מכל הצדדים.
נכתב ב - 13/03/2017 20:56:45
17
47
תודה על התגובות.
כיצד להתייחס לזה שבאופני am עם בולמים בעלי 140 מ''מ, ניתן לנעול על 100, ואז...? בעצם מה ההבדל בינם לבין אופני שביל/xc?
רק הגיאומטריה?
נכתב ב - 13/03/2017 23:21:00
20
2488
ממה שתיארת, כל הרכיבות שלך על טהרת ה XC לא מוצא שום הגיון בקניית אופני AM.
לגבי שאלתך השניה, ברגע שאתה מקטין מהלך בולם (קדמי), אתה משנה את הגאומטריה של האופניים ומתאים אותה יותר ל XC
נכתב ב - 14/03/2017 11:58:41
17
47
בשביל זה אני מתייעץ..
ההיגיון היחיד שלי הוא שאני הולך על מה שזמין ביד 2 עם אבזור נאה ולכן שוקל את ה '' פשרה'' ל am עפ אבזור פול xt לדוגמא, שנכנסיפ לי לתקציב.
מה אני מפסיד ברכישת am שכאלה?
נכתב ב - 14/03/2017 14:40:48
428
11304
פשוט מאד
אם אתה מרגיש טוב על הבובקט תקנה אופניים דומים
בקשר לשאלה - יותר אגרסיבי יותר מאמץ פידול
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 14/03/2017 19:45:16
17
47
אוו, תודה רבה, לזה חתרתי- חסרונות בתפעול האופניים בשבילים/xc
אוקיי, אז אני צריך לקחת בחשבון שיהיה לי קשה יותר לדווש לעומת אופני xc(גם במידה ויש אפשרויות לנעילת הבולמים), מצד שני, האם בטיפוס/ירידה אני מרוויח משהו?
נכתב ב - 14/03/2017 20:33:45
20
2488
אתה מרוויח בירידה, כיוון שגם הגאומטריה וגם מהלך הבולמים מאפשרים לך לשמור על הקו שלך כשאתה עובר דרך גינות סלעים ומכשולים שונים.
נכתב ב - 28/03/2017 17:33:13
1
2
שלום חברים
הצטרפתי השבוע ואשמח לפירושים כמו מה זה AM XC וכו'
תודה
ארז :-)
נכתב ב - 28/03/2017 19:25:54
31
118
נכתב ב - 28/03/2017 19:36:33
1
2
|