נכתב ב - 16/03/2017 11:59:08
814
2570
הקלאסיקה הראשונה של האביב: מילאן - סן רמו
ביום שבת (18.3.17) יוצא המירוץ הראשון בשלב הקלסיקות וגם המירוץ הארוך ביותר – 298 ק"מ קלאסיקת מילאן - סן רמו. טופוגרפיה שטוחה למדי שמסתיימת בחמש גבעות רצחניות. מילאן סן רמו הוא אחד ממירוצי הקלאסיקות של ענף אופני הכביש, הוא הראשון בעונה והוא גם הארוך ביותר - 298 ק"מ ממילאנו לסן רמו. אופי המסלול הוא שטוח בדרך כלל וכך נודע גם בכינויו "מירוץ הספרינטרים". במשך השנים החליטו המארגנים שהמסלול קל מידי והוסיפו לקראת סופו כמה גבעות חביבות, חמש ליתר דיוק למען יהיה קצת קשה בסיום ואם יש ספרינטר ששורד את הגבעות האלה ומצליח להגיע עם רגליים לספרינט הסיום גם מנצח. לראות רוכבים שרוכבים 300 ק"מ מעל 40 קמ"ש ממוצע מגיעים לספירנט הסיום ב 70 קמ"ש זה באמת מרשים. בשנה שעברה ניצח ארנו דאמר מקבוצת FDJ שחוזר השנה להגן על התואר. חשוב לציין את הקבוצה החזקה של QUICK STEP שמעמידה קבוצת חלומות שאם תעבוד ביחד קשה יהיה לקחת ממנה את הניצחון.
שידורים: לצערנו הרב השנה בחרה יורוספורט להעביר חלק ניכר מתחרויות האופניים בערוץ יורוספורט 2 שירד מלוח השידורים של הוט לפני שנתיים, שלחתי להוט מיילים וגם התקשרתי וביקשתי שיחזירו את הערוץ אבל הם לא הבינו מה אני רוצה מהם, חבל. בכל מקרה שידורים ישירים באיטנטרנט החל מ 15:30 ותקציר ערוך ביורוספורט ב 23:30.
רוכבים בולטים:
ארנו דמאר - FDJ
יאן בקלנס - AG2R
טום בונן, פיליפ ז'ילבר, ג'וליאן אלפליפה, פרננדו גבריה, מת'או טרנטין - QUICK STEP
גרג ואן אברמט, דמיאנו קרוזו - BMC
פיטר סאגן - BORA
מארק קוונדיש, אדוולד בויזן האגן - DIMENTION DATA
סיימון קלארק, ריגוברטו יוראן - CANNONDALE
אלכסנדר קריסטוף - KATUSHA
אלייה ויויאני, מייקל קווטובסקי - SKY
טום דאמולין, וורן בארגיל, מייקל מתיוס - SUBWEB
ג'ון דגנקולב - TREK
פליפו פוזאטו - WILIER
נאסר בואני - COFIDIS
טוני גאלופין - LOTTO SOUDAL
דנילה בנטי, קארלוס בטנקור - MOVISTAR
קיילב אוון, מייקל אלבסיני, סיימון גרנטס - ORICA
נכתב ב - 19/03/2017 22:22:44
147
1657
כמה נתונים מהירחון הפולני על בסיס נתוני המירוץ מילאן סן רמו 2017
זה אומנם באיחור לא הספקתי אתמול לתרגם מפולנית
המסלול היה כ 291 ק"מ .
זמן הרכיבה מנצח " 7:08,39 = כ 40.7 קמ"ש
ב 2011 רכבו יותר מהר " 6:51,09 = כ 42.5 קמ"ש
לגבי המרוץ
בנקודת 6.3 ק"מ לפני הסיום זה בעצם התחלת הירידה סאגן יצר בריחה , 2 רוכבים נדבקו אליו
את הקטע של ה 6.3 ק"מ סאגן רכב לבד כמוביל במהירות ממוצעת 52.5 ק"מ .
סאגן ניצל את יכולת הרכיבה שלו בירידה והגדיל את הפער מהפלטון אבל 2 הרוכבים שהצטרפו לבריחה המשיכו להדבק אליו ...
בנקודת 1.2 ק"מ הפער מהפלטון היה 19 שניות כ 290 מ'
800 מ' לפי הסיום סאגן הורד מהירות כדי לשמור כוח לספרינט הסיום בקטע הזה המהירות ירדה ל 48 ק"מש ממוצע לקטע .
ב 50 מ' האחרונים 3 הבורחים הגבירו מהירות אבל זה היה פחות מ 60 ק"מש לספריט ...
זה הרבה פחות ממאיץ של ספרנטרים כמו גריפל או קיטל בקטע סיום שיכול להגיע גם ל70 ק"מש ויותר .
.
הפלטון מצמצם מרחק אבל עדין רחוק (בסיטואציה של פניות בתוך העיר יעלות הפלטון יורדת באופן יחסי )
בסיום למרות שסאגן נחשב לספרינטר הרבה יותר טוב כנראה נגמר הכוח ויעלות ירדה לאחר שמשך 6 ק"מ לבד...
קוויאטקובסק שנחשב לרוכב מטפס דק גיזרה ישב מאחור בבריחה לאורך 6 ק"מ הצליח לעבור בסיום בקטנה את סאגן שכמעט איבד שליטה לאחר קו הסיום .
הפלטון סגר אבל הגיע כ 5 שניות אחרי המנצח .
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
|