נושא: מעבר מאופני שטח לעיר הברידיות

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 26/03/2017 08:46:07
תאריך הצטרפות
10/11/2016
נושאים
4
תגובות
5
שלום,

עד לא ממזמן נהגתי לרכוב על אופני שטח 21 הילוכים צמיג 2.1 ונסעתי לרוב על הילוך 15 ולפעמים על 18 באימונים, מכיוון שלרוב אני נוסע בעיר החלטתי שהם לא הבחירה הכי נכונה. לא היה לי רצון להחליף גלגלים כל הזמן והיה מדובר באופני 27.5 שגם כך זו בעיה אז החלטתי להחליף אופניים ורכשתי דגם trek fx 7.2  עם 24 הילוכים. למי שלא מכיר לדגם הזה יש תנוחה קרבית אך לא כמו של אופני כביש אך מצד שני גם אין להם ישיבה זקופה כמו זו שקיימת באופני עיר רגילים מה שמאפשר יותר מהירות שזה מה שהכי רציתי וכאן גם מתחילה הבעיה.

אני בחרתי 24 הילוכים מול 21 כי כבר באופני השטח הרגשתי שקפיצה של שלוש הילוכים היא לא קלה בכלל. אבל מה, באופניים האלה ששוקלות בקושי 12 קילו ופחות מאופני השטח הקודמות שלי אני בקושי מצליח לנסוע על הילוך 12 והילוך 10 הוא ברירית המחדל. מבחינת מהירות אני קצת יותר מהיר וגם מסוגל לעקוף אופניים חשמליות במישור אבל משהו לא מסתדר לא, אני לא מבין למה כל כך קשה לי לנסוע ולמה אני לא יכול לנסוע לאורך זמן כי מהר מאוד השריר מתקשה להבדיל מאופני ההרים ששימשו אותי בעיר ונסעתי איתם יחסית בסדר.

האם יש דרך מסויימת שעלי להתאמן בה כדי להתחזק ולנסוע על הילוכים גבוהים יותר?
ובשביל ההבנה, יש איזשהו הבדל בהילוכים מבחינת אופני הרים וכביש שבעקבותם אני נאלץ לנסוע על שלושה הילוכים נמוך מהרגיל ומעבר של שני הילוכים מרגיש כמו שלוש ואף קשה יותר?
גם הגלגלים בקוטרם שווי ערך ל 29 ולא 27.5 אז יותר מהירות בנוסף ל35 רוחב מול 2.1 שזה גם אמור להיות הבדל משמעותי.
אציין שאני נוסע במדרכה אך גם בכביש אך מפעט האיטיות שלי אני מעדיף לנסוע על המדרכה.

נ.ב: מקודם הייתה לי שילדה בגודל 16.16.5 קצת גדולה אם תשאלו אותי, ועכשיו יש לי שילדה שמרגישה קצת קטנה אך מבחינת המפשעה וגובהי מתאימה לי, מדובר בשילדה בגודל 15 שכן 17.5 כנראה הייתה נוגעת לי במפשעה ולא היה מרווח כלל אז כנראה בחרתי נכון.

בקיצור, אני מחפש עצות לגבי תוכנית אימונים שתספק לי דיווש לאורך זמן וגם תגרום לי להגדיל מהירויות, אני דיי בטוח שאם אגיע אפילו ל מהירות של 12-14 ואוכל לשמור עליה אני כבר אנסע על 30 קמש למרחקים צרים של עד 4 קילומטר במישור.

הדרך עם אופני ההרים שלי הייתה לנסוע בהרים על הילוך שאני נוסע בעיר כמה שעות בסופ"ש ואז יום מנוחה כבר יכלתי לדווש על הילוך גבוה יותר בעיר, השיא היה דיווש של שעה בין הילוכים 15-18 באופני הרים. מכאן גם נובע התסכול שלי או חוסר ההבנה שלי בנושא,

אשמח לרעיונות,פתרונות, הסברים.

במידה ואתם לא מכירים את הדגם רק אוסיף שהוא ממש מזכיר אופני כביש אך מוגדר כהיברידי, ההבדל שאין כידון DROP אך חוץ מזה הכל נראה דומה ואף מרגיש קצת קרבי מידי ואני נוטה קדימה אף יותר מבאופני ההרים אך ציפיתי למשהו הפוך.