נושא: שרשרת שימנו בכיוון ההפוך

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 03/04/2017 12:06:24
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
מישהו מבחין במבנה החוליות שמסביר את ההנחיה של שימנו להרכיב שרשרת שהחותמת כלפי חוץ ?
מה שימנו אומרים בעניין והאם לכל הדגמים והעוביים של השרשראות יש הנחיה כזו  ?


קיבלתי אופניים עם שרשרת הפוכה תוהה אם להיות יקה פוץ ולהפוך את השרשרת 
בתאוריה אם יש הבדלים בהשחזה מי שיסבול מנזק אלו גלגלי השיניים החדשים בקסטה ובקרנק 
או צפוי טיפה קושי בהעלאת ההילוכים 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 03/04/2017 19:14:27
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
ב 9 זה לא היה קיים.
החל מ10 יש הוראה כזאת!
בפעם הראשונה שהחלפתי שרשרת 10 הרכבתי הפוך ואחרי כמה רכיבות הפכתי לכיוון הנכון.
ההבדל בין  הפלטות פנימי/חיצוני  בשרשרת נראה היטב לעין.
תחליף כיוון, 5 דקות עבודה ופין חיבור שימאנו בכמה שקלים,  לא לפרק את השרשרת בפין החיבור אלא באחד אחר!

Work Less Ride More
נכתב ב - 03/04/2017 20:04:05
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
בכל אופן בהזדמנות הראשונה ממליץ לך לעבור לשרשרת של סראם.

נכתב ב - 03/04/2017 21:26:00
תאריך הצטרפות
03/02/2014
נושאים
24
תגובות
184
תעבור לסרם בכללי,עשיתי טעות ועברתי לשימנו XT ירום הודו אחרי שנים בסרם,שימנו זה הליגה למקומות עבודה לעומת סרם ליגת העל אפס תקלות חיים קצרים יותר אבל בצועים מדויקים ביותר בעיקר במצבי קיצון. 

תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 03/04/2017 22:28:53
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אין לי הוכחה ששרשרות שימנו יותר טובות וגם קשה להוכיח ההפך [לך תייצר יותר טוב משימנו , משימה בלתי אפשרית]
גם עם שימנו אין בעיות . . .  בכל מקרה בחישוב ארוך טווח סרם יותר יקרות 

עופר ,
האם הרגשת שינוי לטובה בזרימת ההילוכים אחרי שסובבת את השרשרת?

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 04/04/2017 06:11:59
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
צביקה
זה היה לפני 4 שנים, לא זכור לי הבדל משמעותי אם בכלל  בהעברת הילוכים , אולי פסיכולוגית היה הבדל , אבל במקרה כזה של 5 דקות עבודה אני אוהב ללכת לפי הוראות יצרן.
יש הבדל מורגש אם רוכבים עם קלאץ פתוח.
ב 9 רכבתי עם שרשראות שימאנו  וסראם באותה רמה  ולא הרגשתי מעולם ביצועים עדיפים בסראם.
לדעתי שימאנו XT וגם הדגמים ה"נחותים" שרשראות מעולות ולא נופלות מסראם, XT אורך חיים של 3000 ק''מ  +/- לפי מדיד.

Work Less Ride More
נכתב ב - 04/04/2017 07:03:25
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
KMC לדעתי שמים בפינה את שתי היצרניות הגדולות בתחום השרשראות, גם שרשראות הסינגל ספיד שלהם ברמה אחרת.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 04/04/2017 14:20:30
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
השרשרת של שימנו היא אסימטרית, יש טענה שהיא עולה ויורדת טוב יותר כאשר היא מותקנת נכון. אין משוב ברור מהשטח בעניין. תתקין ותדווח.

לחופש נולד
נכתב ב - 04/04/2017 17:08:28
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
קצת עובדות, מחירים, דעה אחת והערה...

עובדות:
לשימנו לא היה מעולם מפעל לייצור שרשראות. כל הייצור מאז ומעולם ב-KMC. בעשר השנים הראשונות רכבתי עם שרשראות שימנו. היו לי  המון קריעות שרשרת. לפני 16 שנה לערך עברתי לסראם ומאז אפס קריעות.
אינני מחליף שרשרת אף פעם, ולא עושה שום מדידות שרשרת. כאשר השרשרת מחליקה, אני מחליף גם קסטה וגם שרשרת (בערך לאחר 15 אלף ק"מ).
אני משתמש בשרשרת 9 לכל הזוגות שברשותי מאז ומעולם. שרשרת 9 יותר חזקה מ10 שיותר חזקה מ11. עוד סיבה מדוע להישאר עם 9 בנוסף למשקל מופחת של הקסטה והמחיר.

וכעת לדעה:
להערכתי החלפת שרשרת לאחר שקצת התארכה, איננה מאריכה את חיי הקסטה, איננה חוסכת אגורה, כנראה ההיפך. נראית לי קונספירציה של התעשייה, שתקנו עוד ועוד שרשראות. וגם אם נניח, שזה מאריך טיפה את חיי הקסטה, זה בכל מקרה גורם לכם הוצאה הרבה יותר גדולה, ולכן מדובר בבזבוז זמן כסף ובלבולי מוח.... כל זה אני אומר די בביטחון לגבי שרשרת 9 של סראם וקסטה HG50 של שימנו, שאיתם יש לי המון ניסיון, ורק איתם אני עובד המון שנים. לא יודע להגיד לגבי שרשראות אחרות או מספר גלגש"ם שונה (נניח 10). ספק רב אם יש הבדל ב-10 גלגשי"ם עם שרשרת סראם. אבל זה משהו שצריך לבדוק.

הערה:
KMC אני חושב המפעל הגדול בעולם לייצור שרשראות. שרשרת אופניים זה פינטס בשבילם. הם מייצרים שרשראות מכול סוג לתעשיה בכל גודל ובכל אורך ולכל יישום נדרש.  וכאמור הם מייצרים גם לשימנו... (שרשראות גרועות, פשוט זבל!).
אם שרשראות שימנו היו יותר טובות, היו מתומחרות בהרבה יותר כסף. שימנו לא פראיירים בתמחור מוצרים. כשיש להם מוצר טוב, הם דופקים מחיר בלי חשבון. סראם זה ליגה אחרת, וההבדל במחירים זה 5-6 דולר ליחידה בסך הכל. בעבר ההבדל במחיר היה יותר גדול. לעיתים פי 2.

מחירים:
שרשרת סראם 951 עבור 9 גלגשי"ם עולה 72 שח באיביי.
שרשרת סראם 1031 עבור 10 גלגשים" עולה 79 ש"ח באיביי.
קסטה HG50 9 הילוכים 11-34 של שימנו עולה 107 ש"ח. גם 12-36 עולה אותו דבר.
קסטה 10 הילוכים 11-36 מודל HG62 עולה  120 ש"ח.
כל המחירים כוללים את המשלוח. חפשו באיביי. הכל נמצא שם.

הערה 2.
לחבר שרשראות רק עם לינק מהיר. נגמרו הימים של חיבור עם פין בסגנון שימנו. זה דורש מיומנות רבה וזה פשוט מיותר. וזה אני אומר בתור אחד שהוא אלוף העולם בחיבור שרשראות לפני עידן החיבור המהיר.

נכתב ב - 04/04/2017 18:12:42
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
קריעת השרשרת היחידה שחוויתי, ועוד ברכיבת לילה, היתה עם שרשרת שימנו.
מאז לא נגעתי בשרשראות של שימנו.

נכתב ב - 04/04/2017 19:33:02
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אם נכנסים לסטטיסטיקות אז אני רק עם שימנו כל קריעות השרשרות שהיו לי ב 70000 ק"מ האחרונים 
כ4 קריעות , 2 בטעות חיברתי עם הפין המשומש של השרשרת עצמה פעם עשיתי ניסיון אורך חיים ופעם בגלל כיוון לא
טוב של ההילוכים שגרם להסתבכות השרשרת במעביר הקדמי כמה פעמים עד שנמאס לשרשרת 
יש לציין שאני מחליף שרשרת כל 1300 ק"מ ויש לי תחביב לרכב בחולות 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 12/04/2017 07:10:14
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
דו"ח ביניים 
רכיבה ראשונה לאחר הפיכת השרשרת השיפור מורגש היטב על אף
שההילוכים של שימנו על קסטה 11X11-46 לא יהיו לעולם כמו 9X11-32 הוותיקים 
תוספת הקלאצ' בכלל מנחיתה את קלילות העברת הילוכים לעומת פעם 
דרך אגב יש דיווחים ששרשרות 11 הילוכים חלשות יותר וארועי ניתוק שרשרת יותר תכופים 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 12/04/2017 19:29:51
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
צביקה
הרכבתי היום לחבר מערכת 11, XT M8000 עם קסטה 11-46 sunrace בעלת יחסי העברה הגיוניים יותר לדעתי מאשר בשימאנו.
עובר יפה וחלק כמו ה 10 ולא זכור לי ש 10 עובד פחות טוב מ 9. כמובן עם קלאץ קשה יותר כמו שהיה ב 10 עם קלאץ. אני מניח שבשימאנו גם איכות העברה טובה לפחות כמו ב sunrace, הרכבתי גם שימאנו 11 קסטה 11-42 לחבר אחר וגם עובד מצוין כמו ה 10.
אתה יכול לנתק את הקלאץ ברכיבה רגועה, כמו כן יש עכשיו ב XT כיוון מאוד נוח של עוצמת הקלאץ, 1 דקה עבודה עם מפתח אלן 2, תכוון/תחליש את הקלאץ, 1/4 עד 1/2 סיבוב כל פעם עד שתרגיש בנוח, הקלאץ מגיע די חזק מלכתחילה.

בעניין חוזק השרשרת, הפוך גוטה, הפינים באותו קוטר, הפלטות באותו עובי, מפתח הפינים קטן ולכן פחות עומס על הקדחים בפלטות (בהנחת מתח שרשרת זהה ל 10). מניסיון של אלפי קמ', זאת הסיבה שאורך חיים של שרשרת 10 גדול יותר משרשרת 9 באותה רמה.
"יש גם דיווחים ששרשראות שימאנו מחורבנות, אז מה?"

Work Less Ride More
נכתב ב - 12/04/2017 19:58:20
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
המרחק הפנימי בין הפלטות ב-10 גלגשי"ם וב-9 שונה, מכיון שעובי הגלגשי"ם ב-8 או 9 או 10 הוא אותו עובי. מה שמשתנה הוא המרחק בין הגלגשי"ם, שהוא יותר קטן. ומדוע הוא יותר קטן? מכיון שכולם עובדים על אותו פריילוף. ולכן כדי שהקומבינציה הזאת תתקיים, חייבים להקטין את עובי הדפנות של השרשרת. ולכן שרשרת 10 חלשה יותר מ-9, שחלשה יותר מ-8. וזאת הסיבה שכתבתי לפני כן, שכל הגלגשי"ם למיניהם, גם אלו בקראנק וגם אלו על הקסטה הם באותו עובי.

ואני חשבתי ש"הפוך גוטה" זה ממקום אחרlaugh



נכתב ב - 12/04/2017 20:27:49
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
1/2 הפוך גוטה
10 לא יותר חלשה מ 9 ועובי פלטות זהה!
עובי פלטות ב11 קטן יותר בכמה מאיות וכדי לדחוף יותר הילוכים הקוג האחרון חורג לכיוון השפיצים מעבר לפריילוף
מפתח קטן יותר=פחות מומנט בקדח הפין! ולכן החוזק/אורך חיים לא יורד

Work Less Ride More
נכתב ב - 12/04/2017 21:36:53
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
Thicknesses for shimano:
CN7701 9 speed inner plates: .036"
CN7701 9 speed outer plates: .035"
Overall width: .259"

HG94 10 speed inner plates: .029"
HG94 10 speed outer plates: .033"
Overall width: .229"
כל המידות באינטשים כמובן. כלומר החולשה העיקרית של שרשראות 10 הם בפלטות הפנימיות כמובן.  10 חלש מ-9 ב-24% בפלטה הפנימית וטיפונת חלש בחיצונית!!!

נכתב ב - 12/04/2017 21:54:34
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
0.259-(0.036+0.035)*2=0.117

0.229-(0.029+0.033)*2=0.105
​אני מסתמך על המספרים שלך, המפתח הפנימי של 10 קטן יותר 0.105 מול 0.117, כלומר כשהשיניים מפעילות כוח על מרכז הפינים פועל מומנט קטן יותר על הקדחים ב 10 , כוח הגזירה שהפינים מפעילים ב 10 ו ב 9 על הקדחים זהה. בסופו של דבר אם תשקלל את המומנט מול עובי הפלטות תגיע למסקנה ש 10 לא יותר חלש מ 9!

Work Less Ride More
נכתב ב - 13/04/2017 07:36:19
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לא מדובר על כח גזירה במעבדה שרשרת נקרעת לרוב בשילוב של פיתול וכיפוף עם מתיחה
המפתח בין צד אחד של החוליה לצד השני קטן יותר לכן קל לחוליה לקרוס בכיפוף 
 לי עוד לא נקרעה שרשרת 11 אבל יש דיווחים מהשטח וממכונאים בהזדמנות אבדוק עם מיקרומטר את
עובי הפח שממנו עשויות החוליות אולי הורידו את העובי [מה שלא נראה לי הגיוני] 
אין ארוחות חינם 

עדיין ממתין לגיר רולהוף קליל בעל טווח הילוכים של מערכת טריפל מצידי שיהיה גם חשמלי cheeky
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 13/04/2017 07:56:55
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
יצא לי לראות שרשרת טיימינג של אוטו, קרועה, חוליה שבורה.
נדיר.

נכתב ב - 13/04/2017 08:57:42
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
להתווכח האם האם שרשרת יותר צרה פחות חזקה נמתחת יותר מהר, ונקרעת יותר, זה כמו להתווכח האם השמש זורחת כל בוקר. מיותר לחלוטין.
המציאות פשוטה וברורה:
שרשרת 7 ו-8 מחזיקות יותר מעמד מ-9 שמחזיקות יותר מ-10. כל הרוכבים שעברו לשרשרת צרה מדווחים שהשרשרת נגמרת יותר מהר. יש עשרות תגובות מרוכבים ב-MTBR, אין אף אחד שדיווח ששרשרת צרה החזיקה לו יותר זמן. חד וחלק.
צביקה, יש כיום בגרמניה גיר הרבה יותר טוב מרולהוף... ובגרמניה זה להיט ענק. נמכר כמו לחמניות בבוקר.מגיע עם 5 שנות אחריות, ועולה את משקלו בזהב (כמעט ברצינות).
Pinion gearbox, belt-drive 29" & 27.5 ומגיע עם רצועה ולא שרשרת

נכתב ב - 13/04/2017 10:24:22
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
זה גיר שבא עם אופניים כבדים frown

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 13/04/2017 11:04:20
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
לאופנוחן, ה"רוכב" היהיר והשחצן שחושב שיודע הכל, הזול הוא הכי טוב שימאנו דרעק וסראם חרא, לקנות רק זבל אנונימי ב ebay.
שב וקרא את המאמר הרצ''ב שרשראות 9 מול 10  ב bikerumor  כאשר השמש תזרח בבוקר:
 
 
 
Results:
the 10 speed chains lasted longer. Quite a bit longer, in fact. Even the difference between the worst performing 10 speed chain and best performing 9 speed chain was still 225 miles

Work Less Ride More
נכתב ב - 13/04/2017 13:36:49
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שימנו כנופיית נוכלים. ככה לא עושים שום מחקר או בדיקה. לא יכול להיות מצב שבייק רומר ישתפו את שימנו במחקר שנעשה עליהם. לא יכול להיות מצב ששימנו יספקו להם את השרשראות לצורך המחקר.  לא אתפלא שבייק רומר קיבלו כסף משימנו על "המחקר" הזה.
כשרוצים לעשות מחקר כזה, צריך ללכת לחנות ולקנות מספר שרשראות רגילות מחנות אופניים עבור 9 מסוגים שונים, ועבור  10 מסוגים שונים, ואז לבצע את הבדיקה, ולא לערב בכלל את שימנו בבדיקה הזאת. ברגע ששימנו מספקת לבדיקה את השרשראות, אז הם קובעים את התוצאות מראש, מכיון שהם נותנים איזו איכות שרשרת שבא להם. לא קונה את כל הטסטים באתרים המסחריים השונים. בלוף בלוף בלוף. זה מזכיר לי את הטסטים שעושים בייקפאנל. אותו חארטה בריבוע. הכל מונע מבצע כסף. אם באיזו מעבדת מחקר של תרופות היו מבצעים מחקרים כאלה, כולם היו יושבים בבית סוהר לשנים רבות.
כאשר עשרות רוכבים נטולי אינטרסים זרים מדווחים, שהשרשרת הקודמת שלהם הרחבה החזיקה מעמד יותר, אז זאת האמת. ולא התעלולים של שימנו. כאשר בייק רומר נהנה כנראה מפרסומות של שימנו, אז המחקר בהתאם. ואני לא אתפלא כאמור ש"המחקר" הזה אפילו עלה לשימנו כסף. כלומר שימנו סיפקו לאתר את השרשראות, שילמו כסף לאתר על המחקר, וידעו מראש מה התוצאות, מכיון שספקו שרשראות מיוחדות ולא קונבציונאליות, כמו אלה שקונים בכל חנות אופניים. לא מחקר ולא באטיח. תעלול שיווק נפוץ בהרבה אתרי אופניים. עושים טסט שבא להסתיר, כי מדובר למעשה בשיטת שיווק נטו.
שימנו יכולים לעבוד על 99% מהרוכבים ב-99% מהזמן. לא עליי..

ואסיים בציטוט מתוך שלדון בראון את הוויכוח הזה מבחינתי:
7 and 8-speed systems use a relatively wide, and almost identical, spacing between sprockets, and the same tried-and-true chain. 8 or more speeds require a longer rear axle. Rear-wheels get weaker as dishing becomes more extreme. Cornering clearance is reduced and tread width ("Q factor") increases. With 9-speed systems -- even more, 10-speed -- index shifting becomes finicky as sprockets crowd closer together. Each new generation of chain is narrower, weaker and harder to service

נ.ב לפחות בייק-רומר מודים ששימנו השתתפו במחקר הזה. רק שכחו להסביר את כל שאר הפרטים "משום מה". שיסבירו מדוע צריך "עזרה" של שימנו ב"מחקר" כזה.  (אני מניח, שלבייק רומר אין מספיק כסף לקנות 5 שרשראות 9 ו-5 שרשראות 10 לצורך המחקר. מציע שיעשו מגבית. ממש מסכנים אומללים, שהפרוטה אינה מצוייה בכיסם...). we started the Chainwear Challenge  almost 2 years ago and with the help of Shimano outfitted 6 test bikes with matching Shimano XT Drivetrains
 

נכתב ב - 16/04/2017 15:14:16
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אמרתי למכונאי שעופר כתב לא להוציא את הפין המיוחד אלא לפרק פין אחר והוא לא שמע בקולי 
היתה לו איזו שהיא טענה שאלו ההנחיות של שימנו להשתמש באותה החוליה וכך 
בעודי מזיע בסינגל הרצל וענבה לשבור את השיא האישי נפרמה השרשרת בפין הנ"ל נאלצתי לחלץ את
שני חלקי החוליה הפגומה ולהתקין חוליה מהירה 
אני לא מכניס את זה לסטטיסטיקה נגד שרשרות 11 הילוכים כי זו היתה פשלה שלי שהתפנקתי ולא הפכתי את
השרשרת בעצמי השרשרת התקצרה בחצי חוליה כך שאשאר עם השרשרת הזו 
נראה מה יהיה ברכיבה הבאה angry

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 16/04/2017 17:24:00
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
צביקה* ידידי, זמן תיקונים לא נחשב לשיא האישי?
זאת ההוראה מהאתר של שימאנו/כתוב בנייר המצורף לשרשרת.
If it is necessary to adjust the length of the chain due to a change in the number of sprocket teeth, make the cut at some other place than the place where the chain has been joined using a reinforced connecting pin. The chain will be damaged if it is cut at a place where it has been joined with a reinforced connecting pin

צביקה*,
מערכת 1X11?
ההערות נכונות בעיקר ל 1X:
אם המכונאי הרכיב לפי ההוראות של שימאנו קדמי+גדול בקסטה+2חוליות (בלי לשחרראת הבולם האחורי למידה נכונה/מהלך מתלנה מקסימאלי) אתה עלול לגרום נזק בשרשרת קצרה מדי.
אם המכונאי הרכיב לפי המלצת כל יצרני הגג''שים  NW קדמי+גדול בקסטה+4חוליות (כך אני מרכיב במערכת 1X אצלי) לא נורא חוסר בחצי חוליה.
אם אתה ב X2, לא יגרם נזק כל עוד אתה לא בהצלבה גדול/גדול.

Work Less Ride More
נכתב ב - 18/04/2017 15:01:15
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
בגלל החיפזון עד סוף הרכיבה לא השתמשתי בפלטה הגדולה [יש לי דאבל] 
בבית בדקתי שנשאר עוד חופש למשחקי השיכוך ואפשר לחזור לשימוש רגיל 
מקווה שזה סוף סיפור השרשרת ההפוכה 

תודה 

 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .