נושא: לאן נעלמו כל הפלטות??

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 09/04/2017 10:18:32
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
שלום לכולם.
לאחרונה הגעתי למצב בו הפלטות הקדמיות שלי (Chainrings) שחוקות. בעיקר הגדולה והאמצעית. יש לי מערכת של שלוש פלטות קדמיות.
מסתבר כי אין להשיג יותר את החלקים! שימאנו כבר לא מוכרים\מייצרים מערכות של שלוש פלטות. מה גם שהמרווח בין ברגים אצלי "מיוחד" (96 מ"מ) וממנו אין להשיג גם באתרים בחו"ל!

יש למישהו מושג איפה ניתן לחפש? האם יש פתרון לבעלי שלוש פלטות (מלבד לעבור לשתי פלטות)?

נכתב ב - 10/04/2017 16:31:08
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
הספסרים חיסלו את המלאי sad

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 11/04/2017 08:30:43
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
איזה מערכת מדובר?, 9, שטח, כביש?
תשובות רלוונטיות לשטח:

2 פלטות 10 ה BCD הוא 104 ממ כך שהפלטות לא יתאימו.
ב 1X יש להשיג פלטה 96 ממ ללא בעיה.
שימאנו כן מייצרים 3X11.

Work Less Ride More
נכתב ב - 11/04/2017 11:07:33
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
תחליף את כל הקרנק כולל המייסבים במחיר סביר.
http://www.chainreactioncycles.com/mobile/il/en/shimano-deore-m590-9-speed-triple-chainset/rp-prod40496

לחופש נולד
נכתב ב - 11/04/2017 15:21:51
תאריך הצטרפות
06/09/2008
נושאים
89
תגובות
449
אופני שטח? לי החליפו פלטות לפני שבועיים בדאור XT - במצמן ביאליק.

פתאום, כביש, זה לא רק אספלט!
נכתב ב - 12/04/2017 07:57:54
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
מדובר במערכת 3x10 שטח.
יורם, מה ששלחת זה 9 הילוכים. תודה בכל אופן.

אני לאט לאט מבין שכל מה שנותר לי זה להחליף את כל הקראנק קומפלט sad
גם הקראנקים של x3 הולכים ונגמרים.. ארורים היצרנים האלה עם תרגילי המכירות שלהם!

נכתב ב - 12/04/2017 08:50:51
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
השאירו טריפל XTR בשביל ההילוכים החשמליים 

דרך אגב אם תרצה להאריך קצת את חיי הפלטות תסובב אותם ב90 מעלות יכול לתת לך עוד 10%20
[לא ניסיתי בעצמי]

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 12/04/2017 09:22:50
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
קבל טריפל 10

http://www.chainreactioncycles.com/mobile/il/en/shimano-deore-m610-10-speed-triple-chainset/rp-prod106873

לחופש נולד
נכתב ב - 12/04/2017 10:31:48
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
תודה יורם. אני אזמין כנראה קראנק שלם. מה ששלחת זה רוחב ברגים 104 מ"מ. האם יתאים ל BB שלי? או שגם בזה יש מידות אקזוטיות?indecision

צביקה *, אני מאוד מעריך את הניסיון לעזור לי, אך זה נראה לי בעייתי שאתה מציע דברים שלא ניסית. כמו כן, אני לא חושב שניתן לסובב פאזה לפלטות כיוון שהן בנויות בכוונה עם חיבור לא סימטרי - החיבור לזרוע הקראנק שונה באחת הקרניים וכן ישנו פין שנעוץ בפלטה הגדולה ואמור לבלוט מאחורי זרוע הקראנק (נקרא Anti jam pin):
http://www.bikepro.com/products/cranks/crank_gifs/*in_overview-(6)_anti-jam_pin

נכתב ב - 12/04/2017 10:37:35
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
גם אני הייתי קונה קומפלט [שינוי פאזה רק לפלטה האמצעית שהיא נשחקת יותר ורק שאין ברירה]

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 12/04/2017 10:38:14
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
ראיתי את השרשור הזה, אבל לא רצתי להתערב, כי כבר היו כאלה בלי סוף, אבל הגיע הזמן שמבוגר אחראי יעשה סדר בבלגאן. חוץ מזה שכל מה שאני עומד לכתוב כבר כתבתי מזמן, ואם הכותב לא היה עצלן היה מוצא התשובות באתר דרך גוגל.

אז ראשית בגדול אין דבר כזה פלטה ל-8 או ל-9 או לעשר (ב-1X11 הסיפור שונה, אבל לא אסביר כעת, אין לי כוח).
בעיקרון מה שחשוב בפלטה זה המרחק בין החורים, ומספר השיניים שאתם זקוקים.

שנית, רצוי תמיד שפלטה אמצעית תהיה מפלדה, כי זאת הפלטה הכי שמישה. גם הפלטה הקטנה אמורה להיות פלדה, כמובן. הבדלי המשקלים מאוד קטנים בין אלומיניום לפלדה במקרה זה, מכיון שפלטה זה דבר נורא דק.

שלישית, לא ברור לי, איך פלטה 44 נשחקת, אלא אם כן רכבת כל הזמן בכביש, או באם הפלטה נדפקה בקרקע מס פעמים, עד שיצאה מכלל שימוש.

רביעית, הרעיון של יורם לקנות קראנק דאור 9- רעיון מצויין. הקראנק הזה היא במרחק חורים BCD 104, ולכן יותר סטנדרטי, ומאידך שתי הפלטות הקטנות עשויות פלדה. כמו כן הקראנק הזה אמור להתאים גם ל-10 וגם ל-8.

בכלל יש הרבה רמאות בכל נושא הקראנקים, והתאמתם כביכול למספר הגלגשי"ם בקסטה מאחור. הרמאות נובעת מהסיבה שבעצם כל גלגלי השיניים של אופני ההרים, הם באותו עובי. גם בקראנק וגם בקסטה. ההבדל בין קסטה 8 ל-9 או ל-10 נובע מהמרחק בין הגלגשי"ם ולא בעובי שלהם. כולם באותו עובי. אמנם בקראנק לעיתים קיימים הבדלים פצפונים במרחק בין הפלטות אבל בגלל מבנה הגיר הקדמי, אין בעיה ב-99 אחוז מהפעמים להתאים כל קראנק למעשה לכל מספר הילוכים. מדובר כמובן על ההילוך הקדמי.

בנוסף טעות נוספת שרוכבים עושים, ברגע שהם עוברים משלוש פלטות לשתיים, הם מחליפים את השיפטר השמאלי. טעות! אין צורך. מה שצריך לעשות זה בסך הכל להגביל את הגיר הקדמי באמצעות שני ברגים היושבים על הדרליאור עצמו. כמובן שיש שאין צורך להחליף לקראנק אחר (אבל זה משהו שכולם מבינים...?)

ואחרון חביב. אם בכל זאת חשקה נפשו של הכותב להחליף את הפלטות. אז ניתן לעשות זאת דרך עליאקספרס. יש שם פלטות BCD 96 ל32 עד 40 שיניים מאלומניום, במחיר של 12 דולר ליחידה. לא בטוח שהפלטות הללו יעשו את העבודה כמו פלטות שימנו, מכיון שאין עליהם את הבליטות לשחרור השרשרת שיש בפלטות הגדולות  32 שיניים ומעלה של שימנו. אבל אתה יכול לקנות פלטה אחת כזאת במחיר של 40 ש"ח כולל משלוח ולנסות. אם יצליח אז מצויין, ואם לא אז תקנה את מה שיורם המליץ לך. קראנק דאור משובח עם שתי הפלטות הקטנות מפלדה. ובכלל אני מציע לכל מי שבונה אופניים חדשים, לדאוג תמיד ששתי הפלטות הקטנות יהיו מפלדה ולא מאלומניום. גם כשיש רק שתי פלטות, חשוב שיהיו שניהם מפלדה, ואם פלטה אחת בלבד, על אחת כמה וכמה.

זהו, הולכים כעת לרכב...
חג שמח לכולם.
מדורון

נכתב ב - 12/04/2017 19:42:27
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
jorider
הקראנק 10 שהציע יורם יתאים לתבריג  סטנדרטי בשילדה של הBB שלך ואתה מקבל גם BB מיסבים חיצוניים שמתאים להברגה סטנדרטית,  external Hollowtech II Bottom Bracket is included.
איזה BB יש לך? נראה לי שיש לך קראנק דור קודם מסוג octalink? זה מסביר גם את ה BCD 96.
לקראנק הזה (סדרה 5 =דאור) מסוג octalink יש 
PCD: 96/64mm, הוא במחיר מגוחך של 34 דולר ויתאים ל BB octalink. שווה לקנות אם אתה מזמין מהם עוד דברים כי המשלוח 25 דולר. הזמנתי מהם משלוח לפני שבוע ותוך 5 ימים הגיע לארץ,  ושוחרר מהמכס, עכשיו על המשאית של הצב/צבי של דואר ישראל. 
אם תעבור ל X1 (פלטה אחת) לא תצטרך להחליף קראנק, אבל כן רצוי להרחיב את טווח הקסטה ל 40 לפחות.

צביקה**, שימאנו מייצרים X3 בכל הרמות, כנס לאתר שלהם.

Work Less Ride More
נכתב ב - 13/04/2017 07:11:24
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
עופר. ה BB שלי הוא מסוג Pressfit. כך שלא נראה לי אוכל להחליף את המיסבים כל-כך בקלות.
אופניים מסוג KTM Phinx. קראנק מסוג FC-M612 (לא נראה לי שזה Octalink, לא ראיתי את זה כתוב בשום מקום עליו).
מצאתי קראנק כמו שלי בCRC אך עם 40 שיניים במקום 42. אני לא מוכן לוותר על שתי שיניים.. (אם אפשר היה, הייתי לוקח 44 שיניים במקום 42)
ולכן שוב השאלה - כיצד אני יכול לדעת אם קראנק BCD 104mm יתאים למיסבים שלי?
כמו כן, המעבר ל 1x או אפילו ל 2x לא  בא בחשבון כרגע מבחינתי.

תודה לעונים

נכתב ב - 13/04/2017 08:41:12
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שימנו Pressfit מתאים לכל סוגי הקראנקים מסוג HOLLOWTECH 2 אם כתוב על הקראנק שזה טכנולוגיה של HOLLOWTECH 2 אז זה תקין.
אבל Pressfit לא מתאים ל-OCTALINK

נכתב ב - 13/04/2017 09:46:17
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
זה קראנק  זרוע 175ממ עם 42 שיניים יתאים ל BB press, מעגל חלוקה 104 של הברגים לא קשור להתאמה ל BB, שים לב למידת אורך הזרוע! יש 170/175/180
Deore Crankset FC-M610 42/32/24 
קראנק עם זרוע 170 ממ יש גם עם 48 שיניים במלאי
Deore Crankset FC-M610 48/36/26 

קראנק 44 סראם BB30 יכול להתאים
SRAM X5 10-Speed Crankset - BB30 3x10 - Black

Work Less Ride More
נכתב ב - 13/04/2017 11:51:06
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
אחלה. תודה לכולם על המידע והעזרה.
אני אזמין קראנק 610 עם זרועות 175 מ"מ. לא לוקח צ'אנסים