נושא: פחד בסינגלים טכניים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 06/05/2017 21:14:29
תאריך הצטרפות
10/03/2012
נושאים
44
תגובות
74
אני רוכב על מרידה one twenty 7500 .
כשאני רוכב בירידות עם סיבובים וקצת מסולעים אני תמיד נשאר​ הרבה מאחור מהאחרים. אני מרגיש מאוד כבד בסיבובים ופוחד להחליק .
השאלה היא אם זה אני או האופניים למרות שהרוכבים האחרים עם אופניים גם בסביבות המחיר של האופניים שלי.
אני רוכב כבר לא מעט שנים ורוצה להשתפר רק בקטע הזה האם אפשר איכשהו לשפר את המצב ?

נכתב ב - 06/05/2017 21:35:31
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
פחד זה רגש שתפקידו להציל חיים 
אם אתה פוחד אז יש סיבה טובה להיזהר מישנה זהירות 
נכון שאפשר לשפר את המצב וגם כדאי לנקוט צעדים המקטינים את הפחד 
ולא רק בכדי להצליח לרכב כמו החברה האחרים אלא אלא להציל את עצמך מהפתעות שעלולות לצוץ בדרך 
חוץ מהדרכה מקצועית שיכולה להעלות אותך כיתה כדאי לנצל כל הזדמנות לבצע נכון תרגילים ברכיבה טכנית 
כל רכיבה לחפש קטע בו אתה יכול לתרגל את עצמך ולאתגר את עצמך הרכיבה הטכנית זה כמו שפה חדשה 
או כלי נגינה חדש ללא תרגול חוזר ונשנה בכל הזדמנות לא תצליח להפנים פעולות פשוטות כביכול שצריכות להעשות 
באופן אוטומטי וללא חשיבה מיוחדת 
אפילו עליה וקפיצה ממדרגות ומדרכות מזדמנות מוסיפה המון כל יציאה מהשביל המסודר לאתגרים קטנטנים בונה את יכולות הרכיבה הטכנית 
ואחרי שתתאמן ותלמד המון אולי תהיה יותר טוב מהחברים אבל זה בכלל לא בטוח שתהיה כמוהם פשוט לא כולם זהים מבחינת הרפלקסים והקואורדינציה 
דבר אחד בטוח "תתמיד - תשתפר" וגם זה חשוב 

אהה שכחתי , האופניים יכולים לשפר , אבל ממש בקטנה לעומת זאת כיוונון אופניים לא נכון עלול להפריע מאד

עלה והצלח

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/05/2017 23:37:24
תאריך הצטרפות
09/10/2014
נושאים
31
תגובות
328
חונך
To make a long story short
לך קח לך הדרכה טובה ממדריך מקצועי!
האופניים בטלות בשישים.

be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 07/05/2017 00:28:32
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
זה נכון שפחד זה אינסטינקט שתפקידו להגן עלינו, אבל ברכיבה פחד הוא האויב מספר אחת של הרוכב.
ואני לא מדבר על פחד מלנקות דרופ של 3 מטר, אלה פחד שמונע מאיתנו לזרום באופן בטוח וחופשי בסינגל.
גם אני ממליץ בחום על קורס רכיבה טכנית ובנתיים מנסיוני הדל 90% מהבעיות והמכשולים שתתקל בהם בסינגל ממוצע יפתרו מאליהם כאשר עמידת המוצא שלך נכונה והמבט נמצא עמוק בהמשך המסלול.

נכתב ב - 07/05/2017 06:01:47
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571
חלק ממיומנות של רוכב זה לומר לעצמו שהאחרים ירכבו בקצב שלהם ואני,אני יודע מה אני מסוגל.
המיומנות תבוא עם הדרכה ועם צבירת זמן וניסיון.
אל תתפתה לרכב בקצב גבוה יותר ממה שאתה שולט/מסוגל ,זה לא יביא לשיפור ,רק להתרסקות ולנסיגה.
 

נכתב ב - 07/05/2017 06:34:08
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
yes
יש לי רעיון בשבילך
תתמקד בשיפור בעליות.
כך החבר'ה שלך יחכו מעט בירידה, אבל אתה תחכה להם הרבה בעליה.

נכתב ב - 07/05/2017 07:41:08
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
אני מחזק את מה שאמרו פה. קודם כל, עמידת מוצא.
אם אתה לא רוכב במקומות טכניים ממש, עמידה נכונה (משקל על הרגליים, עקבים נעוצים, גמישות בתנועה, מבט קדימה, לתת לאופניים לזוז תחתיך) פותרת לך את הרב הקשיים. קודם כל ולפני הכל, כי זה מסיר את החשש של התהפכות קדימה, ונותן ביטחון בשימוש בבלם הקדמי, שעושה את רב ההאטה.
וזה מביא לדבר השני שנותן ביטחון: שליטה במהירות.
ברגע שאתה יודע להיות יציב ואיטי, הכל עביר בלי פחד (לפחות בסינגלים ברמת קושי בינוני של קק"ל).
כשמפחדים הגוף קופא, ואז הולך שיווי המשקל, עושים טעויות, ונופלים.

חפש ביוטיוב, תמצא כמה מדריכים.

מיומנות שלישית שעוזרת, כשמהכשול נראה מפחיד יותר, זו ירידת מדרגה "בזרימה". יש כמה מדריכים ביוטיוב שיצוצו עם מילות החיפוש האלו. זה יעזור לך לעבור את "הדרופים" המפחידים יותר.

דבר רביעי, לפני קטע טכני, להוריד כסא. אתה הרבה פחות מפחד בלי חשש שהאוכף ייתקע לך בביצים. כמובן שדרופר מקל.

לבסוף, סיבובים. גם לזה יש מדריכים שווים ביוטיוב. שני טיפים של אלופים, בכל זאת: מבט לכיוון אליו אתה רוצה להגיע, ולסובב את המותניים לכיוון גם. זה מדהים כמה האופניים מסתובבים יותר כשאתה מפנה את האגן לכיוון הרצוי.

זהו.
עם המיומנויות האלו לא תהיה טייס סינגלים, אבל תוכל לרדת כל דבר בסינגל שאיננו ממש טכני. אולי לא הכי אלגנטי, אולי לא הכי מהר, אבל להסתדר.

וכמובן שאין תחליף להדרכה מקצועית ותרגול. זה הבסיס של כל דבר שרוצים לעשות ממש טוב או שלא מצליחים לעשות טוב מספיק.

 

נכתב ב - 07/05/2017 21:20:46
תאריך הצטרפות
10/03/2012
נושאים
44
תגובות
74
תודה רבה לכולם .
היום ירדתי בסינגל בגבעת המורה סינגל שאני עושה הרבה פעמים והתחלתי להסתכל יותר קדימה ובאמת הייתי יותר מהיר גם בסיבובים וגם בישורת טכנית. זה באמת עובד .



נכתב ב - 08/05/2017 10:33:41
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
ברור.

כבני אדם, מבטנו נמשך לעצם שמאיים עלינו, כדי להיות מסוגלים לפעול מולו, אבל אנחנו לא תוכננו לנוע מהר, ואנחנו לא מספיקים להתארגן על אופניים לפני מכשול אם אנחנו מסתכלים קרוב. 
בגלל זה שהולכים עם כוס מלאה וחוששים לשפוך, עדיף להסתכל קדימה. כך נוכל לנוע ישר בלי זעזועים ובלי לשפוך את המשקה, טוב יותר מאשר אם ננעוץ עיניים בכוס וננסה לאזן את הנוזל בתנועות קצרות בהסתמכות על הראיה

כשמסתכלים רחוק, למוח יש יותר זמן להגיב ולנו יותר זמן להכין את הגוף והאופניים, והמעבר שלנו יהיה טוב יותר, ורגוע. כשאנחנו קרובים/מגיעים למכשול, הגוף צריך להיות כבר מוכן ולא צריך לראות את המכשול כדי לעבור אותו טוב (כמו שאפשר לאזן כוס מים יותר טוב כשלא מסתכלים עליה). בזמן מעבר המכשול צריך להסתמך לא על מראה העיניים המיידי, שהעיבוד שלו איטי וגורם לנו להגיב מאוחר, אלא על הזיכרון, תחושת האופניים מהפדלים, כידון וכו'. לזהות נכון מה קורה ולסמוך על התחושה.
וכמובן שצריך להשתמש בטכניקה נכונה, ואת זה צריך ללמוד ולתרגל.
כמו כל דבר, נהיגה, אומנות לחימה, טניס, שחייה... לומדים. מתרגלים. מטמיעים.
שומדבר מזה לא בא טבעי (גם אם יש כאלו שזה בא להם יותר בקלות).
 

נכתב ב - 08/05/2017 12:12:59
תאריך הצטרפות
10/09/2013
נושאים
3
תגובות
44
טיפ נוסף שיכול לעזור... לחזור למסלול שרכבת ביום, ולרכב אותו בלילה לאור פנס. הטכניקה משתפרת פלאים ומה שנראה מפחיד ומאיים ביום, נראה סתמי ומצחיק לאחר שרוכבים אותו בלילה.

החיים יפים - למחייכים!
נכתב ב - 19/05/2017 09:31:52
תאריך הצטרפות
10/03/2012
נושאים
44
תגובות
74
המשכתי להתקדם עם סיבוב המותניים לכוון הסיבוב והורדת האופניים לכוון הסיבוב ,לא יאמן איך הסיבוב השתפר .

נכתב ב - 21/05/2017 13:44:38
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
מיכאל 
אני לא יודע מאיפה אתה
אם תרצה יום שישי או שבת אני אקח אותך לסינגלים ביוקנעם ומשמר העמק (כחול -צהוב ועוד )
רמות קושי שונות כאלה ואחרים

לרוב מי שמוביל את רוכבים בסינגלים הינו רוכב מנוסה (וגם רצוי שיהיה מנוסע )

ולרוב כמו אצל בעלי החיים - שיש נהר וראש העדר עובר כולם אחריו ממשיכים 

זה הסיפור - שתרצה אוביל אותך בסינגלים וללא קשר לסוג האופניים.
 
מדבר איתך רוכב שרכב בעבר על אופנים סיניות כבדות ולאט לאט התקדם לאט ובטוח .. והיום ברכיבה על סינגל רוב הרכיבה מושפעת מהרוב ולאו דווקא מהאופניים

עוד דבר- רכיבה היא דורשת ניסיון ניסיון וכושר 

אם יש לך רצון ניסיון וכושר - לא האופניים צריכות להוות בעיה .


 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב