נכתב ב - 14/05/2017 13:49:09
428
11304
התבשרנו על מותו של אמוץ זהבי הביולוג הישראלי שעומד מאחורי "עקרון ההכבדה"
למי שלא מכיר מוזמן לעיין בוויקיפדיה בערך "אמוץ זהבי" ולהתרשם מעוד ישראלי
שהתעקש על התאוריה שלו כנגד חוקרים ידועי שם שקטלו אותו ונאלצו לשנות דעתם מאוחר יותר
במשך השנים הערך הזה הוזכר כאן בפורום כמה פעמים בהקשר לאופניים
הפעם איך לא אופני ה"פלוס" עם צמיגים , חישוקים וצירים רחבים יותר
הפעם גם אני שנזהר מכאלו סממנים נפלתי "קצת" בפח , למה נפלתי קצת כי לא רכשתי אופני פלוס ולא גלגלי פלוס
חששתי מעודף אחיזה שיתורגם להאטה ברכיבת XC רכשתי אופניים עם גלגלים בוסט התעקשתי על בוסט ולא מצטער
אבל החישוקים שבחרתי הם 34 מ"מ רוחב פנימי התקנתי צמיגי מקסיס EXO 2.1 קרוסמרק מאחור וארדנט רייס 2.2 מלפנים
בחודש הראשון בעוד הצמיגים היו דנדשים קיבלתי אחיזה משופרת שלא הכרתי לפני בצמיגים הללו במסלולים כמו הרצל וענבה
ברם במישורים וקטעי כביש התשלום היה כבד העלתי לחץ צמיגים ואז בסינגלים הפסדתי את האחלה אחיזה וביטחון בסיבובים
מודה טעיתי נפלתי קורבן ל"עקרון ההכבדה" מחליף לגלגלים ב20% פחות ברוחב [29 "ממ] עדיין חישוק רחב אבל לא מוגזם
האמנתי שצמיגים לא אגרסיביים מידי יתנו תוצאה טובה למישורים אבל כנראה זה לא מספיק
פתיחת הצמיג ע"י חישוק רחב משנה את האישיות של הצמיג וכל הסוליה משתתפת באחיזה וגם קצת מאטה את הקצב
מי שרוצה גלגל טוב לסינגלים כמסלולי הבית חישוק רחב ישפר אחיזה בכמה דרגות
אם עזרתי למישהו לקבל החלטה עשיתי את שלי בחפירונת . . . . ביי ביי
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 15/05/2017 08:05:47
1
163
אני מניח שאין ארוחות חינם אויותר נכון, אין חיים בלי tradeoffs... (הייתי כותב "שקלול תמורות", אבל אף אחד לא היה מבין), ובאמת לרכיבה על כביש ומשטחים דומים, תוספת האחיזה לא מוסיפה אלא גורעת. זה מובן.
כמובן שכולנו רוצים גם וגם וגם וגם, אבל אין.
אני זוכר בזמנו שהחלפתי את הצמיגים המהירים שהגיעו עם האופניים שלי, Aspen, לשילוב שנחשב די מהיר, של Saguero מלפנים ו-AKA, יותר מהיר ועם קוביות קטנות, מאחור. היה לי יותר קל בירידות, בהרבה. היה לי יותר קל בעליות (רק אז הבנתי כמה האחורי עם האספן היה מחליק קלות ומקשה). אבל במישור גיליתי שאני פתאום צריך לדווש יותר ויותר קשה.
עכשיו... האספן אולי עשו לי ביצפר למתחילים להתמודדות עם מעט אחיזה, אבל הם גם עשו לי חיים קלים (מאוד) בעיר ובמישור מהודק.
וזה בלי להחליף חישוקים, רק צמיגים ברחבים קצת יותר (לא רשמית, בפועל) ועם פרופיל יותר קרבי.
נ.ב. ביקורת אף פעם לא ייקחו את הציוד לאן שהוא לא מיועד. לכן צריך תמיד להתאים את הבחירה לשימוש שלך, ולא להתמכר לסופרלטיבים, שלא חשוב כמה הם יכולים להיות נכונים לבוחן/מבחן - הם לא נכונים לך.
נ.ב.נ. לפי עיקרון ההכבדה אתה צריך להרחיב צמיגים עוד יותר, להראות לנקבות בדרכך כמה יפה וחזק ומוצלח אתה, כשאתה מצליח לדווש עם צמיגים רחבים, וסיכוייך לפזר את הגנים שלך בסינגל ישתפרו. מי יודע, אולי מצאתי pitch חדש ליצרני צמיגים הפלוס...
נכתב ב - 15/05/2017 09:01:49
40
3927
קיבלת תשובה מלאה מעלי בפסקה הראשונה והאחרונה.
את עקרון ההכבדה באופניים תוכל למצוא בסינגל ספיד ובוודאי בסס"ר
נכתב ב - 15/05/2017 11:22:39
25
1719
לחשוב מחוץ לקופסא.
אני כתבתי כאן מספר פעמים את הייתרון של צמיגים עם זיזים מאוד קטנים ונפח גדול. לא שמישהו הקשיב לי בעבר, אבל אולי כעת מישהו בכל זאת יפנים את מה שאני כותב.
לפני שאתה זורק עוד כסף על חחישוקים חדשים, תשנה את הצמיגים לסמי-סליק. כלומר צמיגים עם זיזים קטנים. במקרה הנוכחי כל השיניים של הצמיג היו במגע עם הקרקע, ולכן הרכיבה היתה מאוד איטית. ברם, אם תשים צמיג עם זיזים קטנים מאוד, החיסרון ייהפך לייתרון. מה שעוצר אותך כרגע זה לא הצמיג עצמו, אלא הזיזים שלו. ברגע שהזיזים מאוד קטנים, וכל הצמיג משתתף באחיזה בקרקע, אתה גם מקבל אחיזה יותר טובה מחד, אבל גם מהירות גבוהה, מכיון שהצמיג נמרח על פני הקרקע ונכנע לה, בניגוד לצמיג עם זיזים שמתנגד לקרקע. כלומר לא קיימת סתירה בין צמיג רחב לצמיג מהיר, אלא הם משלימים אחד את השני, בתנאי כאמור שהזיזים קטנים מאוד. הבעיה המרכזית במקרה זה עם זיזים גדולים אלו הזיזים בצדדים. כי ברגע שהצמיג מתרחב מאוד עקב חישוק רחב, או עקב לחץ אוויר מאוד נמוך, הזיזים הללו נוגעים בקרקע כל הזמן. כאמור כתבתי על זה בלי סוף כאן בפורום. בנוסף, הקרוס מרק הוא צמיג מאוד איטי. לא ברור לי מדוע להשתמש בו בכלל.
לגבי האופציה של צמיג סמי סליק:
wtb wulperine
Vee Tire & Rubber Speedster
ויש הרבה אחרים. אחרי הצהריים אתן רשימה מלאה.
|