1
163
היי,
המהירות היתה חשובה כדי להבין כמה מהר/חזק אתה רוכב. זה משנה.
בבן שמן יש סינגלים קלים יותר ופחות, אבל בהנחה שאתה רוכב חזק ורוצה להישאר בזנב קשיח (ובלי לדעת על מה אתה רוכב היום) שים לב שאופני XC ברמות המחיר הללו נוטים לגיאומטריה קרבית/מהירה, עם תנוחה 'שוכבת יחסית'. עקרונית, זה מתאים פחות לשטח טכני, ירידות, סיבובים צפופים וכו'. לרוכב מיומן זה אולי רק משהו שצריך להתחשב בו, לפחות מיומן, כמוני, זה מקשה (למרות שאני רואה שהחדשים קצת יותר זקופים מפעם, ואפשר כמובן גם להתאים את זווית הסטם ואורכו).
ממה שראיתי בחטף, כל הזוגות די דומים. אפשר לשבת עם המפרטים ולמצוא הבדלים.
הייתי בוחר בין אופני 27.5 פלוס לבין אופני 29. 27.5 רגילים זה לא לכאן ולא לכאן. צמיגי הפלוס בשרניים יותר, כבדים יותר עקרונית, אבל מספקים יותר שיכוך ואחיזה, יחד עם יותר התנגדות לגלגול. מה-spec אי אפשר לדעת איך האופניים יתנהגו, צריך לנסות. מה שכן, תמיד יש trade off, זה לא שסטנדרט אחד עדיף בטוח על השני. צריך לבחור את הפשרה שמתאימה לך יותר.
אישית, הייתי הולך על צמיגים פלוס, ומקריב קלות גלגול/מהירות בשביל נוחות ועבירות, אבל הגיוני גם להעדיף ההפך...
תנסה אחד מכל אחד, ואז אולי עוד אחד, שניים, ותבחר גם לפי השירות שאתה מקבל והזמינות/קרבה של החנות, וכמובן... אם נותנים לך לנסות בשטח, אז זה בכלל יתרון.
נ.ב. הנורקו הם יותר אופני "שבילים". יענו, תנוחת רכיבה יותר זקופה. יותר שליטה בירידות, פחות "מהירים". עקרונית פחות מתאימים למה שאתה תיארת שאתה מחפש, אבל אולי שווה לנסות, כדי להבין הבדלים.