נושא: השפעת רכיבה על משקל הרוכב החובב - במילניום הזה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 18/06/2017 22:03:08
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תרגום ותמצות מאמר מ2015  מאתר פולני ופרשנות שלי ( זה קשור יותר רוכבי כביש אבל יכול גם להתאם לכולם )...
 
כללי : התייחסות והתרשמות שלי לישראל .
הכמות הרצינית של הרוכבים החובבים התחילו לרכב  בארץ בערך בתחילת המילניום ; זה עלה בהדרגה  כל שנה הצטרפו עוד .
קשה לי להצביע על שנת השיא  אולי 2010 - 2013 ....
 
הגורם  לדעתי  להתחלת עידן החובבים בעיקר בכביש זה כנראה לנס ארמסטרונג  מ 1999  עד 2005  ניצח את הטור דפרס  .
הערצה והאמפטיה  לארמסטרונג  הגיע לממדים מדהימים  שהתגבר על מחלת הסרטן והפך לרוכב על .
מאות אלפי רוכבים ענדו צמיד צהוב  כסמל  להזדהות עם המודעות למחלת הסרטון .
סיפור סינדרלה  נגמר בהרגשה  ממש לא נעימה .
שהחשדות לשימוש בסמים ובממריצים הפכו לאשמות  עד להודעה  באשמה ,  והזכיות בטור בוטלו בדיעבד  .
 
לעניין נושא משקל הרוכבים –  מתחלק ל 3 קבוצות עיקריות  ..
 
הקבוצה הראשונה
רוכבים עם  BMI   טבעי  שכמעט ולא  משתנה  הכוונה נשארו באותו משקל  עם שינויים קלים עונתיים .
זה נובע  ממבנה גוף  בדרך כלל גבוהים  לא מחייב , וחילוף חומרים  תקין  שמחזיק עם הגיל  .
כולל שמירה על תזונה מתאימה לגוף ושגרת חיים ספורטיבית  אימון קבוע .
( גם למקצוענים יש שינוי קל לפי תקופות  פגרה  ותקופת עומס )
 
הקבוצה השנייה
רוכבים שהיו בבסיס רזים  ועלו במשקל במשך השנים כל שנה בערך 1 ק"ג עליה  טבעית  וגם יותר ..
זה נובע  מחילוף  חומרים שנפגע  עם השנים  , אהבה לאוכל ,  חוסר הקפדה  על תזונה נכונה ומתאימה לגוף
( אני שייך לקבוצה הזו ה 172 ס"מ ( 1970- 1990 שקלתי 62 ק"ג והתחלתי לעלות ב 2015  84 ק"ג  )
 
הקבוצה השלישית
רוכבים שהיו בבסיס  מלאים / עם משקל יתר עודף  ובמשך השנים  ירדו למשקל אופטימלי יחס משקל גובה .
זה נובע משמרה על תזונה מנמלית מתאימה לגוף  ובעיקר דיאטה קבועה  מוקפדת לאורך שניים  וכמובן  אימון  רציף ועקבי
כולל שמירה על שגרת חיים ספורטיבית  לאורך השנים .
 
לפי האתר הפולני שבדק מדגמי  בפולניה בערכה  ההתפלגות של הרוכבים החובבים ...
 
קבוצה 1  = ל 20%
קבוצה 2 =  ל 50%
קבוצה 3 =  ל 30%
 
בארץ אני לא יודע  אך התפלגות  ה %  בין  3 הקבוצות  .

יש עוד 2 קבוצות אבל הם לא נכללו במדגם הפולני .
אלו שהיו מלאים ונשארו כאלה,
אלה שהיו מלאים והפכו למלאים יותר..
 
אם למשהוא יש ידע בנושא השמח לקרוא .
 
 אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/06/2017 22:38:29
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
ויש עוד קבוצות-
אלה שאין להם זמן לרכוב
אלה שרוכבים הרבה ללא מאמץ
אלה ששמים דגש על טיול ומסעדה

ולכן נשאלת השאלה איפה לשים את קו הגבול שממנו אדם נחשב ספורטאי .... אולי באמת לפי ה BMI

נכתב ב - 19/06/2017 12:02:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאמר יש עוד קבוצות  אבל הם  כנראה לא בקטגוריה של  ספורט / רכיבה .

מסקנות לגבי משקל הרוכב - בהתאם לנתוני הבסיס הטבעיים


עדיף להיות בקבוצה 1  אבל בתנאי שה BMI  טבעי וזה לא הרעבה / אנורקסיה
רק מעטים זכו בפיס  קבוצה זו פחות רלוונטית  לרוב הרוכבים ...
 
השאלה עם קבוצה 3 
זה המצב האידיאלי שכדאי לרוכב להיות בו -
כלומר להחזיק משטר דיאטה קפדני ומשטר אמונים קפדני  לאורך זמן ממושך ....
זה מצב מלאכותית לשנות את חוקי הטבע . 
לגרום למנוע הבערה להיות חסכוני בשרפת קלוריות ומצד שני ליצור הגדלת שרפת קלוריות שאין מה לשרוף


הבעיה כמה זמן אפשר למשוך   עד שתהייה התפרצות  וה BMI   הופך  ל BMW   ... 
אפשר לראות ספורטאי עבר בכל התחומים  אך הם התנפחו  פתאום בגיל מבוגר לאחר הרבה שנים של שמירה על משטר קפדני של דיאטות ואימונים
אז צריך לקחת זאת בחשבון  ( לפי המקורות מתורגם מפולנית הפתגם )  לא לעולם חוסן = זה מצב זמני ולא צפוי להמשיך לתמיד ...


 
כמובן זה מסקנות שלי  - על סמך הכתבה (באתר הפולני ) והניסיון המצטבר שלי במשך שנים עד גיל מבוגר

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות