נכתב ב - 04/07/2017 00:57:16
20
23
מה הסיכוי שצמיג (אופני הרים) עם ג'יפה שהתפנצ'ר ונופח שוב יחזקי את האויר (אפילו רק 20 דקות?)
אם זה לא המצב יש איזה עזרה ראשונה לשטח בלי הוצאה של פנימית?
ולמה פנצ'רים קורים תמיד בגלגל האחורי?
נכתב ב - 04/07/2017 01:26:21
31
328
תעבור לטיובלס ותשכח מפנצ'רים, גם בגלגל האחורי. ככה זה.
be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 04/07/2017 15:08:08
428
11304
- 50% סיכוי
- עזרה ראשונה לפנימית דולפת זה לסובב גלגל שהג'יפה תסתום את החור
הגלגל האחורי עובד יותר קשה [משקל] לכן יותר פגיע לפנצ'רים
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 04/07/2017 19:59:03
40
571
ההצלחה תלויה בשני תנאים ,שהחור לא עולה על 2-3 מ"מ ,שחומר האיטום שלך לא ישן מידי(לא יותר מחצי שנה ,מינוס פלוס)ויש לך כמות מספקת.
טיובלס אכן צמיג מוצלח ,נוח וקל יותר לתיקון אבל שיש בו פחות פנצ'רים אני בכלל לא בטוח,בכל מקרה פנצ'ר זה כסיבה יחידה לא מספיק לעבור לטיובלס.
נכתב ב - 04/07/2017 23:40:56
20
23
גיל - כמה קל לתקן טיובלס? (החלפת פנימית זה לא בסקלה שלי כיום). ואיזה סיבות אחרות יש לעבור לטיובלס?
נכתב ב - 05/07/2017 08:44:50
31
328
מור, אם החלפת פנימית זה לא בסקאלה שלך אז צא ולמד ותכניס את זה לסקאלה. זו מיומנות בסיסית שעליך לדעת אם אתה נכנס לשטח, בין אם יש לך טיובלס ובין אם לא. אין בעיה לתרגל את זה ולפתח שליטה טובה. אח"כ תקרא פה את אין סוף השרשורים הנוגעים לטיובלס מול פנימית ותגבש לך דיעה (ובסוף תחליף לטיובלס 🐥). על כל פנים, טיובלס לא פוטר אותך מלדעת להחליף פנימית.
be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 05/07/2017 08:57:54
35
1462
מור, אין שום סיבה בעולם לעבור לטיובלס, יש לדאוג שהצמיגים במצב טוב והפנימיות מכילות חומר אטימה טרי וצא לדרך
נכתב ב - 05/07/2017 14:06:58
31
328
שרגא, הוא אומר לך שהוא לא יודע להחליף פנימית.
be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 05/07/2017 16:40:58
20
23
אולי חשוב להוסיף שאני רוכב בעיר, מה שמשנה את התמונה מבחינת הצמיגים שלי.
נכתב ב - 05/07/2017 19:54:19
40
571
מור ,כמו שכתב יואב אין פטור מלדעת להחליף פנימית,מקרי קיצון בטיובלס מחייבים החלפת פנימית, טיובלס מתקנים ע"י החדרת תולעת בעזרת כלים מסויימים מה שהופך את התהליך למהיר יותר,בכל מקרה תרגול של שתי מיומנויות פשוטות מאוד.
היתרונות של טיובלס לדעתי שהוא צמיג הרבה יותר נעים לרכיבה ,אפשרי לרכב איתו בלחצים משתנים למשל 25 psi בטיובלס זה לחץ אויר סביר,עם פנימית זה הזמנה לפנצ'ר,40 psi בטיובלס עדיין יש גמישות לצמיג ,צמיג עם פנימית ישדר חוסר נוחות.
טיובלס יקר יותר.
גם עם טיובלס וגם עם פנימית אפשר לרכב בכל מקום,הכל עניין של מה נוח לך ומה אתה מוכן להשקיע וכל בחירה היא טובה.
בכל מקרה באם אתה רוכב אופניים אתה מחויב לדעת לתקן פנצ'ר ,יש המון הסברים וסרטונים ברשת ,נסה ותלמד ,אלו פעולות בסיסיות ופשוטות.
בהצלחה.
נכתב ב - 08/07/2017 15:03:29
295
3812
הגעתי למסקנה שמעבר לטיובלס זה השידרוג . לפני קליטים וכל האחרים.
נכתב ב - 08/07/2017 16:14:14
1
4
בתור אחד ששידרג לטיובלס ,אני חייב להסכים עם חלק מהאנשים פה שזה אחד השידרוגים שחובה לעשות בטח למי שרוכב בשטח, אבל לא רק.
כמות הקוצים שנכנסו לי בגלגלים והטיובלס חסם לא תאמן.
טיובלס זה בגדר חובה למי שרוכב בשטח לדעתי.
נכתב ב - 08/07/2017 16:29:37
52
298
אהלן מור,
ברכיבות לא רוצה להתעסק עם החלפת פנימית. לא רוצה להפוך את האופניים, לא מתכוון להתלכלך, לפרק גלגלים, אוהב לרכוב בקצב מהיר וברצף.
הפטנט שמצאתי וזה הציל אותי כבר מספר פעמים, גם במרחקים של עשרות ק"מ מהבית זה לקחת תרסיס של חומר לתיקון פנצ'רים של מכונית. נכון, צריך לסחוב 350 גרם, אבל ברגע שזיהית פנצ'ר, חבר את ההברגה לוונטיל (רגיל, או עם מתאם לוונטיל צרפתי), לוחץ, נכנס חומר לפנימית, גם אוטם את החור (ב-99%, בתנאי שזה לא קרע) ובו זמנית גם מנפח את הגלגל. כשהגלגל מלא מנתק וממשיך ברכיבה. מיכל כזה מספיק בדר"כ לשני תקרים. לנשיאת הנ"ל הרכבתי מתקן לשני בקבוקים מאחורי האוכף והמיכל יושב במתקן הבקבוקים בתוך השלדה. כמובן שגם טיובלס הוא פתרון מצויין. יש לדאוג לתקינות הצמיג ומילוי חומר חדש מידי חצי שנה וגם אז, מומלץ להצטייד במיכל ספייר כגיבוי נוסף.
נכתב ב - 08/07/2017 17:16:43
295
3812
מוטי תעבור לטיובלס זה יחסוך לך הרבה כאבי ראש
מה שכן חשוב מי מתקין את הטיובלס, כאן הבעיה. אני התקנתי בעצמי אבל לא מעט הולכים לחנות
נכתב ב - 08/07/2017 18:30:00
40
571
חברה השכנוע לעבור לטיובלס לא במקום,הבחור חושש מתיקון פנצ'רים מיומנות שכל רוכב צריך לדעת,טיובלס ,פינימית,חומר איטום או מכלי ניפוח ותיקון ,כאלו ואחרים לא יפטרו אף רוכב מן הצורך להחליף פנימית ,מתישהו יגיע הרגע וכדאי להיות מוכן.
גם אני יודע שטיובלס הוא אחד השידרוגים הטובים שעשיתי ,אבל מור רוכב בעיקר בעיר על כבישים ומדרכות ואצלו זה לא כל כך חשוב.
נכתב ב - 08/07/2017 19:05:39
20
23
מוטילי,
תודה על ההבנה :) לגבי הספריי - דווקא המשקל לא מטריד אותי.עכשיו אם הוא סתם את הפנצ'ר אפשר להמשיך לרכוב איתו כמו עם גי'פה?
נכתב ב - 09/07/2017 10:38:32
52
298
הי מור,
לשאלתך להפך, הגיפה לא עזרה. לא משנה עם לפנימית יש גיפה או לא התוצאה זהה. החומר עובד אותו דבר.
גם בראש ציפור (מסלול כביש בפארק ירקון) ראיתי אנשים שמתעסקים עם החלפת פנימית. אולי נהנים מזה.
במספר תקרים שקרו לי (לפעמים גם קרוב לבית, בדרך לים, לקניות עם האופניים) משתמש בכפפות חד פעמיות, מבריג את הפיה לוונטיל ותוך שניות הגלגל אבן. ההגיון אומר שאם החומר מתאים ללחצים של גלגל מכונית הוא מעל ומעבר לאופניים. שים לב, יש למלא תוך כדי בדיקה עד שהגלגל חזק מספיק. במעט חומר הגלגל חזק מאד. נראה שאם ממלאים יותר מידי הגלגל יכול להתפוצץ. בנוסף, חוסך לי סחיבת פנימית, כפות חליצה, משאבה וכו'. אם הכל תקין לא נוגע, ממשיך לרכב עם הגלגל שמלאתי גם בהמשך בלי לתקן דבר. ללא קשר לאופניים, החומר הזה הציל אותי מהחלפת גלגל גם באוטו. נתקע לי בורג והאוויר ירד. במקום להתעסק עם החלפת הגלגל ,מלאיתי חומר והגלגל תפקד פיקס.
נכתב ב - 09/07/2017 17:36:06
20
23
תודה! (וכן, שמחתי לשמוע :) )
|