"ידע זה כוח", והמספרים חשובים
.
השאלה מצויינת כי מצד אחד אינך רוצה שהצמיג ייתפוצץ בשחקים בשל ירידת הלחץ הסביבתי, ומן הצד האחר - אינך רוצה לרדת נמוך מידי ולפגום באטימה של צמיג הטיובלס (ובייחוד שהגלגלים יושבים בקופסה על הצמיג).
בגובה 30,000 רגל, לחץ האוויר נמוך בכ- 10 PSI מאשר עפנ"י הקרקע (בהזנחת הבדלי טמפ' וכו'). אזי כל עוד זהו המרווח המינימלי בצמיג מהלחץ המקסימלי הרשום עליו, מצבך טוב.
אני נוהג להשאיר את הצמיג באזור ה-35 PSI, ובכל מקרה, מעל הלחץ המינימלי הרשום. זכור גם שאתה אורז את האופניים יום-יומיים לפני, אז סביר להניח שהלחץ עד לזמן ההמראה ירד בעוד קצת.
ואחרי שאמרנו את כל זה - מטוס הנוסעים שומר על לחץ נוח וזהה גם בתא הנוסעים וגם בתא המטען, כי אחרת רצפת תא הנוסעים הייתה קורסת לתוך חלל תא המטען. מכאן שבפועל, הצמיגים רואים באוויר שינוי לחץ סביבתי שאינו משמעותי ביחס ללחץ הפנימי שלהם.
Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you.
Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.